Znaleziono w kategoriach:
Gra planszowa GALAKTA Star Wars Rebelia

Instrukcja obsługi Gra planszowa GALAKTA Star Wars Rebelia

Wróć
WproWadzenie
Nastał czas wojny domowej. Ostatnie szczątki Starej
Republiki zniknęły, zaś Imperium wprowadziło w galaktyce
rządy strachu. Nowa stacja bojowa, Gwiazda Śmierci, jest
wystarczająco potężna, by stłumić każdy opór.
Mimo to jest jeszcze nadzieja. Garstka śmiałków postanowiła
stawić czoła wrogowi. Ze swojej tajnej bazy rebelianci planują
zadać Imperium decydujący cios i przywrócić wolność
w galaktyce.
opis gry
G
ra planszowa
Star Wars: Rebelia
pozwala graczom na
odtworzenie najsławniejszego starcia Sojuszu Rebeliantów
z Imperium Galaktycznym. Gracze obejmują kontrolę nad
najważniejszymi postaciami Gwiezdnej Sagi, które wysyłają na
tajne misje, a także stają na czele wojsk, toczących walki
w całej galaktyce.
Każde stronnictwo dysponuje zupełnie innymi strategiami
i do osiągnięcia ma odmienne cele. Z uwagi na znacznie
mniejszą liczebność wojska Sojusz Rebeliantów nie ma szans
w otwartym starciu, dlatego w walce z Imperium musi polegać
na podstępach, partyzantce oraz dyplomacji. Rebelianci
wygrywają grę, kiedy uda im się zdobyć wystarczająco
dużo poparcia i wywołać ogólnogalaktyczny przewrót, który
doprowadzi do upadku Imperium.
Reżim Imperium Galaktycznego żelazną ręką rządzi
w układach całej galaktyki. Budowa ogromnej ilości
przerażających maszyn wojennych przychodzi imperialistom
z łatwością. Choć ich siły są nieprzebrane, jedyną szansą na
zgaszenie iskry Rebelii jest rozprzestrzenienie się na całą
galaktykę, aby stłumić powstania w zarodku i odnaleźć tajną
bazę rebeliantów. Imperium Galaktyczne wygrywa, kiedy
ustali, w którym miejscu w galaktyce znajduje się baza Rebelii
i ją zniszczy.
niniejsza instrukcja
„Imperator popełnił błąd. Nadszedł czas, by
zaatakować.”
Mon Mothma,
Gwiezdne wojny: Powrót Jedi
Głównym zadaniem niniejszych Zasad Wprowadza-
jących jest nauczenie nowych graczy podstawowych
reguł gry
Star Wars: Rebelia.
Sugerujemy, aby
przed przystąpieniem do pierwszej rozgrywki gracze
zapoznali się z całą zawartością tej instrukcji.
Zasady Wprowadzające zostały napisane z per-
spektywy rozgrywki dwuosobowej. Przykładowo
pojęcie „gracz Rebelii” jest używane w odniesieniu
do całego stronnictwa rebeliantów, niezależnie od
liczby graczy biorących udział w rozgrywce. Zasady
obowiązujące podczas wariantu drużynowego zosta-
ły opisane w drugiej części niniejszej instrukcji.
W pudełku z grą znajduje się także Kompletna
Księga Zasad, która w szczegółowy sposób opisuje
reguły oraz wyjątkowe sytuacje, które zostały pomi-
nięte w Zasadach Wprowadzających. Jeśli podczas
rozgrywki pojawi się jakieś pytanie, odpowiedzi na
nie należy szukać w Kompletnej Księdze Zasad.
