Znaleziono w kategoriach:
Agregat prądotwórczy RATO R6000D-8

Instrukcja obsługi Agregat prądotwórczy RATO R6000D-8

Powrót
A. Migająca podczas rozruchu lampka ostrzegawcza sygnalizuje niski
poziom oleju.
B. Przełącznik silnika.
[OFF] system wyłączony (energia z sieci jest dostępna dla systemu,
ale generator nie uruchamia się i akumulator się nie ładuje
[ON] system włączony (generator uruchamia się w przypadku braku
zasilania i akumulator jest ładowany)
[START] uruchomienie ręczne (aktywne tylko w przypadku braku
zasilania z sieci). PRZY PODŁĄCZONEJ SIECI NIE WOLNO
WYBIERAĆ TEJ POZYCJI.
OSTRZEŻENIE: Dopóki generator jest podłączony do kabla
zasilającego, nie wolno go uruchamiać ręcznie.
URUCHAMIANIE GENERATORA PRZY PODŁĄCZONYM KABLU
ZASILAJĄCYM JEST BARDZO NIEBEZPIECZNE!
C. Przełącznik SZR.
[OFF] system w trybie ręcznym + kasowanie alarmu (patrz punkt D).
[ON] system w trybie automatycznym
Z PODŁĄCZONYM ZASILANIEM SIECIOWYM
TRZYMAJ W POZYCJI [ON] I NIE UŻYWAJ TEGO WYBIERAKA
D. Dioda LED sygnalizująca pracę jednostki sterującej:
[ON] = tryb automatyczny;
MIGA = alarm braku uruchomienia po trzech próbach;
ABY ZRESETOWAĆ ALARM, ustaw przełącznik [B] w pozycji
[OFF] i
przestaw przełącznik [C] na kilka sekund na [OFF].
Dopiero po przełączeniu [C] na [ON], przestaw [B] z powrotem na
[ON].
E. Zaciski plus i minus dla obciążenia prądem stałym 12
VDC
(maksymalnie 8,3 A).
F. Wyłącznik ochronny wyjścia 12 V [naciśnij, aby zresetować].
G. Multimetr (woltomierz Uxxx / miernik częstotliwości F-xx,
zarówno dla sieci, jak i generatora); przełącz przycisk, aby
zmienić parametr;
H. Gniazdo pomocnicze.
I. Główne gniazdo do podłączenia odbiornika.
J. Wyłącznik automatyczny.
K. Zacisk uziemiający.
L. Wtyczka linii zasilania
ODŁĄCZ PRZEWÓD DOPROWADZAJĄCY ZASILANIE Z SIECI
PRZED RĘCZNYM URUCHOMIENIEM GENERATORA.
Generator
wyposażony jest w panel elektryczny z automatycznym
urządzeniem do:
monitorowania napięcia sieci,
ładowania akumulatora rozruchowego
zarządzania rozruchem i zatrzymaniem silnika,
przełączania sieć/generator.
6974880290414
Ważne ostrzeżenia:
1. Upewnij się, że:
1.1 Moc wymagana przez system jest zgodna z maksymalną
mocą, jaką może dostarczyć generator.
1.2. Wysokie zapotrzebowanie na moc rozruchową silników
elektrycznych, lodówek, klimatyzatorów, pralek itp. mieści się
w dopuszczalnych granicach. Należy pamiętać, że gdy
generator zaczyna działać, zasila wszystkie odbiorniki, z
uwzględnieniem szczytowej mocy rozruchowej.
2. Czynności, które mogą być wykonywane wyłącznie przez
wykwalifikowany
personel w przypadku braku napięcia, przed
wykonaniem połączeń elektrycznych:
2.1 Odłączyć instalację elektryczną odbiornika od głównej linii
zasilającej (zasilanie sieciowe);
Z sieci zasilana jest cała instalacja lub
tylko jej część (np. tylko
pompa gaśnicza).
2.2 Podłączyć do sieci kabel o odpowiedniej długości i
przekroju. Należy pamiętać, że generator powinien być
umieszczony w pomieszczeniu i chroniony przed warunkami
atmosferycznymi, ale dobrze wentylowany. Zabrania się
zakrywania generatora z którejkolwiek strony.
2.3 Na drugim końcu tego kabla umieścić
gniazdo CEE 2x32A
+ T.
2.4 Przed podłączeniem odbiornika/urządzeń do sieci
podłączyć kabel (o takiej samej charakterystyce jak po
przedni)
do punktu w instalacji, w którym rozpoczyna się linia zasilania
odbiorników elektrycznych.
2.5. Na drugim końcu kabla zamontować wtyczkę CEE
2X32A + T.
