Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje NEO
›
Instrukcja Zestaw do diagnostyki ciśnienia NEO TOOLS 11-263
Znaleziono w kategoriach:
Diagnostyka samochodowa
(4)
Wróć
Instrukcja obsługi Zestaw do diagnostyki ciśnienia NEO TOOLS 11-263
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
PL
ZEST
A
W DO
TESTOW
ANIA
WTRYSKIW
A
CZY COMMON
RAIL Z ADAPTERAMI
EN
OMMONRAIL DIESEL
TESTER SET MET ADAPTERS
DE
SET ZUM
TESTEN
VON COMMON-RAIL-INJEKT
OREN MIT ADAPTER
RU
ДИАГНОСТИЧЕСКИЙ НАБОР ДЛЯ ФОРСУНОК C
OMMON RAIL С АДАПТЕР
АМИ
HU
C
OMMON-R
AIL RENDSZER BEFECSKENDEZ
Ő TESZTEL
Ő KÉSZLET ADAPTEROKKAL
SK
SÚPRA
V
A NA
TESTOV
ANIE
VSTREKO
V
AČ
OV C
OMMON RAIL S AD
APTÉRMI
FR
KIT DE
DIAGNOSTIC POUR
INJECTEURS COMMON
RAIL A
VEC ADAPT
A
TEURS
11-263
2
neo-tools.com
INSTRUK
CJA OBSŁUGI
ZEST
A
W
DO TEST
OW
ANIA
WTRYSKIW
A
CZY COMMON
RAIL
Z ADAPTERAMI
11-263
W
ażne: należy uważnie zapoznać się z tymi instrukcjami. Nale-
ży pamiętać o wymaganiach bezpiecznej pracy, ostrzeżeniach i
przestrogach. Używać narzędzia prawidłowo i w c
elu, do jakiego jest
przeznaczone. Zaniedbanie tych zaleceń unie
ważni gwarancję i może
spowodować uszk
odzenia i/lub obrażenia osobiste. Zacho
wać instruk-
cję do przyszłego wykorzystania.
OSTRZEŻENIA
OSTRZEŻENIE!
Podczas korzystania z zestawu należy ściśle przestrzegać
wszelkich przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy
, przepisów
lokalnych oraz ogólnych zasad branż
owych.
Narzędzia należy utrz
ymywać w czystości i w dobrym stanie technicznym,
aby osiągnąć najlepsze parametry pracy i bezpieczeństwa.
NIE WOLNO
używać zestawu do testowania, jeśli jego elementy są
uszkodzone.
Używać atestowanej ochrony oczu. P
ełna gama w
yposażenia ochrony
osobistej jest dostępna u lokalnego sprzedawcy.
Należy nosić odpowiednią odzież, aby uniknąć jej pochwycenia. Nie nosić
biżuterii, długie włosy wiązać z tyłu.
OSTRZEŻENIE!
W pojazdach z automatyczną skrzynią biegów wybrać
położenie dźwigni neutralne lub parkowania.
Należy zapewnić właściwą wentylację, unikać wdychania spalin.
W pobliżu powinna znajdować się gaśnica.
Po teście silnik będzie gorący
, chronić dłonie przed oparzeniami.
Należy pamiętać o wszystk
ich używanych narzędziach i elementach, nie
pozostawiać ich po użyciu w silniku ani na nim.
Wszelkie zebrane paliwo musi b
yć odpowiednio zutylizowane w zgodzie z
lokalnymi przepisami.
NIE WOLNO
pozostawiać pracującego silnika w pojeździe bez nadzoru
,
kiedy założony jest zestaw do testo
wania.
W
AŻNE:
zawsze należy kierować się zaleceniami serwisowymi producenta
pojazdu lub informacjami z właściwej instrukcji w celu wyznaczenia
odpowiedniej procedury i danych. Niniejsza instrukcja obsługi przedstawia
wyłącznie ogólne informacje.