składanie figurek
Przed rozgrywką należy złożyć gurki Gwiazdy Śmierci
oraz Niszczyciela gwiezdnego w następujący sposób:
02
zawartoSć pudełka
1 Zasady Wprowadzające oraz
1 Kompletna Księga Zasad
153 plastikowe gurki
(89 imperialnych, 64 rebelianckie)
25 liderów z plastikowymi podstawkami
(12 imperialnych, 13 rebelianckich)
32 żetony uszkodz
(24 pojedyncze, 8 podwójnych)
7 pierścieni dodatków
31 kart Sond zwiadowczych
34 karty Akcji
(16 imperialnych, 18 rebelianckich)
30 kart Taktyki
(15 naziemnych, 15 kosmicznych)
3 znaczniki zniszczonych
układów
2 arkusze stronnictw
(1 imperialny, 1 rebeliancki)
15 kart Celów
68 kart Misji
(39 imperialnych, 29 rebelianckich)
1 plansza (dwuczęściowa)
10 specjalnych kości
(5 czarnych, 5 czerwonych)
12 znaczników
poparcia Rebelii
27 znaczników
zniewolenia/
poparcia Imperium
© FFG© LFL
1
MIAŻDŻĄCY CIOS
Walka
Zagraj po tym, jak w walce, którą
zainicjowałeś, zostaną zniszczone
imperialne jednostki naziemne
o łącznej wartości wytrzymałości
nie mniejszej niż 3.
© FFG© LFL
MON CALAMARI
2
4
4
1
1
1
2 4
2
2
2
1 - 1
1
-
-
1
1
--
1
1
1
3
3
SOJUSZ REBELIANTÓW
X-WING ŻOŁNIERZ REBELII
Y-WING ŚMIGACZ
REBEL. TRANSPORTOWIEC
GENERATOR OSŁON
KORELIAŃSKA KORWETA
DZIAŁO JONOWE
KRĄŻOWNIK KALAMARIAŃSKI
Na początku
każdego kroku bitwy
naziemnej dobierz
1 kartę Taktyki
naziemnej.
Podczas każdego
kroku walki kosmicznej
twój przeciwnik
rzuca 2 czerwonymi
kośćmi mniej.
PULA LIDERÓW
TALIA MISJI
TALIA AKCJI
© FFG© & TM Lucaslm Ltd.
4
6
8
8
2
3
11
2
2
3
6
4
2
1-1
1
1
2
1-1
1
1
4-
---4
TRANSPORTOWIEC SZTURM.
MYŚLIWIEC TIE SZTURMOWIEC
NISZCZYCIEL GWIEZDNY
AT-ST
AT-AT
SUPERNISZCZYCIEL GWIEZD.
IMPERIUM GALAKTYCZNE
PULA LIDERÓW
GWIAZDA ŚMIERCI
GWIAZDA ŚMIERCI
W BUDOWIE
TALIA MISJI
TALIA AKCJI
© FFG© &
TM
Lucaslm Ltd.
10 żetonów sabotażu
1 znacznik czasu 1 znacznik
reputacji
© FFG© LFL
ZDJĄĆ GO!
Zadaj 2 uszkodzenia
1 jednostce
naziemnej.
1
© FFG© LFL
RZĄDZIĆ STRACHEM
Spróbuj wykonać w dowolnym
zamieszkanym układzie, w którym
znajduje się jednostka imperialna.
Jeśli misja zakończyła się
powodzeniem, zyskujesz w tym
układzie 1 punkt poparcia.
Star warS: rebelia
zasady wprowadzające 03
W celu przygotowania gry należy przeprowadzić poniższe kroki:
1 . Wybór stronnictw oraz zebranie elementów: Gracze muszą
zdecydować, kto będzie kontrolował Imperium Galaktyczne,
a kto Sojusz Rebeliantów. Jeśli gracze nie mogą dojść do
porozumienia, stronnictwa należy przydzielić w sposób losowy.
Każdy gracz bierze plastikowe gurki, liderów, znaczniki
poparcia, arkusz stronnictwa, karty Misji oraz karty Akcji swojego
stronnictwa i kładzie te elementy przed sobą.
2 . Rozłożenie początkowych liderów: Każdy gracz bierze czterech
swoich liderów bez symbolu rekrutacji i umieszcza ich na
obszarze „Pula liderów” na swoim arkuszu stronnictwa.
