Znaleziono w kategoriach:
Gra karciana NASZA KSIĘGARNIA Mrówki

Instrukcja obsługi Gra karciana NASZA KSIĘGARNIA Mrówki

Powrót
ELEMENTY GRYELEMENTY GRY
39 kart mrowiska o wartościach od 1 do 39
35 kart mrówek o wartościach od 1 do 35:
5 kart szarych
5 kart czerwonych
5 kart żółtych
5 kart błękitnych
5 kart pomarańczowych
5 kart zielonych
5 kart oletowych
CEL GRYCEL GRY
Podczas gry będziecie zdobywać karty mrówek. Wygra gracz, który zdobędzie
7 kart w różnych kolorach lub 5 kart w jednym kolorze. Na przykład:
lub
Autorzy: Kim Sehee, Kang Chulku
Ilustracje: Katarzyna Bajerowicz
PRZYGOTOWANIE GRY PRZYGOTOWANIE GRY
Potasujcie wszystkie karty mrowiska i rozłóżcie na stole w taki sposób,
aby wartości kart były widoczne dla wszystkich graczy. W dalszej części
instrukcji karty te będziemy nazywać mrowiskiem.
Potasujcie karty mrówek i stwórzcie z nich zakryty stos (karty leżą rewer-
sem do góry). Stos kart mrówek dajcie najstarszemu graczowi. W dalszej
części instrukcji karty mrówek będziemy nazywać mrówkami.
2
PRZEBIEG ROZGRYWKIPRZEBIEG ROZGRYWKI
Najstarszy gracz odkrywa pierwszą mrówkę ze stosu kart. Robi to
szybko, tak aby wszyscy gracze w tym samym momencie zobaczyli, jaka
mrówka się pojawiła.
Na każdej karcie znajdują się 2 informacje:
kolor rodziny mrówek
wartość karty
Wszyscy gracze starają się jak najszybciej złapać w mrowisku kartę o ta-
kiej samej wartości, jak odkryta mrówka. Osoba, która zrobi to najszyb-
ciej, zdobywa mrówkę – kładzie ją obok siebie w taki sposób, aby wszy-
scy gracze ją widzieli. Przykłady na stronie obok.
Uwaga! Gracz może złapać w mrowisku tylko jedną kar. Jeśli popełni błąd,
nie może już zmienić swojej decyzji i wybrać innej karty.
Najstarszy gracz odkrywa następną kartę z góry stosu: pojawia się kolejna
mrówka. Ponownie wszyscy gracze starają się jak najszybciej złapać odpo-
wiednią kartę w mrowisku.
1.1.
2.2.
3.3.
3 4
Przykład: Pojawiła się pomarańczowa mrówka z numerem 16. Wszyscy gracze
starają się jak najszybciej złapać w mrowisku kartę o takiej wartości.
Najszybszy gracz zdobywa pomarańczową mrówkę 16 i kładzie ją przed sobą.
4
Uwaga! Jeśli pojawiła się mrówka w takim samym kolorze, jak wcześniej zdo-
byte mrówki, to do jej wartości należy dodać liczbę zdobytych już mrówek
w tym kolorze i dopiero wtedy złapać odpowiednią kartę w mrowisku.
Przykład A: Pojawiła się czerwona mrówka z numerem 15. Wśród zdobytych
mrówek są 4 czerwone, dlatego w mrowisku należy jak najszybciej złapać kar
o wartości 19 (ponieważ 15+4=19). Najszybszy gracz zdobędzie czerwo mrówkę
z numerem 15.

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 40 618 750 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756