WPROW
ADZENIE
Produkt jest przeznaczon
y do pomiaru przepływu paliwa przelewowego w
pojazdach z silnikiem Diesla z maksymalnie 6 cylindrami i wyposażonych
w układ wtr
ysku typu Common Rail. Zestaw pozwala na szybkie i proste
wskazanie zużyt
ych, zablokowany
ch lub niedziałających wtrysk
iwaczy.
Zestaw główny za
wiera rurki pomiarowe do krótkich testów oraz menzurki
pomiarowe do dłuższej i dokładniejszej ocen
y.
Produkt jest wyposażony w adaptery
, pasujące do wtr
yskiwaczy B
osch,
Delphi i Denso, dzięki czemu możliwe jest testo
wanie szerokiej gamy
pojazdów Diesla z wtryskiem Common Rail. Zestaw obejmuje pomiarowe
rurki i menzurk
i (do wtryskiwacz
y Bosch). Dołączono adaptery do
wtryskiwacz
y Bosch, Delphi i Denso.
INSTRUKCJE
1.
Większość nowocz
esnych pojazdów z silnikami Diesla ma silnik
wyposażony w pokry
wę tłumiącą hałas. Jeśli pokrywa jest zamontowana,
usuń ją, aby mieć dostęp do silnika.
2.
Rurki do łączenia bezpośredniego (tylko złącza Bosch)
Rurki są doskonałe do diagnostyki i bardzo sz
ybkiej oceny pojazdu, który
się nie uruchamia.
2.1.
Przewody przelewow
e są podtrzymywane przez zacisk
i drutowe.
Usuń zaciski i połóż je w bezpiecznym miejscu. Delikatnie wysuń
każdy z przewodów przelewowych z wtryskiwaczy (r
ys. 2).
PL
2.2.
Zachowaj ostrożność, ab
y nie uszkodzić złączy, mogą być łamliwe
.
2.3.
Zatkaj końcówki przewodów przelewowych, aby zapobiec
rozlaniu.
2.4.
Podłącz rurki do każdego wtrysk
iwacza (rys. 3). Zaciski drutowe nie
są konieczne, ponieważ układ przelewowy jest niskociśnieniowy.
2.5.
Obracaj rozrusznikiem silnika, aż rurki napełnią się co najmniej w
połowie. Zachowaj ostro
żność. Jeśli silnik się uruchomi, rurki będą
się napełniać bardzo szybko.
2.6.
Sprawdź poziom dla każdego wtryskiwacza. Ogólne różnice w
poziomach powinny by
ć niższe niż 10%. Każdy z wtrysk
iwaczy z
nieprawidłowym przelewem można rozpo
znać po większej ilości
paliwa w rurce.
2.7.
Zdejmij rurki z wtrysk
iwaczy, uważając, ab
y nie rozlać paliwa.
Dociśnij palec do końca rurki, aby utrz
ymać w niej płyn i opróżnij ją
do odpowiedniego pojemnika.
2.8.
Załóż z powrotem przewody przelew
owe na wtryskiwacze i
unieruchom za pomocą zacisków drutowych tak, jak opisano w
instrukcji serwisowej producenta pojazdu.
3.
Elastyczna rurka, adaptery i menzur
ki
Pozwalają na otrzymanie dokładniejsz
ych wyników, ponieważ silnik mo
że
pracować dłużej.
3.1.
Zdejmij przewody przelewow
e z wtrysk
iwaczy. Spraw
dź
odpowiednią instrukcję serwisową producenta pojazdu.
3.2.
Podłącz do elastyczny
ch rurek właściwe adaptery: Bosch, Delphi
lub Denso.
3.3.
Podłącz elastyczne rurki do każdego wtrysk
iwacza i zawieś listwę z
menzurkami w odpowiednim położeniu.
3.4.