2.6. Przygotować generator zgodnie z instrukcją obsługi.
Przetestować ręczne uruchamianie i ustawić przełącznik [B]
w pozycji OFF. W przypadku użycia w trybie
automatycznym
w sytuacjach awaryjnych, zbiornik musi być wystarczająco
napełniony, aby urządzenie mogło pracować odpowiednio
długo, a filtr siatkowy paliwa musi być otwarty.
2.7 Aktywować system SZR, przekręcając przełącznik [C] w
położenie ON. Po podłączeniu kabla sieciowego można
obsługiwać ten przełącznik tylko w sposób opisany w punkcie
D .
2.8 Podłączyć wtyk [L] do gniazda a wtyczkę do gniazda [I].
2.9 Jeśli generator ma być używany w trybie ręcznym, przed
ustawieniem przełącznika [C] w pozycji OFF należy
wyciągnąć
wtyczkę [L] z gniazda.
2.10 Aktywować zasilanie z sieci. Można to sprawdzić,
odczytując wartość napięcia na multimetrze [G].
2.11 Przełącznikiem [J] włączyć dopływ energii
2.12 Aby przenieść generator, można przywrócić zasilanie
systemu (obejście) podłączając wtyczkę do gniazda.
Bardzo ważne jest przestrzeganie tych ostrzeżeń i procedur, aby uniknąć
niebezpieczeństwa związanego z jednoczesną obecnością napięcia z sieci i z
generatora podczas przełączania zasilania na stycznikach.
Tel. +39-0522-221128 - Fax. +39-0522-221136 - Website: www.multi-power.it
Multipower S.r.l. -- Via Don Minzoni 6D/E IT 42044 Gualtieri (RE) Cod. Fisc. & P.IVA 01843480359 Mod. PRG01
Registro Pile e Accumulatori: IT18050P00004814 - Registro A.E.E.: IT18050000010419
POLITYKA GWARANCYJNA MULTIPOWER QUALITY AND SERVICES S.R.L.
Firma Multipower S.r.l. zobowiązuje się do usunięcia wad produkcyjnych lub wadliwych
materiałów w produktach wprowadzonych na rynek w okresie 12 miesięcy od daty
sprzedaży przez sprzedawcę detalicznego, a maksymalnie 18 miesięcy od daty
wystawienia faktury sprzedaży przez Multipower.
Roszczenia gwarancyjne należy składać na odpowiednim formularzu MRG01; formularz
należy wypełnić, podając typ wyrobu, numer seryjny, rodzaj stwierdzonej usterki,
części, których dotyczy usterka, oraz załączając wszelkie zdjęcia lub filmy pomocnicze.
Formularz należy przesłać pocztą elektroniczną do firmy Multipower (dane kontaktowe
podane w punkcie "I"), która rozpatrzy zgłoszenie i może poprosić o dodatkowe
informacje w celu ustalenia przyczyny usterki i udzielenia odpowiedzi klientowi.
Firma Multipower zastrzega sobie prawo do naprawy usterki w sposób, który uzna za
najlepszy, dostarczając wszelkie części zamienne niezbędne do wykonania naprawy. Za
robociznę pobierana jest opłata w wysokości 25,00 euro/godzinę bez podatku VAT.
Klient powinien na własny koszt dostarczyć maszynę do najbliższego centrum
serwisowego. Koszty transportu i podróży nie są uwzględniane.
A) Gwarancja jest uznawana tylko wtedy, gdy zalecenia dotyczące obsługi
i konserwacji zawarte w instrukcjach obsługi są w pełni przestrzegane.
przed użyciem należy zapoznać się z instrukcją obsługi
sprawdzić ilość i rodzaj środków smarnych, które należy wprowadzić do silnika i
przekładni, jeśli jest obecna.
stosować produkt wyłącznie do dozwolonych zastosowań
przeprowadzać konserwację w ustalonych odstępach czasu, używając oryginalnych
części zamiennych
W celu dokonania napraw gwarancyjnych należy skontaktować się z autoryzowanym
serwisem.
B) Co jest wyłączone z gwarancji (wcześniejsza informacja dla klienta)
Z gwarancji wyłączone są
Wszystkie produkty, których warunki gwarancji wygasły.
Tel. +39-0522-221128 - Fax. +39-0522-221136 - Website: www.multi-power.it
Multipower S.r.l. -- Via Don Minzoni 6D/E IT 42044 Gualtieri (RE) Cod. Fisc. & P.IVA 01843480359 Mod. PRG01
Registro Pile e Accumulatori: IT18050P00004814 - Registro A.E.E.: IT18050000010419
Wszystkie produkty, dla których klient nie jest w stanie udokumentować dowodu
zakupu paragonem lub fakturą.
Uszkodzenia wynikające z niewłaściwego użytkowania produktu
Brak konserwacji zgodnej z terminami i czynnościami podanymi w instrukcjach
obsługi.
