Znaleziono w kategoriach:
Gra planszowa LUCRUM GAMES Brzdęk w Kosmosie: Stacja Kosmiczna 11 GXP-748715

Instrukcja obsługi Gra planszowa LUCRUM GAMES Brzdęk w Kosmosie: Stacja Kosmiczna 11 GXP-748715

Wróć
Jeżeli istnieje jakiś godny uwagi cyber implant, możecie mieć pewność, że znajduje się już w posiadaniu bezwzględnej Komandor Preon. Ta oddana
funkcjonariuszka reżimu Lorda Eradikatusa zarządza potężną stacją badawczą na krawędzi poznanego kosmosu. Implanty, wszczepy i inne cybernetyczne
cuda są obecnie w niesamowitej modzie. Zapewne bardzo was kusi, by złożyć wizytę pani komandor… i oczywiście tylko „obejrzeć” kilka z tych najnowszych
gadżetów. Bądźcie jednak ostrożni! Na STACJI KOSMICZNEJ 11 znajdziecie wszystko, co niebezpieczne i nielegalne (inne fajne rzeczy także)!
6 jednostronnych elementów planszy
Znacznik bossa
Aby urozmaicić wasze naruszanie
miru stacji kosmicznej, możecie
zastąpić znacznik bossa
z podstawowej wersji gry nowym
znacznikiem Komandor Preon.
40 kart przygody
2 prywatne kapsuły ratunkowe
Komandor Preon
Warte 10 punktów zamiast 20.
1 dwustronny element planszy
Elementy dodatku
Przygotowanie rozgrywki
2
AAnalogicznie jak w podstawowej wersji gry trzy fragmenty planszy
mogą zostać uzupełnione dowolnymi dwustronnymi elementami
ułożonymi dowolnie wybraną stroną ku górze. Jeden z takich
elementów (przedstawiający moduły Kasyna oraz Pracowni) znajdziecie
w niniejszym dodatku. Możecie całkowicie swobodnie mieszać moduły
z podstawowej wersji BRZDĘK! W! KOSMOSIE! oraz dodatków. W jakikolwiek
sposób wybierzcie zatem trzy moduły i uzupełnijcie nimi planszę.
BPodczas rozgrywki na planszy Stacji Kosmicznej 11 nie będziecie
korzystać ze znacznika blokady. Na torze furii należy natomiast na
wskazanym polu umieścić 2 prywatne kapsuły ratunkowe o wartości
10 pkt. Ponadto umieśćcie na wskazanych polach toru kostki łowców nagród
oraz znacznik bossa (elementy znane wam już z podstawowej wersji gry).
Grę należy przygotować zgodnie z zasadami opisanymi w podstawowej wersji gry, uwzględniając poniższe zmiany.
Przy budowie planszy nie korzystajcie z żadnych jednostronnych elementów planszy z podstawowej wersji gry. Szkielet stacji kosmicznej stwórzcie tak,
jak zilustrowano poniżej, z wykorzystaniem 6 jednostronnych elementów dostępnych w tym dodatku.
C4 kapsuły ratunkowe o wartości 20 pkt. (z podstawowej wersji gry)
umieśćcie w oznaczonych pomieszczeniach w okolicy dolnej krawędzi
planszy.
D40 nowych kart przygody potasujcie wraz z kartami z podstawowej
wersji gry, tworząc w ten sposób talię kart przygody.
EUmieśćcie pionki graczy na polu startowym na środku planszy.
A
B
C
D
E
A
A
C
3
Ponieważ akcja niniejszego dodatku przenosi nas poza dobrze znane
korytarze statku flagowego Lorda Eradikatusa, pozwolimy sobie na kilka
zdań tytułem wprowadzenia. NIE, NIE MOŻESZ przejść do kolejnego
rozdziału ani zacząć rozgrywki od razu, zasady nie wyjdą w praniu!
Znajdujesz się na pokładzie STACJI KOSMICZNEJ 11 – obiektu badawczego
dedykowanego rozwojowi technologii związanej z implantacją. Pełno tu
wszelakich ultranowoczesnych (i równie cennych) gadżetów. Tak jak zwykle,
twoim celem jest zdobycie jednego z artefaktów znajdujących się w module
Dowództwa stacji. Aby obejść pole siłowe zabezpieczające dostęp do
modułu Dowództwa musisz zhakować dwa porty danych w dwóch różnych
modułach stacji (i w ten sposób otrzymać żeton kodu dowodzenia).
Jeśli myślisz o zwycięstwie,
musisz zdobyć artefakt
i uciec lub przynajmniej
osiągnąć bezpieczną
strefę zanim twój
wskaźnik zdrowia się
zapełni. Stacja
kosmiczna posiada dwie
bezpieczne strefy
zaznaczone poniżej.
Gracz, który straci
przytomność na
obszarze którejś z nich
(oraz posiada artefakt)
zostaje uratowany przez sojuszników i może policzyć zebrane przez siebie
punkty zwycięstwa. Gracze, którzy utracili przytomność
w dowolnym miejscu poza bezpiecznymi strefami, zostają
schwytani i zdobywają
w tej grze 0 punktów.
Stacja Kosmiczna 11 posiada pas transmisyjny. Podobnie
jak na statku Lorda Eradikatusa nie możesz za jego
pomocą przedostać się do modułu Dowództwa, jeśli nie
posiadasz kodu dowodzenia (oraz klucza uniwersalnego).
Jednak w przeciwieństwie do podstawowej wersji gry, na
pasie transmisyjnym stacji kosmicznej nigdy nie zostanie
umieszczona blokada.
Bezpieczne
strefy
Odprawa
Komandor Preon stawia bezpieczeństwo na pierwszym miejscu! Można ten
fakt (oraz jej krewki charakter) sprytnie wykorzystać. Kiedy znacznik bossa