Uruchom silnik (lub obracaj rozrusznikiem, jeśli się nie uruchamia) i
pozwól na pracę do czasu, aż jedna z buteleczek będzie napełniona
do około 75%, po czym zatrz
ymaj silnik.
3.5.
Sprawdź poziom dla każdego wtryskiwacza. Ogólne różnice w
poziomach powinny by
ć niższe niż 10%. Każdy z wtrysk
iwaczy z
nieprawidłowym przelewem można rozpo
znać po większej ilości
paliwa w rurce.
3.6.
Zdejmij rurki z wtrysk
iwaczy. Zachowaj ostr
ożność, aby nie rozlać
paliwa. Jeśli to możliwe, opuść listwę z menzurkami do poziomu
poniżej wtryskiwacz
y lub podnieś elastyczne rurki, tak aby płyn
spłynął z nich do menzurek.
3.7.
Załóż przewody przelewowe z po
wrotem na wtryskiwacze według
instrukcji serwisowej producenta pojazdu.
INFORMACJA
: System służy do szybkiej oceny przepływu przelewowego
wtryskiwacz
y i nie pozwala na określenie wsz
ystkich czynników, które mogą
mieć wpływ na działanie pojazdu.
CZĘŚCI
1.
Zestaw adapteró
w 1 (dostarczony jako jeden element)
2.
Zestaw adapteró
w 2 (dostarczony jako jeden element)
3.
Zestaw adapteró
w 3 (dostarczony jako jeden element)
4.
Zestaw adapteró
w 4 (dostarczony jako jeden element)
5.
Miarka na płyny (dostarczona jako jeden element)
6.
Zespół menzurki/rurki/adaptera
3
neo-tools.com
OPERA
TION MANU
AL
OMMONRAIL DIESEL
TESTER SET
MET ADAPTERS
11-263
Important: read these instructions carefully. Note the saf
e operational
requirements, warnings and cautions
. Use the tool correctly and with
care for the purpose for which it is intended. F
ailure to do so may
cause damage and/or personal injury and will invalidate the warranty
.
Please keep instructions safe for future use
.
W
ARNINGS
W
ARNING!
Ensure all Health and Safety
, local authority, and general
workshop practice regulations are strictly adhered to when using this kit.
Maintain tools in a good clean condition for the best and safest performance,
DO NOT
use test kit if parts are damaged.
Wear appr
oved eye protection. A full range of personal safety equipment is
available from your dealer
.
Wear suitable clothing to a
void snagging. Do not wear jew
eler and tie back
long hair
.
W
ARNING!
In a vehicle tt
ed with automatic transmission, select neutral
or park.
Use proper ventilation and a
void breathing in exhaust fumes.
Keep a re extinguisher to hand.
Protect hands from burns, as the eng
ine will be hot after the test.
Account for all t
ools and parts being used, and do not leave them in, or on
the engine after use.
Ensure that any collected diesel is disposed of correctly
, in accordance with
local authority guidelines.
DO NOT
leav
e vehicle’
s engine running unattended whilst the testing kit
is tted.
IMPORT
ANT:
Always refer to the vehicle manufacturer s service instructions,
or a proprietary manual to establish the current procedure and data.
These
instructions for use are provided as a guide only
.
INTRODUCTION
Designed to measure return fuel ow on diesel vehicles with up t
o 6
cylinders and tted with common rail injection system. Identies worn,
blocked or inoperative injectors, quickly and easily
. The Master kit contains
measurement tubes for short term tests and measurement bottles for long
term, more accurate evaluation.
Includes range of adaptors to suit Bosch, Delphi and Denso injectors, for
comprehensive cov
e rage of common rail diesel vehicles.
The kit comprises
measurement tubes and measurement bottles (for Bosch injectors).
The
comprises adaptors for Bosch, Delphi and Denso injectors.
INSTRUCTIONS
1.
Most modern diesel vehicles are tted with a sound deadening cowling
over the top of the engine. If remo
ve this cowling to gain access t
o the
engine.
