Znaleziono w kategoriach:
Wzmacniacz samochodowy JBL Club A754

Instrukcja obsługi Wzmacniacz samochodowy JBL Club A754

Wróć
Wzmacniacze Club A754 oraz Club A5055
PL
UZYSKIWANIE DOSTĘPU DO ZŁĄCZY I
PANELU STEROWANIA
1. Podważ i zdejmij obramowanie
INPUT
LEVEL X-OVER
FREQ FREQ
PHASE
320HZ
MAX
MIN
EXT
INT
32HZ
GAIN GAIN
X-OVER INPUT
FREQ
BASS
BOOST
GAIN
FRONT
REAR
SUB
HI2
MIN
HPF
LPF
320Hz
MAX
MIN
HPF
320Hz
32Hz
LPF
FULL
32Hz
FULL
MAX
0dB
12dB
180°
DC
REM
HI1
LO
TURN-ON
MODE
A5055
2. Zsuń pokrywę panelu w dół
INPUT
LEVEL X-OVER
FREQ FREQ
PHASE
320HZ
MAX
MIN
EXT
INT
32HZ
GAIN GAIN
X-OVER INPUT
FREQ
BASS
BOOST
GAIN
FRONT
REAR
SUB
HI2
MIN
HPF
LPF
320Hz
MAX
MIN
HPF
320Hz
32Hz
LPF
FULL
32Hz
FULL
MAX
0dB
12dB
180°
DC
REM
HI1
LO
TURN-ON
MODE
A5055
3. Usuń pokrywę panelu
INPUT
LEVEL X-OVER
FREQ FREQ
PHASE
320HZ
MAX
MIN
EXT
INT
32HZ
GAIN GAIN
X-OVER INPUT
FREQ
BASS
BOOST
GAIN
FRONT
REAR
SUB
HI2
MIN
HPF
LPF
320Hz
MAX
MIN
HPF
320Hz
32Hz
LPF
FULL
32Hz
FULL
MAX
0dB
12dB
180°
DC
REM
HI1
LO
TURN-ON
MODE
A5055
MONTAŻ WZMACNIACZA
INPUT
LEVEL X-OVER
FREQ FREQ
PHASE
320HZ
MAX
MIN
EXT
INT
32HZ
GAIN GAIN
X-OVER INPUT
FREQ
BASS
BOOST
GAIN
FRONT
REAR
SUB
HI2
MIN
HPF
LPF
320Hz
MAX
MIN
HPF
320Hz
32Hz
LPF
FULL
32Hz
FULL
MAX
0dB
12dB
180°
DC
REM
HI1
LO
TURN-ON
MODE
A5055
Uwaga: Przed trwałym montażem wzmacniacza zaleca się
wykonanie wszystkich połączeń przewodów.
ZAWARTOŚĆ ZESTAWU
Club A754
Club A5055
PL
WAŻNE: Odłączyć biegun ujemny akumulatora (–) przed
rozpoczęciem montażu.
Podczas korzystania z narzędzi należy zakładać środki ochrony
oczu.
Należy wybrać bezpieczną lokalizację montażową, z dala od
wilgoci. Należy sprawdzić wolną przestrzeń po obu stronach
powierzchni montażowej. Należy uważać, aby wkręty lub
przewody elektryczne nie przebiły przewodów hamulcowych,
przewodów paliwowych lub wiązek przewodów, a prowadzone
przewody elektryczne nie przeszkadzały w bezpiecznym
działaniu pojazdu. Zachować ostrożność podczas nawiercania
otworów lub cięcia w obszarze montażowym.
Wybrać lokalizację, która zapewnia wystarczającą cyrkulację
powietrza.
Nie należy montować wzmacniacza radiatorem skierowanym w
dół, ponieważ utrudni to chłodzenie wzmacniacza.
Zamontuj wzmacniacz tak, aby pasażerowie siedzący z tyłu nie
mogli go uszkodzić stopami ani nie uszkodził go przesuwający
się bagaż w bagażniku.
PRZEWODY ZASILANIA I UZIEMIENIA
Przy wzmacniaczu:
+12V REM GND
Fuse holder, fuse
Chassis ground (–)
Remote turn-on to
aftermarket stereo REM out
(used only with low-level signal inputs)
Battery
18 (46cm)
Uchwyt bezpiecznika,
bezpiecznik
Od przewodu zdalnego włączania do
wyjścia REM zestawu stereo (używane tylko
z wejściami sygnału niskiego poziomu)
46 cm (18") Uziemienie w podwoziu (–)
Akumulator
Przy uziomie:
Ring Connector
Ground Wire
Star Washer
Factory Bolt
Note: Remove any paint
below ring connector
Śruba fabryczna Oczko uziemienia
Przewód uziemienia
Podkładka zębata
Uwaga: Usunąć farbę
pod podkładką zębatą
PRZEWODY DLA SYGNAŁU WEJŚCIA
Sygnały niskiego poziomu wzmacniacza Club A754
L
FRONT REAR PRE OUT
R
From stereo front
low-level outputs
From stereo rear
low-level outputs
To optional
second amplifier
low-level inputs









