Znaleziono w kategoriach:
Gra planszowa LUCKY DUCK GAMES Mecz stulecia

Instrukcja obsługi Gra planszowa LUCKY DUCK GAMES Mecz stulecia

Powrót
dl a 2 gr a c z y w wi e k u o d 1 0 l at
Gr a a ut or st w a P a ol o M o ri e g o
I N S T R U K CJ A
++
++
M E T O D Y C Z N E
P R Z Y G O T O W A N I E
15 • S P O R T I P O LI T Y K A • NI E D ZI E L A, 2 LI P C A, 1 97 2
Wyl os uj
1 k art ę z r ęki
Fis c h e r aFis c h e r a .
Wy bier z, c zy
Fis c h e rFis c h e r m a
j ą o drz uci ć,
cz y z ag ra ć
w nast ęp n ej
w y mi a nie.
++
++
-1-1
P A R A N OJ A
Te ori e spi sk o w e
i hu śta w ka na str ojó w
c o k ryj e się za
z ac h o wa ni e m Fi sc he ra ?
4 • SP O R T I P OLI T Y K A • PO NIE D ZI A Ł E K, 2 4 LIP C A, 1 97 2
Fis c h e rFis c h e r tr aci:
.
++
++
Wyl os uj p oł o w ę
k art z rę ki
S p a s s ki e g oS p a s s ki e g o
(z a ok gl aj ąc
wg ó ),
a nast ęp ni e
o drz u ć je.
P O D R Ę C Z NI K O W A
R O Z G R Y W K A
33 • S P O R T I P O LI T Y K A • P O NI E D ZI A Ł E K, 2 4 LI P C A, 1 97 2
Fisc he r w yg ry w a p artię
n u m er 6, grają c nie o m al
pe rfe kc yj nie.
--
11
K A R T A P O M O C Y
FI S C H E R AFI S C H E R A
M E C Z r oz gr y wa n y j est w serii P A R TII .
P A R TI A k o ńcz y się po 4 ro ze gra n yc h W Y MI A N A C H
A L B O kie d y P R Z E W A G A ( ) da ne g o gr acz a jest
wię ks za niż s u m a wart ci ni ero zstr zy g nięty c h wy mia n.
Na ko nie c ka żd ej pa rtii g ra cz p osia d ając y
P R Z E W A G Ę
prz es u wa s w oje go kr óla o 1 p ole n a tor ze m ec zu (jeśli jest
re mis, o baj gr ac ze pr zes u w ają s w oje k róle o 1 p ole).
Jeśli ż a de n kr ól nie d ot arł n a p ole z s y m b ole m ,
nal y k ont y nu o w grę z go d nie z p oni ższ y m:
1) Prz es u ń z na cz nik prz e w agi z po wrot e m na ne utr al ne
p ole.
2) O drz za gra n e kar ty i pi o nki.
3) O drz d o w oln ą lic z bę k art z r ęki.
4) Z a ktu aliz uj s wój st an ( ka rty na r ęce, pio n ki, prz e wa ga )
zg o d nie z
W Y T R Z Y M A Ł O Ś CI Ą P S Y C H I C Z N Ą
( ).
5) Prz ek het ma na pr zeci w ni ko wi. N astę p nie gra cz
p osia daj ąc y h et m a na r oz p ocz y na no parti ę, graj ąc
biał y mi bier ka mi.
U W A G A: Ki ed y m asz d obr kart ę z talii, a ta jest
w ycz er pa na, prz etas uj st os k art o dr z uc on yc h, t w orz ąc
n o wą t ali ę, a na stę p nie k o nty n u uj do bie ra nie. N astę p nie
tr acis z: . P ote m s pr a w dź li mit kart na r ęc e.
++
++
++
Zy s k aj:
z a k d e go
n a t w oic h pol ac h
pi o nk ó w po w yżej
tej kart y.
Ter mi n t en od n osi się
d o pio n w da n eg o gra cz a
z naj duj ący ch si ę a kt ual nie
w ce ntr u m sz ac ho w ni cy
(4śr o dk o w e pol a). K ont rola
ce ntr u m wią że się z az w yc zaj
z p e w ny mi k orz cia mi
ta kt y c z n y mi.
C E N T R U M
PI O N K O W E
21 • S P O R T I P O LI T Y K A • P O NI E D ZI A Ł E K, 3 1 LI P C A, 1 97 2
No w a t o warzy szą ca s eria
S Z A C H O W E A B C :
T er mi n y i t akt y ka
Mistrz o st w a ś wi ata w sz a c ha c h 1 9 7 2
--
11
K A R T A P O M O C Y
S P AS S KI E G OS P AS S KI E G O
M E C Z r oz gr y wa n y j est w serii P A R TII .