2.
Direct Connection T
ubes (Bosch connectors only)
These tubes are ideal for a vehicle which
2.1.
The return pipes are retained by wir
e clips, remove the clips and
store in a safe place
. Gently ease out each of the return pipes from
the injectors (g.2).
T
ake care not to break the connectors as they
can be brittle.
2.2.
Plug the ends of the return pipes to avoid an
y spillage.
2.3.
Connect the tubes to each injector (g.3), the wire clips are not
required as the return system is lo
w pressure.
2.4.
Crank over the engine until the tubes ar
e at least 50% full.
T
ake
care, that should the engine start, the tubes will ll up very quickly.
EN
2.5.
Check the levels for each injector
. The over
all variation in the levels
should be less than 10%. Any injector which has a back leakage
problem will have more diesels in the tube
.
2.6.
Remove the tubes from the injectors, taking care not to spill any
diesel, place a nger over the end of the tube to hold the liquid in
the tube and then empty into a suitable container
.
2.7.
Ret the return pipes to the injectors and secure them with the
wire clips as per the vehicle manufacturer’
s workshop manual.
3.
Flexible
Tube, Adaptors and Bottles
These will provide a more accur
ate reading as the engine can be left running
for longer
.
3.1.
Remove the return pipes from the injectors. Ref
er to the
appropriate vehicle manufacturer’
s workshop manual.
3.2.
Connect the appropriate, Bosch, Delphi or Denso adaptors to the
exible tubes.
3.3.
Connect the exible tubes to each injector and hang the bottle
rack in a suitable position.
3.4.
Start the engine (or crank over if it will not run), run until the one of
the bottles is approximately 75% full
, and stop the engine.
3.5.
Check the levels for each injector
. The over
all variation in the levels
should be less than 10%. Any injector which has a back leakage
problem will have more diesels in the tube
.
3.6.
Remove the tubes from the injectors, taking care not to spill any
diesel, if possible lower the bottle rack to a lev
el below that of the
injectors or raise the exible tube, so that the uid in the tubes
drains into the bottles.
3.7.
Ret the return pipes to the injectors as per the vehicle
manufacturer’s w
orkshop manual.
NOTE
:
This system is designed to give a quick assessment of the return ow
of the injectors; it is unable to determine all of the factors which may aect
the operation of the vehicle.
P
ARTS
1.
Adaptor Set 1 (supplied as single pieces)
2.
Adaptor Set 2 (supplied as single pieces)
3.
Adaptor Set 3 (supplied as single pieces)
4.
Adaptor Set 4 (supplied as single pieces)
5.
Fluid Measure (supplied as single pieces)
6.
Bottle /Tube /A
daptor Assembly
4
neo-tools.com
BEDIENUNGSANLEITUNG
SET
ZUM TESTEN VON
COMMON-RAIL-INJEKT
OREN
MIT ADAPTER
11-263
Wichtig: Bitte lesen Sie diese A
nleitung sorgfältig durch. Beachten
Sie die Anforderungen an den sicheren Betrieb
, W
arnungen und V
or-
sichtsmaßnahmen.
Verwenden Sie das
Werkzeug richtig und für den
Zweck, für den es bestimmt ist. A
ndernfalls erlischt die Garantie und
kann zu Schäden und/oder V
erletzungen führen. Bewahren Sie dieses
Handbuch zum späteren Nachschlagen auf
.
W
ARNUNGEN
W
ARNUNG!
Bei der V
er
wendung des Sets müssen Sie sich strikt an alle
geltenden Gesundheits- und Sicherheitsvorschriften, lokale Gesetze und
allgemeine Branchenregeln halten.
Werkzeuge sollt
en sauber und in gutem technischen Zustand gehalten
werden, um die besten Arbeits- und Sicherheitsparameter zu erreichen.
Verwenden Sie NICHT ein
Testset, w
enn dessen Komponenten beschädigt
sind.
