Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje LUCRUM GAMES
›
Instrukcja Gra planszowa LUCRUM GAMES Wojownicy podziemi: Druga edycja
Znaleziono w kategoriach:
Gry planszowe
(27)
Wróć
Instrukcja obsługi Gra planszowa LUCRUM GAMES Wojownicy podziemi: Druga edycja
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
W
ojownicy podziemi
to
zr
ęcznościo
w
a
gr
a
przy
godo
w
a
z
mocn
ym
przymrużeniem
ok
a.
J
ak
o
drużyna
sam
ozwańczych
bohateró
w
ruszacie w
mroczne (acz, jak
wyżej
, z przymrużeniem
oka) podziemia, by stawić czoła
napotk
anym tam
przeciwnościom i
w
miarę
możliwości opuścić
je (podziemia!
nie przeciwności)
w
jedn
ym
ka
wałku.
Za każdym rogiem spotkają was niespodzianki, ale w
bardzo ogólnym ujęciu
wypra
wa będzie niezmiernie
prosta (w tym
wypadku
„
prosta
”
nie jest
synonimem
„
łatwa
”):
W
chodzicie do podziemi,
odkr
yw
acie k
olejne tajemnicze k
omnaty
,
w
których
niechybnie
napotkacie
kolejne
,
coraz
silniejsze potwory
.
Na końcu
drogi czek
a was
wielki zły –
władca
lokalnego
lochu,
k
tóre
go pok
onanie
pozwoli
wam
wypełznąć na powierzchnię
w triumfie
.
Najw
ażniejszym elementem
p
odróży
będzie
walk
a
toczona
za
pomocą
kości,
którymi
będziecie
rzucać
…
w
najprzeróżniejszy
i
często
bardzo dziwaczny sposób
.
Niniejszy
egzemplarz stano
wi drugą
edycję
W
ojo
wnikó
w podziemi
,
w
której
dodano now
e ilustracje
i
usprawniono
zasady
.
Oprócz
wersji
podstawo
wej
(której
instrukcję
trzymasz
w
dłoniach)
masz
d
o dyspozycji serię dodatk
ów
.
W
szystkie
części serii
nadają się do całk
owicie samodzielnej
rozgrywki,
ale
możesz
je
także dowolne łączyć
,
tworząc unikalne wyzwanie dla
sw
ej
drużyny
.
D
awno, dawno temu w dalekiej krainie…
…żyli
potężni, dzielni
i
szlachetni bohaterowie
płci
obojga, których
wiekopomne
czyny dawały
wiarę, nadzieję
i
inspirację tysiącom.
N
ic
zatem
dziwnego…, że
nic
dobrego z
tego
nie
wynikło.
D
ziś w
oegłej
krainie (a
także
wszystkich sąsiednich)
nikogo
nie dziwi,
że
fuchy bohatera
próbuje całkowicie
pomylon
y
gnom
(nawet jak
na
gnomie standardy), nie
piśmienna
czarodziejka,
czy
zwolnion
y
za
nieudolność zastępca
pomocnika
zamkowego
psiarczyka. Części
z tych
indywiduów jakimś
cudem udaje
się
przeżyć. W
iększość
bardzo się
stara,
lecz jeszcze
mocniej
zawodzi.
N
iebezpieczeństw natomiast
nie
brakuje.
Krainie zdecydowanie
przydałby się
zastęp
PRA
WDZIWYCH bohaterów.
Czy jesteście
nimi
może wy?
N
ie,
niestety nie.
Bądźmy szczerzy.
Jesteście kolejną
zbieraniną herosów
z
p
rzypadku,
którym
wyśniły się
dokonania godne
pieśni.
Spójrzcie
jednak na
to
z le
pszej
strony
.
N
ikogo nie
rozczarujecie,
bo poza
wami
samymi nikt
nie
pokłada w
was
najskromniejszych nadziei.
Istnieje
natomiast
małe, bardzo
małe, całkowicie
mikroskopijne
prawdopodobieństwo, że
wzbijając się
na
wyżyny waszych
mikrych
możliwości, dokonacie
jednak
czegoś, co
nie
będzie
powodem do
wstydu
(a
p
rzynajmniej
nie
wyłącznie).
