Znaleziono w kategoriach:
Gra towarzyska TREFL Pikti Carma Games 02079

Instrukcja obsługi Gra towarzyska TREFL Pikti Carma Games 02079

Powrót
1
INSTRUKCJA
2
CEL GRY
Jak najszybciej pozbądź się swojej talii,
dopasowując obrazki z kart do wskazanych
kategorii, i wyprzedź innych w drodze do
zwycięstwa!
ZACZYNAMY!
Każdy z graczy otrzymuje 5 dwustronnych
kart z obrazkami. Zanim rozpoczniecie
zabawę, zapoznajcie się z obrazkami
na kartach, pamiętając, że podczas gry
możecie używać dowolnej strony! Pozostałe
karty z obrazkami odłóżcie na bok. Talię kart
kategorii połóżcie zakrytą na środku stołu.
ROZGRYWKA
1. Dowolny z graczy odkrywa pierwszą
kar kategorii i kładzie tak, aby
każdy z uczestników gry miał do niej
swobodny dostęp. Zalecamy, aby
gracz, który odkr kar, przeczytał
jej treść na głos.
2. Czas rozpocząć zabawę! Wszyscy
gracze jednocześnie sprawdzają,
czy któr z ich obrazków (liczą się
obie strony kart!) pasuje do odkrytej
kategorii. Pamiętajcie, kto pierwszy,
ten lepszy!
3
Gumowa kaczuszka
Królik
Przykład: Karta kategorii zawiera hasło „Ma
głowę”. Gracze mogą do tego dopasować
żne obrazki, takie jak flaming, nurek czy
gumowa kaczuszka.
3. Gracz, który jako pierwszy dopasuje
jedną z posiadanych w ręce kart
do aktualnego hasła i położy na
karcie kategorii, pozbywa się tej karty,
wygrywając tym samym rundę.
4. Odkryjcie kolejną kar kategorii
i ponownie spróbujcie dopasowdo
niej któryś ze swoich obrazków.
5. Gra toczy się w ten sposób do czasu,
jeden z graczy pozbędzie się
wszystkich swoich kart z obrazkami
i tym samym zostanie zwycięzcą!
O CZYM WARTO WIEDZIEĆ
1. Jeśli większość graczy nie zgadza się
z tym, że wyłożony obrazek pasuje do
karty kategorii, właściciel karty musi
nie tylko zabrać z powrotem swoją
kar z obrazkiem, ale też dobrać
dodatkową karną kartę z talii.
Przykład: Karta z obrazkiem królika
nie jest dobrym dopasowaniem do
kategorii „Możesz zmieścić 5 w swojej
kieszeni”, przynajmniej w tradycyjnie
rozpatrywanym kroju ubrań z kieszeniami.
4
2. W talii kart kategorii znajdują się dwie
karty z logo PIKTI”, które działają jak
dzikie karty. Odsłonięcie karty PIKTI
umożliwia pozbycie się z ręki dowolnej
karty z obrazkiem pod warunkiem
że zrobi się to szybciej od innych!
3. Aby zapewnić płynność rozgrywki,
jako pasujący lub niepasujący do danej
kategorii powinien być rozpatrywany
DOKŁADNIE TEN OBRAZEK, który jest
przedstawiony na karcie. Nie można
zatem wyłożyć karty z czerwoną
walizką w odpowiedzi na hasło „Jest
głównie niebieskie”, twierdząc, że
kiedyś widziało się niebieską walizkę!
WSZECHMOCNY SĘDZIA
Jeśli nie możecie się zdecydować, który
z graczy powinien jako pierwszy
odwracać karty kategorii, możecie
wybrać WSZECHMOCNEGO SĘDZIEGO, którego
rolą będzie odwracanie kart, czytanie
na głos kategorii i rozstrzyganie sporów
(o ile takie się pojawią). To zaszczytna
i odpowiedzialna rola, pozwalająca na
bezkrytyczne komentowanie zagrywanych
przez pozostałych uczestników kart!
A tak na serio, to wyłonienie WSZECHMOCNEGO
SĘDZIEGO może się przydać zwłaszcza
w rozgrywkach z młodszymi graczami,
którzy nie umieją jeszcze płynnie czytać.
Jeszcze mało Wam zabawy? Wypróbujcie
inne warianty, które dodatkowo urozmaicą
Wasze rozgrywki!
WARIANTY GRY
TO LUB TO PIKTI
To wariant podobny do tradycyjnej gry
w PIKTI, jednak zamiast jednej karty
kategorii odwracacie od razu dwie. Gracze
próbują dopasować swoje karty obrazków
5
Homar
ZnakSTOP”
do jednej LUB do drugiej kategorii. Możecie
grać w ten wariant na dwa sposoby
nowa karta kategorii pojawia się albo gdy
którakolwiek z wyłożonych kart została
zakryta obrazkiem, albo dopiero gdy obie
zostaną zakryte.
PIKTI RAZY DWA
Tak jak w poprzednim wariancie
odkrywacie od razu dwie karty kategorii.
Tu jednak zadaniem graczy jest dopasowanie
obrazka, który pasuje do OBU kategorii!
Przykład: Odkryte karty kategorii to „Jest
głównie czerwone” i „Można to znaleźć
w wodzie”. Jeśli gracz ma kar z homarem,
może wyłożyć, ponieważ pasuje do obu
kategorii.
PODKRĘCONE PIKTI
Tak jak w poprzednich wariantach
odkrywacie od razu dwie karty kategorii. Tym
razem zadaniem graczy jest dopasowanie
obrazka, który pasuje do jednej z nich, ALE
nie pasuje do drugiej!
Przykład: Odkryte karty kategorii to „Jest
głównie czerwone” i „Można to znaleźć
w wodzie”. Jeśli gracz ma kartę ze znakiem
STOP”, może wyłożyć znak ten jest
czerwony, ale raczej nie widuje się go w wodzie.
To takie proste!
Następnie odkrywacie dwie nowe karty
kategorii.

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 40 618 750 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756