Znaleziono w kategoriach:
Gra planszowa EGMONT Ubongo Duo

Instrukcja obsługi Gra planszowa EGMONT Ubongo Duo

Powrót
Spotkanie mistrzów!
Dla 2 osób w wieku od 8 lat.
Elementy gry
1 dwustronna plansza punktacji 1 dwustronna plansza punktacji
2 pionki2 pionki
2 x 21 kafelków2 x 21 kafelków
2 x 9 plansz zadań2 x 9 plansz zadań
(na każdej stronie planszy
znajduje się 20 zadań)
Strona A – łatwiejsze zadania
Strona B – trudniejsze zadania
1 kostka dwudziestościenna1 kostka dwudziestościenna
1
2
Przebieg gry
Gracze dostają po 21 kafelków i zestawy 9 plansz
zadań. Każdy gracz kładzie przed sobą taką sa
planszę z zadaniami. Wynik rzutu kostką określa,
których kafelków należy użyć w danej rundzie.
Gracze, najszybciej, jak potrafią, starają się
zaonić swoimi kafelkami pola planszy zadań.
Ten, kto zrobi to pierwszy, krzyczy „Ubongo!
i zdobywa punkt. Wygrywa gracz, kry pierwszy
dotrze do ostatniego pola.
Przygotowanie do gry
Przed pierwszą rozgrywką trzeba ostrożnie powy-
rywać kafelki z kartonowych ramek.
-> Każdy gracz bierze zestaw 9 plansz zadań
i układa tą samą stroną do góry (A lub B).
-> Na każdej stronie planszy zadań pokazano 20
zestawów kafelków. Strony o numerach od A1
do A9 zawierają łatwiejsze zadania, do których
potrzebne są po cztery kafelki. Zadania ze stro-
ny od B1 do B9 są trudniejsze i potrzeba do nich
po pięć kafelków. Uzgodnijcie, której strony
plansz zadań będziecie używać podczas tej roz-
grywki, a potem odwróćcie plansze do góry nie-
ywaną stroną i ułóżcie w kolejności od 1 do 9.
-> Każdy gracz dostaje zestaw 21 kafelków o róż-
nych kszttach oraz swój pionek.
-> Na środku stołu połóżcie planszę punktacji
(stroną bez symboli kostki na polach 3 i 4) oraz
kostkę.
Przebieg gry
-> Każdy gracz odsłania pierwszą planszę
zadań (w zależności od wybranej strony:
A1 lub B1).
-> Jeden z graczy rzuca kostką. Wylosowana
liczba określa, których kafelków trzeba
użyć w tej rundzie do zakrycia pola plan-
szy zadań. Każdy gracz używa więc takiej
samej planszy zadań i zestawu takich
samych kafelków!
3
-> Teraz postarajcie się jak najszybciej
ukończyć zadanie. Kafelki można dowol-
nie obracać i przekręcać, ale nie mogą
wychodzić poza pola na planszy.
-> Kiedy tylko ktoś dokładnie zasłoni
wszystkie jasne pola własnymi kafelkami,
krzyczy „Ubongo!. Może wtedy przesunąć
swój pionek na planszy punktacji o jedno
pole do przodu.
-> Potem odsłaniacie następną planszę
zadań (A2 albo B2) i rzutem kostką zaczy-
nacie kolejną rundę pojedynku!
Koniec gry
Gra kończy się, gdy pionek jednego z graczy
dotrze do mety, czyli wtedy, gdy jeden
z graczy wygra pięć rund.
Zasady dodatkowe
-> Jeżeli nikomu nie uda się zasłonić swoimi
kafelkami planszy z zadaniem, możecie
się umówić, że rzucicie ponownie kostką,
aby wypróbować inny zestaw kafelków.
-> Jeśli obaj gracze wykonają zadanie
równocześnie, żaden nie przesuwa pion-
ka. Trzeba ponownie rzucić kostką i jesz-
cze raz zagrać na tej samej planszy.
Wariant gry
-> Jeśli macie ochotę na znacznie trudniej-Jeśli macie ochotę na znacznie trudniej-
szą rozgrywkę, możecie użyć poniższego szą rozgrywkę, możecie użyć poniższego
wariantu.wariantu.
Planszę punktacji połóżcie na stole drugą
stroną do góry (tą z kostkami).
Gra przebiega jak do tej pory z następującymi
wyjątkami:
kiedy tylko któryś pionek dotrze
do pól 3 i 4, przy następnej planszy zadań
rzuca się dwa razy kostką – pod warunkiem
że któryś z graczy prowadzi.
Pierwszy rzutPierwszy rzut
Dotyczy tylko prowadzącego gracza. Bierze
sobie wskazane rzutem kafelki.
Drugi rzutDrugi rzut
Dotyczy obu graczy. Każdy gracz bierze
kafelki wskazane tym rzutem, gracz prowa-
dzący odkłada je na bok.
4
Gracz prowadzący musi teraz zakryć pola
kafelkami wylosowanymi w pierwszym rzucie,
a drugi gracz używa kafelków wylosowanych
drugim rzutem. Gdy prowadzący gracz ukończy
swoje zadanie, jeszcze nie może przesunąć
pionka na planszy punktacji! Bierze kafelki
wylosowane drugim rzutem i próbuje zasłonić
nimi pola planszy zadań.
Wygrywa ten, kto jako pierwszy zakryje pola
kafelkami wylosowanymi drugim rzutem.
I to właśnie ta osoba może przesunąć pionek
o jedno pole do przodu.
Przy następnych planszach zadań robi się tak
samo: ten, kto akurat jest na prowadzeniu,
zawsze musi rozwiązywać dwie łamigłówki.
W przypadku remisu gra toczy się tak jak zwykle.
Wygrywa ten, kto pierwszy dotrze pionkiem do
mety planszy punktacji.
Gra dla jednej osoby: ile zadań zdołasz zrealizo-
wać w ciągu 15 minut? Włącz zegar, weź planszę
i kostkę i do dzieła! Po każdym rozwiązanym
zadaniu zmieniaj planszę.
Grę polecają:
Story House Egmont sp. z o.o.
ul. Dzielna 60, 01-029 Warszawa
WydawnictwoEgmont.pl
© 2022 Story House Egmont sp. z o.o.
Autor gry: Grzegorz Rejchtman
Ilustracje: Nicolas Neubauer, Bernd Wagenfeld
Wydawca: Tomasz Kołodziejczak
Koordynacja produkcji: Agnieszka Kupczyk
DTP: Cezary Szulc
O autorze:
Grzegorz Rejchtman, urodzony w 1970 roku, mieszka w Monako.
Z pochodzenia Polak, z wykształcenia informatyk i ekonomista. Preferuje gry o łatwych
do zapamiętania regułach, które dają przy tym dużo frajdy. Opublikował już wiele gier
w Skandynawii i na całym świecie. Grzegorz Rejchtman dziękuje wszystkim osobom
testującym grę i sprawdzającym reguły.
W razie braków elementów lub pytań do reguł prosimy o kontakt: gryplanszowe@egmont.pl
Poznaj gry z serii Ubongo!

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 40 618 750 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756