Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje NASZA KSIĘGARNIA
›
Instrukcja Gra karciana NASZA KSIĘGARNIA Sen
Znaleziono w kategoriach:
Gry karciane
(8)
Wróć
Instrukcja obsługi Gra karciana NASZA KSIĘGARNIA Sen
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
ELEMEN
T
Y G
R
Y
54 ka
r
ty k
rain ze sn
ów
C
E
L
G
RY
Gra
cze udają s
ię w pod
róż do świat
a ze snów
, gdzi
e czekają n
a nich nie
zw
ykł
e
kr
ainy
. Niek
tóre s
ą jak z baj
ki, inne z kole
i mroczn
e i pe
łne k
ruków
. Ce
lem gr
y
jes
t stwo
rzeni
e snu z
ja
k naj
mn
iej
sz
ą lic
zbą k
ru
ków
.
×
9
note
s
o
łówe
k
×
4
autor: Gamew
right
ilustracje
: Marcin
Minor
×
3
W
e
z
2
~
5
Pod
e
jr
z
y
j
1
6
7
Zam
ien 2
~
9
W
ez 2
~
5
krainy spec
jalne
mają dodatk
owe
działanie
Na każdej karcie krainy znajdują się
:
wartość oznaczająca
liczb
ę kruków w kr
ainie
ilustracja przedstawiająca
kr
ainę ze snu
0
1
2
3
4
5
6
7
8
P
R
Z
YGOTOW
A
N
IE GR
Y
A
Dokładnie potasujcie
wszystkie karty
. Weźcie
po 4 k
ar
t
y
i
nie patrzcie,
co się na nich z
najduje
! Po
łóżcie j
e
obrazkiem do doł
u na
s
t
ole pr
zed sobą.
T
e 4 kar
t
y twor
zą
sen gracza
.
Wa
żn
e!
Z
w
róćc
ie uwagę, aby po
dcza
s rozdawania ka
rt n
ikt i
ch nie od
kr
y
wał.
Gra
cze nie mog
ą wied
zieć, jak
ie kar
t
y mają
.
B
Z pozosta
ł
ych kar
t s
twór
zcie
s
tos z
akr
y
t
y
(kar
t
y leż
ą
obrazkie
m do
do
łu
)
i umie
śćc
ie na śro
dku sto
łu.
C
Weźcie pie
r
wszą k
ar
tę ze stosu za
kr
y
tego i p
oł
óżcie obok
ob
razkiem do
gór
y
. Będzie to p
ocząte
k
stosu odkry
tego
.
Pamiętajcie, ż
e
podczas całej gry
kar
t
y leże
ć będą n
a stole w ta
ki spo
sób, jak
na pow
yż
sz
ym r
ysun
ku:
• Kar
t
y t
worz
ące
sen gracza
z
awsze leż
ą na stole
obrazkiem do dołu
.
• Kar
t
y w
stosie
zakr
yt
ym
zawsze leż
ą
obrazkiem do dołu
.
• Kar
t
y w
stosie
odkr
yt
ym
zaws
ze leż
ą
obrazkiem do góry
.
Jeś
li więc p
odcz
as gr
y bę
dzie
cie np. odk
ładać k
ar
tę ze snu na stos o
dkr
y
t
y
,
po
łoż
ycie ją ta
m obra
zki
em do gór
y (
bo na t
ym stos
ie kar
t
y zaws
ze leżą w ta
ki
sp
o
só
b).
1
Sen g
racz
a 3
stos
zakr
y
ty
stos
odkr
y
ty
Sen g
racz
a 2
Sen g
racz
a 4
Sen g
racz
a 1
A
A
A
A
B
C
2
3
2
3
PR
ZEBI
EG
R
OZGRY
W
K
I
W
pr
ow
adzenie
Podcz
as gr
y bę
dzie
cie bra
ć kar
t
y z zak
r
y
tego alb
o odkr
y
teg
o stosu i w
ykony
wać
poniżej opisane działania. Będziecie zmieniać krainy w s
woich snach ora
z
w snac
h r
ywa
li.
Cele
m tych działań
jest posi
adanie jak
najmniejsz
ej licz
by
kr
uków w swo
im śn
ie
.
Gdy k
tór
yś g
racz uzn
a, że w jeg
o śnie je
st najm
niej k
ruków
, mówi
POBUDK
A!
,
co ozna
cza, że r
unda si
ę kończy. Gracze lic
zą kr
uki w swoich s
nach i z
apis
ują
w
yniki. N
astęp
nie rozgr
y
wają kolejn
ą rund
ę.
