zaprojektowany do przewozu 3 rowerów o maksymalnej
łącznej wadze 45 kg (2 rowery o maksymalnej wadze
30 kg). Przed użyciem bagażnika rowerowego należy
uważnie przeczytać instrukcję i zachować ją na
przyszłość.
Ma to na celu zapewnienie większego bezpieczeństwa.
Uwaga
Nieprzestrzeganie niniejszych zasad użytkowania i kodeksu drogowego
może spowodować poważne szkody dla użytkownika i innych osób. Producent ponosi
odpowiedzialność wyłącznie za wady fabryczne bagażnika rowerowego.
Przed zamontowaniem bagażnika rowerowego należy upewnić się, że jest on dostosowany
do posiadanego samochodu patrz lista możliwości dostosowania samochodu dostępna w
punkcie sprzedaży lub na stronie internetowej www.cyclecarrier.com.
MONTAŻ PASKÓW
Zamontować paski na bagażniku rowerowym, jak
pokazano na rysunkach 2a i 2b, zwracając uwagę na
prawidłowy kierunek wprowadzania do klamry i
prawidłowe ułożenie górnych pasków F1, bocznych
pasków F2 (jeśli są) i dolnych pasków F3, 4. Sprawdź
mocowanie pasków, pociągając za nie.
Uwaga:
Przed zamontowaniem pasków należy zapoznać się z
listą możliwości adaptacji samochodu dostępną w
punkcie sprzedaży i sprawdzić, czy należy użyć adaptera
I. Lista ta określa numer i położenie (F1-F2-F3), jakie
musi mieć ewentualny adapter I w samochodzie. Jeśli
adapter I nie znajduje się w zestawie z bagażnikiem
rowerowym, należy zakupić go oddzielnie u sprzedawcy.
Po ustaleniu sposobu montażu ewentualnego adaptera I
należy zamontować go w miejscu zapięcia G, 2a i 2b
MONTAŻ BAGAŻNIKA ROWEROWEGO
W razie potrzeby należy postępować zgodnie z
rysunkiem 4a w celu zamontowania uchwytów bagażnika
rowerowego na rurze D oraz rysunkiem 5a w celu
zamocowania gumowych wsporników P i X.
Sprawdzić dokręcenie śrub i nakrętek montażowych i w
razie potrzeby dokręcić je ponownie.
Wyregulować pałąki w sposób jak najbardziej zbliżony do
kształtu samochodu, zgodnie z przykładami
przedstawionymi na rys. 6 7 8 9 i zapoznać się z listą
możliwości adaptacyjnych samochodu.
Drążki uchwytu rowerowego muszą być ustawione pod
kątem co najmniej 10 stopni do poziomu, rys. 6 7 8 9.
Mocno dokręcić kółka zębate za pomocą pokrętła (lub
uchwytu w zależności od modelu) i upewnić się, że zęby
są idealnie połączone,10 10a
Podczas jazdy bez roweru zamknij uchwyt do góry, 5 .
opcjonalnie
opcjonalnie
Mimo zabezpieczenia, zapięcia mocujące G 11 mogą spowodować wgniecenie karoserii samochodu. Dlatego zapięcie G na tylnych drzwiach nie może
stykać się z elementami szklanymi lub plastikowymi; w takim przypadku należy użyć adaptera I, jeśli znajduje się w zestawie, i postępować zgodnie z rys.
11 12. Lista możliwości dostosowania samochodu określa prawidłowe położenie adaptera I (jeśli adapter Inie znajduje się w zestawie, można go zakupić
oddzielnie w punkcie sprzedaży).
1.Oczyścić części karoserii, które będą stykać się z gumowymi wspornikami P bagażnika rowerowego, 13.
2.Umieścić bagażnik rowerowy na samochodzie i zaczepić paski F1 o górną krawędź drzwi lub przednią krawędź klapy bagażnika, 13. Wyregulować
wysokość bagażnika rowerowego, pociągając za paski, aż do uzyskania prawidłowej pozycji (jeśli jest to przewidziane, użyć adaptera I, patrz lista
samochodów), 11 12 13 Spróbować powoli otworzyć i zamknąć klapę/tylne drzwi, upewniając się, że zaczepy nie uszkodzą karoserii. W takim przypadku
należy użyć adaptera I.
