Znaleziono w kategoriach:
Gra planszowa PORTAL GAMES Food Chain Magnate

Instrukcja obsługi Gra planszowa PORTAL GAMES Food Chain Magnate

Powrót
podane ze
strategiami
wg twojego
wyboru!
instrukcja
3
Lemoniady? Chcą lemoniady? Dokąd zmierza ten świat? Serwujemy
najlepszego burgera w mieście, a nie jakąś hipisowską zieleninę. Co 15
minut, na wszystkich kanałach, ma lecieć reklama naszych burgerów!
I umieść billboard obok tego nowego domu na rogu. Chcę, żeby mieli
ochotę na nasze piwo w każdej chwili, którą spędzają w swoim nowo-
bogackim ogrodzie.” Nowy kierownik zespołu cały drżał, stojąc przed
prezesem i próbując bezskutecznie wyjaśnić, że... “Co to znaczy, że nie
mamy dość personelu? Podlega ci dyrektor kadr. Zatrudnij więcej lu-
dzi i wyszkol ich! Ale cokolwiek zrobisz, nie płać im normalnej pensji.
Nie zająłem się tym biznesem po to, żeby zostać biedakiem. I zwolnij
szefową działu promocji, wyrzucam tylko na nią pieniądze. Od teraz
będziemy sprzedawać burgery dla smakoszy. To samo badziewie, za
podwójną cenę. Dawać mi tu dyrektora marketingu!”
Food Chain Magnate to zaawansowana gra strategiczna o budowaniu
sieci restauracji. Rozgrywka skupiona jest wokół rozbudowy przed-
siębiorstwa przy użyciu systemu zarządzania zasobami (ludzkimi)
opartego na kartach. Na modularnej mapie miasta, gracze rywalizują
o dostawców, przestrzeń reklamową oraz klientów. Walczą też na rynku
pracy o kluczowych pracowników. Rozgrywka przeznaczona jest dla
2-5 doświadczonych graczy i trwa około 2-4 godzin.
Projekt gry: Jeroen Doumen, Joris Wiersinga
Projekt graczny: Ynze Moedt, Iris de Haan
Wydane przez: Splotter Spellen, Holandia, info@splotter.nl,
www.splotter.nl
Wersja polska: Zespół Portal Games
Testerzy: Dan Blum, Eric Brosius, Ed Bryan, Nora Ghaoui, James Hay-
ward, Gil Hova, Trisha Huang, Wei-Hwa Huang, Joe Huber, Larry Levy,
Ian Mackey, Roel van Meerendonk, Mirjam Molenkamp, Douwe Mul-
der, Gerard Mulder, Kent Neumann, Stean O’Sullivan, Joe Rushanan,
Alan Stern, Tucker Taylor, Bartel van der Veek, Henriette Verburg, Roel
Vinkenvleugel, Stefan Wegner, Arthur Zonnenberg.
Przepraszamy jeśli nie ma cię na liście lub jeśli przekręciliśmy twoje imię.
Specjalne podziękowania należą się Ragnarowi Krempel i Biance van
Duijl, którzy w ciągu niespełna trzech lat, przez niezliczoną ilość niedziel
wielokrotnie testowali tę grę. Bez nich ta gra by nie powstała.
© Splotter Spellen BV, Woerden, 2015. Trzeci druk ze zmianami.
Ta gra jest produktem wysokiej jakości. Została skompletowana z wiel-
ką starannością. Jeśli jednak w Twoim egzemplarzu zdarzyły się jakieś
braki, serdecznie za nie przepraszamy. Prosimy, poinformuj o tym nasz
Dział Obsługi Klienta za pośrednictwem formularza kontaktowego na
naszej stronie: www.portalgames.pl/pl/reklamacje/
TWÓRCY food chain
magnate
4
12
4
5
6
7
3
2
1
MENU
GRACZA
RESTRUKTURYZACJA
Umieść zakryte karty Pracowników w dwóch stosach: "w pracy"
i "na plaży". Kiedy wszyscy gracze będą gotowi, zbuduj strukturę
swojej fi rmy z pracowników będących “w pracy”.
