Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje NASZA KSIĘGARNIA
›
Instrukcja Gra karciana NASZA KSIĘGARNIA Kruki
Znaleziono w kategoriach:
Gry karciane
(8)
Wróć
Instrukcja obsługi Gra karciana NASZA KSIĘGARNIA Kruki
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
Kruk
i c
o no
c u
d
a
j
ą s
i
ę w p
o
d
r
óż po k
rai
nac
h, któr
e śnią si
ę lud
zi
om.
Muszą s
ię spi
esz
yć, a
b
y
z
a
k
o
ń
czyć podr
óż prz
ed nadejśc
iem pora
nk
a.
Wy
gra gr
acz, kt
órego k
ruk jak
o pierwsz
y pokona t
ras
ę wyści
gu.
ELEMEN
T
Y
GR
Y
A
2 kr
uki
B
50 kart lot
u
(po 25 dla k
aż
dego gra
cza
)
K
arty t
e sł
u
żą do prze
suwan
ia k
ruk
ów na tr
asi
e wyśc
igu. K
art
y przed
-
st
awi
ają k
ra
iny
, do kt
órych mo
że w
leci
eć kruk.
C
40 ka
rt trasy
K
art
y t
e tworzą tr
asę wyśc
igu
, po któr
ej porusz
aj
ą się k
ruki. Na k
ażdej
ka
rc
ie znaj
duj
ą się 2 pola przeds
ta
wia
jąc
e krai
ny z
e snów
.
D
16
kar
t a
kcji
(po 8 dla k
ażdego gra
cza
)
K
arty t
e sł
u
żą do z
mia
ny sy
t
uac
ji na t
ras
ie wyśc
igu. Każ
da z t
yc
h
ka
rt może być w
yk
orzys
ta
na t
ylk
o raz podczas g
ry
.
E
Znaczni
k gracza ro
zpoczynającego grę
2003
nominacja
USA
NAJLEPSZA GRA
DWUOSOBOWA
2003
The Dice
T
ower
USA
TOP 10 GIER
2002 ROKU
The Dice
T
ower
USA
TOP 10 GIER
WYŚCIGOWYCH
The Dice
T
ower
USA
2017
TOP 10O
WSZECH CZASÓW
2004
Games Magazine
USA
NAJLEPSZA GRA
DWUOSOBOWA
2014
The Dice
T
ower
USA
TOP 10
RODZINNYCH
GIER DWUOSOBOWYCH
2016
WIELKA
BRYTANIA
NAJLEPSZA
GRA KARCIANA
aut
or: Thorsten Gim
mler
ilustr
acje: M
arcin Minor
A
C
B
Pr
z
e
su
ń
s
w
oje
g
o
k
r
u
k
a
o
1
po
l
e
d
o
p
r
z
od
u
.
C
o
f
n
i
j
k
r
u
k
a
p
r
z
ec
i
w
n
i
k
a
o
1
po
l
e
.
Pr
zesuń swo
j
e
g
o
k
ruk
a o 1 pole
d
o
p
rzo
d
u.
Co
f
ni
j
kruka
prze
c
i
wn
i
ka
o 1
p
o
l
e.
+
W
e
ź
2
d
o
w
o
l
n
e
ka
r
ty
(
l
o
t
u
l
u
b
a
k
c
j
i
)
.
W
e
ź
k
a
r
t
ę
t
r
a
s
y
z
e
s
t
o
s
u
i
s
t
w
ó
rz
o
b
j
a
zd
.
+
W
e
ź
2
d
o
w
o
l
n
e
kart
y
(
lotu l
ub ak
c
j
i)
.
Weź k
artę tr
as
y
z
e
stosu
i
st
w
ó
rz
ob
j
azd
.
Z
a
m
i
e
ń
m
i
e
j
s
c
a
m
i
2
k
a
r
t
y
t
r
a
s
y
.
P
r
z
e
s
u
ń
w
bo
k
1
k
a
r
t
ę
t
r
a
s
y
.
Za
m
i
eń m
i
e
j
scam
i
2 kart
y
tras
y
.
Prz
esu
ń w
bok
1 kart
ę tras
y
.
D
O
b
r
ó
ć
1
k
a
r
t
ę
t
r
a
s
y.
