Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje LUCKY DUCK GAMES
›
Instrukcja Gra planszowa LUCKY DUCK GAMES Kroniki Zbrodni: 2400
Znaleziono w kategoriach:
Gry planszowe
(44)
Wróć
Instrukcja obsługi Gra planszowa LUCKY DUCK GAMES Kroniki Zbrodni: 2400
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
INSTRUKCJA
WPRO
W
AD
ZENIE
Jest
rok
2400. Nazywasz
się
Kalia
Lavel. Zawsze
pragnęłaś
walczyć
z
przestępcami, podob
-
nie
jak
twoi
słynni
przodkowie,
dlatego
zgłosiłaś
się
do
elitarnej
jednostki
BelCor.
Odbyłaś
gruntowne
szkolenie i
zostałaś
cyberagentką, jednak
szybko
zrozumiałaś, że
twoim
przeło
-
żonym
bardziej
zależy
na
własnych
korzyściach
niż
na
bezpieczeństwie
mieszkańców
miasta.
Odeszłaś ze służby. Mieszkasz teraz w małym,
skromnym mieszkanku w kiepskiej dzielnicy.
Pozbawiono
cię
większości
cybernetycznych
implantów.
T
o
nieistotne
–
możesz
teraz
robić
to,
co
jest
powołaniem
Lavelów
od
stuleci:
poszukiwać
sprawców
zbrodni
i pomag
ać
ludziom,
którym nikt inny nie chce pomóc w tych bezdusznych czasach.
W razie braków elementów lub
pytań do zasad
prosimy o kontakt:
info@luckyduckgames.com
27
UBRANIA
0
1
ŻYWNO
Ś
Ć
11
BIŻUTERIA
E
C
I
M
11
0
5
0
2
0
5
0
5
0
5
2
Z
A
W
A
R
T
OŚĆ
pude Lka
40
1
38
1
1
15
7
1
POS
T
ACI
KRUKA
KA
TEGORII DO
WODÓ
W
RZE
CZ
OWY
CH
NA DOW
OD
Y
RZE
CZ
OWE
NA IMPLANTY
L
OKA
CJI S
T
ART
OWE
J
OBIEKT
ÓW SPECJALNY
CH
KARTY L
OKACJI
INS
TRUK
CJA
karty
karta
karty
Plansza
Plansza
Karta
karty
Dwustronne
Niezbędnym elementem gry jest bezpłatna aplikacja,
którą można pobrać ze sklepu Apple App Store lub
Google Play
(wymagany
system Android
w wersji
5
lub nowszej
albo
iOS w
wersji 10.0
lub
nowszej, wyma
-
gania te
mogą w
przyszłości ulec
zmianie).
Przed rozpoczęciem
rozgrywki konieczne
jest jedynie
zainsta
-
lowanie aplikacji
na telefonie lub
tablecie. Jeśli krok
ten nie zostanie wykonany,
prowadzenie rozgrywki
będzie
niemożliwe.
Po
pobraniu
i zainstalowaniu
aplikacji nie
trzeba utrzymywać
połączenia z
Internetem
w trakcie gry. Język interfejsu użytkownika można zmienić w ustawieniach aplikacji.
1
4
IMPLANT
ÓW
karty
A
C
I
A
0
3
0
3
03
0
6
0
6
0
5
0
1
ŻYWNO
Ś
Ć
0
2
DOKUMENTY
0
5
KREW
I
NARZĄD
Y
0
7
BUTELKI
10
DEK
ORA
CJE
3
CEL GRY
PRZY
GO
T
OW
ANIE DO GRY
Z
A
W
A
R
T
OŚĆ
pude Lka
Każdy
z czterech
scenariuszy
to okazja
do przeprowa
-
dzenia
nowego
śledztwa.
Gra
ma charakter
całkowicie
kooperacyjny,
wszyscy
uczestnicy
starają
się
wspólnie
rozwiązać
zagadkę.
