Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje NASZA KSIĘGARNIA
›
Instrukcja Dodatek do gry NASZA KSIĘGARNIA Wyprawa do El Dorado – Demony dżungli
Znaleziono w kategoriach:
Gry planszowe
(33)
Wróć
Instrukcja obsługi Dodatek do gry NASZA KSIĘGARNIA Wyprawa do El Dorado – Demony dżungli
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
Autor gry: Reiner Knizia
Ilustracje i opracow
anie graficzne: Vincent Dutrait
Reiner Knizia dziękuje
wszystkim testerom. Do
rozwoju dodatku
Demony
dżungli
w
szczególności przyczynili się:
Sebastian Bleasdale, Chris
Dearlove, Florian
Gratzer
, Florian
Ionescu, Simon Kane, Dorette
P
eters i
V
roni Sigl.
Specjalne podziękowania dla
Philippa Wintera.
© Dr Reiner Knizia. All rights reserv
ed.
ELEMENT
Y
GR
Y
3 nowe płytki
terenu
baza
2 nowe blokady
18 nowych żetonów
jaskiń
15 kart
demonów
20 znaczników klątwy
Demony dżungli
to nie samodzielna
gra, do
rozgrywki niezbędna
jest gra
Wyprawa do El
Dorado
.
Instrukcja ta zawiera
zasady
, które dodatek
wprowadza do gry. Jeśli nie
zaznaczono inaczej, podczas
rozgrywki obowiązują zasady
z podstawow
ej wersji
W
yprawy do El
Dorado
.
W pudełku
Demonów dżungli
znajdziecie
prezent
,
który dodaliśmy
do
talii kart:
ZEST
A
W KART DODA
TKO
WYCH
składający się
z
11 kart
(instrukcja + 3
rodzaje kart:
3 ×
Przyrodnik
, 3 ×
Plan trasy
,
4 ×
List polecający
).
Oznaczone są symbolem,
który widzicie
obok.
Kart tych możecie
używać, grając
w
Wypra
wę do
El Dorado
z
dodatkiem
Demony dżungli
lub bez
niego. Możecie ich
również używać razem
z innymi
kartami dodatkowymi, które rozdajemy na
naszym profilu:
Uwaga!
Wszystkie karty
z dodatku
Demony
dżungli
są
oznaczone symbolem demona.
płytk
a
st
ar
towa
baza
PRZY
GOTOW
ANIE
GRY
TR
ASA WYPR
A
WY
Podczas tworzenia trasy wyprawy wykorzystujecie
3 nowe płytki terenu
. Na stronie 7
znajduje się
kilka tras wyprawy
proponowan
ych przez autora
gry
. Zachęcamy też
do
tworzenia własnych tras z
wykorzystaniem nowych płytek
terenu. Niezależnie
od wybranej trasy wyprawy
do drugiej płytki terenu
zawsze należy dołożyć bazę
.
2
pł
ytk
a
st
ar
t
o
w
a
pł
ytk
a
st
ar
t
o
w
a
4 karty
towarzyszy podróży
12 nowych kart
wyprawy
10 kart
bohaterów
karta
towarzysza
podróży
st
os
boha
t
er
ó
w
ba
z
a
talia startowa
3
NO
WE
KART
Y WYPR
AWY
12 nowych kart
wyprawy
podzielcie na
4 stosy po
3 karty
i połóżcie
(obrazkami do góry)
obok
rynku
. Na początku
gry obok
rynku będzie
więc 16
stosów (a nie
12, jak
w grze
podstawow
ej).
KART
Y TOW
ARZYSZY PODRÓŻY
Potasujcie
4
karty towarzyszy podróży
i
rozdajcie każdemu
graczowi
po 1
karcie
. Każdy gracz
ujawnia otrzymaną kartę
pozostałym, a następnie
dokłada ją
do swojej
talii
startowej
. Gracze rozpoczną więc
grę z
9 kartami
w talii
(a nie 8,
jak w
grze podstawowej).
