Znaleziono w kategoriach:
Gra logiczna HABA Find the code! Wyspa Piratów 304839

Instrukcja obsługi Gra logiczna HABA Find the code! Wyspa Piratów 304839

Powrót
1
Autorzy: Antje Gleichmann, Kai Haferkamp
Ilustracje: Stephanie Böhm
Czas rozgrywki: około 20 minut
Drodzy rodzice,
tajemnicza skrzynia oraz jej zawartość zapewni waszym dzieciom
emocjonującą zabawę w poszukiwanie skarbów. To nie takie
proste, aby dostać się do skrzyni należy rozwiązać serię zagadek!
Zawartość
Wyspa Pirat;w
Uwaga: fabrycznie ustawiony kod do kłódki to 000.
Cel gry
Wypełnijcie skrzynie skarbów małymi niespodziankami i zamknijcie
na kłódkę.Dzieci będą musiały rozwiązać szereg zagadek, aby
dostać się do zawartości skrzyni.
1 skrzynia skarbów
1 kłódka z szyfrem
1 pudełko zagadek
1 koperta
9 elementów puzzli
(mapa skarbu)
12 kart zagadka
1 pionek
ZNAJDŹ KOD!
304839
2
Przygotowanie:
Karty zagadka są zróżnicowane pod względem trudności.
Wybierzcie jedną z kart.
Numer znajdujący się na tyle karty określa jej stopień trudności:
- karty zagadka 1-4: łatwe
- karty zagadka 5-8: średnie
- karty zagadka 9-12:trudne
Kody numeryczne pasujące do poszczególnych kart zagadka
znajdziecie na samym końcu instrukcji.
Teraz ustawcie na kłódce 3 cyfrowy kod odpowiadający wybranej
karcie. Jak to zrobić? Najpierw musicie ustawić kod fabryczny, czyli
000 (upewnijcie się najpierw, czy kłódka jest ustawiona tak, że
element łuku, który się otwiera znajduje się po jej lewej stronie).
W tym celu przekręcie ruchome dyski z cyframi i ustawcie kod 000.
Teraz, żeby otworzyć kłódkę wystarczy lekko nacisnąć na lewy bok
łuku. Pionek ustawcie na równej powierzchni. Kłódkę ustawcie na
pionku, tak, aby wierzchołek czapki naciskał na guziczek znajdujący
się w czarnym punkcie na dole kłódki. Upewnijcie się najpierw, czy
kłódka jest ustawiona tak, że element łuku, który się otwiera
znajduje się po jej lewej stronie. Teraz, wciskając wierzchołkiem
czapki guziczek w czarnym punkcie na dole kłódki ustawcie kod
wybranej karty zagadki. Zdejmijcie kłódkę z pionka. Kłódka jest już
zaszyfrowana kodem odpowiadającym karcie zagadce. Cały proces
należy powtórzyć przed każdą nową rozgrywką.
2
Przygotowanie:
Karty zagadka zróżnicowane pod względem trudności.
Wybierzcie jedną z kart.
Numer znajdujący się na tyle karty określa jej stopień trudności:
karty zagadka 1-4: łatwe
karty zagadka 5-8: średnie
karty zagadka 9-12:trudne
Kody numeryczne pasujące do poszczególnych kart zagadka
znajdziecie na samym końcu instrukcji.
Teraz ustawcie na kłódce 3 cyfrowy kod odpowiadający wybranej
karcie. Jak to zrobić? Najpierw musicie ustawić kod fabryczny, czyli
000 (upewnijcie się najpierw, czy kłódka jest ustawiona tak, że
element łuku, który się otwiera znajduje się po jej lewej stronie).
W tym celu przekręcie ruchome dyski z cyframi i ustawcie kod 000.
Teraz, żeby otworzyć kłódkę wystarczy lekko nacisnąć na lewy bok
łuku. Pionek ustawcie na równej powierzchni. Kłódkę ustawcie na
pionku, tak, aby wierzchołek czapki naciskał na guziczek znajdujący
się w czarnym punkcie na dole kłódki. Upewnijcie się najpierw, czy
kłódka jest ustawiona tak, że element łuku, który się otwiera
znajduje się po jej lewej stronie. Teraz, wciskając wierzchołkiem
czapki guziczek w czarnym punkcie na dole kłódki ustawcie kod
wybranej karty zagadki. Zdejmijcie kłódkę z pionka. Kłódka jest już
zaszyfrowana kodem odpowiadającym karcie zagadce. Cały proces
należy powtórzyć przed każdą nową rozgrywką.
3
Uwaga! W celu zaszyfrowania nowego kodu musimy ustawić
ostatnią kombinację cyfr, którą była zamknięta kłódka. Nie
próbujcie otwierać kłódki na siłę. Po każdej rozgrywce ustawcie
kod fabryczny 000 lub zapiszcie sobie ostatni kod, którym była
zaszyfrowana kłódka.
Wypełnijcie skrzynię skarbów niespodziankami dla dzieci i
zamknijcie na kłódkę.
Upewnijcie się, czy element kłódki, który się otwiera znajduje się
po jej lewej stronie. Nie zapomnijcie przestawić dysków z cyframi
na kłódce, inaczej dzieci zobaczą zaszyfrowany kod!
Do pudełka zagadek włóżcie wybraną kartę zagadkę, 9
elementów puzzli oraz pionek. Pozostałe elementy gry, karty
zagadka oraz instrukcje schowajcie do koperty.
Ważne: uważajcie, żeby dzieci nie podejrzały rozwiązań w