U
s
u
ń
1
k
a
r
t
ę
t
r
a
s
y.
Obróć 1 ka
rtę tr
as
y
.
Usuń 1 k
artę t
ras
y
.
E
1
C
E
L
G
RY
Gracz
e maj
ą do dyspo
z
ycj
i p
o j
ednym k
ruk
u. Umie
ję
tn
ie wyk
or
z
ystu
jąc
ka
rty lo
t
u i ka
rty ak
cj
i, będą się st
ar
al
i jak na
jsz
ybc
ie
j pokonać t
rasę
wyśc
igu. W
ygr
a osoba, któ
rej k
ruk ja
k
o pierwszy do
trz
e do c
elu.
P
R
Z
Y
G
O
T
O
WA
NI
E
G
RY
A
Pot
asujcie wszystkie
k
arty trasy
i ro
złóżc
ie w r
z
ędz
ie
16
kar
t
.
Uwaga!
Na dwóch są
siadu
jąc
yc
h polach
n
ie mogą z
najdo
wać się t
ak
ie
same k
ra
in
y
. Jeśli t
ak się st
an
ie
, obróćc
ie osta
t
nio dołożoną k
art
ę o 18
0
st
opni.
Jeśli nadal dwie takie same kr
ainy będą ze sobą sąsiadowały, po
-
łóżcie w to mie
jsce inną k
artę.
Pr
zykł
ad:
Na dwóch sąsi
adując
ych pol
ach z
naj
dują s
ię żół
te k
ra
iny. Na
-
leż
y więc obr
ócić do
kładaną k
artę do góry nogam
i.
B
Z pozost
ałych
kart tr
asy
stwórzcie s
tos (k
arty leżą rysunkiem kruk
ów
do góry) i połóżcie go z boku st
ołu.
C
Kruki
umieść
c
ie przed pierwszą k
ar
t
ą trasy – k
ażdego z ni
ch prz
ed
inną krainą.
D
Kar
ty
lo
tu
podz
ielci
e na dwie cz
ęśc
i, według rewersów
, i stwórzci
e
z nic
h 2 stosy (
k
arty l
eżą ry
sun
kiem d
rzew do gó
ry)
. K
aż
dy gr
acz bie
-
rze jeden st
os, dokładni
e go t
asu
je i kład
zi
e przed sobą. Obok stosów
zos
ta
wc
ie mi
ejsc
e na karty w
yk
orzy
st
ane podczas g
ry.
E
K
arty akcj
i
podzi
elc
ie na dw
ie czę
ści
, wedł
ug r
ewersów
, i stwórzci
e
z nic
h 2 stosy (
k
arty l
eżą ry
sun
kiem k
ruk
ów do góry
). K
ażd
y gr
acz
bierz
e jeden z ni
ch, do
kładn
ie go t
asu
je i k
ładz
ie przed sobą.
F
Grę ro
z
poczyna osoba, kt
óra osta
t
nio spała najdłuże
j (l
ub na
jst
arszy
gra
cz
) – bierze
znaczn
ik gracz
a rozpoczynając
e
go g
rę
i kład
zi
e go
przed sobą.
2
A
C
E
E
D
D
F
PR
ZEBI
EG ROZGR
Y
W
KI
Gracz
e, wy
kłada
jąc
kar
ty l
otu
i
ka
rty
akcji
, rywal
iz
u
ją o t
o, kt
o pi
er
w
-
sz
y pokona t
rasę wyśc
igu. Ich kru
ki porusz
a
ją się z
godn
ie z ki
erun
kiem
strz
ałek na p
o
wyższ
ym rysu
nk
u.
Przed ro
zpoczęci
em ro
zg
rywk
i gra
cze bi
orą do ręk
i
po 5 kart
.
Sami de
-
cyd
ują, i
le k
art wez
mą ze st
osu
ka
rt
lotu
, a i
le z
e st
osu
kar
t akcj
i
. Gracz
e
trz
yma
ją k
arty w t
aki sposób, a
by przec
iwn
ik n
ie wi
dz
iał
, c
o się na n
ic
h
znajduje.
Pr
zykł
ad:
Gracz A post
anowił wziąć 2 k
ar
t
y akc
ji i 3 k
ar
t
y lot
u.
