Bądź na

Aktywuj już teraz

korzystaj ze zniżek przez okrągły rok!

Więcej

Schowek
Twój koszyk jest pusty
Koszyk
Znaleziono w kategoriach:
Czajnik GOTIE GCS-400

Instrukcja obsługi Czajnik GOTIE GCS-400

Powrót
INSTRUKCJA OBSŁUGI CZAJNIKA BEZPRZEWODOWEGO GCS-400
DANE TECHNICZNE
moc: 2200W, poj. 1,7 l
napięcie zasilania: 230V ~ 50Hz
WSKAZÓWKI BEZPIECZEŃSTWA
przed pierwszym użyciem należy uważnie zapoznać się z całością
treści niniejszej instrukcji
wtyczkę należy podłączyć do gniazdka wyposażonego w bolec
ochronny o parametrach zgodnych z podanymi w instrukcji
urządzenie należy odłączać od sieci wyłącznie poprzez pociągnięcie
za wtyczkę, a nie za przewód zasilający
należy zwrócić uwagę na to, by do jednego obiegu prądu nie włączać
zbyt dużo odbiorników
nie używać na wolnym powietrzu
nie należy stawiać urządzenia w pobliżu źródeł ciepła
urządzenie ustawić na stabilnym i suchym podłożu
przed włączeniem należy upewnić się, czy w czajniku jest woda; nie
uruchamiać bez wody
nie wolno nalewać powyżej poziomu MAX na wskaźniku;
przepełnienie czajnika grozi niekontrolowanym wypływem gorącej wody
na zewnątrz, co może spowodować zalanie połączeń elektrycznych i
zwarcie
wyłączyć urządzenie z sieci, jeśli nie jest już ono używane oraz przed jego czyszczeniem
nie przenosić ani nie przesuwać w trakcie użytkowania
nie napełniać czajnika ustawionego na podstawie
czajnik nie jest przeznaczony do użytku przez osoby (w tym dzieci) o ograniczonej zdolności fizycznej, czuciowej
lub psychicznej, ani osoby nie mające doświadczenia lub znajomości sprzętu, chyba że odbywa się to pod
nadzorem lub zgodnie z instrukcją użytkowania sprzętu, przekazanej przez osoby odpowiedzialne za ich
bezpieczeństwo
należy zwracać uwagę, aby dzieci nie bawiły się urządzeniem
nie pozostawiać urządzenia bez nadzoru
czajnik włączony do sieci lub zawierający gorącą wodę pozostawiony bez nadzoru może być niebezpieczny dla
dzieci
nie chwytać urządzenia mokrymi rękami
podczas mycia nie wolno zanurzać czajnika w wodzie
czajnik może być używany tylko z dołączoną, oryginalną podstawą
należy uważać na wydobywającą się z czajnika podczas gotowania gorącą parę
sprzęt tylko do użytku domowego, przy eksploatacji niezgodnej z przeznaczeniem lub wbrew niniejszej instrukcji
sprzedawca nie ponosi żadnej odpowiedzialności, a uprawnienia z tytułu gwarancji wygasają
jeżeli przewód zasilający ulegnie uszkodzeniu, aby zapobiec niebezpieczeństwu musi on zostać wymieniony przez
osoby do tego uprawnione
napraw sprzętu może dokonywać jedynie autoryzowany punkt serwisowy, a wszelkie modernizacje lub stosowanie
innych niż oryginalne części zamiennych lub elementów urządzenia jest zabronione i zagraża bezpieczeństwu
użytkowania
producent nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne szkody powstałe w wyniku niewłaściwego użytkowania
urządzenia
1. Korpus czajnika
2. Filtr
3. Dzióbek
4. Pokrywka
5. Uchwyt
6. Wskaźnik poziomu wody
7. Włącznik
8. Podstawa
9. Przewód zasilający
10. Termometr
UŻYTKOWANIE URZĄDZENIA
Przed pierwszym użyciem czajnika należy 2-3 razy zagotować wodę i wylać.
Czajnik bezprzewodowy przeznaczony jest wyłącznie do gotowania wody. Nie wolno w nim przygotowywać potraw,
gotować mleka lub innych substancji. Jednorazowo można zagotować 0,8 - 1,7 l wody. Maksymalny i minimalny
