Znaleziono w kategoriach:
Czajnik GOTIE GCS-100Z

Instrukcja obsługi Czajnik GOTIE GCS-100Z

Powrót
INSTRUKCJA OBSŁUGI CZAJNIKA BEZPRZEWODOWEGO GCS-100
DANE TECHNICZNE
moc: 2000W, poj. 1,7 l
napięcie zasilania: 230V ~ 50Hz
zabezpieczenie sieci 10 A
klasa izolacji ochronnej I
WSKAZÓWKI BEZPIECZEŃSTWA
przed pierwszym użyciem należy uważnie
zapoznać się z całością treści niniejszej instrukcji
przewód przyłączeniowy podstawki zasilającej
należy podłączyć do gniazdka wyposażonego w bolec
ochronny o parametrach zgodnych z podanymi w
instrukcji
urządzenie należy odłączać od sieci wyłącznie
poprzez pociągnięcie za wtyczkę, a nie za przewód
zasilający
należy zwrócić uwagę na to, by do jednego
obiegu prądu nie włączać zbyt dużo odbiorników
nie używać na wolnym powietrzu
nie należy stawiać urządzenia w pobliżu źródeł ciepła
urządzenie ustawić na stabilnym i suchym podłożu
przed włączeniem należy upewnić się, czy w czajniku jest woda; nie uruchamiać bez wody
nie wolno nalewać powyżej poziomu MAX na wskaźniku; przepełnienie czajnika grozi
niekontrolowanym wypływem gorącej wody na zewnątrz, co może spowodować zalanie połączeń
elektrycznych i zwarcie
wyłączyć urządzenie z sieci, jeśli nie jest już ono używane oraz przed jego czyszczeniem
nie przenosić ani nie przesuwać w trakcie użytkowania
nie napełniać czajnika ustawionego na podstawie
czajnik nie jest przeznaczony do użytku przez osoby (w tym dzieci) o ograniczonej zdolności
fizycznej, czuciowej lub psychicznej, ani osoby nie mające doświadczenia lub znajomości sprzętu,
chyba że odbywa się to pod nadzorem lub zgodnie z instrukcją użytkowania sprzętu, przekazanej
przez osoby odpowiedzialne za ich bezpieczeństwo
należy zwracać uwagę, aby dzieci nie bawiły się urządzeniem
nie pozostawiać urządzenia bez nadzoru
czajnik włączony do sieci lub zawierający gorącą wodę pozostawiony bez nadzoru może być
niebezpieczny dla dzieci
nie chwytać urządzenia mokrymi rękami
podczas mycia nie wolno zanurzać czajnika w wodzie
czajnik może być używany tylko z dołączoną, oryginalną podstawą
należy uważać na wydobywającą się z czajnika podczas gotowania gorącą parę
sprzęt tylko do użytku domowego, przy eksploatacji niezgodnej z przeznaczeniem lub wbrew
niniejszej instrukcji sprzedawca nie ponosi żadnej odpowiedzialności, a uprawnienia z tytułu
gwarancji wygasają
jeżeli przewód zasilający ulegnie uszkodzeniu, aby zapobiec niebezpieczeństwu musi on zostać
wymieniony przez osoby do tego uprawnione
napraw sprzętu może dokonywać jedynie autoryzowany punkt serwisowy, a wszelkie modernizacje
lub stosowanie innych niż oryginalne części zamiennych lub elementów urządzenia jest zabronione
i zagraża bezpieczeństwu użytkowania
producent nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne szkody powstałe w wyniku niewłaściwego
użytkowania urządzenia
UŻYTKOWANIE URZĄDZENIA
Przed pierwszym użyciem czajnika należy 2-3 razy zagotować wodę i wylać.
Czajnik bezprzewodowy przeznaczony jest wyłącznie do gotowania wody. Nie wolno w nim
przygotowywać potraw, gotować mleka lub innych substancji. Jednorazowo można zagotować 0,5 -
1,7 l wody. Maksymalny i minimalny poziom wody zaznaczony jest na wskaźniku. Podstawę
urządzenia należy ustawić na płaskiej, stabilnej i suchej powierzchni. W podstawie jest miejsce na
nadmiar przewodu. Przewód musi być wyprowadzony przez specjalny rowek, tak aby urządzenie
stało stabilnie.
Urządzenie można napełniać bezpośrednio przez dzióbek lub po otwarciu pokrywy. W celu otwarcia
pokrywy należy wcisnąć przycisk na uchwycie urządzenia. Nie należy napełniać czajnika, kiedy stoi
on na podstawie.
Czajnik rozpoczyna pracę po wciśnięciu przycisku włącznika w pozycję „dół”. Praca urządzenia
sygnalizowana jest podświetleniem włącznika.
Czajnik wyłącza się automatycznie po zagotowaniu wody. Pracę urządzenia można przerwać w
dowolnym momencie ustawiając przełącznik w pozycji „góra”.
CZYSZCZENIE I KONSERWACJA
Przed czyszczeniem należy odłączyć urządzenie od sieci. Czyścić wolno tylko zimne urządzenie. Nie
zanurzać czajnika w wodzie.
