Znaleziono w kategoriach:
Gra planszowa TREFL Marvel Avengers Battle for Manhattan 02512

Instrukcja obsługi Gra planszowa TREFL Marvel Avengers Battle for Manhattan 02512

Powrót
Potasujcie zakryte kafelki Avengersów i odłóżcie
je na bok. Pozostałe znaczniki i planszę (stroną A
do góry) również odłóżcie na bok.
Potasujcie zakryte żetony tożsamości i wylosujcie po jednym
z nich. Nie pokazujcie go pozostałym graczom!
Na środku stołu umieśćcie kafelek startowy. W zależności od liczby graczy ułóżcie go
stroną A (przy 2 lub 3 graczach) albo B (przy 4 lub 5 graczach) do góry.
PRZYGOTOWANIE GRY
A: B:
ELEMENTY GRY
5 żetonów Avengersów 10 żetonów tożsamości
14 znaczników Thanosa 60 kafelków Avengersówkafelek startowy4 znaczniki punktów
dwustronna plansza pomocy / punktacji
Każdy z Was w tajemnicy przed pozostałymi graczami otrzymuje żeton z symbolami dwójki Avengersów.
Waszym zadaniem będzie stworzenie jak największych obszarów kontrolowanych przez wskazanych
bohaterów.
Kapitan
Ameryka
Czarna
Pantera
Iron
Man
Czarna
Wdowa
Hulk
Avengersi ruszają do obrony Manhattanu przed Thanosem i Lokim! Który z superbohaterów najlepiej poradzi
sobie z ochroną wyspy? Każdy z graczy prowadzi dwójkę Avengersów, którzy muszą objąć swoją ochroną jak
największą część Manhattanu.
CEL GRY
8+ 2-5 30-60min
INSTRUKCJA
1
Jeśli gracie w 2 osoby, zamiast podawać kolejnemu graczowi ostatnie 2 kafelki,
odrzućcie je do pudełka.
Jeśli gracie w 3 lub 4 osoby, to na koniec rundy odrzućcie ostatni kafelek
do pudełka, zamiast podawać go kolejnemu graczowi.
W przypadku rozgrywki pięcioosobowej żaden kafelek nie jest odrzucany.
Gdy wszyscy wyłożą swoje kafelki, weźcie pozostałe kafelki podane Wam przez
sąsiednich graczy i ponownie wybierzcie 1, następnie przekażcie resztę kafelków
dalej. Powtarzajcie ten ruch, dopóki nie zostaniecie z 2, 1 lub żadnym kafelkiem na
ręce (w zależności od liczby graczy).
Po ewentualnym odrzuceniu ostatnich kafelków rozpocznijcie kolejną rundę – dobierzcie nowe kafelki,
wybierzcie po 1 i przekażcie pozostałe sąsiadującemu graczowi.
Pierwszy wykłada gracz, który ma kafelek z najwyższą liczbą, a następnie pozostali
według kolejności malejącej liczb na ich kafelkach.
Następnie kolejno dołóżcie je do wcześniej
wyłożonych kafelków.
Gdy wszyscy wybiorą po 1 kafelku i przekażą resztę
dalej, odsłońcie wybrane kafelki.
W rundzie pierwszej i trzeciej podajcie kafelki
graczowi siedzącemu na lewo,
a w drugiej – temu z
Waszej prawej strony.
Z otrzymanych kafli wybierzcie po jednym
i przekażcie pozostałe kafelki sąsiedniemu
graczowi.
Liczba
graczy
Liczba
graczy
Runda 3
Runda 3Runda 2Runda 2Runda 1Runda 1
W zależności od liczby graczy rozgrywka trwa 2 lub 3 rundy. Na początku każdej z nich dobierzcie tyle
kafelków Avengersów, ile wskazuje plansza pomocy. Przykładowo w grze na 2 graczy, w każdej z 3 rund każdy
gracz otrzymuje po 10 kafelków.
ROZGRYWKAROZGRYWKA
2
Zrzut – Dowolny z symboli wpisany w sześciokąt
oznacza, że pole to można położyć na dowolnym
innym polu. Jeśli na drugim polu dokładanego
kafelka nie ma symbolu zrzutu, drugie pole musi
znaleźć się na pustym miejscu. Pole zakryte przez
zrzut nie działa i nie jest podliczane w końcowej
punktacji. Po dołożeniu kafelka ze zrzutem, ten staje się zwykłym
polem.
Loki – Następny gracz po tym, który wystawił
Lokiego, MUSI wyłożyć swój kafelek Avengersów
tak, by co najmniej jedno z jego pól sąsiadowało
z wystawionym Lokim.
Thanos – Gracz, który go
wystawił, może zablokow
drogę pozostałym Avengersom.
Weź 2 żetony z symbolem
Thanosa i dołóż je tak, by
sąsiadowały z dowolnym polem
w grze. Na miejscu z żetonem nie
wolno umieszczać kafelków
Avengersów.