Gra koń
czy s
ię, gdy k
tór
yś z gra
czy os
iągni
e wy
nik
10
0 k
r
u
ków
. Wygr
a osoba
z na
jmn
ie
jsz
ą li
czb
ą kr
uków
.
Uwaga!
Przed r
ozpoczęc
iem gr
y k
ażda o
soba
p
odg
lą
da 2 k
rai
ny w swo
im
śnie
. M
oże wyb
rać dowoln
e 2 kar
t
y spoś
ród 4 leż
ących pr
zed ni
ą. Po pode
jrze
-
niu odk
łada j
e na swoje miej
sce (wcią
ż obr
azk
iem do d
oł
u)
.
Gra
cze podg
lądają swoj
e 2 kar
t
y w taki s
posó
b, aby ry
wale
nie widzieli,
co się
na nic
h znajdu
je.
Prze
d rozgr
y
wką gr
acze wied
zą wię
c, jakie 2 k
rai
ny mają w swoich s
nach.
2 pozost
ałe k
rainy na r
azi
e pozosta
ją dla nic
h niezna
ne.
Grę rozpoczyna osoba, k
t
ór
a miała ostatniej nocy najd
ziwniejsz
y sen (lub naj-
sta
rs
zy gr
acz). W swojej tur
ze gracz m
oże wykona
ć
jed
no z d
wóc
h dzi
ał
ań
:
A
wz
iąć k
r
ain
ę ze s
tosu o
dk
r
y
te
go
albo
B
wz
iąć k
r
ain
ę ze s
tosu z
ak
r
y
te
go.
Dzia
łani
a te wykon
uje zgodn
ie z poniż
sz
ymi za
sada
mi.
A
Gracz bierze krainę
ze stosu odkrytego
i zamienia ją na jedną ze swojego snu.
Pamię
tajci
e, że na pocz
ątku gr
y ka
żdy zn
a tylko 2 k
rainy w swoim śn
ie.
Jeś
li któ
raś z nic
h nie po
doba się g
raczowi (ma za d
użo kru
kó
w), może ją
za
mieni
ć na kra
inę wido
czną na o
dkr
y
ty
m stosie. M
oże też zar
y
zykować
i w
ymie
nić jed
ną z dwóch ni
eznanych mu k
rai
n.
Pr
zyk
ład
:
Gr
aczowi p
odob
a się k
ra
ina l
eżą
ca na o
dkr
y
t
ym stos
ie
(
A
)
. Kł
adz
ie ją wi
ęc
w mie
jsc
e jed
nej z k
ra
in w swoim ś
nie
(
B
)
. Obie
krainy zami
enia miejs
cami,
pa
mięta
ją
c, że w śni
e kr
ainy le
żą ob
ra
zk
iem do d
oł
u, a na od
kr
y
t
ym stosi
e
obra
zkiem do
gór
y
.
B
Grac
z bier
ze kra
inę
ze stosu zakry
tego
(w tak
i spos
ób, aby r
ywa
le
ni
e
widzieli,
co się na n
iej znaj
duje) i pod
ejmuje d
ecy
zję, co z nią rob
i – wy
bier
a
jedną
z po
niż
sz
ych m
ożli
wośc
i:
B1
Za
mieni
a ją na jed
ną z kra
in
ze swoj
ego s
nu
.
Prz
ykład
:
Gr
aczowi p
odob
a się k
ra
ina w
zięt
a z zak
r
y
tego s
tosu
(
A
)
. Do
kła
da ją wi
ęc
do swoj
ego s
nu, w mie
jsc
e jed
nej z k
ra
in
(
B
)
, k
tórą o
dkł
ada n
a odk
r
y
ty sto
s.
B2
Odk
łada ją n
a
sto
s odk
r
y
t
y
.
Prz
ykład
:
Gr
aczowi n
ie pod
oba s
ię kr
ai
na wz
ięta z z
akr
yte
go stos
u
(
A
)
. Od
kła
da ją
więc n
a stos o
dkr
y
t
y
.
1
8
1
1
7
1
1
9
A
A
A
A
A
A
B
B
B
B
5
4
B3
Wykorzystuje jej
specjalne działanie
(krainy specjalne opisane są poniżej).
Gra
cz może (ale nie mu
si) w
ykor
zy
stać to dzia
łan
ie – decy
zja na
leży d
o
gra
cza.
