Znaleziono w kategoriach:
Gra planszowa LUCRUM GAMES Wojownicy podziemi: Druga edycja

Instrukcja obsługi Gra planszowa LUCRUM GAMES Wojownicy podziemi: Druga edycja

Powrót
Wojownicy podziemi to zręcznościowa gra przygodowa z mocnym przymrużeniem oka. Jako drużyna samozwańczych bohaterów
ruszacie w mroczne (acz, jak wyżej, z przymrużeniem oka) podziemia, by stawić czoła napotkanym tam przeciwnościom i w miarę
możliwości opuścić je (podziemia! nie przeciwności) w jednym kawałku.
Za każdym rogiem spotkają was niespodzianki, ale w bardzo ogólnym ujęciu wyprawa będzie niezmiernie prosta (w tym
wypadku prosta nie jest synonimem łatwa”): Wchodzicie do podziemi, odkrywacie kolejne tajemnicze komnaty, w których
niechybnie napotkacie kolejne, coraz silniejsze potwory. Na końcu drogi czeka was wielki zły – władca lokalnego
lochu, którego pokonanie pozwoli wam wypełznąć na powierzchnię w triumfie. Najważniejszym elementem
podróży będzie walka toczona za pomocą kości, którymi będziecie rzucać w najprzeróżniejszy
i często bardzo dziwaczny sposób.
Niniejszy egzemplarz stanowi drugą edycję Wojowników podziemi, w której dodano nowe ilustracje
i usprawniono zasady. Oprócz wersji podstawowej (której instrukcję trzymasz w dłoniach) masz
do dyspozycji serię dodatków. Wszystkie części serii nadają się do całkowicie samodzielnej rozgrywki,
ale możesz je także dowolne łączyć, tworząc unikalne wyzwanie dla swej drużyny.
Dawno, dawno temu w dalekiej krainie…
…żyli potężni, dzielni i szlachetni bohaterowie płci obojga, których wiekopomne czyny dawały
wiarę, nadzieję i inspirację tysiącom. Nic zatem dziwnego…, że nic dobrego z tego nie wynikło.
Dziś w oegłej krainie (a także wszystkich sąsiednich) nikogo nie dziwi, że fuchy bohatera
próbuje całkowicie pomylony gnom (nawet jak na gnomie standardy), niepiśmienna czarodziejka,
czy zwolniony za nieudolność zastępca pomocnika zamkowego psiarczyka. Części z tych
indywiduów jakimś cudem udaje się przeżyć. Większość bardzo się stara, lecz jeszcze mocniej
zawodzi. Niebezpieczeństw natomiast nie brakuje. Krainie zdecydowanie przydałby się zastęp
PRAWDZIWYCH bohaterów. Czy jesteście nimi może wy?
Nie, niestety nie. Bądźmy szczerzy. Jesteście kolejną zbieraniną herosów z przypadku,
którym wyśniły się dokonania godne pieśni. Spójrzcie jednak na to z lepszej strony. Nikogo nie
rozczarujecie, bo poza wami samymi nikt nie pokłada w was najskromniejszych nadziei. Istnieje
natomiast małe, bardzo małe, całkowicie mikroskopijne prawdopodobieństwo, że wzbijając się na
wyżyny waszych mikrych możliwości, dokonacie jednak czegoś, co nie będzie powodem do wstydu
(a przynajmniej nie wyłącznie).
Zatem zbierajcie manatki i ruszajcie ku przygodzie jako WOJOWNICY PODZIEMI.
Połamania kości!
E
L
E
M
E
N
T
Y
G
R
Y
1 TARCZA
48 KART EKWIPUNKU
48 KART POTWORÓW
8 KART BOHATERÓW
21 KART KOMNAT (PODZIEMI)
12 KOŚCI
(3 KOLOROWE I 9 BIAŁYCH)
18 ZNACZNIKÓW BLIZN
30 ZŁOTYCH MONET
1 TOR ŻYCIA POTWORÓW
1 ZNACZNIK POZIOMU TRUDNOŚCI
6 ZNACZNIKÓW ŻYCIA BOHATERÓW
2 ZNACZNIKI ŻYCIA POTWORÓW
3 ŻETONY UMIEJĘTNOŚCI BOHATERÓW
(PODWIECZOREK, PRZEKRĘT CZASOWY,
ZACZAROWANY FLET)
1 ZNACZNIK SZEFA
1 KAFEL SKRZYNI
Wojownicy podziemi to gra opowiadająca o przygodach
desperatów górnolotnie mieniących się bohaterami…
Tak, to o was mowa! Traacie do należycie mrocznych
lochów z adekwatnym poziomem łupów. Teraz
pozostaje wam tylko zrobić użytek z waszej wrodzonej
gracji i niepowtarzalnych umiejętności, aby stłuc
na kwaśne jabłko hordy przerażających, potężnych
i bezwzględnie zabójczych potworów, które stoją
na waszej drodze. Jeżeli przetrwacie i w epickiej
nałowej walce pokonacie wielkiego złego, zwyciężacie!
Zatem ruszajcie, głupcy… i porzućcie wszelką nadzieję.
