Znaleziono w kategoriach:
Rower magnetyczny HMS M9239 Prime

Instrukcja obsługi Rower magnetyczny HMS M9239 Prime

Powrót
ROWER MAGNETYCZNY - MAGNETIC BIKE
MAGNETICKÝ ROTOPED
M9239 Prime HMS
INSTRUKCJA UŻYTKOWANIA – MANUAL INSTRUCTION – NÁVOD K OBSLUZE
UWAGI DOTYCZĄCE BEZPIECZEŃSTWA
Produkt ten przeznaczony jest wyłącznie do użytku domowego i zaprojektowano tak, aby zapewnić optymalne
bezpieczeństwo. Powinny być przestrzegane następujące zasady:
1. Przed rozpoczęciem treningu skonsultuj się z lekarzem w celu stwierdzenia braku przeciwwskazań do korzystania
ze sprzętu do ćwiczeń. Decyzja lekarza jest niezbędna w przypadku przyjmowania leków wpływających na pracę
serca, ciśnienie krwi i poziom cholesterolu. Jest to także konieczne w przypadku osób w wieku powyżej 35 lat oraz
osób mających kłopoty ze zdrowiem.
2. Przed rozpoczęciem ćwiczeń zawsze wykonaj rozgrzewkę.
3. Zwracaj uwagę na niepokojące sygnały. Niewłaściwe lub nadmierne ćwiczenia są niebezpieczne dla zdrowia. Jeśli w czasie
ćwiczeń pojawią się bóle lub zawroty głowy, ból w klatce piersiowej, nieregularny rytm serca lub inne niepokojące objawy,
należy natychmiast przerwać ćwiczenia i skonsultować się z lekarzem. Urazy mogą wynikać z nieprawidłowego lub zbyt
intensywnego treningu.
4. W czasie ćwiczeń i po ich zakończeniu zabezpiecz sprzęt treningowy przed dostępem dzieci i zwierząt
5. Urządzenie należy postawić na suchej, stabilnej i właściwie wypoziomowanej powierzchni. Z bezpośredniego sąsiedztwa
urządzenia należy usunąć wszystkie ostre przedmioty. Należy chronić je przed wilgocią, ewentualne nierówności podłoża
należy wyrównać. Zalecane jest stosowanie specjalnego podkładu antypoślizgowego, który zapobiegnie przesuwaniu się
urządzenia podczas wykonywania ćwiczeń.
6. Wolna przestrzeń nie powinna być mniejsza niż 0,6 m i większa niż
powierzchnia treningowa w kierunkach, w których sprzęt jest dostępny. Wolna
przestrzeń musi także zawierać przestrzeń do awaryjnego zejścia. Gdzie
sprzęt jest usytuowany obok siebie, wielkość wolnej przestrzeni może być
podzielona.
7. Przed pierwszym użyciem, a później w regularnych odstępach czasu, należy
sprawdzać mocowanie wszystkich śrub, bolców i pozostałych połączeń.
8. Przed rozpoczęciem ćwiczeń sprawdź umocowanie części i łączących je śrub.
Trening można rozpocząć tylko wtedy, jeżeli urządzenie jest całkowicie
sprawne.
9. Urządzenie powinno być regularnie sprawdzane pod względem zużycia i
uszkodzeń tylko wtedy będzie ono spełniało warunki bezpieczeństwa.
Szczególną uwagę należy zwrócić na uchwyty piankowe, zaślepki na nogi i
tapicerkę, które ulegają najszybszemu zużyciu. Uszkodzone części należy
natychmiast naprawić lub wymienić do tego czasu nie wolno używać
urządzenia do treningu.
10. Nie wkładaj w otwory żadnych elementów.
11. Zwracaj uwagę na wystające urządzenia regulacyjne i inne elementy
konstrukcyjne, które mogłyby przeszkadzać w trakcie ćwiczeń.
12. Sprzęt wykorzystuj jedynie zgodnie z przeznaczeniem. Jeśli któraś z części ulegnie uszkodzeniu zużyciu lub też
usłyszysz niepokojące dźwięki podczas używania sprzętu, natychmiast przerwij ćwiczenia. Nie używaj sprzętu ponownie
dopóki problem nie zostanie usunięty.
13. Ćwicz w wygodnym ubraniu i sportowym obuwiu. Unikaj luźnych ubrań, którymi można zahaczyć o wystające części sprzętu
lub które mogłyby ograniczać swobodę ruchów.