KOLEJNOŚĆ W INTERESACH
Gracz z największą liczbą wolnych miejsc w swojej strukturze
wybiera pierwszy. Rozstrzyganie remisów: kolejność w poprzed-
niej rundzie.
PRACA W GODZ. 9.00-17.00
W kolejności rundy, każdy z graczy wykonuje poniższe kroki:
1. Zatrudnij Pracowników.
2. Wyszkol Pracowników.
3. Zainicjuj Kampanie reklamowe.
4. Pozyskaj Jedzenie i Napoje.
5. Umieść nowe Domy i Ogrody.
6. Umieść lub przenieś Restauracje.
PORA OBIADOWA
Ustal ceny: standardowa cena jednostkowa to 10$; uwzględ-
nij efekty Kierowników ds. Cen, Szefów Działu Promocji i/lub
Kierownika ds. Jakości oraz Osiągnięć odnoszących się do cen
produktów.
W kolejności numerów Domów:
1. Zjedz w Restauracji oferującej wszystkie wymagane produkty.
Wiele możliwości: udaj się do Restauracji z najniższą łączną
wartością cena jednostkowa + odległość. Rozstrzyganie re-
misów: najwięcej Kelnerek; jeśli nadal jest remis: kolejność
w rundzie.
2. Restauracja otrzymuje przychód w wysokości cena jednos
kowa + bonus za każdy sprzedany produkt. Bonus wynosi
+5$ za Osiągnięcia "Pierwsza reklama Burgera/Pizzy/Napoju"
Dom z Ogrodem zapewnia (2x cena jednostkowa) + bonus.
Odrzuć sprzedane produkty z Domu i zasobów gracza.
Jeśli żadna Restauracja nie może w całości zaspokoić potrzeb,
znaczniki potrzeb pozostają na Domu.
Pobierz napiwki dla Kelnerek na koniec fazy.
WYPŁATA PENSJI
Zapłać pensje: 5$ za kartę Pracownika z .
W pracy i na plaży. Zastosuj dostępne obniżki.
KAMPANIE REKLAMOWE
Rozpatrz Kampanie w kolejności zgodnej z nadrukowanymi nu-
merami. Maks. 3 znaczniki potrzeb na Dom (5 jeśli ma Ogród).
SPRZĄTANIE
1. Odrzuć niesprzedane Jedzenie i Napoje. Otwórz nowe Restau-
racje. Zwróć puste kafelki Kampanii reklamowych.
2. Weź wszystkie karty Pracowników z powrotem na rękę (w tym
marketingowców bez aktywnych Kampanii reklamowych).
3. Odrzuć z gry pozostałe karty Osiągnięć, które zostały zdobyte
w tej rundzie.
Turn Order
Track
1 2 3 4 5
1
4
14 91
14
1 pudełko z grą
1 instrukcja
5 Menu Gracza
1 kafel Toru Kolejności
20 kafli Mapy
8 kafelków Domów
8 kafelków Ogrodów
16 kafelków Kampanii: 6 Billboardów, 4 Skrzynki Pocztowe, 3 Samoloty i 3 Radia
16 numerowanych znaczników “zajęty”
15 kafelków Restauracji (po 3 dla każdego gracza)
5 znaczników Kolejności (po 1 dla każdego gracza)
5
Kluczowe pojęcia
Karty Pracowników: Karty te przedstawiają różne osoby, a kolor tła wskazuje
na ich przynależność do określonej grupy zawodowej (kadry zarządzającej,
marketingowców, dostawców i wielu innych). Tekst poniżej obrazka opisu-
je, czym dany Pracownik może zajmować się w rmie. Pracownicy, których
karty w lewym górnym rogu posiadają symbol , mogą zostać zatrudnieni
przez rekruterów. Karty, na których w prawym dolnym rogu znajduje się
symbol wymagają zapłaty pensji. Karty Pracowników, którzy mogą zo-
stać przeszkoleni i w efekcie zająć wyższe stanowisko, w lewym dolnym rogu
wskazują kolejny krok na ścieżce rozwoju ich kariery. Zamiast tego, niektóre
karty posiadają w tym miejscu symbol wskazujący, że są to najwyższe
stanowiska. Każdy gracz może posiadać tylko po jednej kopii karty każdego
takiego stanowiska. Na niektórych kartach, w prawym górnym rogu, znaj-
duje się symbol drogi ( ) lub sterowca ( ) wraz z wartością “zasięgu” tej
karty (lub symbolem ∞, wskazującym na nieograniczony zasięg).