Manhattan – Nie ma żadnego
efektu, ale sprytnie zagrany może
uniemożliwić innym Avengersom
ekspansję.
Symbol Avengersów – Uznaje
się go za każdego z Avengersów.
Jeśli sąsiaduje z Waszym
Avengersem, przy podliczaniu
punktów policzcie ten symbol
jako Waszego superbohatera.
Prócz pól z wizerunkiem Avengersów na kafelkach znajdziecie również 5 rodzajów pól specjalnych. Pola
specjalne mogą być dokładane do dowolnego innego pola w grze, można do nich dołożyć również dowolne
pole.
POLA SPECJALNE
Kafelków nie można na siebie nakładać, chyba że zasady mówią inaczej.
W wyjątkowej sytuacji, gdy nie możecie dołożyć kafelka, musicie go odrzucić, tracąc swój ruch.
Każdy kafelek składa się z 2 pól . Swoje kafelki musicie dokładać tak, by przynajmniej 1 z pól sąsiadowało
z tym samym Avengersem lub polem specjalnym. Drugie pole zagrywanego kafelka może, ale nie musi,
sąsiadować z takim samym Avengersem. Kafelki sąsiadują ze sobą bokami, ale nie rogami.
DOKŁADANIE KAFELKÓWDOKŁADANIE KAFELKÓW
3
TREFL SA
Kontenerowa 25
81-155 Gdynia, Poland
www.trefl.com
Autor gry: Adam Strzelecki
Prowadzący projekt: Mariusz Majchrowski
Tłumaczenia: Fabryka Tłumacz
Teraz sprawdźcie, ilu z Was zbierało którego Avengersa. Pod każdym symbolem
umieśćcie żeton punktów na polu odpowiadającym liczbie graczy, którzy zbierali
tego bohatera. Przykładowo jeśli 3 graczy zbierało Hulka, umieśćcie żeton pod
symbolem Hulka na polu przedstawiającym 3 graczy.
Liczba po lewej stronie od żetonu oznacza ile punktów zdobyli gracze, którzy
na swoim żetonie tożsamości mieli daną postać. Następnie zsumujcie punkty
za obu Avengersów, których posiadacie na swoim żetonie tożsamości.
Gracz, którego suma jest najwyższa, wygrywa grę.
Policzcie teraz, który z Avengersów
stworzył największy, nieprzerwany
obszar. Wlicza się do niego
wszystkie sąsiadujące ze sobą
pola z danym bohaterem
oraz sąsiadujące z nimi
symbole Avengersów.
Weźcie żeton z symbolem Avengersa, który stworzył największy
obszar, i umieśćcie go nad planszą w miejscu oznaczonym jako I.
Na drugim miejscu (II) umieśćcie żeton Avengersa, który stworz
kolejny co do wielkości obszar, podobnie nad miejscem trzecim
(III) i czwartym (IV). W przypadku, gdy obszary dwóch
Avengersów są tak samo duże, pierwszeństwo ma ten, którego
następny obszar jest największy.
Gdy rozegracie 2 lub 3 rundy (w zależności od liczby graczy), odsłońcie swoje żetony
tożsamości. Następnie odwróćcie planszę na stronę B (z punktacją), weźcie też 4 żetony
punktów i 5 żetonów Avengersów.
ZAKOŃCZENIE GRY I PUNKTACJA
© MARVEL
ZAKOŃCZENIE GRY I PUNKTACJA
4
Zamíchejte zakryté destičky Avengerů a položte
je na bok. Položte na bok také ostatní značky
a desku (stranou A nahoru).
Zamíchejte žetony identity lícem dolů a po jednom si vylosujte.
Neukazujte je ostatním hráčům!
Položte startovací desku doprostřed stolu. Podle počtu hráčů ji umístěte
stranou A (2 nebo 3 hráči) nebo B (4 nebo 5 hráčů) nahoru.
PRZYGOTOWANIE GRY
A: B:
ČÁSTI HRY
5 žetonů Avengerů 10 žetonů identity
14 značek Thanose 60 destiček Avengerůstartovací deska4 bodové značky
oboustranná pomocná/bodovací tabule
Každý z vás dostane žeton se symboly dvou Avengerů tak, aby jej neviděli ostatní hráči. Vaším úkolem bude
vytvořit co největší oblasti kontrolované uvedenými hrdiny.
Kapitán
Amerika
Černý
panter
Iron
Man
Černá
vdova
Hulk
Avengers se vydávají bránit Manhattan před Thanosem a Lokim! Který ze superhrdinů dokáže ostrov nejlépe
ochránit? Každý hráč vede dvojici Avengerů, kteří musí ochránit co největší část Manhattanu.
CÍL HRY
8+ 2-5 30-60min
VODVOD
5

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 40 618 750 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756