książeczce z instrukcjami!
Wybierzcie miejsce poszukiwań skarbu, na przykład dom, ogród,
park zabaw, itd. W dowolnym miejscu ukryjcie skrzynię skarbów
oraz pudełko zagadek.
Czas rozpocząć przygodę!
Zaprowadźcie dzieci na miejsce poszukiwań.
Przed rozpoczęciem zabawy przeczytajcie na głos tekst znajdujący
się na następnej stronie.
Uwaga: Na stronie www.haba.de/find-the-code znajdziecie inne
przykłady zabawy w poszukiwanie skarbów, niespodzianek, które
możecie schować w skrzyni oraz dodatkowe karty zagadki w
plikach do wydruku.
4
Drodzy poszukiwacze skarbów, wyobraźcie sobie...
...że po długiej i wyczerpującej morskiej podróży docieracie na
wyspę...
Na początku obawiacie się nowego miejsca, ale chwilę później
schodzicie na ląd i widzicie wokół siebie magiczny świat, który
oczarował was swoją atmosferą. Na wyspie mieszkają piraci oraz
postacie fantastyczne. Widzicie przed sobą cenną skrzynię skarbów.
Ciekawe co kryje w środku? Chcecie otworzyć, ale zdajecie sobie
sprawę, że jest zamknięta na kłódkę z szyfrem. Obok leży pudełko z
kartą zagadką, pionkiem, 9 elementami puzzli, które
prawdopodobnie tworzą mapę skarbów. Wszystkie te elementy
ze sobą powiązane i pomogą wam w odnalezieniu kodu i otwarciu
skrzyni.
Czy uda wam się rozszyfrować kombinację cyfr i otworzyć kłódkę
skrzyni skarbów?
Z 9 elementów puzzli ułóżcie mapę skarbów. Pionek ustawcie na
polu startowym z kłódką znajdującym się na plaży. Teraz
wspólnie rozwiążcie trzy zagadki z karty. Ważne, żeby rozwiązać
najpierw zagadkę znajdującą się u góry, potem pośrodku, a na
końcu tę na dole.
Pirate Island
Wyspa pirat;w
4
Drodzy poszukiwacze skarbów, wyobraźcie sobie...
...że po długiej i wyczerpującej morskiej podróży docieracie na
wyspę...
Na początku obawiacie się nowego miejsca, ale chwilę później
schodzicie na ląd i widzicie wokół siebie magiczny świat, który
oczarował was swoją atmosferą. Na wyspie mieszkają piraci oraz
postacie fantastyczne. Widzicie przed sobą cenną skrzynię skarbów.
Ciekawe co kryje w środku? Chcecie otworzyć, ale zdajecie sobie
sprawę, że jest zamknięta na kłódkę z szyfrem. Obok leży pudełko z
kartą zagadką, pionkiem, 9 elementami puzzli, które
prawdopodobnie tworzą mapę skarbów. Wszystkie te elementy
ze sobą powiązane i pomogą wam w odnalezieniu kodu i otwarciu
skrzyni.
Czy uda wam się rozszyfrować kombinację cyfr i otworzyć kłódkę
skrzyni skarbów?
Z 9 elementów puzzli ułóżcie mapę skarbów. Pionek ustawcie na
polu startowym z kłódką znajdującym się na plaży. Teraz
wspólnie rozwiążcie trzy zagadki z karty. Ważne, żeby rozwiązać
najpierw zagadkę znajdującą się u góry, potem pośrodku, a na
końcu na dole.
Wyspa pirat;w
5
Uwaga! Każda zagadka ma tylko jedno rozwiązanie! Obok każdej
odpowiedzi znajduje się kostka. Ilość oczek na kostce wskazuje o
ile pól do przodu możecie przesunąć pionek na mapie. Pole na
które dotrze pionek po rozwiązaniu pierwszej zagadki wskazuje
pierwszą cyfrę do otwarcia zaszyfrowanej kłódki. Następnie
rozwiążcie drugą zagadkę i znowu przesuńcie pionek o
odpowiednią ilość oczek. To będzie druga cyfra w kombinacji
kodu. Teraz czas na trzecią zagadkę i przesunięcie pionka o ilość
oczek zgodną z odpowiedzią. W ten sposób zdobędziecie 3-
cyfrowy kod do kłódki. Pamiętajcie, żeby zachować odpowiednią
kolejność. Ustawcie cyfry po kolei: pierwszy numer u góry,
środkowy, a następnie trzeci dolny.
Udało wam się otworzyć kłódkę?
Brawo! Daliście radę! Podzielcie się między sobą skarbem
znajdującym się w skrzyni.
Kłódka nie chce się otworzyć?
Szkoda! Niestety rozwiązaliście źle jedną lub więcej zagadek.
Spróbujcie jeszcze raz. Pionek ustawcie na polu startowym i
rozwiążcie zagadki od nowa.
Tym razem na pewno się uda!
Na koniec kilka rad: przyjrzyjcie się dokładnie mapie skarbów,
bowiem kryje w sobie wiele cennych podpowiedzi odnośnie
zagadek! Czasem trzeba będzie coś na niej odnaleźć lub policzyć,
innym razem, aby dotrzeć do poprawnej odpowiedzi będziecie
musieli położyć kartę zagadkę na mapie skarbu.
Odszyfrujcie kł;dkę, otw;rzcie skrzynię i
podzielcie się skarbem!
UDANEJ ZABAWY!

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 40 618 750 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756