Poznają
kolejne
szczegóły
sprawy,
gromadzą
dowody
rzeczowe,
przesłuchują
świadków
i podejrzanych.
Kiedy
uznacie,
że udało
się
Wam
usta
-
lić sprawców przestępstwa, udajcie się na miejsce
wskazane w scenariuszu. Po naciśnięciu przycisku
będziecie musieli odpowiedzieć na kilka
pytań
–
od tego
zależy
uzyskany
przez
Was
wynik.
Umieśćcie
planszę
na dowody
rzeczowe
na środ
-
ku stołu.
Połóżcie
obok
planszę
na implanty.
Na początku
gry
Kalia
ma zwykle
jeden
implant,
a kolejne
zdobywa
w trakcie
prowadzonego
dochodzenia.
Połóżcie na stole także
kartę lokacji startowej.
Pozostałe
karty
lokacji
powinny
znaleźć
się
w stosie.
Należy je wykładać
dopiero
w momen
-
cie
pojawienia
się
nowej lokacji
w scenariuszu.
Każda
z kart
lokacji
ma 4
pola
na karty posta
-
ci.
Niektóre
lokacje
zostały
wyróżnione
złotą
ramką — są to miejsca znajdujące się w cyber
-
przestrzeni
(opisano
je w rozdziale
„Cyberprze
-
strzeń” na stronie 7 instrukcji).
Karty
postaci
i karty
obiektów
specjalnych
umieśćcie obok planszy (rysunkiem do dołu).
Karty
kategorii
dowodów
połóźcie
na stole
ry
-
sunkiem
do góry
w taki sposób,
by były
dostęp
-
ne
dla
wszystkich
uczestników
gry.
W trakcie
rozgrywki możecie
przeglądać karty, aby
odna
-
leźć kategorię niezbędną w
danym momencie.
Kolejność kart w talii nie ma znaczenia.
Kartę
kruka
połóżcie
obok
planszy
na
dowody
ry
-
sunkiem
do góry.
Połóżcie
ją rysunkiem
do góry.
Cybernetyczny
kruk przez
cały
czas
towarzyszy
Kalii,
która
może
zadawać
mu
pytania
o poszcze
-
gólne postaci
i przedmioty. Z jego
pomocy jed
-
nak nie można skorzystać w
cyberprzestrzeni.
Na każdej
karcie
lokacji
znajdują
się 4
pola
na karty
postaci
7
,
natomiast
na planszy
na dowody
rze
-
czowe
są 4
pola
na karty
postaci
nieprzypisane
do
konkretnej
lokacji
8
,
oraz 20
pól
na zgromadzone
dowody
9
(15czerwonych i 5niebieskich).
1
2
3
4
5
6
1
2
3
3
4
4
5
6
7
8
9
9
4
RO
Z
GRYWKA
Po
zakończeniu
przygotowań
należy
uruchomić
aplikację
i wybrać
w głównym
menu
opcję
„2400”,
a następnie scenariusz, który chcecie rozegrać.
Na początku
każdego
scenariusza macie
do dyspo
-
zycji
jeden
implant.
W aplikacji pojawi
się
komuni
-
kat
o konieczności
wyjęcia
jednej
karty
implantu
i
położenia
jej
na
planszy
z
implantami.
W miarę
postępów
śledztwa
mogą na
niej
pojawiać
się
karty
kolejnych implantów.
W trakcie
rozgrywki
gracze
skanują
karty
lokacji,
postaci,
kategorii
dowodów rzeczowych.
Gdy
w apli
-
kacji
wyświetlone
zostanie
okienko
skanowania,
należy
skierować
urządzenie
na jeden z kodów
QR
wydrukowanych
na kartach.
Skanowanie
urucho
-
mi się
po kliknięciu w dowolnym miejscu
okienka.
W menu aplikacji
dostępna jest
również opcja
automatycznego skanowania.
