Znaleziono w kategoriach:
Gra planszowa EGMONT Ubongo Junior 3D

Instrukcja obsługi Gra planszowa EGMONT Ubongo Junior 3D

Powrót
Wesoła gra dla 1-4 graczy w wieku od 5 lat
Cel gry
Wszyscy gracze próbują jednocześnie i jak najszybciej zapełnić swoje plansze
klockami. Żadne pole nie może pozostać puste, żaden klocek nie może wystawać
poza jasne pole planszy. Później z pozostałych klocków gracze budują wieże. Mają
na to 90 sekund. Gdy mija czas, każdy gracz mierzy żyrafą wysokość swojej wieży
i w nagrodę dostaje odpowiednią liczbę klejnotów. Wygrywa ten, kto po 6 run-
dach zgromadził ich najwięcej!
Elementy gry
50 plansz (ze 100 różnymi zadaniami)
32 klocki (po 8 na gracza)
1 żyrafa z 2 podstawkami
1 klepsydra
1 woreczek
120 klejnotów
1 instrukcja
Przygotowanie gry
Przed pierwszą rozgrywką ostrożnie wypchnij żyrafę z formatki i włóż w pod-
stawki. Poproś o pomoc rodziców albo starsze rodzeństwo. Następnie ustawcie ją
na środku stołu.
Wsypcie klejnoty do woreczka.
Każdy z graczy dostaje po 8 różnych klocków w 4 kolorach. Jeśli graczy jest
mniej niż 4, niewykorzystane klocki odłóż do pudełka.
Zestaw klocków
gracza
Wybierzcie kolor plansz, na których będziecie grali.
Kolory plansz oznaczają różne poziomy trudności
Niebieski: „Ubongo Junior” dla początkujących
Zielony: „Ubongo Junior” dla znaww
Żółty: „Ubongo Junior” dla ekspertów
Czerwony: „Ubongo Junior” dla mistrzów
Weźcie odpowiednią liczbę plansz:
- przy 1 graczu: 6 plansz w jednym kolorze,
- przy 2 graczach: 12 plansz w jednym kolorze,
- przy 3 graczach: 18 plansz w jednym kolorze,
- przy 4 graczach: 24 plansze w jednym kolorze.
Potasujcie plansze i ułóżcie w stos wybranym poziomem do dołu. Nieużywane
plansze odłóżcie do pudełka.
Na każdej planszy znajdują się jasne pola ułożone w różne kształty. Trzeba je
wszystkie zasłonić warstwą klocków.
Wskazówka: Starajcie się, żeby jasne pola planszy zasłonić możliwie jak naj-
mniejszą liczbą klocków tak, aby zostało ich wystarczająco dużo do budowy wieży.
Przygotujcie klepsydrę.
Przebieg gry
Gra składa się z 6 rund. Pierwszą rundę rozpoczyna najstarszy z graczy, a każdą
następną – kolejny gracz, zgodnie z ruchem wskazówek zegara.
1.Zakrywanie pól
Każdy gracz bierze jedną planszę z wierzchu stosu i kładzie przed sobą (ustalo-
nym poziomem trudności do góry).
Gracz rozpoczynający rundę krzyczy „Ubongo!” i obraca klepsydrę.
Każdy z graczy stara się jak najszybciej całkowicie zasłonić jasne pola planszy.
Klocki można swobodnie obracać i przekręcać. Żaden fragment klocka nie może
wystawać poza jasne pole.
Przykład:
2.Budowa wieży
Zaraz po zasłonięciu jasnych pól planszy klockami, gracz zaczyna budować
z pozostałych mu klocków możliwie jak najwyższą wieżę. Ma przy tym pełną
swobodę – klocki mogą wystawać poza krawędź planszy, nie muszą dokładnie
do siebie pasować i nie trzeba wykorzystywać wszystkich 8 klocków.
Kiedy tylko ktoś zauważy, że piasek w klepsydrze się przesypał, woła „Stop!.
Należy wtedy natychmiast przerwać grę.
Pola do zakrycia
Początkujący Znawca Ekspert Mistrz
3.Nagroda
Każdy sprawdza u sąsiada, czy ten zakrył pola planszy
klockami i czy żaden z klocków z dolnej warstwy nie
wystaje poza jasne pole.
Potem każdy gracz, który zbudował wszystko
prawidłowo, bierze żyrafę i mierzy nią wysokć
swojej wieży. Im wyższa wieża, tym więcej klej-