3.W przypadku samochodów wyposażonych w relingi należy użyć zapięcia paska F1, jak pokazano na rysunku 14.
4.W przypadku pojazdów ze spojlerem górne paski F1 nie mogą stykać się ze spojlerem, ponieważ mogłyby spowodować jego uszkodzenie. Dlatego należy
wykonać prawidłowe mocowanie, jak pokazano na rysunku 15.
5.Nie należy umieszczać dolnej części bagażnika rowerowego na poziomych częściach nadwozia lub na zderzakach. Bagażnik rowerowy powinien być
zawieszony w sposób pokazany na rysunku 16 .
6.Włożyć zatrzaski G pasków F2 (jeśli są w zestawie) po bokach drzwi lub klapy za pomocą adaptera I (jeśli jest w zestawie) (patrz lista samochodów).
Pociągnąć mocno.
7.Zaczepić paski F3 w dolnej części drzwi; jeśli nie jest to możliwe, przymocować je do dolnej części zderzaka za pomocą adaptera I (jeśli jest przewidziany)
(patrz lista samochodów) i mocno pociągnąć.
8.Jeśli samochód jest wyposażony w hak holowniczy, zamocuj prawy pasek F3, jak pokazano na rysunku 17.
UWAGA
MOCOWANIE BAGAŻNIKA ROWEROWEGO
OPCJONALNIE
FIXING BICYCLES
1.Umieścić rowery na uchwytach bagażnika rowerowego, 22
2.Za pomocą pasków Q przymocuj koła rowerów douchwytów, a pierwszą
ramę roweru do uchwytu, jak pokazano na rysunku, 21 23.
Uwaga: paski blokujące koła służą wyłącznie do utrzymywania
rowerów we właściwej pozycji podczas jazdy.
3.W przypadku montażu 3 rowerów należy ustawić je naprzemiennie zgodnie z
rys. 20; w przypadku trudności z ich ustawieniem należy rozważyć możliwość
obrócenia kierownicy.
4.W małych pojazdach rowery mogą wystawać po bokach. W takim przypadku,
zgodnie z kodeksem drogowym, rzeczy wystające poza profil pojazdu mogą
być przewożone, pod warunkiem, że wystająca część nie znajduje się w
odległości większej niż 30 cm od przednich i tylnych świateł bocznych, biorąc
pod uwagę, że maksymalna szerokość nie może przekraczać 2,55 m;
obliczenie tej szerokości nie obejmuje wystających części lusterek wstecznych,
pod warunkiem, że są one ruchome 21.
5.Uwaga: Żadna część roweru, a w szczególności pedały, nie może stykać się z
karoserią lub tylną szybą samochodu.
6.Upewnić się, że koła roweru nie znajdują się w pobliżu rury wydechowej.
7.Zabezpieczyć kierownicę, koła i pedały, aby zapobiec niepożądanym ruchom;
podczas tych regulacji należy uważać, aby nie uszkodzić lakieru samochodu.
8.Ramię do mocowania roweru rys. 22 o trzech różnych długościach można
nabyć w punkcie sprzedaży.
9.Do prawidłowego zamocowania rowerów do bagażnika rowerowego należy
użyć paska E, 23
WAŻNE INFORMACJE DOTYCZĄCE BEZPIECZEŃSTWA
1.Aby zapewnić bezpieczne użytkowanie, rowery muszą być mocno przymocowane
do bagażnika rowerowego. Jeśli pasek E 23 nie jest prawidłowo założony, rowery
nie są bezpiecznie zamocowane i mogą spaść z bagażnika rowerowego, co może
mieć poważne konsekwencje.
2.Ciężar rowerów może spowodować poluzowanie dolnych pasków, dlatego należy
je sprawdzać i w razie potrzeby dokręcać.
OBOWIĄZKOWE UWAGI DOTYCZĄCE
BEZPIECZEŃSTWA
1.Uchwyty bagażnika rowerowego powinny być nachylone do góry pod kątem co
najmniej 10 stopni 23.
2.Przymocować rowery do bagażnika rowerowego za pomocą paska E 23. W razie
potrzeby użyć również innych pasków.
3.Podczas jazdy należy regularnie sprawdzać zamocowanie bagażnika rowerowego