Wszyscy liderzy z symbolem rekrutacji są umieszczani obok
planszy i nie mogą być na razie dodawani do pul liderów.
3 . Przygotowanie planszy i toru czasu: Obie połówki planszy
należy umieścić obok siebie na środku obszaru gry. Następnie
na polu „1” toru czasu należy umieścić znacznik czasu, a na polu
„14” toru czasu znacznik reputacji.
4 . Przygotowanie talii Celów: Karty Celów należy podzielić na trzy
stosy w oparciu o liczbę widoczną na rewersie (I, II lub III),
a każdy stos potasować osobno. Stos III należy umieścić na
planszy, na polu „Cele”. Następnie na stosie III należy umieścić
stos II, a na koniec na szczycie umieścić stos I, tworząc w ten
sposób jedną talię Celów.
Następnie gracz Rebelii dobiera z talii Celów jedna kartę,
którą zachowuje w tajemnicy przed graczem Imperium.
5 . Przygotowanie talii Akcji: Każdy gracz bierze wszystkie swoje
karty Akcji z symbolem rekrutacji i tasuje je w celu przygotowania
swojej talii Akcji. Tak przygotowaną talię umieszcza obok swojego
arkusza stronnictwa, przy krawędzi oznaczonej „Talia Akcji”. Karty
Akcji bez symbolu rekrutacji nie są używane podczas pierwszej
rozgrywki, dlatego należy odłożyć je do pudełka.
4
6
8
8
2
3
11
2
2
3
6
4
2
1 - 1
1
1
2
1 - 1
1
1
4-
- - - 4
TRANSPORTOWIEC SZTURM.
MYŚLIWIEC TIE SZTURMOWIEC
NISZCZYCIEL GWIEZDNY
AT-ST
AT-AT
SUPERNISZCZYCIEL GWIEZD.
IMPERIUM GALAKTYCZNE
PULA LIDERÓW
GWIAZDA ŚMIERCI GWIAZDA ŚMIERCI
W BUDOWIE
TALIA MISJI
TALIA AKCJI
© FFG© & TM Lucaslm Ltd.
4
6
8
8
2
3
11
2
2
3
6
4
2
1 - 1
1
1
2
1 - 1
1
1
4-
- - - 4
TRANSPORTOWIEC SZTURM.
MYŚLIWIEC TIE SZTURMOWIEC
NISZCZYCIEL GWIEZDNY
AT-ST
AT-AT
SUPERNISZCZYCIEL GWIEZD.
IMPERIUM GALAKTYCZNE
PULA LIDERÓW
GWIAZDA ŚMIERCI GWIAZDA ŚMIERCI
W BUDOWIE
TALIA MISJI
TALIA AKCJI
© FFG© & TM Lucaslm Ltd.
EmpEror palpatinE
2
Imperator palpatIne
3
BoBa fEtt
2
WiElki moff tarkin
1
Symbol
rekrutacji
przygotoWanie gry
Przed rozpoczęciem pierwszej rozgrywki wszystkie kartonowe elementy należy wypchnąć z ramek, a każdego lidera osadzić
w plastikowej podstawce.
4
6
8
8
2
3
11
2
2
3
6
4
2
1 - 1
1
1
2
1 - 1
1
1
4-
- - - 4
TRANSPORTOWIEC SZTURM.
MYŚLIWIEC TIE SZTURMOWIEC
NISZCZYCIEL GWIEZDNY
AT-ST
AT-AT
SUPERNISZCZYCIEL GWIEZD.
IMPERIUM GALAKTYCZNE
PULA LIDERÓW
GWIAZDA ŚMIERCI GWIAZDA ŚMIERCI
W BUDOWIE
TALIA MISJI
TALIA AKCJI
© FFG© & TM Lucaslm Ltd.
© FFG© LFL
NIE POZWOLIĆ
IM UCIEC
Początek walki
Jednostki rebelianckie
nie mogą się wycofywać.
