Znaleziono w kategoriach:
Rower elektryczny INDIANA E-City U17 28 cali Czarny

Instrukcja obsługi Rower elektryczny INDIANA E-City U17 28 cali Czarny

Powrót
ecobike Wroclaw, 01.02.2O2Or.
EC DECLARATION OF CONFORMITY CE
The manufacturer:
ecobike sp. z o.o
ul. Osiniecka 108,
54-530 Wroclaw, Poland
Hereby declares that the following products:
Product description: ecobike
Model designation:
-
Rower elektryczny Indiana E-CITY White; EAN - 5903317860273
-
Rower elektryczny Indiana E-CITY Black; EAN - 5903317860266
Year of manufacture: 2020
Comply witch all of the relevant requirements of the Machinery Dirext1ve (2006/42/EC).
Comply witch all of the relevant requirements of RD 339/2014, de 9 de Mayo.
Furthermore, the machine complies witch all of the requirements of the
EleNromagnetic Compatibility Directive (2014/30/EU).
The following harmonized standards have been applied:
DIN EN 15194 Cycles - Electrically power assisted cycles EPAC bicycles;
DIN EN 14764 City and treking bicycles - Safety requirements and est methods.
Technical documentation filed at:
ecobike sp. z o.o.
ul. Osiniecka 108,
54-530 Wroclaw, Poland
KRS: 0000715499
NIP:
894 312 47
4g
REGON: 369401457
1.
WSP
Przede wszystkim chcielibyśmy podziękować Państwu za zakup naszego roweru
elektrycznego, który został starannie zaprojektowany i wyprodukowany zgodnie z
w
y
m
og
a
m
i
n
a
j
w
y
żs
zy
c
h
s
t
a
n
d
a
r
d
ów
m
i
ęd
zy
n
a
r
od
ow
y
c
h
.
Pr
a
g
n
ę
li
by
ś
m
y
,
a
by by
ł
o
n
sposobem, jeżeli nie na życie, to chociaż na spędzenie wolnego czasu, relaks i zdrowie.
P
r
o
s
im
y
o
u
w
a
ż
ne
z
a
p
o
z
na
nie
s
ię
z
e
s
z
c
z
eg
ó
ł
a
m
i
p
o
niż
s
z
ej
ins
t
r
u
k
c
j
i
,
z
a
nim
p
r
z
y
s
t
ą
p
ic
ie
P
a
ń
s
t
w
o
d
o
u
żyt
k
o
w
a
n
i
a
r
owe
r
u
.
I
nst
r
u
k
c
j
a
z
a
w
ier
a
w
a
ż
ne
inf
o
r
m
a
c
j
e
z
w
z
a
ne
z
bezpieczeństwem, obsłu oraz montażem roweru .
Rower posiada części elektryczne, które według ustawy są uznawane za
nieb
ez
p
iec
z
ne
,
c
o
o
z
na
c
z
a
o
b
o
w
z
ek
u
t
y
l
iz
a
c
j
i
n
i
e
mn
a
go
w
y
r
zu
c
a
ć
d
o
standardowych śmieci. Proszę pamiętać, że za wyrzucenie elektroniki do
standardowych śmieci grozi kara grzywny do 5 tys. złotych.
2.
W
A
Ż
N
E
I
N
F
OR
M
A
C
J
E
D
OT
Y
CZ
Ą
C
E
BE
ZP
I
E
CZE
Ń
S
T
W
A
S
u
g
er
u
j
em
y
u
ż
y
w
a
nie
o
dp
o
w
ied
nieg
o
k
a
s
k
u
z
go
d
nie
z
o
b
w
z
u
j
ą
c
y
m
i
s
t
a
nd
a
r
d
a
m
i
europejskimi.
Przestrzegaj przepisów kodeksu drogowego.
Zalecamy zachowanie szczególnej ostrożności podczas poruszania się
przy
wzmożonym ruchu ulicznym.
Dokonuj serwisu roweru tyl ko w punktach serwisujących rowery.
