Znaleziono w kategoriach:
Rower trójkołowy ENERO 587955 1B 24 cale damski Czerwony

Instrukcja obsługi Rower trójkołowy ENERO 587955 1B 24 cale damski Czerwony

Powrót
ROWER 3-KOŁOWY – INSTRUKCJA MONTAŻU I UŻYTKOWANIA
IMPORTER:
SASKA BIS SP. Z O.O. SP.K.
UL. WYBICKIEGO 9
83-050 BĄKOWO
TEL. (58) 5733833
FAX (58) 3225252
www.galeriasportowa.pl
Walory roweru trzykołowego
Stabilność wynikająca z zastosowania z tyłu dwóch kół na osi,
Wyposażony w kierownice o kształcie umożliwiającym właściwe ułożenie ciała
podczas jazdy oraz zapewniające większe bezpieczeństwo i komfort jazdy,
Możliwe do pokonania większej odległości, przy niewielkim wysiłku,
Poprawa przemiany materii, zwiększa siły i pewność w utrzymaniu równowagi,
Polepsza stabilizację kręgosłupa,
W sposób naturalny likwidują się lekkie przykurcza,
Możliwość przejechania przez standartowe drzwi (75 cm),
Duży kosz o pojemności 30 litów umożliwia przewożenie większego bagażu, a jego
dociążenie zwiększa stabilność,
Pokonywanie niewysokich krawężników oraz jazdę na miękkim podłożu.
Ten model roweru przeznaczony jest dla osób dorosłych. Rower dostępny jest z ramą
stalową. Posiada koła 24’ i szprychy metalowe.
Maksymalne obciążenie roweru: 250 kg ( waga użytkownika + obciążenie
koszyka ).
Maksymalne obciążenie koszyka: 50 kg.
UWAGA: Niniejsza instrukcja zawiera ważne informacje dotyczące
bezpieczeństwa, właściwości i konserwacji roweru oraz jego części. Prosimy o
zapoznanie się z instrukcją przed pierwszą jazdą na rowerze oraz o jej
zachowanie do wglądu. Instrukcja może również zawierać informacje dotyczące
bezpieczeństwa, właściwości i konserwacji specyficznych części roweru, takich
jak np. amortyzatory czy pedały lub informacje o akcesoriach, jak np. kaski czy
lampy. Prosimy o sprawdzenie, czy sprzedawca przekazał Państwu wraz z
rowerem czy akcesoriami instrukcję & kartę gwarancyjną. W przypadku różnic
pomiędzy informacjami podanymi w niniejszej instrukcji oraz informacjami
podanymi przez producenta konkretnej części należy zawsze postępować
zgodnie z zaleceniami producenta danej części. W razie pytań lub wątpliwości
zadbaj o swoje bezpieczeństwo i skontaktuj się z serwisem (58) 5733833.Uwaga:
Niniejsza instrukcja nie zawiera wyczerpujących informacji o korzystaniu,
konserwacji, naprawie lub serwisowaniu roweru. W razie konieczności
serwisowania, naprawy lub konserwacji skontaktuj się z serwisem. Sprzedawca
może przekazać informacje dotyczące użytkowania, serwisowania, napraw lub
konserwacji roweru.
PRZED PIERWSZĄ JAZDĄ
Poniższa część instrukcji zawiera najważniejsze informacje pozwalające na
bezpieczne i bezproblemowe użytkowanie roweru i maksymalne zadowolenie
rowerzysty.
Przed jazdą, zalecamy sprawdzenie wypróbowanie, czy rower jest prawidłowo
zmontowany oraz czy działają wszystkie elementy sterowania. W razie
wątpliwości co do stanu roweru zwróć się o pomoc do serwisu.
Przed rozpoczęciem jazdy• Zapoznaj się dokładnie z elementami sterowania
roweru, w szczególności z hamulcem, zmianą biegów i pedałami.• Sprawdź
dokładnie stan roweru.