Verwenden Sie einen zugelassenen Augenschutz. Eine vollständige P
alette
an persönlicher Schutzausrüstung ist bei Ihrem Händler vor Ort erhältlich.
T
ragen Sie geeignete Kleidung, um ein
Verfangen zu vermeiden.
T
ragen Sie
keinen Schmuck, binden Sie lange Haare auf dem Rücken.
W
ARNUNG!
Bei Fahrzeugen mit A
utomatikgetriebe wählen Sie den
Leerlauf- oder die Parkposition.
Für eine gute Belüftung sorgen, das Einatmen v
on Abgasen vermeiden.
Es sollte ein Feuerlöscher in der Nähe sein.
Nach dem T
est wird der Motor heiß sein, schützen Sie Ihre Hände v
or
Verbrennungen.
Achten Sie auf alle verwendeten
Werkzeuge und Komponenten und lassen
Sie sie nicht am Motor oder am Motor nach Gebrauch zurück.
Der gesammelte Brennsto muss entsprechend den örtlichen
Vorschriften
ordnungsgemäß entsorgt wer
den.
Lassen Sie den Motor im F
ahrzeug NICHT unbeaufsichtigt laufen, wenn der
Prüfstand montiert ist.
WICHTIG:
Befolgen Sie immer die Serviceempfehlungen des
F
ahrzeugherstellers oder die Informationen im entsprechenden Handbuch,
um das geeignete
Verfahren und die entsprechenden Daten f
estzulegen.
Diese Betriebsanleitung dient nur der allgemeinen Information.
EINFÜHRUNG
Das Produkt wurde entwickelt, um den Kraftstoüberlauf in F
ahrzeugen
mit einem Dieselmotor mit maximal 6 Zylindern und Common-Rail-
Einspritzsystem zu messen. Mit dem Set können Sie abgenutzte, blockierte
oder nicht funktionierende Injektoren schnell und einfach identizieren.
Das Hauptset beinhaltet Messröhrchen für Kurztests und Messmensuren für
eine längere und genauere Ausw
ertung.
Das Produkt ist mit Adapt
ern für die Einspritzventile von Bosch, Delphi
und Denso ausgestattet, die es ermöglichen, eine breite P
alette von
Common Rail-Dieselfahrzeugen zu testen. Das Set enthält Messröhrche und
Mensuren (für Bosch-Injektoren). Adapter für Bosch-, Delphi- und Denso-
Injektoren sind im Lieferumfang enthalten.
ANWEISUNGEN
1.
Die meisten modernen Dieselfahrzeuge haben einen Motor mit einem
geräuschdämpfenden Deckel.
Wenn die Abdeckung montiert ist, entfernen
Sie sie, um Zugang zum Motor zu erhalten.
2.
Direktverbindungsschläuche (nur Bosch-Stecker)
Schläuche eignen sich hervorragend für die Diagnose und sehr schnelle
Auswertung eines nicht startenden Fahrzeugs.
2.1.
Überlaueitungen werden durch Drahtklemmen gestützt.
Entfernen Sie die Klemmen und legen Sie sie an einen sicheren
Ort. Entfernen Sie vorsichtig jeden der Überlaueitungen aus
den Injektoren (Abb
. 2). Achten Sie darauf
, dass die Stecker nicht
beschädigt werden, sie können spröde sein.
2.2.
Schließen Sie die Enden der Überlaueitungen, um ein V
erschütten
zu verhindern.
2.3.
Verbinden Sie die Schläuche mit jedem Injektor (Abb
. 3).
Drahtklemmen sind nicht erforderlich, da das Überlaufsystem
Niederdruck ist.
2.4.
Drehen Sie den Motorstarter
, bis die Rohre mindestens halb voll
sind. Seien Sie vorsichtig.
Wenn der Motor startet, füllen sich die
Rohre sehr schnell.
2.5.