CEL GRY
Odwaga
W
i
l
l
K
o
w
a
l
s
k
i
Jeśli trasz potwora, który ma
więcej punktów życia od ciebie,
zadaj mu +3 obrażenia.
Panaceum
Wszyscy bohaterowie odzyskują
po 1 punkcie życia.
Pajęcze zmysły
Jeśli spudłujesz, nie otrzymujesz
żadnych obrażeń i zadajesz
2 obrażenia.
„Wymawia się: ko-łol-sky!”
Podwieczorek
S
a
m
G
a
n
d
z
i
k
Połóż żeton podwieczorku na karcie
potwora. Podczas najbliższej fazy
odpoczynku wszyscy bohaterowie
odzyskują punkty życia równe
poziomowi tego potwora.
Ulubiony wróg:
demony
Jeśli trasz demona,
zadaj +4 obrażenia.
Jeśli trasz innego potwora,
zadaj +1 obrażenie.
„Ze mną się wam upiecze!”
Poprawka
Możesz zignorować wynik rzutu
irzucić ponownie.
Pajęcze zmysły
Jeśli spudłujesz, nie otrzymujesz
żadnych obrażeń i zadajesz
2 obrażenia.
B
r
ą
z
o
w
a
S
o
n
j
a
Ulubiony wróg:
zwierzęta
Jeśli trasz zwierzę,
zadaj +4 obrażenia.
Jeśli trasz innego potwora,
zadaj +1 obrażenie.
„Prawą ręką zadam ból,
lewą ręką zadam śmierć”.
Jeśli trasz, zadaj obrażenia
i ponownie weź tę kość. Wykonaj
drugi atak bez użycia jakichkolwiek
broni.
Podwójne
uderzenie
LUSTERECZKO
__________________
Lustereczko, powiedz przecie..., co robisz na sucie?
KAPLICA
___________
No to kaplica!
GARNIEC ZŁOTA
_____________________
Najcenniejsza jest przyjaźń! Możecie mnie tu na chwilę zostawić?
Ostatni krzyk mody!
Ermaksy Hermesa
Nieźle wchodzi i świetnie grzeje.
Woda ognista
Odrzuć po
wykorzystaniu.
Młot na szklarzy
Kto nigdy nie korzystał, niech pierwszy rzuci kamieniem.
Dość droga. Za to średnia.
Przeciętna tarcza
Raz na walkę, gdy spudłujesz,
otrzymujesz -2 obrażenia.
III
3
12
Ciemny jak większość polityków.
C
I
E
M
N
Y
K
S
I
Ą
Ż
Ę
CHCIWY
Jeśli spudłujesz, odrzuć
1 monetę ze skrzyni.
3
III
10
R
O
P
U
C
H
A
R
E
N
E
G
A
T
K
A
„odź do mnie, muszko”.
1
I
2
K
U
B
U
Ś
P
I
Ą
C
H
A
T
E
K
„Tuż po śniadanku i tuż przed obiadkiem. Pora na małe co nieco!”
6 KART WIELKICH
ZŁYCH
33
T
A
Ń
C
Z
Ą
C
Y
Z
K
O
T
A
Ł
K
A
M
I
3
WŚCIEKŁY
Jeżeli spudłujesz, wszyscy bohaterowie
otrzymują obrażenia.
Jego kocie hordy zabójczo urocze.
Jej radioaktywny dech, to prawdziwy oot.
38
P
S
Y
L
O
Z
I
L
L
A
4
ODPORNA
Zadajesz tylko połowę wszystkich
„nieparzystych obrażeń
(zaokrągloną w dół).
„Was też nie śmieszy ta gra słów?”
40
S
M
O
K
L
O
C
H
5
3
E
L
E
M
E
N
T
Y
G
R
Y
Przed rozpoczęciem gry rozłóżcie elementy w następujący sposób:
ZŁÓŻCIE TARCZĘ: Złóżcie ze sobą 4 fragmenty tarczy. Zwróćcie
uwagę na litery na krawędziach tych fragmentów – krawędzie
z identycznymi literami powinny się ze sobą stykać. Złożoną
tarczę umieśćcie na środku stołu.
___________________________________________________
WYBIERZCIE BOHATERÓW: Wybierzcie lub wylosujcie po 1 karcie
bohatera. Połóżcie je przed sobą. Weźcie po 1 znaczniku życia bo-
hatera i umieśćcie je na szczytach torów życia waszych bohaterów
(więcej szczegółów na stronie 9). Niektórzy bohaterowie otrzymują
dodatkowo specjalny żeton odpowiadający ich niebieskiej umie
-
jętności – żeton ten należy umieścić obok karty bohatera stroną
szarą (nieaktywną) ku górze. Niewykorzystane karty bohaterów
i znaczniki odłóżcie do pudełka.
___________________________________________________
PRZYGOTUJCIE TALIĘ PODZIEMI: Potasujcie wszystkie karty
komnat i utwórzcie z nich zakrytą talię podziemi.
___________________________________________________
PRZYGOTUJCIE TALIĘ KRAMIKU: Potasujcie wszystkie karty
ekwipunku i stwórzcie z nich zakrytą talię kramiku.