Regularny serwis zapewni Ci większe bezpieczeństwo użytkowania roweru i przedłuży
jego żywotność.
Na
r
owe
r
z
e w tym
s
amym c
z
a
s
i
e mo
ż
e
j
ech
a
ć
t
y
l
k
o
j
ed
n
a
o
s
o
b
a
.
P
r
z
ep
r
o
w
a
d
z
a
j
r
eg
u
l
a
r
k
o
ns
er
w
a
c
j
ę
z
go
d
nie
z
ins
t
r
u
k
c
j
ą
.
Nie dokonuj żadnych napraw części elektrycznych samodzielnie, a jedynie w
przystosowanych do tego punktach serwisowych.
Nig
d
y
nie
j
ed
ź
na
r
o
w
er
z
e
p
o
d
w
p
ł
y
wem
a
l
k
o
ho
l
u
i
inny
c
h
ś
r
o
d
k
ó
w
o
d
u
r
z
a
j
ą
c
y
c
h.
Aby użytkownik roweru był widoczny dla innych uczestników ruchu rower powinien
być wyposażony w światło przednie i tylne oraz odblask. W kołach przednich i tylnych
p
o
w
inny
z
na
j
d
o
w
a
ć
s
ię
o
db
l
a
s
k
i.
Podczas czyszczenia roweru używaj zawsze miękkich ściereczek, miejsca bardzo
zabrudzone można umyć delikatnym środkiem czyszczącym.
Pamiętaj aby zachować szczególną ostrożność przy mokrej nawierzchni, ponieważ
w takich warunkach droga hamowania znacznie się wydłuża.
Podczas jazdy należy trzymać kierownicę oburącz. Nie należy chwytać się
samochodów lub innych pojazdów. Należy unikać nagłego hamowania.
Nie zakładać do jazdy na rowerze luźnych ubrań.
Na
l
eż
y
s
t
o
s
o
w
a
ć
t
y
l
k
o
o
r
y
g
ina
l
ne
c
z
ęś
c
i
z
a
m
i
enne
d
l
a
k
o
m
p
o
nen
t
ó
w
m
a
j
ą
c
y
c
h
wpływ na bezpieczeństwo, dotyczy to widelca przedniego, kierownicy, ramy,
wspornika siodła, wspornika kierownicy, hamulców, łańcucha, pedałów,
mechanizmu korbowego, obręczy, kół.
P
o
d
c
z
a
s
ins
t
a
l
a
c
j
i
a
k
c
es
o
r
ió
w
r
o
w
er
o
w
y
c
h
z
a
l
ec
a
s
ię
s
t
o
s
o
w
a
nie
d
o
ins
t
r
u
k
c
j
i
montażowych tych akcesoriów lub zwrócenia się o pomoc do sprzedawcy lub
autoryzowanego serwisu.
Rodzice powinni zwrócić szczególną uwagę na bezpieczeństwo dzieci podczas ich
przewożenia.
D
z
iec
i
p
o
w
inny
b
y
ć
p
r
z
ew
o
ż
o
ne
w
s
p
ec
j
a
l
ny
c
h
k
r
z
es
e
ł
k
a
c
h
t
r
w
a
l
e
p
r
z
y
m
o
c
o
w
a
ny
c
h
do roweru.
2.1
1 DL A R ODZI C ÓW / OPIEKU N ÓW
Rodzice /Opiek uni odpowiedzialni za postępowanie i bezpieczeństwo swojego dziecka.
Przed rozpoczęciem jazdy przez dziecko powinni pouczyć go w zakresie właściwego
użytkowania roweru. Przed pozwoleniem dziecku na jazdę rodzice zobowiązani do:
p
r
z
ec
z
ytan
i
a
c
a
łe
j
i
nst
r
u
k
c
j
i
,
a
t
a
k
ż
e
z
a
p
o
z
na
nia
d
z
iec
k
a
z
o
s
t
r
z
e
ż
enia
m
i
o
r
a
z
funkcjami i zasadami działania roweru.
upewnienie się, że podczas jazdy dziecko ma założony atestowany kask rowerowy,
oraz że rozumie wszystkie zasady bezpieczeństwa
3.