Z
atem
zbierajcie manatki
i
ruszajcie
ku przygodzie
jako
WOJOWNICY
POD
Z
IEMI
.
Połamania kości!
E
L
E
M
E
N
T
Y
G
R
Y
1 T
ARC
Z
A
48 KAR
T EKWIPU
NKU
48 KAR
T POTWORÓW
8 KART
BOHATERÓ
W
21 KART KO
MNAT (POD
Z
IEMI
)
12 K
OŚCI
(3 K
OLORO
WE I 9 BIAŁ
YCH)
18
Z
NA
C
Z
NIK
ÓW BLI
ZN
30 Z
ŁOTYCH MO
NET
1 TOR ŻYCIA
POTWORÓW
1 ZN
ACZNIK
POZIOMU TR
UDNOŚCI
6 ZN
ACZNIK
ÓW
ŻYCIA BOHATERÓ
W
2 ZN
ACZNIKI
ŻYCIA POTWORÓ
W
3 ŻETONY
UMIEJĘTNOŚCI BOHATERÓ
W
(POD
WIECZOREK, PRZEKRĘT CZASOWY
,
ZACZARO
W
ANY FLET)
1
Z
NA
C
Z
NIK S
Z
EFA
1 KAFEL SKR
Z
YNI
W
ojownicy podziemi to gra opo
wiadająca o przygodach
desperató
w górnolotnie mieniących się bohaterami…
T
ak,
to o was mow
a! Tr
aacie do należycie mroczn
ych
lochów z adekw
atnym poziomem łupó
w
.
T
eraz
pozostaje wam tylk
o zrobić użytek z waszej wr
odzonej
gracji i niepo
wtarzalnych umiejętności,
aby stłuc
na kwaśne jabłk
o hordy przerażający
ch, potężn
ych
i bezwzględnie zabójczych potw
orów
, któr
e stoją
na waszej dr
odze.
J
eżeli przetrwacie i w epickiej
nałow
ej walce pok
onacie wielkiego złego
,
zwyciężacie!
Zatem ruszajcie
, głupcy
… i porzuć
cie wszelką nadzieję
.
CEL GR
Y
O
d
waga
W
i
l
l
K
o
w
a
l
s
k
i
J
eśli
tr
asz
potw
or
a,
któr
y
ma
więc
ej
punktó
w
ży
cia
od
ciebie
,
zadaj
mu
+3
obr
ażenia.
Pan
aceum
Wszyscy boha
ter
o
wie
odzyskują
po 1 punkcie
ży
cia.
Pajęcze zmysły
Jeśli spudłujesz, nie
otrzymujesz
żadnych obrażeń i
zadajesz
2 obrażenia.
„W
ymawia się: ko-łol
-sky!”
P
o
dwieczorek
S
a
m
G
a
n
d
z
i
k
P
ołóż
żeton
podwiec
zorku na karcie
potw
or
a.
P
odczas
naj
bliższej f
azy
odpoczynku
wszyscy
bohaterowie
odzyskują
punkty
ży
ci
a równe
poziomo
wi
te
go
potw
o
ra.
Ulubiony wróg:
demony
Jeśli trasz demona,
zadaj +4 obrażenia.
J
eśli
tr
as
z innego potwora,
zadaj
+1
o
brażenie.
„Z
e
mną
się
w
am
upiecze!”
Poprawka
M
ożesz
zigno
rować wynik rzutu
irzucić
pono
w
nie.
Pajęcze zmysły
Jeśli spudłujesz, nie otrzymujesz
żadnych obrażeń i zadajesz
2 obrażenia.
B
r
ą
z
o
w
a
S
o
n
j
a
Ulubiony wróg:
zwierzęta
Jeśli trasz zwierzę,
zadaj +4 obrażenia.
Jeśli trasz innego potwora,
zadaj +1 obrażenie.
„Prawą ręką zadam ból,
lewą ręką zadam śmierć”.
Jeśli trasz, zadaj obrażenia
i ponownie weź tę kość. W
ykonaj
drugi atak bez użycia jakichkolwiek
broni.