Podczas jazdy
Podczas każdej jazdy należy korzystać z atestowanego kasku. Wiele poważnych
obrażeń, do których dochodzi podczas jazdy na rowerze, obejmuje obrażenia
głowy.
Dobrze jest również używać rękawiczek i okularów rowerowych.
• Noś odpowiednią odzież. Nie zakładaj zbyt luźnej odzieży, która mogłaby się
wkręcić podczas jazdy np. do przednich zębatek, poruszającego się łańcucha itp.
• Noś zawsze obuwie, które mocno przylega do nogi i pedału.
Nigdy nie jedź na rowerze boso, w sandałach lub z rozwiązanymi sznurówkami.
Nie pozostawiaj nigdy roweru, nawet na krótką chwilę, nie zamkniętego, bez
nadzoru.
POZOSTAŁE WAŻNE INFORMACJE
Należy korzystać tylko w miejscach do tego przeznaczonych, drogi rowerowe,
drogi publiczne z zachowaniem szczególnych wymogów ostrożności, a także
stosując się do przepisów drogowych. Zabrania się używania rowerów w
miejscach do tego nie przeznaczonych.
Rower jest przeznaczony do użytkowania tylko przy dobrej widoczności. Jeśli
będzie on używany w takich warunkach ograniczonej widoczności, musi zostać
wyposażony zgodnie z lokalnymi przepisami prawnymi i rozporządzeniami.
Światła odblaskowe nie mogą zastąpić lamp.
SIODŁO I SZTYCA.
Prawidłowe ustawienie siodła jest ważne z punktu widzenia maksymalnej
skuteczności pedałowania i komfortu jazdy. Podczas pedałowania noga w
najniższym punkcie nie powinna być całkowicie napięta, ale lekko zgięta. Siodło
znajduje się na optymalnej wysokości wówczas, kiedy podczas siedzenia na
rowerze swobodnie wyciągnięta noga opiera się piętą o pedał znajdujący się w
najniższej pozycji. Biodra nie powinny być przechylone na żadną stronę. Nie
zawsze jest jednak wskazane ustawianie takiej wysokości – w celu zapewnienia
komfortu i skuteczności jazdy pozycję siodła można korygować w zależności od
terenu, po którym porusza się rowerzysta.
Pochylenie siodła
Siodło powinno być umieszczone w pozycji poziomej, ale niektórzy rowerzyści
preferują lekkie pochylenie do przodu lub do tyłu.
ŁAŃCUCH.
Kontrola zużycia łańcucha. Jeśli łańcuch jest zużyty, nie jest mocno osadzony na
przedniej zębatce, przeskakują zęby tylnych zębatek, ma duże luzy po bokach,
wówczas należy go wymienić. Jeśli łańcuch nie zostanie w odpowiednim
momencie wymieniony, może dojść do uszkodzenia przednich i tylnych zębatek.
W kwestii wymiany łańcucha należy zasięgnąć rady w specjalistycznym serwisie,
który dokona oceny i ewentualnej realizacji wymiany. Wyczyszczony łańcuch
należy nasmarować specjalnym preparatem do łańcuchów rowerowych. Smaru
nie należy nanosić w dużych ilościach – w przeciwnym wypadku na łańcuch
przyklejają zanieczyszczenia.
HAMULCE
Hamulców używa się do regulacji prędkości jazdy oraz do zatrzymania roweru.
Układ hamulcowy składa się z dźwigni hamulcowych, szczęk hamulcowych i
przewodów hamulcowych (linki, pancerze lub wężyki).
Regulacje prawne.
Zgodnie z przepisami prawa obowiązującego na terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej, aby poruszać się po drogach publicznych
rower musi być wyposażony:
* z przodu –w co najmniej w jedno światło pozycyjne barwy białej lub
żółtej selektywnej.
* z tyłu –w co najmniej w jedno światło odblaskowe barwy czerwonej o
kształcie innym niż trójkąt oraz co najmniej w jedno światło pozycyjne
barwy czerwonej.
* w co najmniej jeden skutecznie działający hamulec.