poziom wody zaznaczony jest na wskaźniku. Podstawę urządzenia należy ustawić na płaskiej, stabilnej i suchej
powierzchni. W podstawie jest miejsce na nadmiar przewodu. Przewód musi być wyprowadzony przez specjalny
rowek, tak aby urządzenie stało stabilnie.
Urządzenie należy napełniać po zdjęciu pokrywy. Po napełnieniu czajnika zamknij pokrywę, odpowiednio ją
dociskając. Nie należy napełniać czajnika, kiedy stoi on na podstawie.
Czajnik rozpoczyna pracę po wciśnięciu przycisku włącznika w pozycję „dół”. Praca urządzenia sygnalizowana jest
podświetleniem włącznika.
Czajnik wyłącza się automatycznie po zagotowaniu wody. Pracę urządzenia można przerwać w dowolnym
momencie ustawiając przełącznik w pozycji „góra”.
CZYSZCZENIE I KONSERWACJA
Przed czyszczeniem należy odłączyć urządzenie od sieci. Czyścić wolno tylko zimne urządzenie. Nie zanurzać
czajnika w wodzie.
Czyszczenie zewnętrznych powierzchni czajnika
Zewnętrzne powierzchnie można czyścić przy pomocy wilgotnej ściereczki z dodatkiem płynu do mycia naczyń.
Usuwanie kamienia z wnętrza czajnika
Kamień należy usuwać regularnie, najlepiej raz w miesiącu lub częściej jeżeli woda jest bardzo twarda.
Aby usunąć kamień z czajnika zastosować:
ocet 8% dostępny w handlu:
Napełnić czajnik octem do ½ l, pozostawić na 1 godzinę bez podgrzewania. W celu pozbycia się zapachu octu
przegotuj kilkakrotnie wodę i wylej.
kwasek cytrynowy
Zagotować ½ l wody, dodać 25 g kwasku cytrynowego i pozostawić na 15 minut.
specjalny środek do usuwania kamienia do czajników
Postępować zgodnie z instrukcją producenta. Opróżnij czajnik i wypłucz dokładnie zimną wodą. W razie potrzeby
powtórz czynność 1-3 razy.
Czyszczenie filtra
Wyjmowany filtr jest zbudowany z siatki zatrzymującej cząsteczki kamienia i zapobiegającej ich przedostawaniu się do
naczynia przy wylewaniu wody z czajnika. Filtr nie usuwa kamienia z wody i nie wpływa na jej jakość. Twarda woda
powoduje szybkie zatykanie filtra (10-15 gotowań). Należy go regularnie czyścić. Wilgotny filtr należy przepłukać
wodą, a po wyschnięciu oczyścić delikatnie szczotką.
Usuwanie kamienia z filtra
Zanurzyć filtr w occie lub rozpuszczonym kwasku cytrynowym.
Szkody wynikłe w przypadku stosowania zbyt agresywnych środków do usuwania kamienia dostępnych w
handlu nie są objęte gwarancją producenta! Należy dbać o regularne czyszczenie czajnika – brak
odpowiedniej konserwacji i odkamieniania skutkuje utratą gwarancji na urządzenie!
OCHRONA ŚRODOWISKA
Usuwanie wyeksploatowanych urdzeń elektrycznych i elektronicznych (dotyczy krajów Unii
Europejskiej i innych krajów europejskich z wydzielonymi systemami zbierania odpadów). Ten symbol na
produkcie lub jego opakowaniu oznacza, że produkt nie powinien być zaliczany do odpadów domowych.
Użytkownik jest zobowiązany do oddania go prowadzącym zbieranie zużytego sprzętu elektrycznego i
elektronicznego. Prowadzący zbieranie, w tym lokalne punkty zbiórki, sklepy oraz gminne jednostki, tworzą
odpowiedni system umożliwiający oddanie tego sprzętu. Właściwe postępowanie ze zużytym sprzętem elektrycznym i
elektronicznym przyczynia się do uniknięcia szkodliwych dla zdrowia ludzi i środowiska naturalnego konsekwencji,
