Znaleziono w kategoriach:
Pedały zatrzaskowe SHIMANO PD-R550

Instrukcja obsługi Pedały zatrzaskowe SHIMANO PD-R550

Powrót
Pedały SPD-SL
WAŻNA INFORMACJA
Aby uzyskać informacje dotyczące montażu, regulacji i wymiany
produktów, które nie zostały opisane w tym podręczniku użytkownika,
należy skontaktować się z punktem sprzedaży lub dystrybutorem.
Podręcznik sprzedawcy dla doświadczonych i zawodowych mechaników
rowerowych jest dostępny na naszej stronie internetowej
(https://si.shimano.com).
Ze względów bezpieczeństwa należy dokładnie
zapoznać się z niniejszym „podręcznikiem
użytkownika” przed użyciem produktu, przestrzegać
go podczas jego użytkowania i przechowywać w
dostępnym miejscu.
Poniższe instrukcje muszą być zawsze przestrzegane w celu zapobieżenia
obrażeniom oraz uszkodzeniom wyposażenia i otoczenia. Instrukcje
zostały sklasyfikowane zgodnie ze stopniem niebezpieczeństwa lub
wielkością możliwych uszkodzeń, które mogą wynikać z nieprawidłowego
użytkowania produktu.
NIEBEZPIECZEŃSTWO
Niezastosowanie się do podanych
instrukcji skutkuje śmiercią albo
poważnymi obrażeniami.
OSTRZEŻENIE
Niezastosowanie się do podanych
instrukcji może skutkować śmiercią
albo poważnymi obrażeniami.
PRZESTROGA
Niezastosowanie się do podanych
instrukcji może skutkować
obrażeniami albo uszkodzeniami
wyposażenia i otoczenia.
Istotne informacje dotyczące bezpieczeństwa
OSTRZEŻENIE
Nie demontować ani nie modyfikować produktu. W przeciwnym razie
może to spowodować nieprawidłowe działanie produktu, co może
doprowadzić do nagłego upadku, a w konsekwencji poważnych
obrażeń.
Przed podjęciem jazdy w takich blokach (butach) i z takimi pedałami,
należy upewnić się, czy zrozumiałe jest działanie mechanizmu
blokowania/zwalniania pedałów i bloków (butów). Pedały SPD-SL
zaprojektowano w taki sposób, aby wypinały się tylko wtedy, gdy jest
to zamierzone. Nie zaprojektowano ich w celu automatycznego
wypinania w razie upadku z roweru.
Z tym produktem należy stosować tylko buty SPD-SL. Wszelkie inne
rodzaje butów mogą nie wypiąć się z pedałów lub wypiąć się
niespodziewanie.
Należy używać wyłącznie bloków SHIMANO i upewnić się, że śruby
mocujące zostały mocno dokręcone do butów. Brak mocnego
dokręcenia śrub może doprowadzić do upadku, podczas którego bloki
nie wypną się z pedałów.
Przed podjęciem jazdy z takimi pedałami i blokami nacisnąć hamulce, a
następnie postawić jedną stopę na ziemi i wypróbować wkładanie i
wypinanie każdego bloku z pedału, dopóki nie będzie to wychodziło w
sposób naturalny i z minimalnym wysiłkiem.
Do czasu opanowania wpinania i wypinania bloków z pedałów należy
jeździć po płaskich powierzchniach.
Przed rozpoczęciem jazdy, wyregulować siłę utrzymywania bloków w
pedałach stosowanie do upodobań. Jeśli siła utrzymywania bloków w
pedałach będzie niewielka, bloki mogą przypadkowo wypiąć się,
powodując utratę równowagi i upadek z roweru. Jeśli siła
utrzymywania bloków w pedałach będzie duża, wypięcie bloków będzie
utrudnione.
Podczas wolnej jazdy lub konieczności zatrzymania roweru, (np.
podczas zawracania, zbliżania się do skrzyżowania, jazdy pod górę),
należy wcześniej wypiąć bloki z pedałów, aby w każdej chwili możliwe
było oparcie nogi o podłoże.
W przypadku jazdy w niekorzystnych warunkach zastosować mniejszą
siłę utrzymywania bloków w pedałach.
Bloki i wiązania powinny być wolne od zanieczyszczeń w celu
zapewnienia swobodnego wpinania oraz wypinania.
Należy pamiętać o okresowej kontroli zużycia bloków. Jeśli bloki są
zużyte, przed jazdą na rowerze należy je wymienić, a po wymianie
bloków pedałów, wyregulować siłę utrzymywania bloków.
Jeżeli powyższe ostrzeżenia nie będą przestrzegane, buty mogą
nie wypiąć się z pedałów, kiedy to konieczne, lub wypiąć się
nieoczekiwanie albo przypadkowo, czego konsekwencją mogą
być poważne obrażenia.
W przypadku jazdy po drogach publicznych zamontowanie odblasków