Jeśli gracie w
mniej niż
4 graczy, niewykorzystywane karty towarzyszy
podróży odłóżcie
do pudełka.
podr
óży
KART
Y DEMONÓW
Z
15
kart demonów
stwórzcie
stos i
połóżcie (obrazkami do
góry)
obok trasy
wyprawy
. Stos ten
b
ędziemy nazywać
stosem
demonów
.
ŻETONY JASKIŃ
Podczas rozgrywki z
dodatkiem
Demony dżungli
zawsze wykorzystywany jest
W
ARIANT Z JASKINIAMI
z podstawowej wersji
g
ry.
Na
stronie 6
znajdują się odpowiedzi
na najczęściej
zadawane przez graczy pytania
dotyczące tego wariantu.
18 nowych żetonów
jaskiń
wymieszajcie z
żetonami jaskiń
z gry
podstawow
ej.
Następnie rozłóżcie je
na trasie
wyprawy
(na polach
gór z jaskinią)
zgodnie z
zasadami z
gry podstawowej.
Żetony jaskiń, które
nie zostały
umieszczone na trasie
wyprawy
,
połóżcie (obrazkami do
dołu) obok
trasy wyprawy
.
Będziemy
je nazywać
pulą żetonów jaskiń
.
Jeśli podczas gr
y pula ta
się wyczerpie,
weźcie z pudełka
żetony wykorzystane podczas gr
y,
wymieszajcie je
(obrazkami do dołu), a
następnie stwórzcie
z nich
nową pulę.
ZNA
CZNIKI
KLĄTW
Wymieszajcie
20 znaczników klątw
,
stwórzcie z nich
stos i
połóżcie (obrazkami do
dołu)
obok
trasy wyprawy
. Stos ten
będziemy nazywać
stosem
klątw
.
KART
Y BOHATERÓW
Potasujcie
10
kart bohaterów
, stwórzcie z
nich stos
i połóżcie
(obrazkami do dołu)
obok bazy
. Stos
ten będziemy nazywać
stosem bohaterów
.
boha
t
er
ó
w
boha
t
er
ó
w
st
os
boha
t
er
ó
w
ba
z
a
,
stw
órz
cie
z
nich
st
os
i
poł
óżcie
,
stw
órz
cie
z
nich
st
os
i
poł
óżcie
Z
będziem
y
nazyw
ać
ŻETONY
JASKIŃ
Z
będziem
y
nazyw
ać
ŻETONY
JASKIŃ
W
ymie
s
z
a
jcie
ZMIANY
W
ZASADA
CH
GRY
KART
Y TOW
ARZYSZY PODRÓŻY
Dzięki nim
początkow
e
talie graczy
się różnią
– każdy gracz
ma inną
kartę
towarzysza podróży
.
Karty te,
obok normalnego działania
znanego graczom
z podstawowej wersji gry, mają
też nowe działanie:
gracz może
wykorzystać
silniejsze działanie karty
,
potem jednak
musi
odłożyć
kartę do
pudełka
.
Po zagraniu karty
towarzysza podróży gracz podejmuje
decyzję:
•
czy wykorzystuje
normalne
działanie karty
(kładzie ją
wtedy obok swojej
płytki
ekspedycji),
•
czy wykorzystuje
silniejsze
działanie
karty
(odkłada ją
wtedy do
pudełka).
Przykład:
Karolina zagrywa swoją kartę
towarzysza
podróży
Frank
i podejmuje
decyzję, co robi:
wykorzystuje
1 maczetę
albo
1 wiosło
,
albo
1
monetę
(następnie kartę
kładzie obok
swojej płytki ekspedycji)
albo
wykorzystuje silniejsze działanie
karty:
2 maczety
albo
2 wiosła
,
albo
2
monety
(następnie kartę odkłada
do pudełka).
4
KART
Y DEMONÓW
Ich celem jest
utrudnienie graczom
wędrówki do El
Dorado.
Demony zapychają talię
gracza
(im
więcej demonów,
tym dłużej
gracz musi czekać
na pojawienie się
w ręce
przydatnych kart). Karty te
trafiają do
graczy w
wyniku
działania klątwy
UDRĘKA
(patrz:
ZNACZNIKI KLĄTW, str
.
