Znaleziono w kategoriach:
Gra zręcznościowa HABA Zwierzak na zwierzaku 3449

Instrukcja obsługi Gra zręcznościowa HABA Zwierzak na zwierzaku 3449

Powrót
Instrukcja gry Návod na hru Návod na hru Instrucţiuni de folosire a jocului Spieleanleitung Instructions
Copyright - Spiele Bad Rodach 2005
Zvířátko na zvířátko Zvieratko na zvieratko
Animal pe animal Tier auf Tier Animal Upon Animal
003449_Anl_Tier_auf_Tier_Pol.indd 1003449_Anl_Tier_auf_Tier_Pol.indd 1 10.08.22 17:0210.08.22 17:02
3
003449_Anl_Tier_auf_Tier_Pol.indd 2003449_Anl_Tier_auf_Tier_Pol.indd 2 10.08.22 17:0210.08.22 17:02
3
Zwierzak na zwierzaku
Chybotliwa zabawa w układanie stosu
dla 2-4 układaczy
w wieku od 4 do 99 lat.
Pomysł gry: Klaus Miltenberger
Ilustracje: Michael Bayer
Czas gry: ok. 15 minut
Mały pingwin ostrożnie próbuje wspiąć się na szczyt
piramidy zwierząt. Uważnie wspina się na grzbiet krokodyla i zwinnie przeskakuje
na jaszczurkę. Potem sprytnie balansuje nad wężem i szybko dociera do tukana.
Na koniec z łatwością przeskakuje obok beczącej owcy, bo zostało mu już tylko
kilka centymetrów do szczytu!
Z dużą zręcznością chwyta ogon małpki i podciąga się na nim do góry.
Bardzo wyczerpany, ale za to niezmiernie szczęśliwy dociera do szczytu
piramidy zwierząt i dumnie spogląda w dół.
A tam stoi już kolczatka i zastanawia się: „Jak mam teraz wejść na górę?“
Zawartość gry
29 drewnianych figurek zwierząt
1 kostka z symbolami
1 instrukcja gry
Cel zabawy
Kto najsprawniej układa piramidę i jako pierwszy pozbędzie się
wszystkich swoich zwierzątek?
kto pierwszy pozbędzie
się wszystkich swoich
zwierząt
POLSKI
003449_Anl_Tier_auf_Tier_Pol.indd 3003449_Anl_Tier_auf_Tier_Pol.indd 3 10.08.22 17:0210.08.22 17:02
4
Przygotowanie do gry
Do gry potrzebny jest stół o gładkiej powierzchni.
Wyszukajcie krokodyla i postawcie go na środku stołu: to jest pierwsze
zwierzątko piramidy. Każdy gracz bierze siedem różnych zwierząt i stawia je
przed sobą jako swoją pulę.
W przypadku dwóch i trzech graczy pozostałe zwierzątka należy z
powrotem odłożyć do pudełka.
Przebieg gry
Gra toczy się zgodnie ze wskazówkami zegara.
Rozpoczyna ten, kto potrafi najdłużej stać na jednej nodze jak flaming.
Nie potraficie tego ustalić? Wówczas rozpoczyna najmłodszy gracz i rzuca kostką.
Co wypadło na kostce?
Jeden punkt
Weź jedno zwierzątko ze swojej puli i umieść je ostrożnie jedną ręką w
dowolnym miejscu piramidy.
Dwa punkty
Weź dwa zwierzątka ze swojej puli i umieść je ostrożnie jedną ręką jedno
po drugim na piramidzie.
Krokodyl
Weź jedno zwierzątko ze swojej puli i postaw je tak blisko paszczy lub ogona kro-
kodyla, żeby oba zwierzątka się dotykały. W ten sposób powierzchnia piramidy
się powiększy: od teraz możecie układać piramidę również na tym zwierzątku. Za
każdym razem, gdy na kostce wypadnie ten symbol, dany gracz może postawić
jedno zwierzątko z własnej puli bezpośrednio przy stojących już zwierzątkach.
teraz ostrożnie jedną ręką umieścić to zwierzątko na piramidzie.
postawcie krokodyla
na środku stołu,
każdy gracz
otrzymuje siedem
różnych zwierząt
jeden rzut kostką
POLSKI
5
003449_Anl_Tier_auf_Tier_Pol.indd 4003449_Anl_Tier_auf_Tier_Pol.indd 4 10.08.22 17:0210.08.22 17:02
4
5
Dłoń
Wybierz jedno ze swoich zwierząt i podaruj je dowolnemu graczowi.
Musi on teraz ostrożnie jedną ręką umieścić to zwierzątko na piramidzie.
Znak zapytania
Pozostali gracze decydują, które z Twoich zwierzątek musisz umieścić na
piramidzie. Połóż wybrane zwierzątko jedną ręką.
Piramida się zawaliła!
Czy podczas układania zwierzątka spadły z piramidy? A może cała piramida się
zawaliła? Próba położenia zwierzątka natychmiast się kończy.
Gdy piramida się zawali - ważne zasady:
Jeśli spadło jedno lub dwa zwierzątka, wówczas gracz, który spowodował
ich upadek, musi je wziąć do swojej puli.
Jeśli spadły więcej niż dwa zwierzątka, wówczas aktywny gracz bierze
dwa z nich, a wszystkie pozostałe odkłada do pudełka.
Zawaliła się cała piramida? Gracz, który to spowodował, musi wziąć
dwa zwierzątka. Ponownie należy ustawić krokodyla, a wszystkie
pozostałe zwierzątka wędrują do pudełka.
Z piramidy spadły zwierzątka bez udziału żadnego z graczy?
Wszystkie zwierzątka, które spadły, należy odłożyć do pudełka.
Zakończenie gry
Gra kończy się, gdy któryś z graczy pozbędzie się wszystkich zwierzątek ze
swojej puli. Gracz ten wygrywa i zostaje mistrzem układania piramidy zwierząt.
Wariant dla doświadczonych graczy
Doświadczeni gracze mogą zastosować następujące reguły dodatkowe:
W przypadku trzech lub dwóch graczy rozdzielcie pozostałe zwierzątka
między sobą w dowolny sposób.
Jeśli zwierzątka spadną z piramidy, gracz musi wziąć do swojej puli do
pięciu zwierząt.
Aktywny gracz, któremu zostało jeszcze tylko jedno zwierzątko, nie może
rzucać kostką. Musi on wziąć swoje zwierzątko i od razu umieścić je
na piramidzie.
Jeśli chcesz samemu pobawić się w układanie piramidy
Ile zwierzątek potrafisz umieścić na krokodylu tak, aby piramida się nie
przewróciła?
piramida się
zawaliła = próba
położenia zwierzątka
zakończona
zwierzęta spadły lub
piramida się zawaliła
= musisz wziąć 1 lub 2
zwierzątka
wygrywa gracz,
który umieści na
piramidzie swoje
ostatnie zwierzątko
POLSKI
003449_Anl_Tier_auf_Tier_Pol.indd 5003449_Anl_Tier_auf_Tier_Pol.indd 5 10.08.22 17:0210.08.22 17:02

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 40 618 750 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756