Znaleziono w kategoriach:
Gra edukacyjna NASZA KSIĘGARNIA Zagraj, zrozum, zapamiętaj Plus i minus Nauka liczenia

Instrukcja obsługi Gra edukacyjna NASZA KSIĘGARNIA Zagraj, zrozum, zapamiętaj Plus i minus Nauka liczenia

Wróć
1
ZZZ: ZagrajZrozumZapamiętaj,
czyli nowoczesna edukacja
w kolorach tęczy
Nowa seria edukacyjna, która wspiera ucznw,
rodziców i nauczycieli dzięki sprytnej metodzie
ZZZ: Zagraj–ZrozumZapamiętaj
. Znajdziemy w niej gry
o żnym stopniu trudności. Każda z nich sprawdzi się
na danym etapie edukacyjnym: od wczesnoszkolnego
(klasy 0–3) ażdo poziomu szkółponadpodstawowych.
Każda gra w serii pomaga opanować1 zagadnienie lub
rozwiązać1 problem z 1 przedmiotu szkolnego, np. nauka
liczenia do 20 (klasy 0–3 szkoły podstawowej) czy odmiana
przez przypadki (klasy 4–6 szkoły podstawowej).
Wszystkie propozycje gier i zabaw sprawdząsięi w szkole,
i w domu.
Spryciula jest uczniem, który nie lubi sięuczyć. Dlatego szuka
sprytnych sposow na szybkie i skuteczne przyswojenie
wiedzy. Wciągająca rozgrywka z przyjaciółmi zamiast wkuwania
regułek z podręcznika? Zdaniem Spryciuli nie ma nic lepszego!
Każdy przedmiot szkolny w serii ma sj kolor i swojego
zwierzęcego eksperta z danej dziedziny wiedzy. Niezwykli
przyjaciele Spryciuli znająwyłącznie sprawdzone sposoby
na szkolne problemy. Z tąekipąwiedza sama wchodzi do głowy!
I to bez podręczników!
Poznajcie Spryciulęi pierwsze 2 przedmioty, czyli 2 kolory
naszej edukacyjnej tęczy!
Co to
za seria?
ZZZ
1 gra
= 1 problem
= 1 przedmiot
= 1 etap
1 przedmiot
= 1 kolor
Kim jest
Spryciula?
Spryciula i jego ekspercka ekipa zwierzaków pomagająrozwiązywaćszkolne problemy.
Ucząnie tylko tego, czego trzeba sięuczyć, lecz także tego, jak to robić. Zamiast
tradycyjnych podręczników proponująwciągające gry i zabawy. Dzięki temu nauka
przestaje byćprzykrąkoniecznościąi zmienia sięw kolorowąprzygodępełnąemocji!
SPRYCIULA
3
2
NOTATKA
TUTAJ POWINNA SIĘZNALEŹĆ TWOJA WŁASNA NOTATKA.
PLUS i MINUS. Nauka liczenia.
informacje o grze
PODSUMOWANIE, WNIOSKI
NA DOLE ZAPISUJ TO, CO NAJWAŻNIEJSZE I WARTE ZAPAMIĘTANIA. WIEDZA W PIGUŁCE.
Wszystkie przewodniki do gier w tej serii sątworzone
za pomocąmetody Cornella. Brzmi poważnie? A jest
banalnie proste i ułatwia szkolne życie. To taki sprytny
sposób notowania, który możesz przetestowaćna
lekcjach i w domu.
Zobacz, jak tworzyćnotatki,
dzięki którym zapamiętasz
nowe treści jużw trakcie
ich zapisywania!
PLUS i MINUS. Nauka liczenia
to matematyczna gra karciana,
która pomaga uczniom utrwalićdodawanie i odejmowanie
do 20. Oprócz tego wprowadza w świat podstawowych pojęć
związanych z liczeniem, np. parzyste”, nieparzyste”, „większe
niż...”, „mniejsze niż...”, „suma, żnica itp.