5).
Jak sobie radzić
z demonami?
•
Można je
wykorzystać podczas zakupu nowej
karty – ich
wartość wynosi
½
.
•
Można je
wykorzystać do wejścia na
rumowisko
(odkładane są
obok płytki ekspedycji)
lub do
obozu
(odkładane
są na
stos
demonów
).
•
Można się
ich pozbyć ze
swojej talii, wykorzystując karty
takie jak
Dziennik podróży
(karty demonów odkładane
są na
stos demonów
).
•
W
Fazie 2 –
Odłożenie kart
można
je odłożyć
z ręki
na stos
kart wykorzystanych.
Uwaga!
Pamiętajcie, że
karty demonów
usuwane z talii
gracza należy odkładać
na
stos
demonów
, a nie
do pudełka.
BAZA
Jeśli pionek
gracza zakończy swój ruch
na 1
z 3
pól
bazy
,
gracz wykonuje poniższe działania:
•
Odkrywa
3
karty
ze
stosu bohaterów
i
kładzie obok.
•
Wybiera
1
z nich i
dodaje ją
do kart
trzymanych w ręce
.
•
Pozostałe 2 karty
dodaje do
stosu
bohaterów
i
dokładnie tasuje.
•
Gracz może
kontynuow
ać
swoją turę.
Zdobytą właśnie kartę
bohatera gracz może
zagrać w
tej samej
turze.
Opis kart
bohaterów znajduje się
na końcu instrukcji.
Uwaga!
Podczas gry
każdy gracz może
odwiedzić bazę
tylko raz
!
NO
WE
PŁYT
KI
TERENU
Znajdują się
na nich
2 n
o
w
e rodzaje pól:
demony i
tunele.
DEMONY
Jeśli gracz chce
przesunąć swój pionek
na pole
demona:
•
nie zagrywa
żadnej karty
,
•
przesuwa swój pionek
na pole demona,
•
następnie
losuje 1 znacznik ze
stosu klątw
za każdy symbol demona
widoczny na polu, na
które przesunął pionek,
•
wylosowany znacznik (lub
znaczniki) gracz kładzie
odkryty przed
sobą na
stole.
Opis znaczników klątw
znajduje się
na stronie 5.
Uwaga!
Niektóre karty
(np.
T
ubylec
)
pozwalają zignorować siłę
pola, na które
wszedł pionek. Jeśli
gracz
przesunął swój pionek
na pole
demona w
wyniku zagrania takiej
karty, nie losuje
znaczników klątw
!
TUNELE
Jeśli gracz chce przesunąć swój pionek na
pole tunelu, wykonuje takie same działania jak
w przypadku wejścia na pole demona.
Wszystkie pola tunelu znajdujące się
na tej
samej płytce terenu
są ze
sobą połączone
(podziemnymi
tunelami oczywiście).
Z pola
tunelu gracz może
przesunąć pionek:
•
na pole
sąsiadujące z tym
polem tunelu
(zgodnie z
zasadami przesuwania pionków z
podstawo
wej wersji gry),
•
na dowolne pole
tunelu znajdujące się
na tej
samej płytce
terenu – następnie
gracz
losuje 1
znacznik ze
stosu klątw
za każdy
symbol demona
na
do
w
o
lne
po
l
e
tunel
u
zna
jdu
jąc
e
się
widoczny na
polu tunelu,
na które przesunął
pionek.
Uwaga!
Pola tunelu znajdujące się
na tej
samej płytce
terenu traktowane są jak
pola sąsiadujące
ze sobą
(dzięki
połączeniu podziemnymi tunelami).
Jeśli więc
jakaś karta lub
znacznik klątw
pozwalają przesunąć pionek
na
sąsiadujące pole, można
przesunąć go
z jednego
pola tunelu na
inne pole
tunelu (na
tej samej płytce
terenu).
BLOKAD
Y
Nowe blokady działają tak
samo jak
blokady w
podstawo
wej
wersji gry.
