Znaleziono w kategoriach:
Gra planszowa NASZA KSIĘGARNIA Ptaszki

Instrukcja obsługi Gra planszowa NASZA KSIĘGARNIA Ptaszki

Wróć
DAVID
SPADA
STEFANO
TARTAROTTI
INSTRUKCJA
Gra jest pełna sów, dzięciołów, rudzików i gołębi. Polecamy więc,
przed rozpoczęciem gry, włączyć wtle dźwięki ptaków (wInternecie
znajdziecie wiele takich materiałów). Nic tak nie umili rozgrywki jak
ćwierkanie, świergot, szczebiot itrele ptaków!
ELEMENTY GRY
64 karty karta 4 markery minikomiks
STOP (do obejrzenia,
gdy ktoś
przeuża grę)
4 plansze graczy 4 gurki ptaków
CEL GRY
Podczas rozgrywki gracze zbierają karty, starając się stworzyć jak naj-
większe zestawy ze wspólną cechą: z ptakami tego samego rodzaju
lub zsamą poroku. Na koniec każdej rundy gracze zdobywa-
punkty za swoje zestawy kart. Wygra osoba z najwięks liczbą
punktów.
2
Co jest na kartach?
1 1 z4 rodzajów ptaków.
2 1 z4 pór roku.
Co jest na planszy?
1 Dach – miejsce na gurki ptaków.
2 Strefa punktów za 4 pory roku.
3 Strefa punktów za 4 rodzaje ptaków.
4 Strefa punktów za zakończenie rundy.
5 Strefa punktów bonusowych za pory roku iptaki.
6 Podsumowanie zdobytych punktów.
7
Ściągawka ptasich zdolności, które możecie wykorzyst
podczas gry.
3 4 5
6
7
3
rudzik gołąbdzięcioł
wiosna lato jesień zima
sowa
1
2
1
2
PRZYGOTOWANIE GRY
1
Wszystkie karty, zwyjątkiem karty STOP, dokładnie
potasujcie ipołóżcie wstosie. Następnie odliczcie od
spodu stosu tyle kart, ilu jest graczy, iwsuńcie nad nie
kartę STOP.
2
Weźcie po 2 karty zgóry stosu. Trzymajcie je wręku wtaki spo-
sób, aby rywale nie widzieli, co się na nich znajduje.
3
Odkryjcie 4 karty z góry stosu i połóżcie (obrazkami do góry)
wrzędzie obok stosu. Rząd ten będziemy nazywać sznurkiem,
na którym siedzą ptaki.
4
Każdy gracz bierze plansimarker. Pozostałe plansze imarkery
odłóżcie do pudełka.
5
Obok swojej planszy zróbcie miejsce. Podczas gry będziecie zbie-
rać karty ikłaść je tutaj. Zebrane karty nazywać będziemy kolek-
cją gracza.
6
Figurki ptaków połóżcie obok stosu kart.
Przygotowanie gry dla 4 osób:
Jola
kolekcja
Joli
2 4
5
Wiola
kolekcja
Wioli
2 4
5
Ola
kolekcja
Oli
2 4
5
Tola
kolekcja
Toli
2 4
5
3
1
6
4
PRZEBIEG ROZGRYWKI
Poznajcie ogólny przebieg gry. Pozwoli to wam łatwiej zrozu-
mieć szczegółowe zasady opisane wdalszej części instrukcji.
Wybierając odpowiednie karty leżące na środku stołu, gracz
tworzy swoją kolekcję kart.
Na koniec rundy gracz rozkłada swoją kolekcję idzieli na
zestawy ptaków lub r roku. Im więcej kart wzestawie, tym
więcej punktów.
Punkty za kdy rodzaj ptaków ikażdą porę roku można zdobyć
tylko raz podczas gry! To od gracza zależy, kiedy zdobędzie
punkty za poszczególne ptaki ipory roku.
Gra trwa 2 rundy, gracz stworzy więc tylko 2 kolekcje. Dlatego
musi tworzyć je wprzemyślany sposób, aby zdobyć punkty za
4 rodzaje ptaków i4 pory roku.
Grę rozpoczyna osoba, która ostatnio karmiła ptaki (lub gracz naj-
starszy). Po niej kolejni gracze (zgodnie zkierunkiem ruchu wskazó-
wek zegara) wykonują swoje tury.
Wswojej turze gracz musi wykonać jedno zponiższych dział.
A
WEZ 1 KARTE
ZE SZNURKA
B
WEZ 2 KARTY ZE SZNURKA IDODAJ DO KOLEKCJI
C
KONIEC!
Gracz, który nie może lub nie chce wykonać działania
A
lub
B
, musi
wykonać działanie
C
.
5
zestaw rudzików
zestaw zimowy zestaw letni
zestaw dzięciołów

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 40 943 750,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756