Od wyjść niskiego
poziomu stereo z przodu
Od wyjść niskiego
poziomu stereo z tyłu
Do opcjonalnych
wejść niskiego
poziomu drugiego
wzmacniacza
Uwaga: gdy wykorzystywane są sygnały niskiego poziomu i
przewód zdalnego włączania, należy ustawić przełącznik
” na „ ”, zaś przełącznik „
na „ ”.
Sygnały niskiego poziomu wzmacniacza Club A5055
L
FRONT REAR SUB
R
From stereo front
low-level outputs
From stereo rear
low-level outputs
From stereo subwoofer
low-level outputs


 









Od wyjść niskiego
poziomu stereo z przodu
Od wyjść niskiego
poziomu stereo z tyłu
Od wyjść niskiego
poziomu subwoofera
stereo
Uwaga: gdy wykorzystywane są sygnały niskiego poziomu i
przewód zdalnego włączania z wzmacniaczem Club A5055,
należy ustawić przełącznik „ ” na „ ”,
przełącznik SUB „ ” na „ ”, zaś przełącznik
” na „ ”.
Sygnały wysokiego poziomu wzmacniacza Club A754
Loosen
Screws Insert
Wires Tignten
Screws
L
FRONT REAR PRE OUT
R
Stereo front
speaker wires
Stereo rear
speaker wires
To optional
second amplifier
low-level inputs









Poluzować
wkręty Wsunąć
przewody Dokręcić
wkręty
Przewody przedniego
głośnika stereo Do opcjonalnych wejść
niskiego poziomu
drugiego wzmacniacza
Przewody tylnego
głośnika stereo
Uwaga: gdy wykorzystywane są sygnały wysokiego poziomu,
należy ustawić przełącznik „ ” na „ ”, zaś
przełącznik „ ” na „ ”. Jeśli dźwięk nie jest
odtwarzany, należy przestawić przełącznik „ ” na
”.
Sygnały wejścia wysokiego poziomu Club A5055
L
FRONT REAR SUB
R
Stereo front
speaker wires
Stereo rear
speaker wires












Przewody przedniego
głośnika stereo
Przewody tylnego
głośnika stereo
PL
Uwaga: gdy wykorzystywane są sygnały wysokiego poziomu ze
wzmacniaczem Club A5055, należy ustawić przełącznik
” na „ ”, przełącznik SUB „ ” na
”, zaś przełącznik „ ” na „ ”. Jeśli dźwięk nie
jest odtwarzany, należy przestawić przełącznik „ ” na
”.
PRZEWODY DLA WYJŚCIA
Wyjście 4-kanałowe wzmacniacza Club A754 (4 omy/2 omy)
FRONT

L R
REAR
L R

Front right speaker
+ -
Front left speaker
+-
+-
+
-
Rear right
Rear left speaker
speaker
Przedni prawy
głośnik Tylny prawy
głośnik
Przedni lewy głośnik Tylny lewy głośnik
Wyjście 3-kanałowe wzmacniacza Club A754 (Przód: 4 omy/
2 omy; tył: 4 omy)
Front right speaker
+ -
FRONT