14. Sprzęt zaliczony został do klasy H według normy EN ISO 20957-1 i jest przeznaczony wyłącznie do użytku domowego.
Nie może być używany w celach terapeutycznych, rehabilitacyjnych i komercyjnych.
15. Podczas podnoszenia lub przenoszenia sprzętu należy zachować właściwą postawę, aby nie uszkodzić kręgosłupa.
16. Produkt jest przeznaczony wyłącznie dla osób dorosłych. Trzymaj dzieci, nie będące pod nadzorem z dala od urządzenia.
17. Montując urządzenie należy ściśle stosować się do załączonej instrukcji i używać tylko części dołączonych do zestawu. Przed
rozpoczęciem montażu, należy sprawdzić czy wszystkie części, które zawiera dołączona lista, znajdują się w zestawie.
OSTRZEŻENIE: PRZED UŻYCIEM SPRZĘTU FITNESS PRZECZYTAJ INSTRUKCJE. NIE PONOSIMY ODPOWIEDZIAL-
NOŚCI ZA KONTUZJE LUB USZKODZENIA PRZEDMIOTÓW, KTÓRE ZOSTAŁY SPOWODOWANE NIEWŁAŚCIWYM UŻYT-
KOWANIEM TEGO PRODUKTU.
DANE TECHNICZNE
Waga netto – 24,5 kg
Koło zamachowe – 9 kg
Rozmiar po rozłożeniu – 93 x 54,5 x 128,5 cm
Maksymalne obciążenie produktu – 120 kg
KONSERWACJA
Do czyszczenia urządzenia nie należy używać agresywnych środków czyszczących. Używaj miękkiej, wilgotnej ściereczki do
usuwania zabrudzeń i kurzu. Usuwaj ślady potu gdyż kwasowy odczyn może uszkodzić powłokę. Urządzenia należy
przechowywać w miejscach suchych by chronić je przed wilgocią i korozją.
REGULACJA WYSOKOŚCI SIODEŁKA
Aby wyregulować wysokość siodełka poluzuj śrubę mocującą wspornik siodełka w ramie i przesuwając wspornik siodełka reguluj
odpowiednio do wzrostu użytkownika. Dokręć śrubę tak, aby nie można było zmienić położenia trzonu wspornika siodełka. Pod
żadnym pozorem nie można wyciągać trzonu wspornika siodełka powyżej oznaczenia minimalnego lub maksymalnego
zaznaczonego na trzonie siodełka.
SPOSÓB REGULACJI OPORU
Siłę oporu reguluje się za pomocą gałki umieszczonej na trzonie przednim, pod kierownicą. Aby zmniejszyć opór przekręcamy
gałkę regulacji w kierunku znaku minus (-), aby zwiększyć opór przekręcamy gałkę w kierunku znaku plus (+).
SPOSÓB HAMOWANIA
Aby zatrzymać urządzenie treningowe należy przestać pedałować. Rowerek magnetyczny M9239 Prime HMS nie posiada
systemu blokującego i hamulca bezpieczeństwa.
LISTA CZĘŚCI I NARZĘDZI
Nr.
Opis
Ilość
Nr.