P A R TI A k cz y się po 4 ro ze gra n yc h W Y MI A N A C H
A L B O kie d y P R Z E W A G A ( ) da ne g o gr acz a jest
wię ks za niż s u m a wart ci ni ero zstr zy g nięty c h wy mia n.
Na ko nie c ka żd ej pa rtii g ra cz p osia d ając y
P R Z E W A G Ę
prz es u wa s w oje go kr óla o 1 p ole na t orze me cz u (j eśli je st
re mis, o baj gr ac ze pr zes u w ają s w oje k róle o 1 p ole).
Jeśli ż a de n kr ól nie d ot arł n a p ole z s y m b ole m ,
nal y k ont y nu o w grę z go d nie z p oni ższ y m:
1) Prz es u ń z na cz nik prz e w agi z po wrot e m na ne utr al ne
p ole.
2) O drz za gra n e kar ty i pi o nki.
3) O drz d o w oln ą lic z bę k art z r ęki.
4) Z a ktu aliz uj s wój st an ( ka rty na r ęce, pio n ki, prz e wa ga )
zg o d nie z
W Y T R Z Y M A Ł O Ś CI Ą P S Y C H I C Z N Ą
( ).
5) Prz ek het ma na pr zeci w ni ko wi. N astę p nie gra cz
p osia daj ąc y h et m a na r oz p ocz y na no parti ę, graj ąc
biał y mi bier ka mi.
U W A G A: Ki ed y m asz d obr kart ę z talii, a ta jest
w ycz er pa na, prz etas uj st os k art o dr z uc on yc h, t w orz ąc
n o wą t ali ę, a na stę p nie k o nty n u uj do bie ra nie. N astę p nie
tr acis z: . P ote m s pr a w dź li mit kart na r ęc e.
W st ę p
El e m e nt y gr y
L at e m 1 9 7 2 r o k u w R eykj avi k u d oszł o d o l e g e n d ar n e g o st arci a o t yt uł sz ac h o w e g o mistrz a
ś wi at a: A m er yk a ni n B o b b y Fisc h er z mi erz ył si ę z a kt u al n y m mistrz e m B or ys e m S p ass ki m
z e Z wi ąz k u R a dzi ec ki e g o , c hc ąc z a k o ńczyć tr w aj ąc ą 2 4 l at a d o mi n acj ę sz ac hist ó w Z S R R
n a ar e ni e mi ę dzy n ar o d o w ej. M ecz, o krz y k ni ęt y prz ez m e di a n aj w aż ni ejsz y m w y d arz e ni e m
s p ort o w y m o kr es u zi m n ej w oj n y, o k az ał si ę ni e p o wt arz al ny m wi d o wis ki e m, n a kt ór e g o
dr a m at ur gi ę mi ał y w pł y w z ar ó w n o ot oczk a p olit ycz n a, wys o ki p ozi o m s p ort o w y, j a k i c ec h y
c h ar a kt er u o b u gł ó w nyc h b o h at er ó w.
Ter az gracz e m aj ą sz a ns ę prz eż yć e m ocj e t o w arzysz ąc e t ej ni ez w y kł ej r y w aliz acji, wci el aj ąc
si ę w r ol e S p ass ki e g o i Fisc h era. Z a gr y w aj ąc k art y p o dzi el o n e n a d wi e asy m etr ycz n e t ali e,
gracz e b ę d ą o dt w arz ać prz e bi e g p eł n yc h n a pi ęci a p ar 󼾡i sz ac h ó w. Te n z gr aczy, kt óry j a k o
pi er wsz y uzyska 6 p u n kt ó w ( w y gr a n e i r e misy d aj ą p o 1 p u n kci e), z d o by w a mistrz o ws ki
t yt uł, st aj ąc si ę sz ac h o w ą l e g e n d ą.
Tali a 1 6 k art B or ys a S p ass ki e g o
1 6 pi o n k ó w
2 kr ól e 1 h et m a n
1 z n acz ni k
prz e w a gi
Pl a nsz a d o gr y
2 z n acz ni ki
st a n u
2
r e w ers
Tali a 1 6 k art B o b b y' e g o Fis c h er a
r e w ers
r e w ers
2 k art y p o m oc y
--
11
K A R T A P O M O C Y
FI S C H E R AFIS C H E R A
M E C Z ro zgr y w a ny jest w s erii PA R T II .