© FFG© LFL
CELOW
W GENERATOR
Początek walki
Zniszcz 1 wybraną
przez ciebie budowlę
w tym układzie.
© FFG© LFL
WSZYSTKO IDZIE
ZGODNIE Z PLANEM
Przydział
Wyszukaj w talii Projektów
1 wybraną przez ciebie kartę
i przydziel do danej misji tego
lidera. Następnie potasuj
swoją talię Projektów.
Elementy gracza
Imperium
04
6 . Przygotowanie talii Taktyki, znaczników oraz kości: Talie
Taktyki naziemnej oraz Taktyki kosmicznej należy potasow
osobno i umieścić w zasięgu wszystkich graczy. Następnie
należy wziąć pozostałe znaczniki oraz kości i umieścić je
w pobliżu planszy.
7 . Przygotowanie kart Misji: Gracze biorą swoje karty Misji
i dzielą je tak, jak to opisano poniżej.
I.
Misje początkowe
: Karty Misji początkowych
można rozpoznać po symbolu zakrzywionej strzałki
widocznym u dołu karty. Każdy gracz bierze 4 swoje
karty misji początkowych i odkłada je na bok.
II.
Projekty
: Karty Projektów to karty Misji mające
w prawym dolnym rogu symbol białej gwiazdy
w niebieskim okręgu. Gracz Imperium bierze karty
Projektów i tasuje je razem. Następnie umieszcza
talię na planszy, na polu „Projekty”.
III.
Pozostałe misje
: Każdy gracz bierze swoje pozostałe
karty Misji i tasuje je w celu utworzenia osobistej talii
Misji. Tak przygotowaną talię należy umieścić zakrytą
obok arkusza stronnictwa, przy krawędzi oznaczonej
„Talia Misji”
8 . Ustawienie początkowych jednostek oraz poparcia:
Podczas pierwszej rozgrywki żetony i znaczniki poparcia
należy rozstawić tak, jak to pokazano na rysunku na stronie
16. W trakcie kolejnych rozgrywek należy użyć zasad
opisanych na stronie 18, w części „Zaawansowane
przygotowanie gry”.
9 . Wybór lokalizacji bazy: Gracz Rebelii powinien upewnić się,
że z talii Sond zwiadowczych usunięte zostały wszystkie karty
układów, w których znajdują się jednostki imperialne.
Następnie spośród pozostałych kart Sond zwiadowczych
gracz Rebelii w tajemnicy wybiera jedną i kładzie ją
zakrytą na planszy poniżej bazy rebelianckiej, obok pola
„Lokalizacja”. Następnie talię Sond zwiadowczych należy
potasować i umieścić na planszy, na polu „Talia Sond”.
Podczas pierwszej rozgrywki należy upewnić się, że gracz
Rebelii wybierze układ, który
nie sąsiaduje
z żadnym
układem imperialnym.
10 . Dobranie początkowych kart: Każdy gracz bierze swoje
cztery misje początkowe i dokłada do nich dwie karty
dobrane ze swojej talii Misji, tworząc w ten sposób
początkową rękę kart. Karty na ręce gracza powinny
być trzymane w tajemnicy przed przeciwnikiem.
Gracze są teraz gotowi do rozpoczęcia rozgrywki!
Symbol
projektu
1
© FFG© LFL
RZĄDZIĆ STRACHEM
Spróbuj wykonać w dowolnym
zamieszkanym układzie, w którym
znajduje się jednostka imperialna.
Jeśli misja zakończyła się
powodzeniem, zyskujesz w tym
układzie 1 punkt poparcia.
1
© FFG© LFL
ZBUDOW
GWIAZDĘ ŚMIERCI
Rozpatrz w dowolnym odległym
układzie, w którym nie ma żadnych
jednostek rebelianckich.
Zyskujesz w tym układzie 1 Gwiazdę
Śmierci w budowie, a na polu 3 kolejki
budowy umieszczasz 1 Gwiazdę Śmierci.