•
Jeś
li post
anowi
ł wy
korz
ysta
ć dział
anie sp
ecja
lne, odk
łada tę k
rainę n
a
stos od
kr
y
ty
, a na
stępn
ie w
ykonuje dzia
ła
nie.
•
Jeś
li gracz n
ie chce s
korz
ysta
ć ze spec
jalne
go dzia
łani
a, kr
ainę tę tra
k
-
tuje ja
k norm
alną k
rainę (
patr
z:
B1
,
B2
).
Pr
zyk
ład
:
Kr
ain
a wz
ięta z z
akr
y
te
go stos
u
(
A
)
ma d
zia
ła
nie s
pec
jal
ne. G
rac
z post
a-
nawi
a ją w
ykor
z
ystać. O
dkł
ad
a tę kr
ain
ę na stos o
dkr
y
t
y i wy
konuj
e odp
o-
wiednie działa
nie.
KR
AINY
S
P
ECJ
ALN
E
Gdy g
racz weźmi
e
krainę specj
alną
z zak
r
y
tego stos
u, pode
jmuje de
cyzj
ę,
c
zy
chce wykorzystać je
j specjalne
dzia
łanie
:
•
je
śli n
ie c
hc
e
, trak
tuje ją ja
k norm
alną k
rainę – cz
yli d
okład
a ją do swojeg
o
snu (
B1
) lub od
kłada n
a odkr
y
t
y stos (
B2
),
•
jeśli
chce
, odkład
a ją na stos o
dkr
y
t
y i prze
prowadza dz
iała
nie sp
ecja
lne.
Weź
2
Gra
cz
bierze 2
krainy
z gór
y za
kr
y
tego s
tosu.
Wybiera jedną
z ni
ch
(dru
gą odkł
ada na s
tos odkr
y
t
y) i w
ykonuje je
dno z no
rmal
-
nych d
zia
ła
ń opi
sa
nych wcze
śn
iej (
B1
,
B2
,
B3
).
Pod
ejr
z
yj 1
Gra
cz
podgląda
1 dow
olną krainę
ze snu dowoln
ego gr
acza (mo
-
że pod
ejrze
ć kra
inę w swoim śn
ie)
, a na
stępni
e odkł
ada na to sa
mo
miejsce.
1
1
Wez 2
~
5
We
z 2
~
5
Pode
jrzy
j 1
6
A
A
5
4
NOWOŚCI
Nintendo Switch 2
Philips OneUp
iPhone 16e
JBL Flip 7
JBL Charge 6
Etui iPhone 16e
PS5 Pro
Router Starlink
Mac mini
Call of Duty Black Ops 6
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Tekken 8
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
NA CZASIE
Karma dla psa
Karma dla kota
Obroża Foresto
MagSafe
Kolagen
Frytkownica beztłuszczowa
Ranking suszarek do prania
Piekarnik do zabudowy ranking
Termometr bezdotykowy ranking
Ranking zmywarek
PORADNIK MEDIA EXPERT
Odkurzacz pionowy ranking
Smartwatch damski ranking
Jaka parownica do ubrań najlepsza?
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Najlepsze gry planszowe
Robot sprzątający ranking
POMYSŁ NA PREZENT
Pomysł na prezent
Prezent na komunię
Prezent na urodziny
Ranking smartwatchy
Słuchawki bezprzewodowe ranking
Prezent dla mężczyzny
Etui iPhone 16 Pro Max
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Jak bezpiecznie podróżować z kotem?
Czym jest MagSafe? Poznaj technologię, która upraszcza życie
Kody do The Forest – przedmioty, mutanty, budowanie i wiele więcej
Assassin’s Creed Shadows trafi na Nintendo Switch 2? Wszystko na to wskazuje!
Zewnętrzna karta graficzna - sposób działania i zastosowanie
Ranking hulajnóg elektrycznych dla dzieci [TOP10]
Inteligentna lodówka smart – jak odmieni Twoje życie?
Telewizor w sypialni - czym się kierować podczas wyboru?
Kolagen od A do Z – wszystko, co musisz wiedzieć
Ranking kamer sportowych do 1000 zł [TOP10]
Ranking lodówek turystycznych [TOP10]
Ranking zmywarek do zabudowy 45 cm [TOP10]
Co zrobić, gdy pies boi się transportera?
The Elder Scrolls V: Skyrim – kody na umiejętności, przedmioty i wiele innych
Ta obudowa wygląda jak z filmu sci-fi! Poznaj szczegóły GAMEMAX Blade Concept
Sprawdź więcej poradników