Znaleziono w kategoriach:
Gra planszowa ALBI Dodatek do gry Parki - Po zmierzchu 14736

Instrukcja obsługi Gra planszowa ALBI Dodatek do gry Parki - Po zmierzchu 14736

Wróć
ZOBACZ FILM, JAK GRAC, POD ADRESEM
PARKSNIGHTFALL.COM
W pierwszym rozszerzeniu do gry „Po zmierzchu
znajdziecie nowe karty parków z ekscytującymi akcjami,
zmienione karty lat z nowymi bonusami punktowymi
oraz ciekawe sposoby na zwiedzanie szlaku dzięki biwa-
kom. Dodaliśmy też kilka nowych znaczników przyrody.
Nowe karty parków uzupełniają dotychczasowy zestaw
kart pozostałymi amerykańskimi Parkami Narodowymi
(według stanu z maja 2020), których nie było
w grze podstawowej. WERSJA 1.0
PO ZMIERZCHU
1
1 plansza biwaku
24 karty parków (ROZMIAR TAROT • 70 X 120 MM)
26 kart lat (ROZMIAR SMALL • 50 X 75 MM)
4 znaczniki przyrody (DREWNIANE)
4 znaczniki namiotów (DREWNIANE)
6 kafli biwaków ( 46 X 75 MM )
Przygotujcie grę „Parki” w taki sam sposób, jak w grze podsta-
wowej, ale z następującymi zmianami:
DODATKOWE PARKI • Potasujcie karty parków
z rozszerzenia „Po zmierzchu” razem z kartami parków
z gry podstawowej. Umieśćcie talię parków na planszy
i odkryjcie trzy karty parków, tak jak zwykle.
ZNACZNIKI PRZYRODY • Każdy gracz
otrzymuje na początku gry jeden znacznik
przyrody.
PRZYGOTOWANIE BIWAKU • Po przygotowaniu szlaku
umieśćcie planszę biwaku pod początkiem szlaku. Odwróć-
cie ją na stronę w przypadku gry dla 4 lub 5 graczy.
Zbierzcie kafle biwaków. W grze dla 5 graczy umieśćcie kafel
z w obszarze biwaków po prawej stronie planszy biwaku.
W przeciwnym razie odłóżcie go do pudełka.
Potasujcie pozostałe kafle biwaków. Dodajcie trzy z nich do
obszaru biwaków, a pozostałe odłóżcie do pudełka. Odwróć-
cie wszystkie kafle w obszarze biwaków na stronę z numerem
sezonu w lewym dolnym rogu.
ELEMENTY GRY
PRZYGOTOWANIE GRY
//// OBSZAR SZLAKU ///
2
ROZBICIE NAMIOTÓW • Po rozmieszczeniu znaczników
pogody umieśćcie na szlaku znaczniki namiotów nad
znacznikami pogody w miejscach oznaczonych gwiazdkami
na poniższym rysunku:
W grze dla 1-3 GRACZY wykorzystywane są 3 .
Odłóżcie pozostały do pudełka. Jeden powinien być
umieszczony na płytce miejsca na szlaku tuż przed końcem
szlaku. Poruszając się w kierunku początku szlaku, pomiędzy
kolejnymi płytkami miejsc z powinna być 1 płytka miejsca
bez .
W grze dla 4-5 GRACZY, umieśćcie dodatkowy po-
między dwoma najbliższymi początku szlaku.
KARTY LAT • Odłóżcie talię lat z gry podstawowej do pudełka
– te karty nie są używane w grze z rozszerzeniem „Po zmierz-
chu”. Potasujcie talię lat z rozszerzenia „Po zmierzchu” i roz-
dajcie po 2 karty każdemu z graczy. Umieśćcie talię lat na plan-
szy biwaku. Każdy gracz wybiera jedną z otrzymanych kart lat
i odrzuca pozostałą zakrytą na spód talii.
Karty lat z rozszerzenia „Po zmierzchu” są
zawsze odrzucane zakryte na spód talii.
WSKAZÓWKA • Aby uzyskać wariant z większym zagęszcze-
niem nowych kart parków, połączcie 24 karty parków z rozsze-
rzenia „Po zmierzchu” z 24 losowymi lub wybranymi przez siebie
kartami parków z gry podstawowej. Teraz połowa kart parków