P A R TI A k cz y się po 4 ro ze gra n yc h WY MI A N A C H
A L B O kie dy P R Z E WA G A ( ) da n eg o gr ac za jest
wię ksz a ni ż su ma wart ci ni ero zstr zy g nięty c h wy mi a n.
Na k o niec ka żd ej pa rtii gra cz p osi ad ając y
P R Z E W A G Ę
prz es u wa s w oje go król a o 1 p ole na to rze m ecz u (jeśli jest
re mis, o baj g ra cze prz esu w ają s w oje kr óle o 1 p ole).
Jeśli ż ad e n kr ól ni e d ota rł na p ole z s y m b ole m ,
nale ży ko nt y nu o w ać g rę zgo d nie z p oni ższ y m:
1) Prz es zn ac z nik prz e wa gi z p o w rot e m na ne utr al ne
pol e.
2) Od rz uć z ag ra ne kart y i pi on ki.
3) Od rz do w oln ą licz kart z rę ki.
4) Z akt u alizuj s w ój sta n (k art y n a ręc e, pi on ki, pr ze w ag a)
zg o d nie z
W Y T R Z Y M O Ś CI Ą P S Y C H I C Z N Ą
( ).
5) P rze k aż h et m an a p rze ci w nik o wi. Na stę p nie gr ac z
po sia daj ąc y het ma na r oz p ocz y na no w ą p artię, gr ają c
biały mi bier ka mi.
U W A G A: Kie d y m asz do br kart ę z talii, a ta jest
wy cze rp a na, p rzet as uj sto s ka rt o dr zu co n yc h, t wo rzą c
no w ą talię, a nast ęp nie ko nt y nu uj d o bier ani e. Nast ęp ni e
tra cisz: . Pot e m s pr a w dź li mit k art na r ęce.
--
11
K A R T A P O M O C Y
S P A S S K I E G OS P A S S K I E G O
M E C Z ro zgr y w a ny jest w s erii PA R T II .
P A R TI A k cz y się po 4 ro ze gra n yc h WY MI A N A C H
A L B O kie dy P R Z E WA G A ( ) da n eg o gr ac za jest
wię ksz a ni ż su ma wart ci ni ero zstr zy g nięty c h wy mi a n.
Na k o niec ka żd ej pa rtii gra cz p osi ad ając y
P R Z E W A G Ę
prz es u wa s w oje go król a o 1 p ole na to rze m ecz u (jeśli jest
re mis, o baj g ra cze prz esu w ają s w oje kr óle o 1 p ole).
Jeśli ż ad e n kr ól ni e d ota rł na p ole z s y m b ole m ,
nale ży ko nt y nu o w ać g rę zgo d nie z p oni ższ y m:
1) Prz es zn ac z nik prz e wa gi z p o w rot e m na ne utr al ne
pol e.
2) Od rz uć z ag ra ne kart y i pi on ki.
3) Od rz do w oln ą licz kart z rę ki.
4) Z akt u alizuj s w ój sta n (k art y n a ręc e, pi on ki, pr ze w ag a)
zg o d nie z
W Y T R Z Y M O Ś CI Ą P S Y C H I C Z N Ą
( ).
5) P rze k aż h et m an a p rze ci w nik o wi. Na stę p nie gr ac z
po sia daj ąc y het ma na r oz p ocz y na no w ą p artię, gr ają c
biały mi bier ka mi.
U W A G A: Kie d y m asz do br kart ę z talii, a ta jest
wy cze rp a na, p rzet as uj sto s ka rt o dr zu co n yc h, t wo rzą c
no w ą talię, a nast ęp nie ko nt y nu uj d o bier ani e. Nast ęp ni e
tra cisz: . Pot e m s pr a w dź li mit k art na r ęce.
2
4
Pr z y g ot o w a ni e d o gr y
Ust al ci e, kt o b ę dzi e gr ał S p ass ki m ( cz er w o n y), a kt o Fisc h er e m ( ni e bi es ki).
P oł óżci e pl a nsz ę n a śr o d k u st oł u cz er w o n ą str o n ą w ki er u n k u S p ass ki e g o,
a ni e bi es k ą Fisc h er a.
P oł óżci e z n a cz ni k prz e w a gi n a p ol u n e utr al n y m A p ośr o d k u t or u prz e w a gi.
N ast ę p ni e u mi eś ćci e wsz yst ki e 1 6 pi o n k ó w o b o k pl a nsz y, t w orz ą c
ws p ól n ą p ul ę B.
Br o ni ą c y t yt uł u mistrz a ś wi at a S p ass ki otrz y m uj e bi ał e g o h et m a n a G. Oz n a cz a
t o, ż e S p ass ki b ę dzi e gr ać bi ał y mi w pi er wsz ej p ar 󼾡i m e cz u.