Podwójne
uderzenie
LUS
TEREC
Z
KO
____
______________
Lustereczko, powied
z
p
rzecie...,
co
robisz
na
sucie?
KAPLICA
___
_
_______
No to kaplica!
GARNIEC ZŁOTA
________
_____________
Najcenniejsza jest przyjaźń! Możecie mnie tu na chwilę zostawić?
Ostatni
krz
yk mody!
E
r
m
a
k
s
y
H
ermes
a
Nieźle wchodzi i
świetnie
grzeje.
Wod
a
o
g
ni
s
t
a
O
drzuć
po
w
yk
orzystaniu.
Młot
na
szklarzy
Kto nigdy nie korzystał, niech pierwszy rzuci kamieniem.
Dość droga. Za to średnia.
Przeciętna t
arcza
Raz na walkę
, gdy spudłujesz,
otrzymujesz -2 obrażenia.
3
III
15
S
U
P
E
R
G
O
B
L
I
N
P
osiadanie
pe
leryn
y
stanowi
wśród
gob
li
nów czytelną oznakę statusu.
III
3
12
Ciemny jak większość
po
lityków
.
C
I
E
M
N
Y
K
S
I
Ą
Ż
Ę
CHCIWY
Jeśli spudłujesz, odrzu
ć
1 monetę ze skrzyni.
3
III
10
R
O
P
U
C
H
A
R
E
N
E
G
A
T
K
A
„odź do mnie, muszko”.
1
I
2
K
U
B
U
Ś
P
I
Ą
C
H
A
T
E
K
„Tuż po śniadanku i tuż przed obiadkiem. Pora na małe co nieco!”
6 KART
WIELKICH
Z
ŁYC
H
33
T
A
Ń
C
Z
Ą
C
Y
Z
K
O
T
A
Ł
K
A
M
I
3
WŚCIEKŁ
Y
J
eżeli
spudłujesz,
wszyscy
bohater
o
wie
otrzymują
obr
ażenia.
J
ego
kocie
hord
y
są
zabójczo
u
rocze.
Jej rad
ioaktywn
y
dech,
to
p
rawdziwy
oot.
38
P
S
Y
L
O
Z
I
L
L
A
4
O
D
PORN
A
Zadajesz
tylk
o
poło
w
ę
wszystkich
„nie
parzysty
ch
”
obr
ażeń
(
zaokr
ągloną
w
dół).
„Was
też
nie
śmieszy
ta
gra
słów?”
40
S
M
O
K
L
O
C
H
5
3
E
L
E
M
E
N
T
Y
G
R
Y
Przed rozpoczęciem gry rozłóżcie e
lementy w nastę
pujący sposób:
ZŁÓŻ
CIE T
ARC
Z
Ę:
Złóżcie
ze sobą
4 fragmenty
tarczy
.
Zwróć
cie
uwagę na
liter
y na
kraw
ędziach
tych
fragmentó
w
– kraw
ędzie
z
identyczn
ymi
literami powinny się
ze
sobą
stykać
. Złożoną
tarczę umieść
cie na środku stołu.
___________________________________________________
WYBIERZCIE
BOHATERÓ
W
:
W
ybierzcie
lub
wylosujcie
po
1
k
arcie
bohatera.
P
ołóżcie
je
przed sobą.
W
eźcie
po 1
znaczniku
ży
cia bo
-
hatera
i
umieść
cie
je
na
szczytach
tor
ów
życ
ia
waszyc
h
bohaterów
(więcej
szczegółów
na
stronie
9).
Niektórzy
bohatero
wie
otrzymują
dodatko
wo specjalny żeton odpowiadający ich
niebieskiej
umie
-
jętności – żeton
ten
należy umieścić
obok karty bohatera
stroną
szarą (nieaktywną)
ku górze.
Niewyk
orzystane karty bohaterów
i znaczniki odłóżcie
do pudełka.
___________________________________________________
PR
Z
YGOTUJCIE
T
ALIĘ
POD
Z
IEMI:
P
otasujcie wszystkie
karty
kom
nat i utwórzcie z nich zakrytą talię podziemi.
