Znaleziono w kategoriach:
Gra planszowa GRANNA Raz, dwa, trzy Wilk patrzy

Instrukcja obsługi Gra planszowa GRANNA Raz, dwa, trzy Wilk patrzy

Powrót
Autor: Danna Banki
Ilustracje: Gediminas Akelaitis
Liczba graczy: 2–4
Wiek: 3+
Czas gry: 15 min
Zwierzątka bawiły się na polanie i nawet nie spostrzegły,
że zapadł zmierzch. Pora wracać do domu. Tymczasem
wilk uciął sobie drzemkę na samym środku ścieżki. Teraz
zwierzątka muszą przemknąć obok niego niepostrzeżenie,
by go nie zbudzić. Pomóż im bezpiecznie dotrzeć do celu.
Wesoła gra dla najmłodszych, która:
zachęca do podejmowania taktycznych decyzji
uczy rozpoznawania kształtów i liczb do 3
rozwija motorykę małą
Cel gry
Pomóż zwierzątkom dotrzeć do domu tak, by nie zobaczył ich wilk.
Przygotowanie rozgrywki
Ostrożnie oczyść planszę, by zrobić miejsce na 4 elementy
ścieżki (krzaki/pnie). Następnie losowo wsuń krzaki/pnie
w nowo powstałe otwory na planszy, tak by utworzy
8 kryjówek dla zwierzątek. Połóż tak przygotowaną
planszę na środku stołu, by wszyscy mieli
do niej swobodny dostęp. Następnie postaw
złożonego wilka na odpowiednim
miejscu na planszy i włóż mu
na głowę słomiany kapelusz –
tak by zasłaniał oczy.
Każde zwierzątko umieść
w jednej tekturowej podstawce
(zapasowe podstawki odłóż
do pudełka). Każdy gracz dobiera
3 różne zwierzątka w wybranym
przez siebie kolorze i kładzie je poza planszą,
po przeciwnej stronie niż wilk (patrz: obrazek
obok). Przy planszy połóż także kostkę.
ZAWARTĆ PUDEŁKA
· plansza
· 12 zwierzątek (4 zestawy po 3)
· 12 tekturowych podstawek
(oraz elementy zapasowe)
· 4 elementy ścieżki (krzaki/pnie)
· wilk z kapeluszem
· kostka
· instrukcja
Wilk
P
a
TrZy
Wilk
P
a
TrZy
Raz, dwa, trzy
Elementy gry mogą różnić się od tych pokazanych na wizualizacji.
D
b
a
m
o
ś
r
o
d
o
w
i
s
k
o
!
Gram
bez
plastiku
Jak gr
Rozgrywkę rozpoczyna gracz, który jako ostatni bawił się w chowanego.
Pozostali uczestnicy gry będą wykonywali swoje tury w kolejności
zgodnej z kierunkiem ruchu wskazówek zegara.
Pierwszy gracz rzuca kostką.
Jeśli wyrzuci liczbę oczek od 1 do 3, to wybiera jedno
ze swoich zwierzątek i porusza się nim o tyle pól,
ile pokazuje kostka. Należy starannie wybrać zwierzątko,
gdyż każde z nich może zatrzymać się na dowolnym polu,
ale ukryje się przed wilkiem tylko albo za krzakiem
w swoim kształcie, albo za pniem.
UWAGA!
Gracz może przesunąć tylko jedno zwierzątko w swojej
turze (może wybrać zarówno te znajdujące się na planszy,
jak i te poza n).
Na jednym polu może stać dowolna liczba zwierzątek.
Każde zwierzątko może się skryć za pniem.
Jeśli zwierzątko ukrywa się za krzakiem w innym kształcie
niż jego własny, to ryzykuje, że może być zauważone przez wilka!
Jeśli gracz wyrzuci na kostce symbol wilczych oczu, to wilk się
budzi, podnosi kapelusz, rozgląda po polanie i krzyczy:
RAZ, DWA, TRZY, WILK PATRZY!
(można nacisnąć kapelusz tak, by na chwilę odsłonić oczy wilka).
Wszystkie zwierzątka, które nie ukrywają się za pniem albo
za krzakiem w swoim kształcie, uciekają z powrotem na start
(czyli poza planszę, po przeciwnej stronie niż wilk). Po wykonaniu
ruchu przez pierwszego gracza kolejka przechodzi na następną osobę
i gra jest kontynuowana w ten sam sposób do końca rozgrywki.
Koniec gry
Gra kończy się w momencie, kiedy jeden z graczy przeprowadzi
wszystkie swoje zwierzątka przez całą polanę (wszystkie będą
znajdować się poza planszą, za wilkiem).
Gracz ten zostaje zwycięzcą.
Szybki wariant
Gra kończy się, gdy któryś z graczy przeprowadzi
przynajmniej jedno swoje zwierzątko poza planszę.
© 2021 Logis
© 2022 Granna
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wyprodukowano w Polsce
00418/3
Kto
się nie schował?
Mam go!
To czerwony jeż!
RAZ,
DWA, TRZY,
WILK PATRZY!
Drogi Kliencie, nasze gry kompletowane są ze szczególną
starannością. Jeśli jednak zdarzą się jakieś braki
(za co z góry przepraszamy), napisz nam jakiego elementu
gry brakuje i wyślij zgłoszenie na adres:
Granna sp. z o.o, ul. Księcia Ziemowita 47, 03-788 Warszawa.
Można też wysłać reklamację na adres e-mailowy:
service@granna.pl

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 40 618 750 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756