U
Ż
Y
T
K
OW
A
N
I
E
Z
G
OD
N
E
Z
PR
Z
E
Z
NAC
Z
EN
I
E
M
Niewłaściwe użytkowanie roweru lub użytkowanie niezgodne z jego przeznaczeniem może
wiązać się z niebezpieczeństwem i narazić Cię na utratę zdrowia lub życia. Jeżeli masz
wątpliwości, czy przeznaczenie roweru odpowiada Twojemu stylowi jazdy zap ytaj
sprzedawcę.
3.1
1 R OWERY ELEKTRY CZNE MIEJSKIE I KLASY CZNE ( CITY)
Przeznaczone do jazdy po asfalcie oraz utwardzanych nawierzchniach, zaprojektowane
do be
z
p
i
ec
z
nego
p
o
r
u
s
z
a
nia
s
ię
p
o
u
l
ic
a
c
h
m
ia
s
t
.
Ł
ą
c
zą
k
om
f
or
t
z
f
un
k
c
j
on
a
l
n
oś
c
i
ą
.
T
e
go
rodzaju rower y, a w szczególności ich układ hamulcowy zostały zaprojektowane do
obciążenia maksymalnego nieprzekraczającego 125 kg (rower + rowerzysta + bagaż), przy
czym waga rowerzysty wraz z bagażem nie może przekraczać 100 kg.
Rower ten jest przeznaczony do celów
rekreacyjnych,
a nie
wyczynowych . Do jazdy po drogach publicznych, rower y
n
i
e
p
o
s
ia
d
a
j
ą
c
e
w
s
t
a
nd
a
r
d
z
ie
o
dp
o
w
iednic
h
a
k
c
es
o
r
ió
w
,
na
l
eż
y
wyposażyć w oświetlenie przednie i tylne, dzwonek, odblaski na
pedałach i szprychach kół, w taki sposób, aby rower spełniał
wymagania kodeksu o Ruchu Drogowym.
3.2
S
I
L
N
I
K
W
PI
A
Ś
C
I
E
Optymalne warunki dla rowerów elektrycznych, wyposażonych w silnik piastowy, to
równomiernie ukształtowane i utwardzone nawierzchnie. W przypadku występowania na
d
r
o
d
z
e
w
z
nies
ień,
u
ż
y
t
k
o
w
nik
p
o
w
inien
o
d
c
ż
y
ć
p
r
a
c
ę
s
il
nik
a
,
u
ż
y
w
a
j
ą
c
s
i
ł
y
w
y
s
t
a
r
c
z
a
j
ą
c
ej
do utrzymania ciągłego wspomagania elektrycznego. System wspomagania został
wyposażony w zabezpieczenie, które uniemożliwia dalszą pracę silnika, gdy przeciążenie
spowoduje gwałtowny wzrost jego temperatury. System wznowi pracę silnika, gdy
temperatura wci do normy.
Niewłaściwe użytkowanie roweru lub użytkowanie niezgodne z jego
przeznaczeniem może wiązać się z niebezpieczeństwem i narazić Cię
na utratę zdrowia lub życia. Jeżeli masz wątpliwości, czy przeznaczenie
roweru odpowiada Twojemu terenowi jazdy (góry, miasto, asfalt, itp)
zapytaj sprzedawcę, czy wybrany model będzie odpowiedni.
4.
WA
R
U
N
K
I
P
R
Z
E
C
H
O
WY
WAN
I
A
I
U
Ż
Y
T
K
O
W
A
N
I
A
R
O
W
ER
U
Rower nie jest przeznaczony do długiego przechowywania na powietrzu
(maksymalnie do 12 godzin na dobę).
Rower powinien być przechowywany w miejscu suchym o temperaturze pokojowej.
Nie może być przechowywany na mrozie, w wilgotnym otoczeniu lub w wodzie oraz
na balkonie.