wynikających z obecności składników niebezpiecznych oraz niewłaściwego składowania i przetwarzania takiego
sprzętu.
SZCZEGÓŁOWE WARUNKI GWARANCJI
1) Gwarancja udzielana jest przez Luxpol sp. z o.o. sp. k., zwaną dalej Gwarantem, na okres 24 miesięcy od daty
sprzedaży określonej w dowodzie zakupu. Warunkiem udzielenia gwarancji jest zapoznanie się użytkownika z
instrukcją obsługi i użytkowanie urządzenia zgodnie z tą instrukcją.
2) Karta gwarancyjna jest nieważna, jeżeli nie jest w niej wpisana data zakupu potwierdzona pieczęcią punktu
sprzedaży detalicznej i czytelnym podpisem sprzedawcy. Karta gwarancyjna jest ważna tylko łącznie z dowodem
zakupu.
3) Gwarant zapewnia bezpłatną naprawę w przypadku wystąpienia w okresie gwarancyjnym wad produktu
określonych w treści niniejszej gwarancji, powstałych z przyczyn tkwiących w produkcie. Gwarancja obowiązuje
wyłącznie na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
4) Gwarant zapewnia, że rozpatrzenie reklamacji nastąpi niezwłocznie, nie później niż w ciągu 21 dni roboczych
(poniedziałek – piątek z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy określonych w ustawie z dnia 18 stycznia
1951 r. o dniach wolnych od pracy) od dostarczenia produktu przez Kupującego (tj. uprawnionego z gwarancji). W
przypadkach szczególnych rozpatrzenie reklamacji nastąpi w terminie 30 dni roboczych od dostarczenia produktu
przez Kupującego. W razie wątpliwości co do zastosowania do danego produktu procedury określonej w zdaniu
poprzednim, Kupujący może uprzednio to potwierdzić telefonicznie w Centrum Serwisowym.
5) Wady zauważone w okresie gwarancji należy zgłaszać niezwłocznie, tj. nie później niż w terminie 14 dni od ich
wykrycia.
6) Kupujący jest zobowiązany do dostarczenia produktu do Autoryzowanego Punktu Serwisowego
lub sklepu, którym produkt nabył, ze wszystkimi dokumentami zakupu (np. paragon), instrukcjami obsługi i
materiałami, które otrzymał w czasie jego zakupu, w oryginalnym opakowaniu fabrycznym.
7) Gwarancja główna określona w punkcie 1 ulega każdorazowo przedłużeniu o okres, w którym Kupujący nie mógł
korzystać z produktu (czyli o czas od chwili zgłoszenia do czasu usunięcia
usterki). Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków Gwarant dostarczył Kupującemu zamiast
rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją,
termin gwarancji biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub zwrócenia
rzeczy naprawionej.
8) Kupujący ma prawo domagać się wymiany produktu na wolny od wad jeżeli:
a) w okresie gwarancji określonym w punkcie 1 w produkcie ujawni się wada, której na podstawie orzeczenia
osoby reprezentującej Gwaranta (serwis) nie można usunąć;
b) w okresie trwania gwarancji zostanie wykonana 4 razy taka sama naprawa, a produkt nadal wykazuje wady
powstałe z przyczyn tkwiących w sprzedanej rzeczy, uniemożliwiające korzystanie z niej.
9) Decyzję o wymianie produktu na nowy podejmuje wyłącznie Gwarant na podstawie odnotowanych w karcie
gwarancyjnej napraw i po sprawdzeniu zasadności żądania wymiany.
10) Ingerencja w produkt niewynikająca z jego normalnej eksploatacji wykonana w okresie gwarancyjnym przez osoby
nieuprawnione przez Gwaranta, powoduje utratę uprawnień
gwarancyjnych.
11) Gwarancja nie obejmuje:
