Znaleziono w kategoriach:
Gra logiczna HABA Żyrafa Długa Szyja 305108

Instrukcja obsługi Gra logiczna HABA Żyrafa Długa Szyja 305108

Powrót
1
Po co żyrafie długa szyja?
Gra dla 2-4 graczy o długich szyjach w wieku od 3
do 99 lat.
Autor: Felix Beukemann
Ilustracje:
Gabriela Silveira
Redakcja: Christiane Hüpper
Czas trwania: około 10 min.
Sympatyczne żyrafy Gigi, Gerry, Greta i Gil przed południem spotykają się na wspólne
drugie śniadanie. Ich przysmak, czyli soczyste liście rosną na najwyższych gałęziach
drzew. Gerry mówi: A może urządzimy sobie zawody? Komu uda się najbardziej
wydłużyć szyję, aby dosięgnąć smakowitej zieleniny? Tak! Załóżmy się! Odpowiedziały
zgodnie pozostałe żyrafy!
Papuga Pepe słysząc dyskusję żyraf zaskrzeczała: a ja zostanę waszym sędzią!
Zaczynajcie! Żyrafie szyje coraz bardziej pną się do góry. Komu uda się najbardziej
wydłużyć szyję i dosięgnąć soczystych liści?
Przed pierwszą rozgrywką:
Nawleczcie
papugę na sznureczek. Na obydwu
jego końcach zawiążcie supełek tak,
aby papuga się z niego nie zsunęła.
Pod koniec gry będzie wam potrzebny
do zmierzenia długości żyrafiej szyi.
Zawartość:
4 głowy żyrafy, 4 tułowia żyrafy, 24 karty szyja, 1 papuga, 1
sznurek, 24 kart z symbolami, zestaw instrukcji.
305108
2
Przygotowanie
Wymieszajcie 24 karty szyja i rozłóżcie pośrodku stołu zwrócone
symbolami do góry.
Każdy z was wybiera sobie jeden tułów żyrafy i pasującą do niego głowę
(dopasujecie po kolorowych elementach ubioru). Z dwóch elementów
złóżcie swoją żyrafę i ułóżcie ją przed sobą. Podczas gry głowa waszej
żyrafy będzie się pięła coraz bardziej do góry, więc upewnijcie się, że
macie przed sobą wystarczającą ilość miejsca.
Wymieszane, zakryte karty z symbolami ułóżcie pośrodku stołu w 4
kolumnach mniej więcej tej samej wysokości. Miejcie pod ręką sznureczek
z papugą. Pod koniec gry może posłużyć za miarkę.
Rozgrywka
Grajcie zgodnie z kierunkiem ruchu wskazówek zegara.
Rozpoczyna ten, kto ostatnio widział żyrafę. Odkryj jedną
dowolną kartę z symbolem z
dowolnej talii. Teraz wybierz
jedną z kart szyja z takim samym
symbolem i odkryj ją.
Układ gry dla 4 graczy
karty
szyja
karty
z symbolami
3
Ułóż kartę pomiędzy tułowiem, a głową twojej żyrafy. Szyja
twojej żyrafy wydłużyła się o jedna kartę. Wykorzystana karta z
symbolem zostaje wyeliminowana z gry. Gracz odkłada do
pudełka. Kolej gry przechodzi na następną osobę.
Ostatnia karta szyja została ułożona, jako element żyrafy?
W tym momencie gra dobiegła końca.
Teraz porównajcie długość szyi waszych żyraf. Zmierzcie
długość od tułowia do szyi: każde z dzieci liczy łatki na szyi
swojej żyrafy.
Żyrafa z największą ilością łatek na szyi zwycięża grę.
Nie potraficie jeszcze liczyć? Użyjcie sznureczka z papugą, jako
miarki.
3
10
12
3
3
3
6
4
Przykład
3
Ułóż kartę pomiędzy tułowiem, a głową twojej żyrafy. Szyja
twojej żyrafy wydłużyła się o jedna kartę. Wykorzystana karta z
symbolem zostaje wyeliminowana z gry. Gracz odkłada ją do
pudełka. Kolej gry przechodzi na następną osobę.
Ostatnia karta szyja została ułożona, jako element żyrafy?
W tym momencie gra dobiegła końca.
Teraz porównajcie długość szyi waszych żyraf. Zmierzcie
długość od tułowia do szyi: każde z dzieci liczy łatki na szyi
swojej żyrafy.
Żyrafa z największą ilością łatek na szyi zwycięża grę.
Nie potraficie jeszcze liczyć? Użyjcie sznureczka z papugą, jako
miarki.
3
10
12
3
3
3
6
4
Przykład
4
Dziecko, które grało, jako ostatnie
bierze do ręki sznureczek z papugą.
Zacznijcie od mierzenia żyrafy, która
na oko wydaje się być najniższa.
Przyłóż supełek na wysokości początku
szyi, następnie przesuń papugę po
sznurku na wysokość, gdzie czerwona
strzałka styka się z głową żyrafy. Teraz
w ten sam sposób zmierzcie żyrafę,
która wydaje się być drugą najniższą w
kolejności. Kontynuujcie do momentu,
aż papuga podfrunie do najwyżej
położonej głowy. Tak! Mamy żyrafę o
najdłuższej szyi.
Kto ma najwyższą żyrafę?
Wspaniale, wygrałeś i zostajesz
ogłoszony królem żyraf!
Teraz twoja żyrafa może spokojnie
delektować się drugim śniadaniem.
Papuga ma dla was jeden warunek:
podczas pomiaru nie można naciągać
sznurka, tak, aby wydawał się dłuższy.

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 40 618 750 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756