Überprüfen Sie den F
üllstand für jedes Injektor. A
llgemeine
Unterschiede in den Niveaus sollten weniger als 10% betragen.
Jedes Injektor mit einem falschen Überlauf ist an einer größeren
Kraftstomenge im Rohr zu erkennen.
2.6.
Entfernen Sie die Schläuche aus den Injektoren und achten Sie
darauf, dass kein Kraftsto verschütt
et wird. Drücken Sie Ihren
Finger gegen das Ende des Rohres
, um Flüssigkeit im Rohr zu
halten und in einen geeigneten Behälter zu entleeren.
2.7.
Ersetzen Sie die Überlaueitungen an den Injektoren und
befestigen Sie sie mit Drahtklemmen, wie in der Serviceanleitung
des F
ahrzeugherstellers beschrieben.
3.
Flexible Schläuche, A
dapter und Menzies
Sie ermöglichen es Ihnen, genauere Ergebnisse zu erzielen, da der Motor
länger laufen kann.
3.1.
Entfernen Sie die Überlaueitungen von den Injektoren. Lesen Sie
das Servicehandbuch des jeweiligen Fahrzeugherstellers
.
3.2.
Schließen Sie die entsprechenden Adapter an die exiblen
Schläuche an: Bosch, Delphi oder Denso.
3.3.
Schließen Sie exible Schläuche an jedes Injektor an und hängen
Sie die Menzeleiste in die richtige Position.
3.4.
Starten Sie den Motor (oder drehen Sie den Anlasser
, wenn er nicht
startet) und lassen Sie ihn laufen, bis eine der Flaschen etwa 75%
voll ist, und stoppen Sie dann den Motor
.
3.5.
Überprüfen Sie den F
üllstand für jedes Injektor. A
llgemeine
Unterschiede in den Niveaus sollten weniger als 10% betragen.
Jedes Injektor mit einem falschen Überlauf ist an einer größeren
Kraftstomenge im Rohr zu erkennen.
3.6.
Nehmen Sie die Schläuche von den Injektoren ab. A
chten Sie
darauf, dass kein Kraftsto verschütt
et wird.
Wenn möglich, senken
Sie die Menzeleiste auf ein Niveau unter den Injektoren oder heben
Sie die exiblen Schläuche an, damit die Flüssigkeit von ihnen zu
den Mensees strömt.
3.7.
Ersetzen Sie die Überlaueitungen an den Injektoren gemäß den
Serviceanweisungen des F
ahrzeugherstellers.
INFORMA
TION:
Das System dient zur schnellen Ausw
ertung des
Überlaufstroms von Injektoren und ermöglicht es nicht, alle F
aktoren zu
bestimmen, die den Betrieb des Fahrzeugs beeinussen können.
TEILE
1.
Adapterset 1 (einteilig geliefert)
2.
Adapterset 2 (einteilig geliefert)
3.
Adapterset 3 (einteilig geliefert)
4.
Adapterset 4 (einteilig geliefert)
5.
Flüssigkeitsmaß (einteilig geliefert)
6.
Mensuren/Röhrchen/Adaptereinheit
DE
5
neo-tools.com
РУКОВО
ДСТВО ПОЛЬЗОВА
ТЕЛЯ
ДИАГНОСТИЧЕСКИЙ НАБОР
ДЛЯ ФОРСУНОК COMMON RAIL
С АДАПТЕР
АМИ
11-263
Важно: внимательно прочит
айте эти инструкции. По
мните
о требованиях к технике безопасности, предупреждениях и
предостережениях. Используйт
е инструмент правильно и в
тех целях, для кот
орых он предназначен. Несоблюдение э
тих
инструкций приведет к аннулированию гарант
ии и может
вызвать повреждение и/или травму
. Сохраните инстр
укцию для
обращения в бу
дущем.
ПРЕДОСТЕРЕЖЕНИЯ
ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕ!
При использовании набора строг
о соблюдайте
все нормы и правила техники безопасности и охраны тр
уда, местные
нормы, а также общие отраслевые правила.