Zastanówcie
się
wspólnie,
którą
kartę
należy
zeska
-
nować.
Zeskanowanie
karty
lokacji
pozwala
przejść
w dane miejsce.
Zeskanowanie
karty
postaci
pozwala
przesłu
-
chać
daną
osobę.
Po zeskanowaniu
karty
postaci
można
zadawać
danej
osobie
pytania
dotyczące
pozostałych postaci i dowolnych
dowodów rze
-
czowych.
Należy
w tym
celu
po prostu zeskano
-
wać
odpowiednie
karty,
a Wasz
rozmówca
lub
rozmówczyni udzieli odpowiedzi.
UW
A
GA!
Podczas
przesłuchania
nie
należy
zadawać
pytań
dotyczących
lokacji.
Zeskanowanie
karty
loka
-
cji
w
trakcie rozmowy
spowoduje
jej
zakończenie,
a Kalia przeniesie się we wskazane miejsce.
Karty
lokacji,
postaci,
obiektów
specjalnych
i
implan
-
tów
powinny
leżeć
na
stole
rysunkiem
do
dołu
aż
do
momentu
pojawienia
się
odpowiednich
elementów
podczas
rozgrywki.
W
trakcie
dochodzenia
niektóre
z
tych
kart
zostaną
odsłonięte.
Karty
są
oznaczone
l
ic
zb
am
i
l
ub
l
it
er
a
mi
o
ra
z
n
as
t
ęp
uj
ą
cym
i
s
ym
b
ol
am
i:
Z
trybu
przesłuchania można
wyjść
poprzez
naciśnię
-
cie przycisku
.
Zeskanowanie karty kategorii
dowodów
pozwala
zabezpieczyć
ślad
zauważony w
danym
miejscu.
Pojawiają
się
dodatkowe
szczegóły, a
jeśli
dowód
jest
istotny
w
prowadzony
m
dochodzeniu,
możecie
umieścić
go
na
planszy
z
dowodami.
Zeskanowanie karty
kruka
pozwala zadać cyber
-
netycznemu
ptakowi
pytania
dotyczące
postaci
lub
przedmiotów.
Reprezentuje
go
karta,
której
można
użyć
w dowolnej
lokacji
z wyjątkiem
miejsc
znajdu
-
jących
się
w cyberprzestrzeni.
Kruk
jest
zaawanso
-
wanym
technicznie
cyborgiem,
który
potra
mówić,
analizować dane i szukać informacji w sieci.
Jeśli
chcecie
skorzystać
z jego
pomocy,
zeskanujcie
kartę
kruka,
a następnie:
•
zeskanujcie
kartę
postaci,
aby
dowiedzieć
się
czegoś o danej osobie,
•
zeskanujcie
kartę
obiektu
specjalnego lub
kate
-
gorii
dowodu
rzeczowego,
aby
uzyskać
informacje
o danym
przedmiocie.
Możecie
skanować
tak
-
że karty przedmiotów, które jeszcze nie
zostały
odnalezione (czyli
ich karty
znajdują się
na nie
-
bieskiej
części
planszy
z dowodami) –
być może
kruk
będzie
w stanie uzyskać
jakieś
interesujące
informacje w sieci.
Kruk nie reaguje na karty lokacji.
Zeskanowanie
karty implantu
umożliwia
skorzy
-
stanie
z takiego
urządzenia
w bieżącej
lokacji
lub
w trakcie
rozmowy
z jakąś
osobą.
Sposób użycia
konkretnego
implantu
zostanie
wyjaśniony
w apli
-
kacji
w momencie
jego
uzyskania
w trakcie
gry.
Z każdym
skanowaniem
implantu wiąże
się
zuży
-
cie
pewnej
ilości
energii
(opisano to
w rozdziale
„Energia” na stronie 6 instrukcji).
Warto
skorzystać
ze
scenariusza
szkoleniowego,
dzię
-
ki
któremu
zapoznacie się
z
poszczególnymi
elemen
-
tami
gry.