___________________________________________________
PR
Z
YGOTUJCIE
TALIĘ
KRAMIKU
: P
otasujcie
wszystkie
karty
ekwipunku i stw
órzcie z nich zakrytą talię kramiku.
___________________________________________________
PR
Z
YGOTUJCIE
TALIĘ
POTW
ORÓW
:
P
odzielcie k
arty
potworó
w
według
ich
poziomu
(oznaczonego
kolor
em i
liczbami
na
rew
er
-
sach).
P
otasujcie
osobno k
arty k
ażdego
poziomu.
Dobierzcie po
3 karty poziomu 1 (żółty),
poziomu 2 (turkusowy) oraz poziomu
3
(oletowy).
P
ołóżcie je
na
szczycie
wszystkich
k
art
poziomu
4 (szar
y): bezpośrednio
na szar
ych kartach powinn
y znaleźć
się
karty poziomu 3,
na nich 2, a na szczy
cie 1.
___________________________________________________
WYZNACZENIE SZEFA:
Tak, wiemy.
Nikt z
was
oczywiście nie
pragnie
władzy
i
prawa
do
kierowania
innymi.
Ktoś
niestety musi
się
poświęcić.
Wybierzcie
(albo
wylosujcie),
kto
z
was będzie
spra
-
wować funkcję szefa
– wręczcie tej osobie
znacznik szefa.
Uwaga: Po
zakończeniu każdej
walki znacznik
szefa przejmuje
osoba,
która wykończyła potwora.
___________________________________________________
ZRZUTKA
NA
STARTOWE
ZASOBY:
Wybebeszcie
swoje
kieszenie
i sprawdźcie
z
czym zaczynacie.
Połóżcie na
stole
kafel skrzyni.
Umieśćcie na
nim
2 białe
kości
oraz tyle
monet,
ilu bohaterów
bierze udział w
rozgrywce minus 2. To
wasz startowy łup.
___________________________________________________
STWÓRZCIE
ZAPASY OGÓLNE:
Ułóżcie
w dogodnym
miejscu
na stole
pozostałe
złote monety,
znaczniki blizn,
karty
wielkich
złych, pozostałe
białe
kości oraz
kolorowe kości.
Rzućcie
okiem
na ilustrację na
następnej stronie.
1
.
2
.
3
.
4
.
7
.
8
.
x3
x3
x3
9
.
5
.
(wszystkie szare karty)
UST
A
WCIE
POZIOM
TRUD
NOŚCI:
Umieść
cie tor życia
potworó
w
w
pobliżu
talii
podziemi
oraz
talii
potwor
ów
.
Umieśćcie
2 znaczniki
życia potworó
w na
polach
oznaczony
ch cyfrą
0. T
eraz
przyszła
pora,
by zdecydo
wać się,
czy
jesteście miękkimi
dziamdziaczka
-
mi,
czy wielkimi
bonzami.
P
ołóżcie
(bądź nie)
znacznik poziomu
trudności na symbolu serca na torze życia potw
orów
, oznaczając
wybran
y poziom trudności:
Na poziomie hardym
i infernalnym,
rozpoczynając
walk
ę doda
-
wajcie
potworom
wskazaną na
znaczniku liczbę punktó
w życia.
6
.
W
ARIAT SO
LO:
J
eż
el
i szaleństwo każe
ci stawić czoła
wyz
waniom w
pojedynk
ę,
pozwól so
-
bie
c
hoć
trochę
pomóc
. K
ontrolujesz
2
b
ohateró
w
–
przygotuj grę
, jak
do
r
oz
grywki 2-osobow
ej
.
4
P
R
Z
Y
G
O
T
O
W
A
N
I
E
R
O
Z
G
R
Y
W
K
I
ZWYKŁ
Y
HARDY
INFERN
ALNY
Odłóżcie znacznik
do pudełk
a
Odwaga
W
i
l
l
K
o
w
a
l
s
k
i
Jeśli trasz potwora,
który ma
więcej punktów życia od ciebie,
zadaj mu +3 obrażenia.
Panaceum
Wszyscy bohatero
wie odzyskują
po 1 punkcie życia.