Gracz B wz
iął 5 kart lotu.
Z
a
m
i
e
ń
m
i
e
j
s
c
a
m
i
2
k
a
r
t
y
t
r
a
s
y
.
P
r
z
e
s
u
ń
w
bo
k
1
k
a
r
t
ę
t
r
a
s
y
.
Zam
i
eń m
i
e
j
s
ca
m
i
2 kart
y
tras
y
.
Prz
esu
ń w
b
o
k
1 kart
ę tra
s
y
.
+
W
e
ź
2
d
o
w
o
l
n
e
ka
r
ty
(
l
o
t
u
l
u
b
a
k
c
j
i
)
.
W
e
ź
k
a
r
t
ę
t
r
a
s
y
z
e
s
t
o
s
u
i
s
t
w
ó
rz
o
b
j
a
zd
.
+
W
e
ź
2
d
o
w
o
l
n
e
kart
y
(
lotu l
ub akc
j
i)
.
Weź ka
rtę tra
s
y
z
e
stosu
i
st
w
ó
r
z
ob
j
azd
.
Gracz A
Gracz B
B
T
or lotu białego kruka
T
or lotu cz
arnego kruka
3
W swoje
j t
urze g
racz moż
e wy
łoż
yć dowolną li
czbę k
art z tyc
h, które t
r
z
y
-
ma w ręk
u – mogą to być z
aró
wno k
arty lo
t
u, ja
k i ka
rty a
kc
ji. W za
leż
ności
od tego
, jak
ą k
artę w
yłoży (
lot
u cz
y ak
c
j
i)
, wyko
na odpowiedn
ie d
zi
ałanie:
•
wy
ło
żenie
kar
ty l
otu
o
znacza, ż
e gracz wyk
ona
l
ot krukie
m
,
•
wy
ło
żenie
kar
ty a
kcji
oz
nacza, ż
e gracz wyk
ona
akcję specjalną
.
⇒
Na koniec swoje
j tury
gracz bier
z
e
3 now
e k
arty
: lo
t
u i/
lu
b ak
c
ji. Sa
m
decydu
je
, ile k
ar
t da
nego ty
pu weź
mi
e. K
arty t
e bierze z
e swoic
h
st
osów k
art (lo
tu i
/lub a
k
cj
i) i dodaje do k
ar
t t
rzy
many
ch w r
ęku.
Niezależnie od tego, ile k
art gracz wyłożył
w swojej t
urze, na jej ko
-
niec
zawsze bierze 3 nowe k
arty
.
⇒
Jeśli po wz
ięci
u k
art gracz
ma w ręku
wi
ęcej niż 7 k
art
,
n
adwyżk
ę
musi o
dł
oż
yć
. Decy
z
ja, kt
óre z n
ic
h odłoży, na
leż
y do gra
cza. K
art
y
lot
u o
d
kłada na st
os k
art wyk
orzy
st
anyc
h, a kart
y ak
c
ji do pudełka.
L
O
T
K
RUK
A
Są 2 sposoby przemi
eszcz
an
ia swoj
ego kruk
a:
A
Gracz wy
kłada
kar
tę l
otu
pr
zedsta
wiając
ą
krainę, która znajduje się
przed kru
kiem
.
Kruk może przelecieć przez ki
lka k
rain
– pod waru
n
-
ki
em że g
racz wyłoż
y
kil
ka kar
t
lotu
prz
edst
awia
jąc
yc
h k
olej
ne kra
in
y.
Pr
zykł
ad:
Gracz wył
o
żył dwie k
ar
t
y lotu
:
zieloną
i
fioletową
. Kruk poru-
sz
a się więc o 2 pola
: najpierw wlat
uje do k
rai
ny
z
ielonej
, a nast
ępnie
do
fioletowej
.
Podcza
s gry moż
e się
zda
rzyć (
w wyn
ik
u d
zi
ałania k
art ak
c
j
i)
, że
przed kru
kiem będz
ie się zna
jdowa
ć
kilka ta
kich samych krain
.
Wy
-
kładaj
ąc
jedn
ą
k
art
ę lot
u z tak
ą kr
ai
ną, gracz prze
leci swo
im k
ru
-
kie
m przez
wszystkie te krainy
!