notów dostaje się w nagrodę. Liczba klejnotów
podana jest na polach miarki. Na przykład kiedy
wieża sięga aż do niebieskiego pola miarki, gracz
otrzymuje 5 klejnotów. Wyjmuje je z woreczka
i kładzie przed sobą. Jeżeli wieża kończy się
dokładne na granicy między dwoma polami
miarki, gracz dostaje wyższą liczbę klejnotów.
Gracz, który nie zakrył jasnych pól, nie dostaje
żadnych klejnotów.
4.Nowa runda
Weźcie nowe plansze ze stosu. Nowy gracz rozpoczynający rundę woła „Ubongo!
i wszystko zaczyna się od początku.
Koniec gry
Gra kończy się po 6 rundach. Wygrywa ten, kto zgromadzi najwięcej klejno-
tów. Jeżeli dwóch lub więcej graczy ma tyle samo klejnotów, gracze dzielą
się zwycięstwem.
Wariant gry - łączenie z Ubongo 3D
Można grać całą rodziną, łącząc „Ubongo Junior 3D” z dużym „Ubongo 3D”!
Utrudnia to rozgrywkę starszym graczom, przez co szanse się wyrównują.
Przygotowanie gry
Każde dziecko bierze 6 plansz i 1 zestaw klocków z „Ubongo Junior 3D”.
Dorośli biorą po 6 plansz z „Ubongo 3D” i kładą na środku stołu wszystkie
klocki z „Ubongo 3D”.
Plansze ułóżcie w 2 stosach – w jednym plansze z „Ubongo 3D”, w drugim z plan-
sze z „Ubongo Junior 3D”. Z „Ubongo Junior 3D” weźcie też żyrafę do mierzenia,
120 klejnotów z woreczkiem oraz klepsydrę.
Zaczynając od gracza rozpoczynającego rundę, każdy bierze po jednej planszy
z wierzchu odpowiedniego stosu.
Dorośli kompletują swoje zestawy klocków. Najpierw wybie-
rają stronę planszy z łatwiejszym zadaniem i dobierają 3 odpo-
wiednie klocki. Potem biorą jeszcze 5 różnych klocków. Zawsze
musi być wśród nich Klocek 8.
Uwaga: Jak widać, zestaw klocków na jedną rundę zawsze składa się z 8 róż-
nych klocków. Po każdej rundzie dorosły na nowo kompletuje klocki, odpo-
wiednio do swojego nowego zadania.
Przebieg gry:
Gracz rozpoczynający rundę obraca klepsydrę i wszyscy zaczynają zapełniać
pola swoich plansz. Gra się według zasad „Ubongo Junior 3D”.
Dorośli muszą zakryć wszystkie jasne pola, na dwóch warstwach. Z pozosta-
łych klocków budują wieże.
Runda kończy się po 90 sekundach. Teraz każdy sprawdza, czy jego sąsiad
dobrze ułożył warstwy klocków.
U doroych sprawdza się, czy ułożyli poprawnie dwie warstwy. Każdy, kto zbu-
dował wszystko prawidłowo, może zmierzyć wysokość wieży żyrafą i wziąć
z woreczka odpowiednią liczbę klejnotów. Za wieżę wystającą ponad miarkę
dostaje się 5 klejnotów.
Gra trwa 6 rund. Wygrywa ten, kto zgromadzi najwięcej klejnotów! Jeżeli dwóch
lub więcej graczy ma tyle samo klejnotów, gracze dzielą się zwycięstwem.
EGMONT Polska Sp. z o.o.
ul. Dzielna 60, 01-029 Warszawa
WydawnictwoEgmont.pl
© 2021 Egmont Polska Sp. z o.o.
W razie braków elementów lub pytań do reguł
prosimy o kontakt: gryplanszowe@egmont.pl
Autor: Grzegorz Rejchtman
Ilustracje + projekty: Annette Nora Kara, anoka.de
Grafika: Sensit Communication. Sensit.de
Wydawca: Tomasz Kołodziejczak
Tłumaczenie: Maciej Nowak-Kreyer
Redakcja: Wojciech Rzadek
Korekta: Marta Błaszkowska
Koordynacja produkcji: Agnieszka Kupczyk
Opracowanie graficzne i DTP: Cezary Szulc
Grę polecają:
Kolor podstawowy
f: 59C5C7
R: 89
G: 197
B: 199
C: 60
M: 0
Y: 25
K: 0
Klocek 8 z Ubongo 3D

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 40 618 750 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756