osiągnie pole na torze furii, na którym znajdują się dwie prywatne kapsuły
ratunkowe, blokady zostaną zwolnione, a prywatne kapsuły umieszczone
w dwóch oznaczonych pomieszczeniach modułu Dowództwa.
W tym momencie będziesz dysponować aż sześcioma możliwymi środkami ucieczki ze stacji. Możesz słusznie uznać, że ucieczka prywatnymi kapsułami
będzie łatwiejsza… ale umówmy się, to trochę oszukiwanie – ucieczka w ten sposób dostarczy ci tylko 10 punktów zamiast tradycyjnych 20.
Prywatne kapsuły ratunkowe
Implant jest nowym typem kart, który znajdziesz
w tym dodatku. Podobnie, jak w przypadku innych
kart implant możesz zdobyć z puli kart przygody,
dobrać ze swojej talii na rękę i zagrać w swojej
turze.
W przeciwieństwie do pozostałych kart ze swojej
talii, implant może zostać trwale zainstalowany.
W swojej turze po zagraniu karty implantu (i jej
rozpatrzeniu) możesz wydać (zwrócić do banku)
kryształ mocy. Jeżeli to uczynisz, nie odkładasz
na koniec tury (ani w obecnej turze, ani w żadnej
z przyszłych tur) tej karty implantu na swój stos
kart odrzuconych - pozostanie ona w twoim
obszarze gry do końca rozgrywki. W każdej kolejnej turze gry zainstalowany
implant dostarcza ci zasoby oraz zapewnia efekt – dokładnie tak, jakby
został zagrany z ręki obok pozostałych kart. Warto zaznaczyć, że jeśli efekt
zainstalowanego implantu daje jakiś wybór, to wyboru tego należy dokonać
w każdej turze (może być on taki sam albo zupełnie inny).
Jeżeli zagrasz implant z ręki i nie zainstalujesz go (ponieważ nie posiadasz
kryształu mocy albo po prostu nie chcesz), normalnie otrzymujesz
zapewniane przez niego zasoby oraz efekt. Jednak na koniec tury musisz
(zgodnie z normalnymi zasadami) odłożyć implant wraz z innymi zagranymi
kartami na swój stos kart odrzuconych.
Możesz posiadać dowolną liczbę zainstalowanych implantów.
Jeżeli użyjesz karty Zmiennokształtny, aby skopiować kartę implantu, nie
możesz wydać kryształu mocy w celu zainstalowania Zmiennokształtnego
udającego implant. Stałe utrzymanie tego samego kształtu to nie taka
prosta sprawa. Zmiennokształtny na końcu każdej twojej tury zawsze
przyjmuje formę ciekłą i wędruje na stos kart odrzuconych.
Możesz wydać szósty kryształ (jeden z wielkich sekretów) w celu instalacji
implantu. Jeżeli to uczynisz, odłóż reprezentujący go żeton do pudełka.
Jeśli efekt jakiejś karty (np. Szalonej wynalazczyni lub Podejrzanej
montażystki) umożliwia graczowi zainstalowanie implantu, należy wówczas
dokonać takiej instalacji bez wydawania kryształu mocy.
Implanty
Projekt dodatku
Evan Lorentz, Tim McKnight
Projekt podstawowej wersji
oraz kierownictwo kreatywne
Paul Dennen
Producent wykonawczy
Scott Martins
Ilustracje, projekt graficzny
Anika Burrel, Derek Herring, Rastislav Le, Paul Medalla,
Melvin Quito, Raul Ramos, Alben John Tan
Ilustracje kart
Edward Michael Atienza, Christian Adrianne Gumaya,
Paul Roberts Medalla, Raul Ramos, Alben John Tan
Produkcja
Evan Lorentz
Wsparcie projektowe
Andy Clautice, Paul Dennen, Darrel Hardy, Yuri Tolpin
Specjalne podziękowania dla
całej niesamowitej ekipy Dire Wolf Digital, ich rodzin i przyjaciół,
którzy pomagali nam testować BRZDĘK! W! KOSMOSIE!
Tłumaczenie
Łukasz Gralak
Tłumaczenie kart
Łukasz Gralak, Łukasz Wysocki, Marcin Krupiński,
Sebastian Adamiak, Marysia Kidawska-Adamiak
Redakcja
Bartosz Chlebicki
Skład graficzny
Łukasz Kempiński
Podziękowania
4
www.direwolfdigital.com
/direwolfdigital
@direwolfdigital
www.renegadegames.com
/playRGS
@PlayRenegade
@Renegade_Game_Studios
Wydane przez: Dire Wolf Digital i Renegade Game Studios.
©2020 Dire Wolf Digital, LLC. Wszystkie prawa zastrzeżone.
www.lucrumgames.pl
/lucrumgames
@Lucrum_Games
Nie zalecamy mieszania kart przygody z podstawowej wersji Brzdęk! W! Kosmosie! z kartami z więcej niż jednego dodatku. Oczywiście każdy ma pełne
prawo mieć powyższą rekomendację w głębokim poważaniu i całkowicie ją zignorować. Nie odpowiadamy za skutki!
Każda karta z dodatku może zostać łatwo zidentyfikowana za pomocą znaku wodnego znajdującego się w polu tekstowym
każdej karty (pod tekstem). Znak wodny niniejszego dodatku przedstawia zarys twarzy szanownej Komandor Preon. Dzięki
znakom możesz łatwo usunąć karty wybranego dodatku z talii przygody. Jeśli nie chcesz segregować zmieszanych kart przed
grą, dobrym pomysłem jest usuwanie takich kart już w trakcie rozgrywki, w momencie, w którym miałyby się pojawić w puli
kart przygody.
Kontrola jakości

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756