4
Pr
zykł
ad:
Przed kru
kiem z
najdują s
ię 2
ziel
one
kra
iny. Gr
acz wył
o
żył
zie
-
loną
k
artę lo
tu. Jego kruk z
at
rzyma s
ię więc na d
rugiej
z
ielonej
kraini
e.
B
Gracz wyk
łada
dowolne 2 tak
ie same kart
y lotu
– t
ra
kt
owane są one
jak
1 ka
rta w k
olorze k
ra
iny z
n
a
jd
ując
ej się prz
ed kruk
iem
.
Przykład:
Gracz wyłożył 2
zielone
karty lotu. Następnie przesuwa swojego
kruka do
fiolet
owej
krainy.
Na koniec tury
wszystk
ie
wyłożone ka
rty lot
u
gra
cz
odkłada na swój
sto
s ka
rt
wy
kor
zys
tany
ch
. N
a
st
ępnie b
ierze do r
ęki
3 kar
ty
: lotu i
/
lub
ak
c
ji. Sa
m decydu
je
, ile i j
ak
iego ty
pu k
arty we
źm
ie.
AK
CJE
S
P
ECJ
ALN
E
Jeśli g
racz wyłoż
ył
kar
tę
akcji
, wyk
onu
je
jedn
ą akc
ję s
pecjaln
ą
. Ka
żda
ka
rta prz
edsta
wia 2 a
k
cj
e.
Gracz wybiera i wyk
onuje j
edną z nich.
Po wy
-
kor
zy
stani
u kar
ty
na
leży
ją
odłożyć do pudełka
.
Przesuń swojego kruk
a o 1 p
ole do przodu
Gracz przesuwa swojego kruk
a
o jedno pole do przodu
.
C
of
nij kruk
a p
rzec
iwnik
a o 1 pole
Gracz prz
esuwa
kru
ka p
rz
eci
wnika
o jedno pole do
ty
łu
.
5
NOWOŚCI
Nintendo Switch 2
Philips OneUp
iPhone 16e
JBL Flip 7
JBL Charge 6
Etui iPhone 16e
PS5 Pro
Router Starlink
Mac mini
Call of Duty Black Ops 6
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Tekken 8
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
NA CZASIE
Karma dla psa
Karma dla kota
Obroża Foresto
MagSafe
Kolagen
Frytkownica beztłuszczowa
Ranking suszarek do prania
Piekarnik do zabudowy ranking
Termometr bezdotykowy ranking
Ranking zmywarek
PORADNIK MEDIA EXPERT
Odkurzacz pionowy ranking
Smartwatch damski ranking
Jaka parownica do ubrań najlepsza?
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Najlepsze gry planszowe
Robot sprzątający ranking
POMYSŁ NA PREZENT
Pomysł na prezent
Prezent na komunię
Prezent na urodziny
Ranking smartwatchy
Słuchawki bezprzewodowe ranking
Prezent dla mężczyzny
Etui iPhone 16 Pro Max
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Rodzaje i zastosowanie obroży dla kota
Genshin Impact 5.6 - Co przyniesie najnowsza aktualizacja o nazwie Paralogism?
Czym jest MagSafe? Poznaj technologię, która upraszcza życie
Kody do The Forest – przedmioty, mutanty, budowanie i wiele więcej
Zewnętrzna karta graficzna - sposób działania i zastosowanie
Ranking hulajnóg elektrycznych dla dzieci [TOP10]
Inteligentna lodówka smart – jak odmieni Twoje życie?
Telewizor w sypialni - czym się kierować podczas wyboru?
Kolagen od A do Z – wszystko, co musisz wiedzieć
Ranking kamer sportowych do 1000 zł [TOP10]
Ranking lodówek turystycznych [TOP10]
Ranking zmywarek do zabudowy 45 cm [TOP10]
Narwal Freo Z10 Ultra – Nowy robot sprzątający może cię zaskoczyć. Poznaj funkcje urządzenia
Pielęgnacja kotów długowłosych. Czy potrzebna jest specjalna szczotka?
The Elder Scrolls V: Skyrim – kody na umiejętności, przedmioty i wiele innych
Sprawdź więcej poradników