Scenariusz
zawiera
dodatkowe
wyjaśnienia
z opisem sposobu prowadzenia śledztwa.
W
wyjątkowych
sytuacjach
m
oże
okazać
się,
że
funk
-
cja
skanowania
nie
działa.
Możliwe przyczyny:
•
oświetlenie
w
pomieszc
zeniu (należy unikać
kontrastowych cieni)
•
koszulki na kartach (odblaski)
•
zakłócenia w działaniu aparatu (np. zabrudzo
-
ny obiektyw).
Sprawdź,
czy
kod
QR
znajdu
je
się
wewną
trz
prostokąta
i
staraj
się
nie ruszać
smartfonem,
tak
aby
aparat
mógł
ustawić
ostrość.
Jeśli
nie
udaje
się
tego
zrobić,
przesuń dłonią
przed
obiektywem,
aby zresetować ustawienia ostrości.
UW
A
GA:
UW
A
GA:
5
11
BIŻUTERIA
10
DEK
ORA
CJE
L
OKA
CJE,
postaci, obiekty
specjalne i implanty
Karty
lokacji,
postaci, obiektów
specjalnych
i
implan
-
tów
powinny
leżeć
na
stole
rysunkiem
do
dołu
aż
do
momentu pojawienia
się odpowiednich elementów
podczas
rozgrywki.
W
trakcie
dochodzenia niektóre
z
tych
kart
zostaną
odsłonięte. Karty
są
oznaczone
liczbami
lub
literami
oraz
następującymi
symbolami:
Nowe
lokacje
powinny
być
układane
na
stole
obok
planszy z dowodami.
Nowe postaci
należy
umieszczać w oznaczonych
miejscach
na
odpowiednich
kartach
lokacji
(4
pola).
Z
kart
kategorii dowodów
rzeczowych
nale
-
ży
korzystać
w trakcie
poszukiwania
śladów
na miejscu
zbrodni. Na
planszę
powinny
trać
jedynie
karty,
które rzeczywiście
odpowiadają
śladom
odnalezionym
w trakcie
dochodzenia.
Na stronie
6 instrukcji
opisano
sposób
prowa
-
dzenia poszukiwań.
W
czerwonym obszarze
planszy
należy umieszczać
karty katego
-
rii
dowodów
rzeczowych znale
-
zionych
na miejscu
zdarzenia
lub
otrzymanych
przez Kalię
od pew
-
nych osób.
Może jednak
się zda
-
rzyć,
że jedna
z postaci
tylko
opowie
o pewnej
rzeczy,
nie
przekazując
jej
bohaterce.
W takim
wypadku
aplika
-
cja
prosi
uczestników
gry
o położenie
odpowiedniej
karty na
polu
znajdu
-
jącym
się
w
niebieskim
obszarze
planszy
z
dowodami.
Oznacza
to,
że wiecie
o istnieniu
danego
przed
-
miotu,
jednak
na razie
nie
udało
się
go
Wam
znaleźć.
Jeśli
w trakcie
gry
przedmiot dostanie
się w Wasze
ręce, aplikacja
poprosi o przeniesienie
stosownej
karty
z niebieskiego
do czerwonego
obszaru.
Karty
obiektów
specjalnych
traają
do gry
wtedy,
kiedy
poprosi
o nie
aplikacja.
Wyszukajcie
w ta
-
lii odpowiednią kartę
i umieśćcie ją na planszy
z dowodami rysunkiem do góry.
*
Na początku
każdego
scenariusza
Kalia
otrzymuje
jeden
cybernetyczny
implant
. Połóżcie
wówczas
właściwą
kartę
na planszy
z implantami.
W trakcie
dochodzenia możecie znajdować kolejne
implan
-
ty
– w aplikacji
zostaną
wyświetlone
odpowiednie
komunikaty
i będziecie
mogli
na planszy
umieścić
kolejne
karty.