* w dzwonek lub inny sygnał ostrzegawczy o nieprzeraźliwym dźwięku.
W przypadku, gdy rower nie posiada jednego lub więcej z wymienionych
elementów, użytkownik roweru powinien sam zadbać o pełne
wyposażenie.
KONSERWACJA & PRZECHOWYWANIE.
Jak konserwować rower?
Sprawę zdecydowanie ułatwiają środki czyszczące i pielęgnacyjne, dostępne w wygodnych
opakowaniach. Jak ze wszystkimi środkami chemicznymi jednorazowo to mimo wszystko
słuszny wydatek, ale ich wydajność sprawia, że nie będziesz go ponosić często.
Podstawowa zasada techniczna to nie moczyć części, które muszą być natłuszczone i nie
natłuszczać miejsc, które powinny być suche.
Kiedy do konserwacji roweru używać piany?
Po każdej jeździe w niepogodę lub w trudnych warunkach za miastem i w górach rower
będzie pokryty błotem, kurzem lub pyłem. Z pomocą przychodzi nam specjalne środek w
butelce z rozpylaczem, który aplikujemy na rower w postaci piany czyszczącej, która
rozpuści brud. Piana dotrze do miejsc, w które trudno by było wsunąć palce ze ścierką, a na
dodatek unikniesz w ten sposób ewentualnych zadrapań lakieru. Pozostałości po jej działaniu
zmyjesz gąbką lub szmatką zamoczoną w wodzie. Pamiętaj o dokładnym osuszeniu
roweru, ponieważ resztki wody mogą dostać się do miejsc takich jak łańcuch i uszkodzić
jego działanie.
Specjalistyczne środki czyszczące mają często właściwości antystatyczne, co oznacza, że
miejski kurz i pył będą osadzać się znacznie trudniej na twoim rowerze.
Produkty do smarowania roweru
W sklepach znajdziesz różne typy olejów, dopasowane do poszczególnych komponentów
roweru oraz produkty uniwersalne. Kupisz także takie dopasowane do sposobu i warunków
eksploatacji.
Jak się zabrać do zabiegu? Zanim nasmarujesz rower, dokładnie oczyść elementy układu
napędowego: łańcuch, przerzutki i zębatki. W celu nasmarowania części polecam
wykorzystać specjalny olej z wygodnym aplikatorem w postaci długiej rurki – będziesz mieć
gwarancję, że nie zatłuścisz korby lub hamulców. Niewielką ilość preparatu nanieś wzdłuż
łańcucha, a nadmiar osusz szmatką.
Częstotliwość jest uzależniona od tego, jak często na nim jeździsz. Jeśli wyłącznie
rekreacyjnie wystarczy, że przeprowadzisz zabiegi raz na 2-3 miesiące. Jeśli jednak jeździsz
codziennie do pracy lub sportowo sprawdzaj jego stan po każdym użyciu, bo po każdej
przejażdżce może wymagać odrobiny oleju.
Preparaty EKO do konserwacji roweru
W bogatej ofercie środków do konserwacji rowerów znajdziemy także produkty ekologiczne.
Preparaty te są nie tylko szybko biodegradowalne, ale również nietoksyczne dla ludzi czy
zwierząt i bardziej przyjazne dla środowiska naturalnego.
Regularne przeglądy roweru
Regularne zabiegi pielęgnacyjne i konserwacyjne oczywiście wydłużą życie roweru, ale
od czasu do czasu warto wybrać się z rowerem na przegląd. Jak często? To zależy od stopnia
eksploatacji, którą coraz częściej określa się liczbą przejechanych kilometrów. Wielu
producentów zaleca regularne wizyty w serwisie po pokonaniu konkretnej odległości (np.
1000 km). Dopiero na podstawie przeprowadzonego przeglądu przedłużają gwarancję na
rower.
Rower należy przechowywać w suchym, dobrze wentylowanym pomieszczeniu,
w temperaturze pokojowej.
INSTRUKCJA MONTAŻU

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 40 618 750 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756