R
owe
r
p
ow
i
n
i
e
n
b
y
ć
p
r
ze
c
h
ow
y
w
a
n
y
z
d
a
l
a
od
p
r
od
u
k
t
ów
p
ow
od
u
j
ą
c
y
c
h
k
or
o
zj
ę
(pestycydów, kwasów, rozpuszczalników , itp), oraz miejsc o silnym zasoleniu (np. na
plaży).
5.
P
R
ZE
D
R
O
ZP
O
CZĘ
C
I
E
M
J
A
Z
D
Y
NA
R
OW
E
RZ
E
Przed każdorazowym rozpoczęciem jazdy należy zawsze dokładnie sprawdzać stan
techniczny roweru, przede wszystkim:
Ciśnienie powietrza w kołach-(14,5 PSI = I bar = 1lkg/em2 =100.000 Pa) . Pamiętaj aby
przestrzegać zakresu wartości ciśnienia określonego przez producenta na oponie .
Sprawdzić stan opon , czy nie poj awiły s odkształcenia, pęknięcia oraz czy opona
przylega do obręczy i nie wystaje poza rant.
Sprawdzenie mocowa ń kół.
Sprawdzenie mocowa ń kierownicy i wspornika kierownicy (czy nie obraca się, czy
nie ma luzów).
Sprawdzenie mocowani a siodła (czy nie obraca się, czy nie opada pod wpływem
ciężaru).
Sprawdzenie czy poprawnie działa oświetlenie roweru (przednie i tylne).
Sprawdzenie sygnału dźwiękowego (dzwonek).
Sprawdzenie s tanu zużycia obręczy (dotyczy rowerów z mechanicznym układem
hamulcowym typu „V -BRAKE) przy braku widocznego rowka bezpieczeństwa na
bocznych powierzchniach obręczy należy dokonać wymiany obręczy.
Sprawdzenie poprawności działania przedniego oraz tylnego hamulca.
Przed rozpoczęciem użytkowania roweru należy zawsze sprawdzić, czy koła są
w
y
c
ent
r
o
w
a
ne,
a
o
b
r
ęc
z
e
nieu
s
z
k
o
d
z
o
ne
.
P
o
d
c
z
a
s
ek
s
p
l
o
a
t
a
c
j
i
r
o
w
er
u
,
a
s
z
c
z
eg
ó
l
nie
p
r
z
y
wszelkich zderzeniach, mogą się pojawić rysy i pęknięcia. Gdy zobaczysz uszkodzoną
obręcz (pęknięcie, wygięcie, itp…) natychmiast zgłoś się do autoryzowanego serwisu w
celu wymiany na nową.
6.2
S
I
O
DŁ
O
Siodło mocno dokręcamy po ustawieniu właściwej,
najwygodniejszej dla użytkownika wysokości. Przy
ustawianiu siodła należy zwrócić uwagę na maksymalne
wysunięcie sztycy siodła. Sztyca musi być włożona w
ramę w taki sposób aby wskaźnik bezpieczeństwa
(rysunek obok) na sztycy b niewidoczny, jeżeli wskaźnik
będzie widoczny istnieje możliwość knięcia sztycy
siodła, poprzez jej ndmierne obciążenie.
Proszę pamiętać aby siodło ustawić w prawidłowy sposób (zgodnie z rysunkiem niżej), jest
to ważne dla użytkownika ponieważ ędnie ustawione siodło powoduje szybsze męczenie
się rowerzysty, bóle nóg oraz pleców.
O
s
t
a
t
ec
z
r
e
g
u
l
a
c
j
ę
p
o
ł
o
ż
eni
a
s
io
d
ła
p
r
z
ep
r
o
w
a
d
z
a
s
ię
p
r
z
ez
p
r
z
es
u
nięc
ie
s
io
d
ł
a
w
jarzemku do przodu lub do tyłu. Proszę pamiętać aby nie wychodzić poza skalę
umieszczoną na siodle, w przeciwnym razie siodło może ulec zniszczeniu, poprzez
nadmierne obciążenie.
6.1 OBRĘCZE
6. INFORMACJE TECHNICZN E

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 40 618 750 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756