1
3
3K aż d y gr a cz bi erz e n ast ę p uj ąc e el e m e nt y gr y w s w oi m k ol orz e:
1. Kr ól a , kt ór e g o u mi eszcz a n a t orz e m ecz u C w o d p o wi a d aj ąc y m m u k ol or e m
mi ejs c u.
2. T ali ę 1 6 k art , kt ór ą prz et as o w uj e i kł a dzi e z a kr yt ą o b o k pl a nsz y. Z ost a w o b o k
mi ejs c e n a s w ój st os k art o drz uc o n yc h D.
3. Z n a cz ni k st a n u , kt ór e g o u mi eszcz a n a st art o w y m (j aś ni ejsz y m) p ol u s w oj e g o
t or u w ytrz y m ał oś ci ps yc hicz n ej E.
4. K art ę p o m oc y , kt ór ą kł a dzi e o b o k pl a nsz y F. Z ost a w o b o k ni ej mi ejsc e n a
r ez er w ę pi o n k ó w, g dzi e b ę dzi esz trz y m ać s w oj e pi o n ki w tr a kci e gr y.
A
E
E
D
F
G
F
D
B
C
C
t or w ytrz y m ał ości
ps yc hicz n ej S p ass ki e g o
t or prz e w a gi
t or m ecz u
t or w ytrz y m ał ości
ps yc hicz n ej Fis c h er a
p ul a
pi o n k ó w
r ez er w a pi o n k ó w
Fis c h er a
r ez er w a pi o n k ó w
S p ass ki e g o
t ali a
Fis c h er a
st os k art
o drz uc o n yc h
Fis c h er a
t ali a
S p ass ki e g o
st os k art
o drz uc o n yc h
S p ass ki e g o
4
M e cz st ul eci a s y m ul uj e fi n ał o w y
p oj e d y n e k o t yt uł sz a c h o w e g o
mistrz a ś wi at a z r o k u 1 9 7 2 mi ę dz y
pr et e n d e nt e m B o b b y m Fisc h er e m
a br o ni ą c y m t yt uł u B or ys e m S p ass ki m.
Ta k j a k t o m a mi ejsc e w pr a w dzi w y m
m e cz u sz a c h o w y m, gr a cz e r oz e gr aj ą
s eri ę p artii.
5Z g o d ni e z i k o n a mi n a st art o w yc h p ol ac h
t or ó w w ytrz y m ał ości psyc hi cz n ej k aż d y gr a cz
bi erz e 2 pi o n ki w s w oi m k ol orz e z e
ws p ól n ej p uli i u mi eszcz a j e w s w oj ej r ez er wi e.
N ast ę p ni e k aż d y gr acz d o bi er a p o cz ąt k o w ą r ę k ę
k art z e s w oj ej t alii: S p ass ki d o bi er a 6 k art,
a Fisc h er 7.
Prz e d r oz p ocz ę ci e m r oz gr y w ki k aż d y gr a cz m oż e
j e d n or az o w o o drz uci ć d o w ol n ą licz b ę k art z r ę ki
n a o d kr yt y st os k art o drz uc o n yc h. N ast ę p ni e
d o bi er a t a k ą s a m ą li cz b ę k art n a r ę k ę.
P ar 󼾡 a i m e cz
Uż yt y w i nstr u kcji or az n a k art a c h z wr ot
p ar 󼾢 a o d n osi si ę d o j e d n ej r oz gr y w ki
sz a c h o w ej ( prz y p o mi n a cz ęści ej uż y w a n y
z wr ot r u n d a), p o d cz as g d y z wr ot
m e cz o d n osi si ę d o s erii p artii ( cz yli
c ał ej gr y).
K aż d a p arti a s kł a d a ć si ę b ę dzi e z m a ks y m al ni e czt er e c h w y mi a n,
p o d cz as kt ór yc h gr acz or az j e g o prz e ci w ni k b ę d ą z a gr y w a ć p o j e d n ej
k arci e.
W ef e kci e w y mi a n y gr acz e b ę d ą tr a cić al b o z ys ki w a ć prz e w a g ę n a d
s w oi m prz eci w ni ki e m. Prz e w a g a t a z az n a cz a n a j est z n acz ni ki e m
prz e w a gi n a t orz e prz e w a gi. J eśli n a k o ni e c p artii z n a cz ni k prz e w a gi
b ę dzi e p o str o ni e j e d n e g o z gr a cz y, w y gr y w a o n p arti ę i z d o b y w a
1 p u n kt, prz es u w aj ą c s w oj e g o kr ól a n a t orz e m e cz u.