L R
REAR
L R

Front left speaker
+-
+-
Subwoofer
Przedni prawy
głośnik
Przedni lewy głośnik
Wyjście 2-kanałowe wzmacniacza Club A754 (4 omy)
Subwoofer
+-
+ -
FRONT

L R
REAR
L R

Subwoofer
Wyjście 5-kanałowe wzmacniacza Club A5055 (4 omy/
2 omy)
FRONT

SUB
L R
REAR
L R

Front right speaker
+ -
Front left speaker
+-
+-
+
-
Rear right
Rear left speaker
speaker
Subwoofer
+-
Przedni prawy
głośnik Tylny prawy
głośnik
Przedni lewy głośnik Tylny lewy głośnik
PODŁĄCZANIE PILOTA ZDALNEGO
STEROWANIA NISKIMI TONAMI (TYLKO
CLUB A5055)
REMOTE
CONTROL
PILOT
REGULOWANIE WZMOCNIENIA, ZWROTNIC
I POZIOMU BASÓW



Regulowanie wzmocnienia
1. Rozpocznij od nastawienia na
minimum; regulator zwrotnicy powinien
znajdować się w położeniu środkowym.
2. Dla kanału przedniego i tylnego wybierz
muzykę, którą znasz. Dla kanału
subwoofera na wzmacniaczu Club A5055
wybierz muzykę ze znaczną zawartością
niskich tonów.
3. Obróć pokrętło regulacji głośności na
odbiorniku do ¾ maksymalnej wartości.
4. Obróć regulator w prawo,
nasłuchując brzmienia basów. Jeśli
słyszalne są zakłócenia, obróć regulator
w lewo.




Wybór trybu zwrotnicy
Na kanale przednim i tylnym można wybrać
preferowany tryb zwrotnicy.
Wybierz , aby do głośników docierał
sygnał tylko o częstotliwości powyżej
pewnego punktu. Jest to zalecane, jeśli
w systemie audio występuje subwoofer,
ponieważ utrzymywana jest niska podstawa z
głośników pełnozakresowych.
Wybierz , aby do głośników docierał
sygnał tylko o częstotliwości poniżej pewnego
punktu. Jest to zalecane, jeśli łączone są
kanały przednie lub tylne dla wzmocnienia
subwoofera.
Wybierz , aby do głośników docierał
sygnał o dowolnej częstotliwości. Jest to
zalecane, jeśli w systemie audio nie ma
subwoofera.
Uwaga: Tryb zwrotnicy dla kanału subwoofera
wzmacniacza Club A5055 ma charakter
dolnoprzepustowy.



Wybór częstotliwości zwrotnicy
Wybierz punkt zwrotnicy dopasowany do
preferencji odsłuchu. Na skutek obrócenia
pokrętła w lewo, punkt podziału zwrotnicy
zostaje obniżony, a w prawo – podwyższony.
Dokładne ustawienia zwrotnicy dla głośników
współosiowych i subwooferów zależą od
osobistego upodobania słuchacza.
PL



Wybór fazy subwoofera (tylko Club A5055)
Przełączając między , określ, które
ustawienia zapewniają najczystsze tony niskie.




