Znaleziono w kategoriach:
Gra planszowa HABA Zawody w skokach 305272

Instrukcja obsługi Gra planszowa HABA Zawody w skokach 305272

Powrót
1
Skaczące Żabki
Skoczna gra z kolorowymi kostkami dla 2-4 żabek w wieku 3-7 lat.
Autorka: Antje Gleichmann
Oliver Freudenreich
Ilustracje:
Czas rozgrywki: około 15 min
Co za piękny dzień! Promienie słońca tańczą na tafli wody, a pierwsze pąki kwiatów lilii
wodnych wyglądaj znad liści. Małe żabki ( w formie kulki) urządzają sobie wyścig skacząc
dookoła stawu, przy okazji polują na muchy. Przy każdym okrążeniu otwierają się
poszczególne płatki kwiatów lilii.
Wygra żabka, która jako pierwsza pokona pięć okrążeń dookoła stawu i sprawi, że jej lilia w pełni
zakwitnie.
Zawartość
16 płatków
dno pudełka
oraz 4 ścianki dzielące
2 kostki
4 żabki kulki
1 plansza
2
Przed pierwszą rozgrywką
Puste dno pudełka ułóżcie pośrodku stołu.
Ścianki dzielące złączcie, tak, jak jest to widoczne na
obrazku i włóżcie do środka.
Wskazówka: raz połączone ścianki możecie pozostawić
na dnie pudełka. Po zakończonej grze rozłóżcie do
komór pozostałe elementy gry, przykryjcie planszą,
instrukcjami i zamknijcie pudełko.
Delikatnie wypchnijcie z szablonu płatki kwiatów lilii.
Niepotrzebne skrawki wyrzućcie.
Przygotowanie do gry
W przygotowaniu gry poproście o pomoc
osobę dorosłą.
Białe płatki
należą do
zielonej żabki.
Podzielcie płatki według kolorów.
Płatki ułóżcie we wgłębieniach w
formie kwiatka zwrócone zieloną
stroną do góry. Każdy kwiatek obok
pomostu o takim samym kolorze.
Przygotujcie do gry
kostkę z muchami.
Druga kostka
będzie potrzeba
tylko do wariantu
''Turboskok''
Każdy bierze
żabkę kulkę w
swoim kolorze i
ustawia na polu
startowym na
pomoście (o
takim samym
kolorze)
W przypadku 2 graczy
Lepiej wybrać dwa kolory po
przeciwstawnych bokach
planszy. Niepotrzebne żabki
kulki odłóżcie do pudełka.
Grę ustawcie tak, aby każdy z graczy miał
zwrócony ku sobie jeden róg pudełka.
Kolory drewnianych pomostów
znajdujące się w rogach planszy wskazują
kolor każdego gracza.
Planszę ułóżcie w pudełku
na konstrukcji ze
ścianek dzielących
3
Rozgrywka
Grajcie w kolejności zgodnej z kierunkiem ruchu wskazówek zegara. Rozpoczyna gracz
o najweselszym usposobieniu. Wykonuje rzut kostką.
Co pokazała kostka?
Kolor czerwony, żółty, zielony lub niebieski
Hop! Przeskocz swoją żabką na pierwsze wolne polne o kolorze, który pokazała
kostka. (skaczcie żabkami w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara).
Mucha!
Mniam, pyszności! Przeskocz swoją żabką na najbliższe wolne pole z muchą.
Ważne: zajęte przez inne żabki pola należy przeskoczyć.
Po ukończeniu pierwszej rundy dookoła stawu, kiedy
powrócisz znowu na pole startowe odkryj jedne płatek
swojej lilii. Twoja lilia znajduje się przy twoim pomoście.
Naciśnij delikatnie płatek, wtedy uda ci się go z łatwością
przewrócić na drugą stronę.
Koniec gry
Gra kończy się w momencie, kiedy jeden z graczy przewróci na drugą stronę wszystkie
cztery płatki swojej lilii, następnie ukończy ostatnią piątą rundę dookoła stawu i usadzi
na końcu swoją żabkę kulkę na samym środku lilii: wow!
Twoja lilia zacznie sama magicznie rozkwitać! Jesteś najlepszą skaczącą żabką!
Zwycięstwo należy do ciebie!
Oczywiście pozostałe żabki
mogą dalej skakać, aż do
momentu, kiedy ich lilie
również zakwitną.
4
Wariant ''Turboskok''
Dla żabek, które opanowały sztukę skakania do perfekcji i chcą zagrać bardziej taktycznie
proponujemy dodatkowy wariant.
Obowiązują podstawowe zasady, dodatkowo:
- użyj do gry dwóch kostek
- w tym wariancie każda żabka robi podwójny skok. Wyrzuć dwiema kostkami. Najpierw
wykonaj skok na pole odpowiadające rezultatowi z pierwszej kostki, następnie na pole
odpowiadające rezultatowi z drugiej kostki.
Ważne: sami decydujecie, według której kostki
wykonać pierwszy skok.
Na kostce wyszedł kolor czerwony/zielony lub żółty/niebieski?
Wybierzcie jeden z dwóch kolorów i skoczcie żabką na najbliższe wolne pole o
takim kolorze.
Przykład
:
Eliza rzuca kostkami dla swojej zielonej żabki i otrzymuje wynik: czerwony/zielony na jednej
kostce i żółty na drugiej. Najpierw skacze swoją żabką na
najbliższe wolne żółte pole. Następnie
może wybrać pomiędzy czerwonym, a
zielonym kolorem. Eliza wybiera kolor
czerwony i skacze na najbliższe wolne
czerwone pole.
Jeśli najpierw wybrałaby pole
czerwone lub zielone, a potem żółte,
nie skoczyłaby tak daleko do przodu.

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 40 618 750 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756