będzie miała AKCJĘ NATYCHMIASTOWĄ.
KONIEC
SZLAKU
KROPKI OZNACZAJĄ,
ILE RAZY DANA KARTA
WYSTĘPUJE W TALII
LAT
KONIEC
SZLAKU
3
PRZYKŁAD • Karta „Podróżnik”
daje punkt za każdy zestaw złożony
ze wszystkich 4 symboli znaczników
na wszystkich parkach zwiedzonych
przez gracza. Jeśli gracz zakończył grę
z 4 symbolami słońca, 6 symbolami
wody, 10 symbolami gór i 7 symbolami
lasu na zwiedzonych przez siebie par-
kach, zdobywa 4 punkty. Nawet jeśli
skończy grę z 2 kartami „Podróżnik”, to
zdobędzie punkty tylko za jedną z nich.
UWAGADo celów na kartach
lat liczą się tylko symbole na lewo
od . Symbole w obszarze akcji
natychmiastowej na kartach par-
ków z rozszerzenia „Po zmierzchu
nie liczą się do celów.
Talia lat z rozszerzenia „Po zmierzchu” daje graczom nowe
cele osobiste oraz nowe warianty celów z gry podstawowej.
Gracze mogą też podczas gry zdobywać dodatkowe karty lat
poprzez akcje na kartach parków oraz kaflach biwaków.
Każdy cel jest teraz określony
przyrostowo – im lepiej go speł-
nisz, tym więcej punktów otrzy-
masz. Karty lat z rozszerzenia „Po
zmierzchu” mogą dawać po 1 lub 2
punkty za każde spełnienie celu,
co w efekcie może dać dość sporo
punktów na koniec gry.
Wszelkie karty lat zdobywane
podczas gry pozostają zakryte
przed innymi graczami aż do pod-
liczania punktacji na końcu gry.
PUNKTACJA • Gracz może mieć dowolną liczbę kart lat,
które będą punktować na koniec gry. Jednakże, jeśli gracz
ma kilka egzemplarzy tej samej karty, to może za dany cel za-
punktować tylko raz. Jeśli ktoś dobierze duplikat już posia-
danej karty, to powinien starać się ją wymienić przy użyciu
akcji biwaku.
SZCZEGÓŁY KART LAT
PUNKTY
CEL
NIE LICZY SIĘ DO CE-
LÓW NA KARTACH LAT
LICZBA KART
W TALII
4
ALPINISTA
••
ASTRONOM
FOTOGRAF
••
KAJAKARZ
••
KANADYJKARZ
KOLEKCJONER
••
LEŚNIK
••
ODKRYWCA
••
PIECHUR
••
PLANISTA
••
PODRÓŻNIK
••
PRZYRODNIK
••
STRAŻNIK
WSPINACZ
ZBIERACZ
••
2 PUNKTY za każde 3 zwiedzone
przez siebie parki z symbolem gór.
1 PUNKT za każde 3 symbole słońca
na zwiedzonych przez siebie parkach.
1 PUNKT za każde 4 zrobione przez
siebie zdjęcia.
2 PUNKTY za każde 3 zwiedzone
przez siebie parki z symbolem wody.
1 PUNKT za każde 3 symbole wody
na zwiedzonych przez siebie parkach.
2 PUNKTY za każdy zestaw 3 zwie-
dzonych przez siebie parków wartych
odpowiednio 2, 3 i 4 punkty.
2 PUNKTY za każde 3 zwiedzone
przez siebie parki z symbolem lasu.
1 PUNKT za każdy zwiedzony przez
siebie park z akcją natychmiastową.
2 PUNKTY za każde 3 zwiedzone
przez siebie parki z symbolem słońca.
1 PUNKT za każde 2 symbole słońca
na kosztach swoich kart ekwipunku.
1 PUNKT za każdy zestaw składają-
cy się z symboli lasu, gór, słońca i wody
na zwiedzonych przez siebie parkach.
1 PUNKT za każdy znacznik przy-
rody w swoich zasobach na końcu gry.
1 PUNKT za każde 2 symbole lasu na
zwiedzonych przez siebie parkach.
1 PUNKT za każde 2 symbole gór na
zwiedzonych przez siebie parkach.
2 PUNKTY za każde 3 znaczniki
w swoich zasobach na końcu gry.
ALFABETYCZNY SPIS KART LAT

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756