Wybór wzmocnienia niskich tonów (tylko
Club A5055)
Obróć pokrętło w prawo lub
w lewo, aby dopasować wartość do swoich
potrzeb.
DANE TECHNICZNE
Club A754 Club A5055
Moc wyjścia przy
4 omach 75 W RMS x 4 50 W RMS x 4,
320 W x 1
Moc wyjścia przy
2 omach 100 W RMS x 4 75 W RMS x 4,
500 W x 1
Moc wyjścia w trybie
zmostkowanym
200 W RMS x
2 kanały przy
4 omach
150 W RMS x
2 kanały przy
4 omach
Pasmo przenoszenia 10-40 kHz 10-40 kHz /
10-320 Hz
Częstotliwości
graniczne
32-320 Hz zmienne,
12 dB/oktawę
32-320 Hz
zmienne, górno- i
dolnoprzepustowe
(przód i tył);
32-320 Hz
dolnoprzepustowe
(subwoofer);
12 dB/oktawę
Czułość wejścia
liniowego
200 mV rms –
2,0 V rms
200 mV rms –
2,0 V rms
Czułość wejścia
wysokiego poziomu 2,0 Vrms – 20 Vrms 2,0 Vrms – 20 Vrms
Stosunek sygnału do
szumu > 80 dB > 80 dB
Poziom zniekształceń
harmonicznych
THD+N przy mocy
znamionowej
< 1% < 1%
Obciążalność
dopuszczalna
bezpiecznika
30 A x 2 30 A x 3
Napięcie robocze 9~16 V 9~16 V
Wymiary
(szer. x wys. x gł.)
12-5/8" x 2-1/16" x
7-1/8" (320 mm x
51,3 mm x 180 mm)
14-3/16" x 2-1/16"
x 7-1/8" (360 mm x
51,3 mm x 180 mm)
Masa 3.08 kg 3.98 kg
Zalecany rozmiar
przewodu 8 4
ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW
Brak dźwięku, a WSKAŹNIK ZASILANIA jest wyłączony.
Brak napięcia na zaciskach BATT+ i/lub REM lub brak/
nieprawidłowe uziemienie. Sprawdzić napięcie na zaciskach
wzmacniacza za pomocą miernika uniwersalnego.
Brak dźwięku, a WSKAŹNIK ZABEZPIECZENIA miga co
4 sekundy.
Napięcie stałe na wyjściu wzmacniacza. Wzmacniacz
może wymagać serwisowania; należy sprawdzić dołączoną
kartę gwarancyjną w celu uzyskania informacji o serwisie
technicznym.
Brak dźwięku, a WSKAŹNIKI ZASILANIA i ZABEZPIECZENIA
migają.
Napięcie na połączeniu BATT+ poniżej 9 V. Należy sprawdzić
układ zasilania pojazdu.
Brak dźwięku, a WSKAŹNIK ZABEZPIECZENIA jest
włączony.
Wzmacniacz jest przegrzany. Należy upewnić się, że
chłodzenie wzmacniacza nie zostało zablokowane. Przyczyną
może również być napięcie wyższe niż 16 V (lub niższe niż
8,5 V) na połączeniu BATT+. Należy sprawdzić układ zasilania
pojazdu.
Bezpiecznik wzmacniacza ciągle się przepala.
Przewody zostały podłączone nieprawidłowo lub dochodzi do
spięcia. Należy sprawdzić połączenie kabli.
Zniekształcony dźwięk.
Czułość na wejściu nie została odpowiednio skonfigurowana.
Sprawdź ustawienia. Należy sprawdzić przewody pod kątem
zwarć lub przebić. Wzmacniacz lub urządzenie źródłowe mogą
być wadliwe.
Zniekształcony dźwięk, a WSKAŹNIK ZABEZPIECZENIA
miga.
Spięcie w głośniku lub przewodzie. Należy pojedynczo
odłączać głośniki, aby określić, który głośnik/kabel powoduje
spięcie, a następnie go naprawić.
Muzyce brakuje dynamiki lub „uderzenia”.
Głośniki nie zostały prawidłowo podłączone. Należy sprawdzić
głośniki pod kątem podłączenia zgodnie z biegunowością.
Hałasy silnika – gwizdy lub brzęczenie – w głośnikach przy
włączonym silniku.
Wzmacniacz wyłapuje hałas alternatora. Należy sprawdzić
uziemienie wzmacniacza – nieprawidłowe lub luźne uziemienie
jest jedną z głównych przyczyn zakłóceń w systemie audio.
Należy zmniejszyć czułość na wejściu. Należy przesunąć
przewody audio RCA z dala od przewodów zasilania.
Zainstalowanie filtra hałasu alternatora na przewodzie zasilania
pomiędzy akumulatorem i alternatorem może być również
konieczne.
HARMAN International Industries,
Incorporated 8500 Balboa Boulevard,
Northridge, CA 91329 USA
www.jbl.com
© 2019 Harman International Industries, Incorporated. Wszelkie prawa
zastrzeżone.
JBL jest znakiem towarowym firmy HARMAN International Industries, Incorporated,
zarejestrowanym w Stanach Zjednoczonych i innych krajach. Cechy, dane
techniczne i wygląd produktu mogą ulec zmianie bez powiadomienia.

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756