Poradniki Eksperta

Zdaniem eksperta

Embracer Group wprowadza AI do tworzenia gier

 2024-06-24 

Sztuczna inteligencja pomoże Embracer Group tworzyć gry

Embracer Group, spółka-matka THQ Nordic, Gearbox Entertainment oraz Crystal Dynamics - Eidos Montreal, ogłosiła wdrożenie sztucznej inteligencji (AI) w procesie tworzenia gier. Ta decyzja ma na celu wprowadzenie nowoczesnych technologii do produkcji gier. Firma stawia też na inkluzywność.

AI w produkcji gier

W swoim rocznym raporcie Embracer Group opisała plany wdrożenia AI do modelu produkcji gier. Firma podkreśla, że rezygnacja z tej technologii może spowodować, że pozostanie w tyle za konkurencją, taką jak Electronic Arts, Sony, Square Enix i Ubisoft. AI ma przyspieszyć proces tworzenia gier i zapewnić graczom bardziej zoptymalizowaną rozgrywkę. Nowe technologie mają umożliwić twórcom gier osiąganie lepszych wyników, szybsze wprowadzanie innowacji oraz reagowanie na potrzeby rynku, co jest kluczowe w dzisiejszej, szybko zmieniającej się branży.

Korzyści z wykorzystania sztucznej inteligencji

Embracer Group widzi w AI wiele korzyści, które mogą przynieść znaczącą poprawę w produkcji gier:

  • Zwiększenie efektywności: AI pozwala na optymalne wykorzystanie zasobów, co prowadzi do przyspieszenia procesu tworzenia gier. Zautomatyzowane narzędzia mogą wykonywać powtarzalne zadania szybciej i bardziej precyzyjnie niż ludzie, co przekłada się na oszczędność czasu i kosztów.
  • Inteligentne zachowania: Implementacja AI umożliwia dodanie zaawansowanych mechanik gry, które dynamicznie dostosowują się do działań gracza, oferując bardziej realistyczne i interaktywne doświadczenia.
  • Personalizacja rozgrywki: AI umożliwia tworzenie unikalnych doświadczeń dla każdego użytkownika, dostosowując elementy gry do indywidualnych preferencji i stylu gry, co zwiększa zaangażowanie i satysfakcję graczy.
  • Optymalizacja: Dzięki AI możliwe jest ciągłe monitorowanie i optymalizowanie jakości i płynności gier, co zapewnia lepszą wydajność i mniejsze problemy techniczne, wpływając pozytywnie na ogólne doświadczenie użytkownika.

Ryzyka związane z AI

Mimo licznych korzyści, Embracer Group zdaje sobie sprawę z ryzyka, jakie niesie ze sobą AI. Technologia ta może prowadzić do:

  • Nieetycznych wyników: AI, jeśli nie jest odpowiednio przeszkolona i monitorowana, może dawać stronnicze lub dyskryminujące rezultaty, co może prowadzić do problemów etycznych i prawnych. Niewłaściwe dane treningowe mogą wprowadzać błędy, które trudno zauważyć na wczesnym etapie produkcji gier komputerowych.
  • Nowych błędów: Niewłaściwe wykorzystanie AI może prowadzić do całkowicie błędnych wyników, które mogą negatywnie wpłynąć na jakość gry i zadowolenie graczy. Konieczność ciągłego nadzoru i aktualizacji algorytmów jest więc kluczowa, aby unikać takich sytuacji.

Embracer Group stawia na inkluzywność

Wdrożenie AI następuje kilka miesięcy po zwolnieniu 1500 pracowników i anulowaniu 80 gier w ciągu ostatniego roku. Pomimo obaw, że AI może zastąpić ludzkich pracowników, Embracer podkreśla, że nie ma takich zamiarów. Firma wierzy, że AI może otworzyć drzwi do branży gier dla programistów, w tym osób niepełnosprawnych. Wykorzystanie AI może umożliwić im wykonywanie zadań, które byłyby trudne lub niemożliwe bez tej technologii. Embracer stawia na inkluzywność i chce, aby nowoczesne technologie były dostępne dla szerokiego grona twórców, wspierając różnorodność i kreatywność w branży gier.

Przyszłość Embracer Group

Czas pokaże, jak w praktyce będzie wyglądało wdrożenie AI przez Embracer Group. Firma wierzy, że technologia ta przyniesie wiele korzyści i umożliwi tworzenie bardziej zaawansowanych i angażujących tytułów, jednocześnie zachowując etyczne standardy i otwierając nowe możliwości dla twórców gier. W miarę jak branża gier ewoluuje, Embracer Group zamierza pozostawać na czele innowacji, wprowadzając technologie, które mogą przekształcić sposób, w jaki gry są tworzone i doświadczane przez graczy na całym świecie.


Warto pamiętać, że gry Embracer Group ukazują się zarówno na komputerach jak i wszystkich konsolach obecnej generacji. Zaliczmy do nich PlayStation 5, Xbox Series X i Xbox Series S.

Powrót

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 40 618 750 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756