Инструменты должны содержат
ься в чистоте и в исправном состоянии
для достижения наилучших эксплуатационных и параметров
безопасности.
НЕ
используйте диагностический набор, если его к
омпоненты
повреждены.
Используйте сер
тифицированные средства защиты глаз. Полный
спектр средств индивидуальной защиты доступен у вашего местного
дилера.
Носите соот
ветствующую одежду
, чтобы предотвратить ее захват
. Не
носите украшения, длинные волосы стяните сзади.
ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕ!
В автомобилях с автома
тической коробкой
передач переведите ры
чаг в нейтральное или парковочное положение.
Обеспечь
те надлежащую вентиляцию и избегайте вдыхания паров.
Рядом должен быть огнетушит
ель.
После теста двигатель б
удет горя
чим, поэтому предо
храните руки от
ожогов.
Помните обо всех инструмен
тах и элементах, кот
орые вы используете,
не оставляйте их после использования в двигателе или на нем.
Все собранное топливо должно быть утилизировано в соответ
с
твии с
местным законодательством.
НЕ оставляйте двигат
ель включенным без присмотра, пока подсоединен
диагностический набор.
ВАЖНО:
всегда следуйт
е рекомендациям из авторуково
дства
изгот
овителя транспортног
о средства или информации из
соответ
ствующего руково
дства, чтобы определить нужные процедуру
и данные. В данном руководстве представлена только общая
информация.
ВВЕДЕНИЕ
Продукт предназначен для измерения расхода возвратного т
оплива
в автомобилях с дизельным двигат
елем с максимум 6 цилиндрами и
оснащенных системой впрыска Common Rail. Набор позволяет быстро
и просто выявлять изношенные, заблокированные или неработающие
форсунки. Основной набор вк
лючает измерит
ельные трубки для
коротких испытаний и менз
урки для более длительной и точной
оценки.
Изделие оснащено адаптерами, подхо
дящими к форсункам B
osch,
Delphi и Denso, что позволяет т
ес
тировать широкий спектр дизельных
автомобилей с системой впрыска Common Rail. В комплект входят
измерительные трубки и мензурки (для форсунок Bosch). Включены
также адаптеры для форсунок Bosch, Delphi и Denso.
RU
ИНСТРУКЦИИ
1.
Большинство современных автомобилей с дизельными
двигателями имеют мо
тор с шумоподавляющей крышкой. Если крышка
установлена, снимите ее, чт
обы получить доступ к двигателю.
2.
Т
рубки прямого подключения (тольк
о разъемы Bosch)
Т
рубки отлично подходят для диагностики и очень быстрой оценки
автомобиля, кот
орый не заводится.
2.1.
Дренажные трубки поддерживаются проволочными зажимами.
У
далите зажимы и положите в безопасном месте. Осторожно
вытащите каждую из дренажных трубок из форсунок (рис. 2).
Будь
те осторожны, чт
обы не повредить разъемы – они могут
сломаться.
2.2.
Заглушите к
онцы дренажных трубок, чтобы предот
вратить
разлив топлива.
2.3.
Подсоедините т
рубки к каждой форс
унке (рис. 3). Проволочные
зажимы не нужны, так как в перепускной системе низкое
давление.
2.4.
Проворачивайте стар
тер двигат
еля, пока трубки не заполнятся,
по крайней мере, наполовину
. Соблюдайт
е осторожность. Если
двигатель запу
стится, трубки заполнятся очень быстро.
2.5.
Проверь
те уровень для каждого инжектора. Общая разница в
уровнях не должна превышать 10%. Неправильно работающую
форсунку можно распознать по большему количеству топлива
в трубке.
2.6.
Снимите трубки с форсунок, стараясь не пролить топливо.
Прижмите палец к концу тр
убки, чтобы жидкость оставалась в
ней, и опорожните ее в подх
одящую емкость.