Wolne miejsce: Miejsce w strukturze rmy, na które może zostać zagrana
karta Pracownika.
Zasięg: Liczba wykorzystywana przez wiele efektów gry, wskazująca ile razy
przekraczamy krawędzie kai Mapy. Zasięg jest zwykle obliczany wzdłuż
Drogi, chyba że rozpatrywana karta posiada symbol .
Restauracja: Każdy gracz posiada trzy dostępne Restauracje. Każdy kafelek
Restauracji ma rozmiar 2x2 pola. Jeden z narożników kafelka jest oznaczo-
ny jako wejście do Restauracji. Jeśli musisz obliczyć zasięg od Restauracji,
zawsze rozpoczynaj liczenie od jej wejścia.
Kae Mapy: Elementy Mapy o wymiarach 5x5 pól, tworzące planszę gry. Ich
liczba zależy od liczby graczy. Na kaach Mapy są nadrukowane fragmenty
Dróg, Domy i Napoje oraz puste pola.
Jedzenie i Napoje: Drewniane znaczniki symbolizują Jedzenie (Burgery
i Pizze), a także Napoje (Napoje Bezalkoholowe, Lemoniadę oraz Piwo).
Umieszczone na Domu określają potrzeby żywieniowe jego mieszkań-
ców. Umieszczone na kafelku Kampanii wskazują, co jest reklamowane
i jak długo potrwa dana Kampania reklamowa. W puli gracza reprezentują
jego zapasy. Napoje są również nadrukowane na Mapie i oznaczają miejsca,
w których zaopatrzeniowcy mogą zdobyć Napoje wskazanego rodzaju.
Sąsiadowanie: Gdy instrukcja wskazuje, że elementy powinny ze sobą są-
siadować, oznacza to, że powinny przylegać do siebie bocznymi krawędzia-
mi. Nie wystarczy, że stykają się narożnikami.
Opis
Każdy z graczy wciela się rolę przedsiębiorcy, rozpoczynającego grę
z pojedynczą restauracją. W trakcie rozgrywki gracze będą zarządzać swoją
rmą, zatrudniać i szkolić personel, a także rozbudowywać sieć swoich re-
stauracji na modularnej mapie gry.
Każda runda gry podzielona jest na fazy. Niektóre z faz gracze rozgrywają
jednocześnie, inne w ustalonym porządku rundy. Gra toczy się do chwili,
gdy w banku zabraknie pieniędzy (dwukrotnie). Wówczas grę wygrywa naj-
bogatszy gracz.
WPROWADZENIE
DO GRY
MISTRZ
PIZZERII
Przygotuj 8 Pizz.
SZEF DZIAŁU
PROMOCJI
Cena -3$
Zainicjuj Kampanię
lotniczą lub słabszą.
Maks. 4 rundy.
KIEROWNIK
MARKETINGU
DYREKTOR MARKETINGU
+5$ za każdego
sprzedanego Burgera.
Pierwsza
reklama
Burgera
O
S
I
A
G
N
I
E
C
I
E
15$ obniżki
na pensjach.
Pierwsze
szkolenie
O
S
I
A
G
N
I
E
C
I
E
Cena -1$
Pierwsze
obniżenie ceny
O
S
I
A
G
N
I
E
C
I
E
1 2
+100$
REZERWA
2 31
+200$
REZERWA
2 31 4
+300$
REZERWA
TY!TY!
2 31
PREZES
Zatrudnij
1 Pracownika.
222 karty Pracowników
84 karty Osiągnięć
18 kart Rezerw Bankowych
6 kart Prezesa Plik papierowych pieniędzy
200 drewnianych znaczników, w tym:
40 Burgerów40 Pizz
40 Lemoniad
40 Piw
40 Napojów
Bezalkoholowych

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 40 618 750 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756