a) czynności przewidzianych w instrukcji obsługi do wykonania których zobowiązany jest użytkownik we własnym
zakresie i na swój koszt (instalacja i podłączenie produktu, konserwacja, wymiana sznurów przyłączeniowych);
b) usterek powstałych w wyniku nieprawidłowego transportu, użytkowania produktu niezgodnie z instrukcją
obsługi, niedochowania należytej staranności, a także powstałe na skutek przedostania się zanieczyszczeń lub
ciał obcych do produktu;
c) uszkodzeń mechanicznych, termicznych, chemicznych oraz powstałych na skutek działania sił zewnętrznych
(wyładowania atmosferyczne, skoki napięcia), a także korozji;
d) elementów ze szkła, plastiku oraz wszelkiego rodzaju przebarwień, odprysków i wgniotów.
12) Gwarancji nie podlegają części i akcesoria podlegające normalnemu zużyciu w czasie eksploatacji.
13) W przypadku oczywistej bezzasadności zgłoszenia reklamacyjnego Kupującego (np. brak wady, niewłaściwa
obsługa urządzenia, usterka nieobjęta gwarancją) Gwarant odmawia wykonania naprawy/wymiany produktu w
ramach udzielonej Gwarancji, przedstawiając jednocześnie Kupującemu uzasadnienie zajętego stanowiska. W
sytuacji dalszego podtrzymywania przez Kupującego dotychczasowych twierdzeń odnośnie zasadności
zgłaszanej reklamacji, Gwarant, za zgodą Kupującego potwierdzającą pozagwarancyjny i odpłatny charakter
usługi, dokona weryfikacji zgłoszenia i ewentualnej naprawy pozagwarancyjnej.
14) Wyklucza się ewentualne inne roszczenia uprawnionego z gwarancji, niż:
a) prawo do żądania usunięcia usterki zgodnie z niniejszymi warunkami gwarancji;
b) prawo do wymiany w reżimie określonym w punkcie 8 warunków gwarancji.
15) Produkt przeznaczony jest wyłącznie do użytku w indywidualnych gospodarstwach domowych. Używanie
produktu do innych celów powoduje utratę gwarancji.
16) Gwarancja niniejsza nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego z tytułu niezgodności
rzeczy sprzedanej z umo - wynikających z ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta oraz ustawy z
dnia 23 kwietnia 1964 r. – K.C., w tym z tytułu rękojmi za wady fizyczne rzeczy sprzedanej. Wykonanie uprawnień
z gwarancji nie wpływa na odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu rękojmi. W razie wykonywania przez
Kupującego uprawnień z gwarancji bieg terminu do wykonania uprawnień z tytułu rękojmi ulega zawieszeniu z
dniem zawiadomienia sprzedawcy o wadzie. Termin ten biegnie dalej od dnia odmowy przez Gwaranta wykonania
obowiązków wynikających z gwarancji albo bezskutecznego upływu czasu na ich wykonanie.
17) Dokonanie naprawy gwarancyjnej będzie poświadczone wpisem serwisu producenta na karcie gwarancyjnej.
Zgłoszenia napraw gwarancyjnych należy dokonywać telefonicznie w Serwisie Centralnym producenta pod
numerem +48 884 944 344 lub za pośrednictwem strony internetowej www.gotie.pl
KARTA GWARANCYJNA
CZAJNIK BEZPRZEWODOWY
GCS-400
DATA SPRZEDAŻY …...................................................
PIECZĘĆ/PODPIS ….................................................
DATA
ZGŁOSZENIA
REKLAMACJI
KRÓTKI OPIS USZKODZENIA I NAPRAWY
DATA
NAPRAWY
Luxpol sp. z o.o. sp. k.
Tel.: +48 884 944 344
serwis@gotie.pl
www.gotie.eu

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 40 618 750 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756