2.7.
У
становите дренажные трубки обрат
но на форсунки и
закрепите их с помощью проволочных зажимов, как описано
в инструкции по эксплуатации изг
отовителя транспортног
о
средства.
3.
Г
ибкая трубка, адаптеры и мензурки
Они позволяют получить более точные рез
уль
таты, пот
ому что
двигатель мо
жет работать д
ольше.
3.1.
Снимите с форсунок дренажные трубки. Сверь
тесь с
соответ
ствующей фирменной инструкцией изгот
овителя
транспортног
о средства.
3.2.
Подсоедините к г
ибким трубкам нужные адаптеры: Bosch,
Delphi или Denso.
3.3.
Подсоедините т
рубки к каждой форс
унке и повесь
те штангу
с мензурками так, чтобы они нах
одились в соответ
ствующем
положении.
3.4.
Запустите двига
тель (или проворачивайт
е стартер, если он не
запускается) и дайте ем
у поработать, пока одна из бутылочек
не наполнится примерно на 75%, затем заг
лушите двига
тель.
3.5.
Проверь
те уровень для каждого инжектора. Общая разница в
уровнях не должна превышать 10%. Неправильно работающую
форсунку можно распознать по большему количеству топлива
в трубке.
3.6.
Снимите трубки с форсунок. Бу
дьте осторо
жны, чтобы
не пролить топливо. Если возможно, опустит
е штангу с
мензурками до уровня ниже форсунок или поднимите гибкие
трубки, так чт
обы жидкость стекала из них в мензурки.
3.7.
У
становите дренажные трубки обрат
но на форсунки согласно
фирменной инструкции изгот
овителя транспортног
о средства.
NOWOŚCI
Nintendo Switch 2
Philips OneUp
iPhone 16e
JBL Flip 7
JBL Charge 6
Etui iPhone 16e
PS5 Pro
Router Starlink
Mac mini
Call of Duty Black Ops 6
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Tekken 8
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
NA CZASIE
Karma dla psa
Karma dla kota
Obroża Foresto
MagSafe
Kolagen
Frytkownica beztłuszczowa
Ranking suszarek do prania
Piekarnik do zabudowy ranking
Termometr bezdotykowy ranking
Ranking zmywarek
PORADNIK MEDIA EXPERT
Odkurzacz pionowy ranking
Smartwatch damski ranking
Jaka parownica do ubrań najlepsza?
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Najlepsze gry planszowe
Robot sprzątający ranking
POMYSŁ NA PREZENT
Pomysł na prezent
Prezent na komunię
Prezent na urodziny
Ranking smartwatchy
Słuchawki bezprzewodowe ranking
Prezent dla mężczyzny
Etui iPhone 16 Pro Max
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Pielęgnacja kotów długowłosych. Czy potrzebna jest specjalna szczotka?
Czy MOVA X4 Pro jest najlepszym odkurzaczem pionowym? Poznaj funkcje nowego urządzenia
Czym jest MagSafe? Poznaj technologię, która upraszcza życie
Kody do The Forest – przedmioty, mutanty, budowanie i wiele więcej
Zewnętrzna karta graficzna - sposób działania i zastosowanie
Ranking hulajnóg elektrycznych dla dzieci [TOP10]
Inteligentna lodówka smart – jak odmieni Twoje życie?
Telewizor w sypialni - czym się kierować podczas wyboru?
Kolagen od A do Z – wszystko, co musisz wiedzieć
Ranking kamer sportowych do 1000 zł [TOP10]
Ranking lodówek turystycznych [TOP10]
Ranking zmywarek do zabudowy 45 cm [TOP10]
Gdzie ustawić kuwetę dla kota?
Frostpunk 1886 - Ogłoszono remake uznanego city buildera. Poznajcie szczegóły!
The Elder Scrolls V: Skyrim – kody na umiejętności, przedmioty i wiele innych
Sprawdź więcej poradników