Czyszczenie zewnętrznych powierzchni czajnika
Zewnętrzne powierzchnie można czyścić przy pomocy wilgotnej ściereczki z dodatkiem płynu do mycia
naczyń.
Usuwanie kamienia z wnętrza czajnika
Kamień należy usuwać regularnie, najlepiej raz w miesiącu lub częściej jeżeli woda jest bardzo twarda.
Aby usunąć kamień z czajnika zastosować:
ocet 8% dostępny w handlu:
Napełnić czajnik octem do ½ l, pozostawić na 1 godzinę bez podgrzewania. W celu pozbycia się zapachu
octu przegotuj kilkakrotnie wodę i wylej.
kwasek cytrynowy
Zagotować ½ l wody, dodać 25 g kwasku cytrynowego i pozostawić na 15 minut.
specjalny środek do usuwania kamienia do czajników plastikowych
Postępować zgodnie z instrukcją producenta. Opróżnij czajnik i wypłucz dokładnie zimną wodą. W razie
potrzeby powtórz czynność 1-3 razy.
Czyszczenie filtra
Wyjmowany filtr jest zbudowany z siatki zatrzymującej cząsteczki kamienia i zapobiegającej ich
przedostawaniu się do naczynia przy wylewaniu wody z czajnika. Filtr nie usuwa kamienia z wody i nie
wpływa na jej jakość. Twarda woda powoduje szybkie zatykanie filtra (10-15 gotowań). Należy go
regularnie czyścić. Wilgotny filtr należy przepłukać wodą, a po wyschnięciu oczyścić delikatnie szczotką.
Usuwanie kamienia z filtra
Zanurzyć filtr w occie lub rozpuszczonym kwasku cytrynowym.
Szkody wynikłe w przypadku stosowania zbyt agresywnych środków do usuwania kamienia
dostępnych w handlu nie są objęte gwarancją producenta!
OCHRONA ŚRODOWISKA
Usuwanie wyeksploatowanych urządzeń elektrycznych i elektronicznych (dotyczy krajów Unii
Europejskiej i innych krajów europejskich z wydzielonymi systemami zbierania odpadów). Ten
symbol na produkcie lub jego opakowaniu oznacza, że produkt nie powinien być zaliczany do
odpadów domowych. Użytkownik jest zobowiązany do oddania go prowadzącym zbieranie
zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego. Prowadzący zbieranie, w tym lokalne punkty zbiórki,
sklepy oraz gminne jednostki, tworzą odpowiedni system umożliwiający oddanie tego sprzętu. Właściwe
postępowanie ze zużytym sprzętem elektrycznym i elektronicznym przyczynia się do uniknięcia
szkodliwych dla zdrowia ludzi i środowiska naturalnego konsekwencji, wynikających z obecności
składników niebezpiecznych oraz niewłaściwego składowania i przetwarzania takiego sprzętu.
SZCZEGÓŁOWE WARUNKI GWARANCJI
1) Gwarancja udzielana jest przez LUX AGD Sp. z o.o.., zwaną dalej Gwarantem, na okres 24
miesięcy od daty sprzedaży określonej w dowodzie zakupu. Warunkiem udzielenia gwarancji jest
zapoznanie się użytkownika z instrukcją obsługi i użytkowanie urządzenia zgodnie z tą instrukcją.
2) Karta gwarancyjna jest nieważna, jeżeli nie jest w niej wpisana data zakupu potwierdzona pieczęcią
punktu sprzedaży detalicznej i czytelnym podpisem sprzedawcy. Karta gwarancyjna jest ważna
tylko łącznie z dowodem zakupu.
3) Gwarant zapewnia bezpłatną naprawę w przypadku wystąpienia w okresie gwarancyjnym wad
produktu określonych w treści niniejszej gwarancji, powstałych z przyczyn tkwiących w produkcie.
Gwarancja obowiązuje wyłącznie na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
4) Gwarant zapewnia, że rozpatrzenie reklamacji nastąpi niezwłocznie, nie później niż w ciągu 21 dni
roboczych (poniedziałek – piątek z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy określonych w
ustawie z dnia 18 stycznia 1951 r. o dniach wolnych od pracy) od dostarczenia produktu przez
Kupującego (tj. uprawnionego z gwarancji). W przypadkach szczególnych rozpatrzenie reklamacji
nastąpi w terminie 30 dni roboczych od dostarczenia produktu przez Kupującego. W razie
wątpliwości co do zastosowania do danego produktu procedury określonej w zdaniu poprzednim,
Kupujący może uprzednio to potwierdzić telefonicznie w Centrum Serwisowym.
5) Wady zauważone w okresie gwarancji należy zgłaszać niezwłocznie, tj. nie później niż w terminie
14 dni od ich wykrycia.
6) Kupujący jest zobowiązany do dostarczenia produktu do Autoryzowanego Punktu Serwisowego
lub sklepu, którym produkt nabył, ze wszystkimi dokumentami zakupu (np. paragon), instrukcjami
obsługi i materiałami, które otrzymał w czasie jego zakupu, w oryginalnym opakowaniu fabrycznym.