Z tą
różnicą, że
aby zdobyć blokadę
z demonem, gracz
musi
wylosować
1 znacznik
ze
stosu klątw
.
J
eśli
pionek
gr
a
cz
a
z
a
k
ończy
s
w
ó
j
ruch
na
1
z
3
pól
•
•
Z
na
jdu
ją
się
na
nich
2
no
w
e
r
odz
a
je
pól:
demon
y
i
tunel
e
.
N
O
WE
PŁYTKI
TERENU
Z
na
jdu
ją
się
na
nich
2
no
w
e
r
odz
a
je
pól:
demon
y
i
tunel
e
.
J
eśli
pionek
gr
a
cz
a
z
a
k
ończy
s
w
ó
j
ruch
na
1
z
3
pól
N
O
WE
PŁYTKI
TERENU
Z
na
jdu
ją
się
na
nich
2
no
w
e
r
odz
a
je
pól:
demon
y
i
tunel
e
.
5
ZNA
CZNIKI
KLĄTW
Gdy gracz
zmuszony jest wylosować odpowiednią liczbę
znaczników klątwy, kładzie
je odkryte
przed sobą i
rozpatruje
w kolejności, w
której je wylosował.
Niektóre klątwy działają
od razu po
wylosowaniu i są
odkładane do
pudełka
(
czerwona obwódka
), a inne
działają tak
długo, aż zostaną
zdjęte z
gracza (
czarna obwódka
).
Wszystkie klątwy zdjęte z
gracza odkładane
są do
pudełka. Jeśli w
trakcie gry
stos
klątw
się
wyczerpie, należy wziąć
z pudełka
wszystkie znajdujące się
tam znaczniki
klątw, zakryć, wymieszać
i stworzyć z
nich nowy
stos klątw
.
VOODOO
Osoba siedząca z lewej strony gracza, który
wylosował tę
klątwę,
maksymalnie 2 razy przesuwa jego pionek
*
na
sąsiadujące pole
(ignorując siłę tego pola).
Po
lem tym nie
mogą być góry ani
pole zajęte przez inny pionek.
Uwaga!
Przesuwany pionek nie może przejść przez
tunel,
zdobyć blokady ani zebrać żetonów jaskiń. Efekty pól,
na które zostały przesunięte pionki, są
ignorowane.
* W rozgrywce dwuosobowej przesuwany jest pionek,
którym gracz z tą
klątwą właśnie wykonał ruch.
3 ×
P
ARALIŻ
Począwszy od osoby siedzącej z lewej strony gracza, który
wylosował tę klątwę (a później zgodnie
z kolejnością
graczy),
każdy przeciwnik może przesunąć swój pionek
*
na sąsiadujące
pole
(ignorując siłę tego pola). Polem tym
nie mogą być góry
ani pole zajęte przez inny pionek.
Uwaga!
Przesuwany pionek nie może przejść przez
tunel,
zdobyć blokady ani zebrać żetonów jaskini. Efekty pól,
na
które zostały przesunięte pionki, są ignorowane.
* W rozgrywce dwuosobowej gracz może przesunąć oba
swoje pionki.
3 ×
GORĄCZKA JASKINIOW
A
Gracz nie może zagrywać żetonów jaskiń
, dopóki klątwa nie
zostanie z niego zdjęta.
Aby zdjąć z siebie tę klątwę, gra
cz
musi odłożyć
(
do pudełka) dow
olny żeton jaskini. Gracz nie
wykonuje działań związany
ch z odkładanym żetonem. Mając
na so
bie tę klątwę, gracz nadal może zbierać
żetony jaskiń.
2 ×
UDRĘKA
Gracz bierze kartę demona ze
stosu demonów
i kładzie
ją na swoim stosie kart
wykorzystany
ch.
Znacznik klątwy
odkładany jest do pudełka.
6 ×
6 ×
LET
ARG
Gracz nie może używać symbolu
widocznego na znaczniku
klątwy
, dopóki klątwa nie
zostanie z niego zdjęta.