___________________________________________________
PRZYGOTUJCIE TALIĘ POTWORÓW: Podzielcie karty potworów
według ich poziomu (oznaczonego kolorem i liczbami na rewer-
sach). Potasujcie osobno karty każdego poziomu. Dobierzcie po
3 karty poziomu 1 (żółty), poziomu 2 (turkusowy) oraz poziomu
3 (oletowy). Połóżcie je na szczycie wszystkich kart poziomu
4 (szary): bezpośrednio na szarych kartach powinny znaleźć się
karty poziomu 3, na nich 2, a na szczycie 1.
___________________________________________________
WYZNACZENIE SZEFA: Tak, wiemy. Nikt z was oczywiście nie
pragnie władzy i prawa do kierowania innymi. Ktoś niestety musi
się poświęcić. Wybierzcie (albo wylosujcie), kto z was będzie spra
-
wować funkcję szefa – wręczcie tej osobie znacznik szefa.
Uwaga: Po zakończeniu każdej walki znacznik szefa przejmuje osoba,
która wykończyła potwora.
___________________________________________________
ZRZUTKA NA STARTOWE ZASOBY: Wybebeszcie swoje kieszenie
i sprawdźcie z czym zaczynacie. Połóżcie na stole kafel skrzyni.
Umieśćcie na nim 2 białe kości oraz tyle monet, ilu bohaterów
bierze udział w rozgrywce minus 2. To wasz startowy łup.
___________________________________________________
STWÓRZCIE ZAPASY OGÓLNE: Ułóżcie w dogodnym miejscu
na stole pozostałe złote monety, znaczniki blizn, karty wielkich
złych, pozostałe białe kości oraz kolorowe kości. Rzućcie okiem
na ilustrację na następnej stronie.
1.
2.
3.
4. 7.
8.
x3
x3
x3
9.
5.
(wszystkie szare karty)
USTAWCIE POZIOM TRUDNOŚCI: Umieśćcie tor życia potworów
w pobliżu talii podziemi oraz talii potworów. Umieśćcie 2 znaczniki
życia potworów na polach oznaczonych cyfrą 0. Teraz przyszła
pora, by zdecydować się, czy jesteście miękkimi dziamdziaczka-
mi, czy wielkimi bonzami. Połóżcie (bądź nie) znacznik poziomu
trudności na symbolu serca na torze życia potworów, oznaczając
wybrany poziom trudności:
Na poziomie hardym i infernalnym, rozpoczynając walkę doda-
wajcie potworom wskazaną na znaczniku liczbę punktów życia.
6.
WARIAT SOLO:
Jeli szaleństwo każe ci stawić czoła
wyzwaniom w pojedynkę, pozwól so-
bie choć trochę pomóc. Kontrolujesz
2 bohaterów przygotuj grę, jak do
rozgrywki 2-osobowej.
4
P
R
Z
Y
G
O
T
O
W
A
N
I
E
R
O
Z
G
R
Y
W
K
I
ZWYKŁY HARDY
INFERNALNY
Odłóżcie znacznik
do pudełka
Odwaga
W
i
l
l
K
o
w
a
l
s
k
i
Jeśli trasz potwora, który ma
więcej punktów życia od ciebie,
zadaj mu +3 obrażenia.
Panaceum
Wszyscy bohaterowie odzyskują
po 1 punkcie życia.
Pajęcze zmysły
Jeśli spudłujesz, nie otrzymujesz
żadnych obrażeń i zadajesz
2 obrażenia.
„Wymawia się: ko-łol-sky!”
Podwieczorek
S
a
m
G
a
n
d
z
i
k
Połóż żeton podwieczorku na karcie
potwora. Podczas najbliższej fazy
odpoczynku wszyscy bohaterowie
odzyskują punkty życia równe
poziomowi tego potwora.
Ulubiony wróg:
demony
Jeśli trasz demona,
zadaj +4 obrażenia.
Jeśli trasz innego potwora,
zadaj +1 obrażenie.
„Ze mną się wam upiecze!”
Poprawka
Możesz zignorować wynik rzutu
irzucić ponownie.
Pajęcze zmysły
Jeśli spudłujesz, nie otrzymujesz
żadnych obrażeń i zadajesz
2 obrażenia.
B
r
ą
z
o
w
a
S
o
n
j
a
Ulubiony wróg:
zwierzęta
Jeśli trasz zwierzę,
zadaj +4 obrażenia.
Jeśli trasz innego potwora,
zadaj +1 obrażenie.
„Prawą ręką zadam ból,
lewą ręką zadam śmierć”.
Jeśli trasz, zadaj obrażenia
i ponownie weź tę kość. Wykonaj
drugi atak bez użycia jakichkolwiek
broni.
Podwójne
uderzenie
(przygotowanie
a 3 graczy)
1
3
2
2
5
7
8
9
4
2
6
5
P
R
Z
Y
G
O
T
O
W
A
N
I
E
R
O
Z
G
R
Y
W
K
I
P
R
Z
Y
G
O
T
O
W
A
N
I
E
R
O
Z
G
R
Y
W
K
I

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 40 618 750 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756