7) Gwarancja główna określona w punkcie 1 ulega każdorazowo przedłużeniu o okres, w którym
Kupujący nie mógł korzystać z produktu (czyli o czas od chwili zgłoszenia do czasu usunięcia
usterki). Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków Gwarant dostarczył Kupującemu zamiast
rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją,
termin gwarancji biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub zwrócenia
rzeczy naprawionej.
8) Kupujący ma prawo domagać się wymiany produktu na wolny od wad jeżeli:
a) w okresie gwarancji określonym w punkcie 1 w produkcie ujawni się wada, której na podstawie
orzeczenia osoby reprezentującej Gwaranta (serwis) nie można usunąć;
b) w okresie trwania gwarancji zostanie wykonana 4 razy taka sama naprawa, a produkt nadal
wykazuje wady powstałe z przyczyn tkwiących w sprzedanej rzeczy, uniemożliwiające korzystanie z
niej.
9) Decyzję o wymianie produktu na nowy podejmuje wyłącznie Gwarant na podstawie odnotowanych
w karcie gwarancyjnej napraw i po sprawdzeniu zasadności żądania wymiany.
10) Ingerencja w produkt niewynikająca z jego normalnej eksploatacji wykonana w okresie
gwarancyjnym przez osoby nieuprawnione przez Gwaranta, powoduje utratę uprawnień
gwarancyjnych.
11) Gwarancja nie obejmuje:
a) czynności przewidzianych w instrukcji obsługi do wykonania których zobowiązany jest użytkownik
we własnym zakresie i na swój koszt (instalacja i podłączenie produktu, konserwacja, wymiana
sznurów przyłączeniowych);
b) usterek powstałych w wyniku nieprawidłowego transportu, użytkowania produktu niezgodnie z
instrukcją obsługi, niedochowania należytej staranności, a także powstałe na skutek przedostania
się zanieczyszczeń lub ciał obcych do produktu;
c) uszkodzeń mechanicznych, termicznych, chemicznych oraz powstałych na skutek działania sił
zewnętrznych (wyładowania atmosferyczne, skoki napięcia), a także korozji;
d) elementów ze szkła, plastiku oraz wszelkiego rodzaju przebarwień, odprysków i wgniotów.
12) Gwarancji nie podlegają części i akcesoria podlegające normalnemu zużyciu w czasie eksploatacji.
13) W przypadku oczywistej bezzasadności zgłoszenia reklamacyjnego Kupującego (np. brak wady,
niewłaściwa obsługa urządzenia, usterka nieobjęta gwarancją) Gwarant odmawia wykonania
naprawy/wymiany produktu w ramach udzielonej Gwarancji, przedstawiając jednocześnie
Kupującemu uzasadnienie zajętego stanowiska. W sytuacji dalszego podtrzymywania przez
Kupującego dotychczasowych twierdzeń odnośnie zasadności zgłaszanej reklamacji, Gwarant, za
zgodą Kupującego potwierdzającą pozagwarancyjny i odpłatny charakter usługi, dokona weryfikacji
zgłoszenia i ewentualnej naprawy pozagwarancyjnej.
14) Wyklucza się ewentualne inne roszczenia uprawnionego z gwarancji, niż:
a) prawo do żądania usunięcia usterki zgodnie z niniejszymi warunkami gwarancji;
b) prawo do wymiany w reżimie określonym w punkcie 8 warunków gwarancji.
15) Produkt przeznaczony jest wyłącznie do użytku w indywidualnych gospodarstwach domowych.
Używanie produktu do innych celów powoduje utratę gwarancji.
16) Gwarancja niniejsza nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego z tytułu
niezgodności rzeczy sprzedanej z umową - wynikających z ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o
prawach konsumenta oraz ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – K.C., w tym z tytułu rękojmi za wady
fizyczne rzeczy sprzedanej. Wykonanie uprawnień z gwarancji nie wpływa na odpowiedzialność
sprzedawcy z tytułu rękojmi. W razie wykonywania przez Kupującego uprawnień z gwarancji bieg
terminu do wykonania uprawnień z tytułu rękojmi ulega zawieszeniu z dniem zawiadomienia
sprzedawcy o wadzie. Termin ten biegnie dalej od dnia odmowy przez Gwaranta wykonania
obowiązków wynikających z gwarancji albo bezskutecznego upływu czasu na ich wykonanie.
17) Dokonanie naprawy gwarancyjnej będzie poświadczone wpisem serwisu producenta na karcie
gwarancyjnej.
Zgłoszenia napraw gwarancyjnych należy dokonywać telefonicznie w Serwisie Centralnym
producenta pod numerem +48 884 944 344 lub za pośrednictwem strony internetowej www.gotie.pl
KARTA GWARANCYJNA
CZAJNIK BEZPRZEWODOWY
GCS-100
DATA SPRZEDAŻY …...................................................
PIECZĘĆ/PODPIS ….................................................…
DATA
ZGŁOSZENIA
REKLAMACJI
KRÓTKI OPIS USZKODZENIA I NAPRAWY
DATA
NAPRAWY
LUX AGD sp. z o.o.
Tel.: +48 884 944 344
serwis@gotie.pl
www.gotie.eu

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 40 618 750 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756