Aby zdjąć
z siebie tę klątwę
,
gracz musi odłożyć dowolną kombinację
kart i/lub żetonów jaskiń
z odpowiednim symbolem. Jeśli
odłoży więcej symboli, niż
wskazuje znacznik klątwy,
nadliczbowe symbole przepadają.
Odkładane karty gracz kładzie
na swój stos kart
wykorzystany
ch,
a odkładane żetony jaskiń do
pudełka.
Gracz nie wykonuje działań związanych z odkładanymi
kartami i żetonami jaskiń.
1 ×
1 ×
1 ×
NIESZCZĘŚCIE
Gracz nie może
zagrywać żadnych kart
, dopóki
klątwa nie
zostanie z niego
zdjęta.
Aby zdjąć z
siebie tę klątwę
, gracz musi
odłożyć (na sw
ój stos kart wykorzystany
ch) 2 dowolne karty
.
Uwaga!
Jeśli gracz ma w
ręce tylko 1 kartę, to nie
może zdjąć
z siebie tej klątwy.
2 ×
NIEDOLA
Gracz nie może zagrywać
fioletowych
kart
, dopóki
klątwa
nie zostanie z niego
zdjęta.
Aby zdjąć z siebie tę klątwę
,
gracz musi odłożyć (na swój stos
kart wykorzystanych
)
dowolną
fioletową
kartę. Gracz nie
wykonuje działań
związanych z odkładaną kartą.
1 ×
Przykład:
Kuba wylosował
znacznik klątwy z
maczetami. Aby zdjąć z
siebie tę
klątwę,
musi więc
odłożyć 2 maczety, np.:
2 karty
Globtroter
kartę
Zwiadowca
kartę
Luna
i
żeton jaskini
żeton jaskini
(1 maczeta przepada)
NOWOŚCI
Nintendo Switch 2
Philips OneUp
iPhone 16e
JBL Flip 7
JBL Charge 6
Etui iPhone 16e
PS5 Pro
Router Starlink
Mac mini
Call of Duty Black Ops 6
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Tekken 8
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
NA CZASIE
Karma dla psa
Karma dla kota
Obroża Foresto
MagSafe
Kolagen
Frytkownica beztłuszczowa
Ranking suszarek do prania
Piekarnik do zabudowy ranking
Termometr bezdotykowy ranking
Ranking zmywarek
PORADNIK MEDIA EXPERT
Odkurzacz pionowy ranking
Smartwatch damski ranking
Jaka parownica do ubrań najlepsza?
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Najlepsze gry planszowe
Robot sprzątający ranking
POMYSŁ NA PREZENT
Pomysł na prezent
Prezent na komunię
Prezent na urodziny
Ranking smartwatchy
Słuchawki bezprzewodowe ranking
Prezent dla mężczyzny
Etui iPhone 16 Pro Max
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Pielęgnacja kotów długowłosych. Czy potrzebna jest specjalna szczotka?
Czy MOVA X4 Pro jest najlepszym odkurzaczem pionowym? Poznaj funkcje nowego urządzenia
Czym jest MagSafe? Poznaj technologię, która upraszcza życie
Kody do The Forest – przedmioty, mutanty, budowanie i wiele więcej
Zewnętrzna karta graficzna - sposób działania i zastosowanie
Ranking hulajnóg elektrycznych dla dzieci [TOP10]
Inteligentna lodówka smart – jak odmieni Twoje życie?
Telewizor w sypialni - czym się kierować podczas wyboru?
Kolagen od A do Z – wszystko, co musisz wiedzieć
Ranking kamer sportowych do 1000 zł [TOP10]
Ranking lodówek turystycznych [TOP10]
Ranking zmywarek do zabudowy 45 cm [TOP10]
Gdzie ustawić kuwetę dla kota?
Frostpunk 1886 - Ogłoszono remake uznanego city buildera. Poznajcie szczegóły!
The Elder Scrolls V: Skyrim – kody na umiejętności, przedmioty i wiele innych
Sprawdź więcej poradników