Opis
Ilość
1
Tylny stabilizator
1
41
8-sekcyjny regulator oporu
1
2
Regulowana stopka
2
42
Śruba M8x16
4
3
Trójkątne nasadki na stopkę
4
43
Śruba M6x8
2
4
Rama główna
1
44
Śruba krzyżakowa M5x35
1
5
Przedni stabilizator
1
45
Zaślepka
1
6
Przednia osłona
1
46
Śruba krzyżakowa samoblokująca ST2,9x8
2
7
Wspornik kierownicy/komputera
1
47
Śruba krzyżakowa samoblokująca ST4,2x16
8
8
Kierownica
2
48
Śruba okrągła M8x40
1
9
Okrągła wtyczka Φ25
2
49
Śruba M8x20
4
10
Piankowy uchwyt
2
50
Podkładka sprężynująca Φ8
8
11
Komputer
1
51
Śruba krzyżakowa samoblokująca ST4,2x20
9
12
Czujnik
2
52
Nakrętka M6
1
13
Przednia plastikowa osłona
1
53
Bardzo cieńka nakrętka sześciokątna
3
14
Osłona słupka siodełka
1
54
Cieńka nakrętka sześciokątna
3
15
Podkładka Φ6
3
55
Podkładka Φ8
9
16
Słupek siodełka
1
56
Ośka rolek
2
17
Przewód komputera (dolny)
1
57
Podkładka Φ5
1
18
Przewód komputera (górny)
1
58
Podkłądka zatrzymująca
2
19
Przewód pulsu
2
59
Nylonowa nakrętka M8
5
20
Siodełko
1
60
Nylonowa nakrętka M6
1
21
Prawa osłona
1
61
Prowadnica magnesu
1
22
Lewa osłona
1
62
Regulowany słupek siodełka
1
23
Korba
1
63
Zaślepka F35
2
24
Koło pasowe
1
64
Krótkie pokrętło
1
25
Koło stopki
2
65
Elastyczna podkładka Φ6
2
26
Plastikowa osłona
1
66
Szpila
1
27
Gałka sprężynująca
1
67
Pasek do pedałów
2
28
Zestaw łożysk
1
68
Obejma przewodów
1
29
Wspornik koła dociskowego
1
69
Plastikowa obudowa kierownicy
1
30
Koło pasa dociskowego
1
70
Rozpórka
1
31
Śruba M10×60 Bolt
1
71
Pokrętło w kształcie litery T
1
32
Pas 4V
1
72
Rozpórka korby
2
33
Koło zamahowe
1
73
Cieńka podkładka Φ6
1
34
Podkładka łukowa
4
74
Śruba krzyżakowa M5x10
1
35
Rozpórka
1
75
Obudowa pierścienia
1
36
Ośka koła zamahowego
1
76
Śruba krzyżakowa samoblokująca ST2,2x10
1
37
Wspornik prowadnicy magnesu
1
77
Śruba M6×20
1
38
Przewód kontroli oporu
1
78
Nakrętka M10
1
39
Sprężyna magnetyczna
1
79
Śrubokręt
1
40
Pedał (P&L)
2
80
Klucz
1
MONT
1. Montaż stabilizatora przedniego
Przymocuj przedni stabilizator (5) do ramy głównej (4) używając 2 śrub (49) i podkładek
(55) oraz (50).
(rys 1)
2. Montaż stabilizatora tylnego
Przymocuj tylny stabilizator (1) do ramy głównej (4) używając 2 zestawów śrub (49) i
podkładek (50) oraz (55).
(rys 2)
(80) Klucz
x1
(79) Śrubokręt
x1
(69) Plastikowa osłona
x1
(70) Dystans
x1
(34) Podkładka
x4
(45) Zatyczka
x1
(64) Pokrętło
x1
(55) Podkładka Φ8
x4
(50) Podkładka Φ8
x8
(49) Śruba M8x20
x4
(26) Plastikowa osłona
x1
(42) Śruba M8x16
x4
(71) Pokrętło
x1
3. Montaż słupa kierownicy
Końcówkę przewodu regulatora oporu (41) przeciągnij przez haczyk regulacji oporu jak pokazano na rysunku A.
Przeciągnij przewód oporu (41) do otworu metalowego wspornika przewodu regulacji oporu (38) tak jak pokazane jest
na rysunku B.
Połącz przewód oporu (41) z przewodem regulacji oporu (38) tak jak pokazano na rysunku C.
Wsuń przewód komputera (17&18) do dolnej części wspornika kierownicy (7) i wyciągnij go górą.
Wprowadź słup komputera (7) do ramy głównej (4) i skręć używając 4 śrub (42) i podkładek (50) oraz (34).
4. Montaż Kierownicy i Komputera
a. Wsuń przewody pulsu (19) do otworu we wsporniku kierownicy (7) i
wyciągnij je górą. Nałóż kierownicę wraz z plastikową obudową (69) na
szczyt słupa kierownicy (7) a następnie przeciągnij przewody pulsu (19)
przez otwór w słupie kierownicy (7) razem z wtyczką (70) i nałóż rozpórkę
(70) na pokrętło w kształcie litery T (71). . Dopasuj kierownicę i przymocuj
używając pokrętła (71).
b. Połącz przewody komputera (18) i przewody pulsu (19) z komputerem a
nadmiar przewodu wsuń do słupka kierownicy (7). Za pomocą śruby (74)
przymocuj komputer (11) do słupka kierownicy (7)
Uwaga: Zatrzask kierownicy (8) powinien ściśle przylegać do uchwytu (7).
5. Montaż siodełka
Przymocuj siodełko (20 do wspornika (62) za pomocą trzech nakrętek (59),
podkładek (55).

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 40 618 750 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756