Pajęcz
e
zm
y
sły
Jeśli spudłujesz, nie
otrzymujesz
żadnych obrażeń i z
adajesz
2 obrażenia.
„W
ymawia się: ko-łol-sky!”
Podwieczorek
S
a
m
G
a
n
d
z
i
k
Połóż żeton podwieczorku na k
arcie
potwora. P
odczas najbliższej fazy
odpoczynku wszyscy bohaterowie
odzyskują punkty życia równe
poziomowi tego potwora.
Ulu
bion
y
wróg:
dem
on
y
Jeśli trasz demon
a,
zadaj +4 obrażenia.
Jeśli trasz innego p
otw
or
a,
zadaj +1 obrażenie.
„Ze mną się wam upiecze!”
Popraw
k
a
Możesz zignorować wynik rzutu
irzucić ponownie.
Pajęcze zmysły
Jeśli spudłujesz, nie otrzymujesz
żadnych obrażeń i zadajesz
2 obrażenia.
B
r
ą
z
o
w
a
S
o
n
j
a
Ulubio
n
y
wróg:
zwierz
ęta
Jeśli trasz zwierzę,
zadaj +4 obrażenia.
Jeśli trasz innego po
tw
or
a,
zadaj +1 obrażenie.
„Prawą ręką zadam ból,
lewą ręką zadam śmierć”
.
Jeśli trasz, zadaj obrażenia
i ponownie weź tę kość.
Wykonaj
drugi atak bez użycia jakichkolwiek
broni.
Podwójne
uderzenie
(przygotowanie
a 3 graczy)
1
3
2
2
5
7
8
9
4
2
6
5
P
R
Z
Y
G
O
T
O
W
A
N
I
E
R
O
Z
G
R
Y
W
K
I
P
R
Z
Y
G
O
T
O
W
A
N
I
E
R
O
Z
G
R
Y
W
K
I
NOWOŚCI
Nintendo Switch 2
Philips OneUp
iPhone 16e
JBL Flip 7
JBL Charge 6
Etui iPhone 16e
PS5 Pro
Router Starlink
Mac mini
Call of Duty Black Ops 6
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Tekken 8
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
NA CZASIE
Karma dla psa
Karma dla kota
Obroża Foresto
MagSafe
Kolagen
Frytkownica beztłuszczowa
Ranking suszarek do prania
Piekarnik do zabudowy ranking
Termometr bezdotykowy ranking
Ranking zmywarek
PORADNIK MEDIA EXPERT
Odkurzacz pionowy ranking
Smartwatch damski ranking
Jaka parownica do ubrań najlepsza?
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Najlepsze gry planszowe
Robot sprzątający ranking
POMYSŁ NA PREZENT
Pomysł na prezent
Prezent na komunię
Prezent na urodziny
Ranking smartwatchy
Słuchawki bezprzewodowe ranking
Prezent dla mężczyzny
Etui iPhone 16 Pro Max
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Genshin Impact 5.6 - Co przyniesie najnowsza aktualizacja o nazwie Paralogism?
Pielęgnacja kotów długowłosych. Czy potrzebna jest specjalna szczotka?
Czym jest MagSafe? Poznaj technologię, która upraszcza życie
Kody do The Forest – przedmioty, mutanty, budowanie i wiele więcej
Zewnętrzna karta graficzna - sposób działania i zastosowanie
Ranking hulajnóg elektrycznych dla dzieci [TOP10]
Inteligentna lodówka smart – jak odmieni Twoje życie?
Telewizor w sypialni - czym się kierować podczas wyboru?
Kolagen od A do Z – wszystko, co musisz wiedzieć
Ranking kamer sportowych do 1000 zł [TOP10]
Ranking lodówek turystycznych [TOP10]
Ranking zmywarek do zabudowy 45 cm [TOP10]
Narwal Freo Z10 Ultra – Nowy robot sprzątający może cię zaskoczyć. Poznaj funkcje urządzenia
Gdzie ustawić kuwetę dla kota?
The Elder Scrolls V: Skyrim – kody na umiejętności, przedmioty i wiele innych
Sprawdź więcej poradników