Jeśli
nie
macie
pewności, do
której lokacji
przypisać
postać,
umieśćcie
jej
kartę
na jednym
z
wyznaczo
-
nych
miejsc
na głównej
planszy
z
dowodami.
Pamię
-
tajcie,
by
przenieść
ją
do
właściwej
lokacji,
jeśli
uda
się Wam ustalić miejsce pobytu postaci!
KARTY PO
S
T
ACI
KARTY OBIEKT
ÓW SPE
CJALNY
CH
KARTY L
OKACJI
KARTY KA
TEGORII DO
WODÓ
W
RZEC
ZO
WYCH
KARTY IMPLANT
ÓW
A
0
3
0
5
Po
zeskanowaniu
karty
lokacji
E
pojawia
się
informacja:
Po przeczytaniu tego tekstu powinniście:
•
poszukać
postaci
numer
18 i
umieścić jej
kartę
na
jed
-
nym z pól dostępnych w lokacji E,
•
poszukać
postaci
numer
14 i
umieścić jej
kartę
na
jed
-
nym
z
pól
na
planszy
z
dowodami,
przeznaczonych
na
karty postaci nieprzypisane do lokacji,
•
poszukać karty kategorii dowodów rzeczowych nu
-
mer 12 opisanej „Broń do walki wręcz”
i umieścić ją na polu w niebieskim
obszarze planszy z dowodami.
PRZYKŁAD:
Przybyw
asz na miejsce z
darzenia.
Spotyk
asz tam kobie
tę
18
,
k
tór
a twierdzi, że g
odzinę temu
widziała tu pewnego mężczy
znę
14
z zakrwawionym no
żem
12
w dłoni.
NOWOŚCI
Nintendo Switch 2
Philips OneUp
iPhone 16e
JBL Flip 7
JBL Charge 6
Etui iPhone 16e
PS5 Pro
Router Starlink
Mac mini
Call of Duty Black Ops 6
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Tekken 8
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
NA CZASIE
Karma dla psa
Karma dla kota
Obroża Foresto
MagSafe
Kolagen
Frytkownica beztłuszczowa
Ranking suszarek do prania
Piekarnik do zabudowy ranking
Termometr bezdotykowy ranking
Ranking zmywarek
PORADNIK MEDIA EXPERT
Odkurzacz pionowy ranking
Smartwatch damski ranking
Jaka parownica do ubrań najlepsza?
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Najlepsze gry planszowe
Robot sprzątający ranking
POMYSŁ NA PREZENT
Pomysł na prezent
Prezent na komunię
Prezent na urodziny
Ranking smartwatchy
Słuchawki bezprzewodowe ranking
Prezent dla mężczyzny
Etui iPhone 16 Pro Max
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Pielęgnacja kotów długowłosych. Czy potrzebna jest specjalna szczotka?
Czy MOVA X4 Pro jest najlepszym odkurzaczem pionowym? Poznaj funkcje nowego urządzenia
Czym jest MagSafe? Poznaj technologię, która upraszcza życie
Kody do The Forest – przedmioty, mutanty, budowanie i wiele więcej
Zewnętrzna karta graficzna - sposób działania i zastosowanie
Ranking hulajnóg elektrycznych dla dzieci [TOP10]
Inteligentna lodówka smart – jak odmieni Twoje życie?
Telewizor w sypialni - czym się kierować podczas wyboru?
Kolagen od A do Z – wszystko, co musisz wiedzieć
Ranking kamer sportowych do 1000 zł [TOP10]
Ranking lodówek turystycznych [TOP10]
Ranking zmywarek do zabudowy 45 cm [TOP10]
Gdzie ustawić kuwetę dla kota?
Frostpunk 1886 - Ogłoszono remake uznanego city buildera. Poznajcie szczegóły!
The Elder Scrolls V: Skyrim – kody na umiejętności, przedmioty i wiele innych
Sprawdź więcej poradników