J eśli n a k o ni e c p artii z n acz ni k prz e w a gi b ę dzi e n a p ol u n e utr al n y m
n a śr o d k u t or u, p arti a k o ńczy si ę r e mis e m i o b aj gr a cz e
z d o b y w aj ą p o 1 p u n kci e.
p ol e st art o w e Fisc h er a
p ol e st art o w e S p ass ki e g o
J a k gr a ć ?
++
++
+1+1
Z ys k aj:
.
2 73 S P O R T I P O LI T Y K A PI Ą T E K, 2 1 LI P C A, 1 97 2
W Ł A S N Y
F O T E L
Cz y l u ks us o we
krzesł o o br ot o we d a
Fis c her o wi prz e w a gę
na d S pass ki m?
++
++
+1+1
Z ys k aj:
.
27 3 • S P O R T I P O LI T Y K A • PI Ą T E K, 2 1 LI P C A, 1 97 2
W Ł A S N Y
F O T E L
Czy l uks us o w e
kr z esł o obr ot o we d a
Fisc her o wi prz e wa g ę
na d S pass ki m?
++
++
+1+1
Z ys k aj:
.
27 3 • S P O R T I P O LI T Y K A • PI Ą T E K, 2 1 LI P C A, 1 97 2
W Ł A S N Y
F O T E L
Czy l uks us o w e
kr z esł o obr ot o we d a
Fisc her o wi prz e wa g ę
na d S pass ki m?
5
Cz y m r óż ni ą si ę bi e bi er ki o d cz ar n yc h ?
K art y
K aż d y gr a cz d ys p o n uj e wł as n ą t ali ą 1 6 k art.
K aż d a k art a r e pr ez e nt uj e 2 z 3 2 bi er e k sz ac h o w yc h i j est p o dzi el o n a n a d wi e cz ęś ci:
j e d n a p o k az uj e bi ą bi er k ę , a dr u g a cz ar n ą bi er k ę . K aż d a cz ęś ć k art y z a wi er a d w a
kl ucz o w e el e m e nt y:
W art ość bi er ki ( w t ej grz e o d 0 d o 5).
Z d ol n ość bi er ki.
G ór n a cz ęś ć z aj m uj ą c a d wi e
trz eci e p o wi erzc h ni k art y st a n o wi
o pis gł ó w n ej bi er ki i j ej u ni k al n ej
z d ol n oś ci.
D ol n a cz ęś ć st a n o wi ą c a r eszt ę k art y
prz e dst a wi a o d wr ó c o n e g o pi o n k a
w dr u gi m k ol orz e. Pi o n ki m aj ą z a wsz e
w art oś ć 1 or az j e d n a k o w ą z d ol n oś ć.
Z d ol n oś ci o pis a n e s ą n a str o n a c h
1 0 1 2.
w art oś ć cz ar n e g o s k o cz k a
z d ol n ość
cz ar n e g o
s k o cz k a
z d ol n ość
bi ał e g o
pi o n k a
w art oś ć bi ał e g o pi o n k a
U w a g a: N a gł ó w e k g az et o w y n a k arci e sł uż y z a
j ej n az w ę, p o dcz as g d y t e kst p o d n a gł ó w ki e m
st a n o wi k o nt e kst z wi ąz a n y z w y d arz e ni a mi
hist or y cz n y mi p oj e d y n k u al b o o d n osi si ę d o
n o m e n kl at ur y sz a c h o w ej.
W cz asi e m e cz u gr a cz e r oz gr y w aj ą p ar 󼾡 e n a
prz e mi a n bi ał y mi i cz ar n y mi. W pi er wsz ej p ar 󼾢i
S p ass ki b ę dzi e gr ał bi ał y mi, a Fis c h er cz ar n y mi
bi er k a mi. W n ast ę p n ej Fisc h er z a gr a bi ał y mi,
a S p ass ki cz ar n y mi i t a k d al ej.
W cz asi e z a gr y w a ni a k art m oż n a uż y w a ć j e d y ni e
t e g o k ol or u, kt ór y m a kt u al ni e d a n y gr a cz gr a,
o br a c aj ą c k art y t y m k ol or e m k u g órz e.
Prz y kł a d: W pi er wsz ej p ar 󼾣i Fisc h er
m ó gł b y z a gr a ć t ę k art ę t yl k o j a k o
cz ar n e g o s k ocz k a. W dr u gi ej p ar 󼾤i
m ó gł b y z a gr a ć j ą t yl k o j a k o bi ał e g o
pi o n k a.

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 40 618 750 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756