W grze pojawiająsięelementy myślenia wizualnego oraz
tzw. „liczenia na konkretach”. Oznacza to, że na kartach
zobaczymy żne rozwiązania grafczne, które ułatwiają
wykonywanie działańmatematycznych. Dzięki temu gra wspiera
wszystkich uczniów bez względu na ich możliwości poznawcze
i poziom wiedzy. Szczegółowe inormacje na temat sposobu
prezentacji wiedzy na kartach znajdująsięna stronie 5.
W grze pojawia sięszczur Matemateusz pierwszy niezwykły
przyjaciel Spryciuli i zwierzęcy ekspert od matematyki,
który zna same sprytne sposoby na szkolne problemy.
Zamiast nudnych zeszytów ćwiczeńMatemateusz proponuje
angażujące zadania pełne zabawnych skojarzeń, np. wygryzanie
dziur w serze (dodawanie) lub plucie pestkami z arbuza
(odejmowanie).
Kim jest
Matemateusz?
Liczenie na
konkretach
Czego uczy
ta gra?
HASŁA
PYTANIA
SŁOWA
KLUCZOWE
NA MARGINESIE
ZAPISUJ TO, CO
WAŻNE W TEKŚCIE
NOTATKI OBOK.
TEMAT
NA GÓRZE ZAPISUJ TEMAT NOTATKI.
Sprytne notowanie, czyli po co nam metoda Cornella?
karty działań
4 5
PLUS i MINUS. Nauka liczenia
to matematyczna gra karciana dla 2–4 graczy od 7. roku
życia. Uczy dodawania i odejmowania do 20 z wykorzystaniem tzw. liczenia na konkretach.
W pudełku znajdująsię160 kart i poradnik z pomysłami na gry i zabawy.
karty
Matemateusza
= karty działań
matematycznych
liczenie na
konkretach
serowe
i arbuzowe karty
Matemateusza =
zakres do 10
Karty Matemateusza przedstawiająliczby od 1 do 10.
Każda z liczb (niezależnie od rodzaju karty: dodawania lub
odejmowania) jest dodatkowo zobrazowana na konkretach.
Liczby na kartach dodawania mająadekwatnąliczbędziur
w serze, a na arbuzowych kartach odejmowania pestek,
np. serowa karta z cyrą1 ma 1 dziurę, a arbuzowa karta
z cyrą6 ma 6 pestek.
Dzięki takiemu sposobowi grafcznego przedstawienia liczby
uczniowie mogąsprawniej wykonywaćobliczenia i samodzielnie
sprawdzać, czy dobrze je wykonali. Wystarczy policzyćdziury
w serze lub pestki z arbuza, czyli liczyćna konkretach.
W rnej części kart Matemateusza znajdująsięinormacje
o tym, jakie działanie matematyczne należy wykonać.
W prawym rogu każdej karty widnieje działanie wyrażone
symbolicznie, np. „-2” lub +6”, a w lewym rogu grafcznie,
np. 2 pestki lub 6 dziur w serze. (Nie, to nie sąbobki
Matemateusza!).
Jak używać kart Spryciuli
i Matemateusza?
Co zawiera
pudełko?
krótki opis gry Gra skierowana jest do uczniów, którzy ukończyli 7. rok życia.
Jednocześnie może siębawić4 uczestników. Zestaw doskonale
sięsprawdzi jako uzupełnienie tradycyjnych metod nauki
liczenia: na lekcjach matematyki w klasach 0–3 szkoły
podstawowej, na zajęciach dodatkowych z tego przedmiotu
oraz w domu.
ZAWARTOŚĆ PUDEŁKA:
110 kart Matemateusza:
45 serowych kart dodawania
45 arbuzowych kart odejmowania
20 kart celów
50 kart Spryciuli (dodatkowe karty do układania działań
matematycznych)
przewodnik z pomysłami na gry i zabawy matematyczne
WSKAZÓWKA:
Karty dodawania i odejmowania (karty działań) żniąsię
kolorami obrazka na odwrocie od kart celów.
żnice kolorystyczne ułatwiająwybór konkretnych rodzajów
kart do poszczególnych gier i zabaw.
67
Policz, ile kratek
jest podświetlonych.