na rowerze jest obowiązkowe. Odblaski są sprzedawane osobno do
modeli niewyposażonych w nie standardowo. Aby uzyskać informacje
na temat kompatybilnych odblasków, należy skontaktować się z
punktem sprzedaży lub dystrybutorem.
Przerwać jazdę na rowerze, jeżeli odblaski są zanieczyszczone lub
uszkodzone. W przeciwnym razie kierowcy nadjeżdżających pojazdów
będą mieli trudności z zauważeniem roweru.
Uwaga
Jeżeli pedały działają gorzej niż zwykle, należy dokonać ponownego
sprawdzenia.
W przypadku problemów z częściami obrotowymi pedałów, może być
konieczna ich regulacja. Skontaktować się ze swoim punktem sprzedaży
lub dystrybutorem.
Gwarancja nie obejmuje naturalnego zużycia ani pogorszenia działania
wynikających z normalnego użytkowania i starzenia się.
Regularne kontrole przed rozpoczęciem jazdy
na rowerze
Przed rozpoczęciem jazdy na rowerze należy sprawdzić poniższe
elementy. W przypadku występowania problemów należy skontaktować
się z punktem sprzedaży lub dystrybutorem.
Czy części mocujące są właściwie zamocowane?
Czy między blokiem a pedałem zwiększył się nadmierny luz z powodu
zużycia elementów?
Czy podczas wpinania lub wypinania bloków występują jakiekolwiek
nieprawidłowości?
Czy słychać jakieś nieprawidłowe dźwięki?
Nazwy części
Część mocująca
Wiązanie
Używanie bloków
Jak wpiąć
Wcisnąć bloki w wiązanie pedałów, wykonując ruch w dół pod kątem.
Jak wypiąć
Wypięcie buta z tych bloków jest możliwe tylko gdy pięta jest skierowana
na zewnątrz.
Uwaga:
Trzymając jedną nogę na podłożu należy wyćwiczyć powtarzalne
wpinanie i wypinanie. Podczas wypinania bloku z wiązania należy
dostosować optymalną siłę utrzymywania bloków.
Regulowanie siły utrzymywania bloków w
pedałach
Napięcie sprężyny pedałów reguluje się przez obracanie śruby
regulacyjnej.
Jednokrotne kliknięcie śruby regulacyjnej zmienia napięcie o jeden
poziom. Podczas każdego obrotu występują cztery kliknięcia.
Śruba regulacyjna znajduje się z tyłu każdego wiązania.
Do wypinania bloku z wiązania należy dostosować siłę sprężyny do
optymalnej siły utrzymującej blok.
Należy wyrównać napięcie sprężyn w obu pedałach, korzystając ze
wskaźników napięcia i zliczając liczbę obrotów śruby regulacyjnej.
Przekręcenie śruby regulacyjnej w prawo zwiększa siłę utrzymywania
bloku; przekręcenie jej w lewo zmniejsza ją.
Wskaźnik
Klucz imbusowy 2,5 mm
Śruba regulacyjna
Zmniejsz
Zwiększ
Zmniejsz Zwiększ
Nie wolno obracać śruby poza punkt, w którym wskaźnik pokazuje
maksymalne lub minimalne napięcie.
Uwaga:
Aby zapobiec przypadkowemu wypięciu się bloku oraz zapewnić
możliwość jego wypięcia, gdy to konieczne, należy upewnić się że siła
utrzymywania bloków jest odpowiednio wyregulowana.
Jeżeli bloki nie będą ustawione równomiernie, może to utrudnić
wpinanie i wypinanie z bloków. Siła utrzymywania bloku lewego i
prawego pedału powinna być równomiernie wyregulowana.
Wymiana bloków
Bloki zużywają się i należy je okresowo wymieniać.
Jeżeli z powodu zużycia elementów wypinanie buta z bloku staje się zbyt
ciężkie lub luźne, należy natychmiast skontaktować się z punktem
sprzedaży lub dystrybutorem i wymienić bloki na nowe.
Uwaga:
Jeśli kolorowy element bloku zużyje się, należy wymienić blok na nowy.
Przód: bloki należy wymienić, gdy czarna warstwa znajdująca się pod
blokami będzie widoczna.
Tył: bloki należy wymienić, gdy blok zostanie zużyty do pokazanej na
rysunku sekcji A.
Sekcja A
Przód
Blok
Tył
Montaż odblasków (sprzedawanych osobno)
Dostępne są dodatkowe zestawy odblasków. Odblaski różnią się w
zależności od modelu pedałów, dlatego należy się skontaktować z
dystrybutorem lub punktem sprzedaży.
UM-41W0A-003 Podręcznik użytkownika
Uwaga: w przypadku wprowadzenia ulepszeń dane techniczne mogą ulec zmianie bez
powiadomienia. (Polish)

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 40 618 750 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756