Wszystkie gaźniki w silnikach spalinowych, chyba że usterka ujawni się przy
pierwszym uruchomieniu lub, w każdym przypadku, w ciągu 6 miesięcy od daty
zakupu. Gaźnik jest bowiem narażony na działanie benzyny, która może być
zanieczyszczona lub mieć pozostałości po odparowaniu, co z czasem, ale także w
przypadku niewłaściwej konserwacji, może pogorszyć działanie samego gaźnika.
Wszelkie operacje czyszczenia, konserwacji i regulacji
Wszelkie czynności związane z montażem, przygotowaniem i uruchomieniem
wyrobu.
Modyfikacje dokonane na urządzeniu
Wszystkie części podlegające zużyciu, takie jak np. filtry oleju, filtry powietrza, filtry
paliwa, łopatki, paski, powłoki lakiernicze itp.
Wszelkie obrażenia ciała i/lub uszkodzenia mienia spowodowane przez produkt niezgodny z
wymaganiami należy zgłosić firmie Multipower.
B) Dokumentacja dla klienta końcowego.
Zawsze należy wystawić klientowi końcowemu dokument poświadczający odbiór produktu
dostarczonego przez niego do naprawy. Dokument powinien zawierać dane osobowe
klienta, dane identyfikacyjne maszyny, datę i rodzaj zgłoszonej usterki.
Uwaga:
W przypadku napraw, które nie mogą być uznane w ramach gwarancji, zalecamy zaproponowanie
klientowi kosztorysu naprawy. Jeśli szacunkowe koszty naprawy produktu przekroczą 50% wartości
samego produktu, należy rozważyć możliwość jego wymiany na nowy. Wybór między naprawą a
zakupem nowego produktu zawsze należy do klienta.
C) Wszelkie roszczenia gwarancyjne muszą być zatwierdzone przez firmę
Multipower.
W ciągu 3 dni roboczych od otrzymania formularza zgłoszenia gwarancyjnego, z
wyłączeniem świąt, dni wolnych od pracy i okresów zamknięcia, firma Multipower
prześle pocztą elektroniczną odpowiedź o zatwierdzeniu lub odrzuceniu zgłoszenia
gwarancyjnego. Żadne z zatwierdzeń nie będzie poparte uzasadnieniem.
Tel. +39-0522-221128 - Fax. +39-0522-221136 - Website: www.multi-power.it
Multipower S.r.l. -- Via Don Minzoni 6D/E IT 42044 Gualtieri (RE) Cod. Fisc. & P.IVA 01843480359 Mod. PRG01
Registro Pile e Accumulatori: IT18050P00004814 - Registro A.E.E.: IT18050000010419
W przypadku uznania gwarancji firma Multipower może zdecydować, według
własnego uznania, czy zezwolić na naprawę, czy też rozważyć wymianę produktu.
Jeśli serwis przystąpi do naprawy lub wymiany produktu u klienta końcowego bez wysłania
zgłoszenia lub oczekiwania na odpowiedź od firmy Multipower, wówczas serwisowi nie przysługuje
żadne odszkodowanie, jeśli firma Multipower odrzuci roszczenie gwarancyjne lub podejmie inną
decyzję.
D) Wykonywania napraw gwarancyjnych uprzednio autoryzowanych przez
Multipower.
Po otrzymaniu upoważnienia do naprawy w ramach gwarancji, serwis przeprowadzi
naprawę w następujący sposób:
w ciągu 10 dni roboczych od otrzymania takiej zgody, jeśli naprawa nie wymaga
zastosowania części zamiennych.
w ciągu 10 dni roboczych od otrzymania żądanych części zamiennych; części
zamienne zatwierdzone i wysłane przez Multipower.
Zdemontowane i/lub uszkodzone części należy przechowywać i pozostawić do
dyspozycji firmy Multipower, która podejmie decyzję o ich przyjęciu z powrotem
lub zezwoli na ich złomowanie.
E) Dostarczenie naprawionego produktu do klienta.
Po zakończeniu naprawy serwis powiadomi klienta, aby odebrał produkt.
F) Zwrot kosztów robocizny/wynagrodzeń
Serwisom przysługuje zwrot kosztów w wysokości 25,00 EUR za godzinę pracy w
związku z pracami gwarancyjnymi.
Faktury za zwrot kosztów robocizny związane z gwarancjami zatwierdzonymi przez
Multipower należy przesłać w ciągu 30 dni od zakończenia naprawy. Multipower
zatwierdza fakturowanie na warunkach obowiązujących między stronami.
Za prace podjęte przez serwis bez uprzedniego upoważnienia ze strony firmy Multipower nie
przysługuje zwrot kosztów.
G) Wszelkie uszkodzenia stwierdzone podczas odbioru/rozładunku
towarów
Jeżeli po otrzymaniu towaru klient stwierdzi jakiekolwiek uszkodzenia powstałe w
wyniku transportu lub uszkodzenia opakowania, musi umieścić pisemne

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 40 618 750 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756