Kiedy Gwiazda Śmierci jest wystawiana,
zastępuje Gwiazdę Śmierci w budowie.
Symbol misji
początkowej
4
6
8
8
2
3
11
2
2
3
6
4
2
1 - 1
1
1
2
1 - 1
1
1
4-
- - - 4
TRANSPORTOWIEC SZTURM.
MYŚLIWIEC TIE SZTURMOWIEC
NISZCZYCIEL GWIEZDNY
AT-ST
AT-AT
SUPERNISZCZYCIEL GWIEZD.
IMPERIUM GALAKTYCZNE
PULA LIDERÓW
GWIAZDA ŚMIERCI GWIAZDA ŚMIERCI
W BUDOWIE
TALIA MISJI
TALIA AKCJI
© FFG© & TM Lucaslm Ltd.
1
© FFG© LFL
ZGROMADZIĆ
WYWIAD
Spróbuj wykonać w dowolnym
układzie rebelianckim.
Jeśli misja zakończyła się powodzeniem,
dobierz 1 kartę Sondy zwiadowczej
za każde 4 jednostki rebelianckie
znajdujące się w Bazie Rebelii
(minimum 1 kartę).
1
© FFG© LFL
POJMAĆ AGENTA
REBELII
Spróbuj wykonać przeciwko liderowi
Rebelii znajdującemu się w układzie,
w którym znajduje się jednostka
imperialna.
Jeśli misja zakończyła się powodzeniem,
pochwyć tego lidera.
1
© FFG© LFL
BADANIA I ROZWÓJ
Rozpatrz w dowolnym układzie, który
popiera Imperium. Wybierz 1 z poniższych:
Dobierz 2 karty Projektów.
Wybierz i zatrzymaj 1 z nich,
a drugą odłóż na spód talii.
Usuń znacznik sabotażu z tego
układu i dobierz 1 kartę Projektu.
1
© FFG© LFL
RZĄDZIĆ STRACHEM
Spróbuj wykonać w dowolnym
zamieszkanym układzie, w którym
znajduje się jednostka imperialna.
Jeśli misja zakończyła się
powodzeniem, zyskujesz w tym
układzie 1 punkt poparcia.
3
© FFG© LFL
DEMONSTRACJA SIŁY
Spróbuj wykonać w dowolnym
zamieszkanym układzie.
Jeśli misja zakończyła się
powodzeniem, zyskujesz 2 punkty
poparcia w tym układzie.
1
© FFG© LFL
NADROBIĆ
OPÓŹNIENIE
Rozpatrz w dowolnym
układzie imperialnym.
Umieść w kolejce budowy jednostki
w oparciu o symbole zasobów
oraz wartość tego układu.
3
© FFG© LFL
SYGNAŁ
NAMIERZAJĄCY
Spróbuj wykonać przeciwko
pochwyconemu liderowi.
Jeśli misja zakończyła się powodzeniem,
ten lider zostaje uratowany. Gracz Rebelii
musi go umieścić w dowolnym układzie
w regionie Bazy Rebelii.
3
© FFG© LFL
POKUSA CIEMNEJ
STRONY
Spróbuj wykonać przeciwko pochwyconemu
liderowi. Podczas tej próby uwzględnij
wszystkie symbole umiejętności.
Jeśli misja zakończyła się powodzeniem,
dołącz pierścień Pokusy Ciemnej Strony
do lidera Rebelii. Do końca gry staje się on
liderem Imperium. Jeśli misja zakończyła się
powodzeniem przeciwko Lukowi Skywalkerowi,
gracz Rebelii traci 1 punkt reputacji.
3
© FFG© LFL
DEMONSTRACJA SIŁY
Spróbuj wykonać w dowolnym
zamieszkanym układzie.
Jeśli misja zakończyła się
powodzeniem, zyskujesz 2 punkty
poparcia w tym układzie.
I II
III
Star warS: rebelia
zasady wprowadzające 05

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756