W przypadku obu sposobów grafcznego pokazania liczb
uczniowie mogąna początku wskazywaćpalcem poszczególne
elementy (pestki, dziury, kratki) i je liczyć. Na źniejszym
etapie zabaw i gier uczniowie zazwyczaj korzystająjuż
głównie z zapisu symbolicznego liczb, gdyżpotrafąje
rozpoznawaći liczyćw pamięci.
W zestawie nie ma kart z cyrą0. Zjadłje Matemateusz,
gdyżuznał,że nie będądo niczego potrzebne. Dlaczego?
sposoby
grafcznego
pokazania liczby
na kartach
Dlaczego
w zestawie
nie ma kart
z cyrą0?
Karty Matemateusza służą do nauki liczenia do 10, a karty Spryciuli do 20. Na obu
rodzajach kart pojawiająsięelementy grafczne ułatwiające wykonywanie obliczeń.
Na kartach Matemateusza sąto pestki i dziury w serze, a na kartach Spryciuli kratki.
W zestawie nie ma kart z cyrą0.
karty Spryciuli
+, -, =, <, >
karty Spryciuli =
zakres do 20
karty celów W zestawie znajduje się20 kart celów. Rodzaje celów (działań
matematycznych wykonywanych przez graczy) sądokładnie
przedstawione na stronie 16.
Karty Matemateusza pomagająw nauce dodawania i odejmowania
do 10. Aby rozszerzyćzakres do 20, korzystamy z kart
Spryciuli. Służą one przede wszystkim do układania
i rozwiązywania działańmatematycznych poza zeszytem ćwiczeń
czy kartąpracy. Można je także wykorzystywaćnp. w czasie
gier i zabaw razem z kartami Matemateusza.
Na kartach Spryciuli znajdziemy liczby od 1 do 20 oraz znaki:
działań„+”, „-”, równości „=” oraz nierówności „<” i „>”.
Te ostatnie znaki Matemateusz lubi najbardziej. Od nich
zależy, jak dużo będzie głzjeść, dlatego nieprzypadkowo
sięna nich pojawia.
Na kartach Spryciuli liczby sąprzedstawione grafcznie w inny
sposób. Na dole każdej karty znajduje sięblok małych kratek
(2 rzędy po 10). Liczba kratek „podświetlonych” na pomarańczowo
odpowiada liczbie na danej karcie. Pozostałe kratki w bloku
sąszare („niepodświetlone”), np. na karcie z cyrą6 widać
6 podświetlonych kratek, a pozostałych 14 ma szary kolor.
8 9
Jakie działania
można układać
z kart Spryciuli?
Jakie działania
można układać
z kart Spryciuli?
uniwersalne
karty Spryciuli
liczenie do 20 Aby szybko opanowaćliczenie do 20, Spryciula stosuje
sprawdzony sposób Matemateusza. Układa działania
matematyczne ze swoich kart, np. takie:
Zadaniem ucznia jest znalezienie karty, na której znajduje się
wynik działania. W tym przypadku prawidłowy wynik to „12”,
więc dziecko powinno znaleźć właściwąkartęi położyćją
po prawej stronie znaku równości.
WSKAZÓWKA:
Karty Spryciuli można łączyćz dowolnym zeszytem ćwiczeń,
podręcznikiem czy kartąpracy. Świetnie motywują
do wykonywania obliczeńw zadaniach matematycznych.
Poniżej kilka sposobów ułożenia kart Spryciuli, dzięki którym
można ćwiczyćżne rodzaje operacji matematycznych:
dodawanie liczb
Jak używać kart Spryciuli
do nauki liczenia do 20 ?
odejmowanie liczb
porównywanie liczb
WSKAZÓWKA:
Jeśli w talii nie ma karty, która prezentuje wynik ułożonego
działania (np. 10+14= lub 1-3=), to gracz podaje wynik obliczeń
ustnie (o ile potraf). Ważne, by wymagania stawiane dzieciom
były adekwatne do ich możliwości poznawczych i wiedzy.
Pamiętajmy też,że w zbiorze liczb naturalnych
nie można wykonaćdziałańtakich jak np. odejmowanie 1-3=.

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756