13. Siodełko (5) podnośnika powinno być precyzyjnie umieszczone w jednym z gniazd w podwoziu pojazdu, które zostały przez producenta pojazdu
specjalnie do tego celu przeznaczone, w taki sposób, aby pojazd spoczywał stabilnie i centralnie na siodełku, nie ześlizgując się z niego (przed
podnoszeniem pojazdu należy więc przeczytać jego instrukcję użytkowania). Podnośnikiem nie wolno podnosić pojazdów nie posiadających gniazd w
podwoziu pojazdu, specjalnie do tego celu przeznaczonych.
14. Podniesiony pojazd należy zabezpieczyć podporami stałymi, tak, aby przejęły cały ciężar podniesionego pojazdu. Oznacza to konieczność uwolnienia
podnośnika od ciężaru pojazdu, co uchroni pojazd przed uszkodzeniem w przypadku niekontrolowanego opadnięcia siodełka (5). Ochroni to również
przed zagrożeniem osoby pracujące przy i/lub pod pojazdem. OSTRZEŻENIE: w przypadku braku zabezpieczenia podporami stałymi nie wolno
wchodzić, wsuwać się pod pojazd – jest to niebezpieczne dla zdrowia i/lub życia.”,
15. Nie wolno pozostawiać podniesionego pojazdu bez nadzoru.
16. Zawór bezpieczeństwa (9) podnośnika (oznaczony na podnośniku słowami «DO NOT ADJUST», co znaczy «NIE REGULOWAĆ») został wyregulowany
fabrycznie i nie wymaga jakiejkolwiek regulacji ze strony użytkownika. Regulacja zaworu bezpieczeństwa przez użytkownika jest zabroniona.
17. W razie stwierdzenia dysfunkcji podnośnika, należy skorzystać ze wskazówek zawartych w tabeli «Potencjalne problemy i ich rozwiązanie». Jeżeli
okaże się to bezskuteczne, to w celu naprawy, należy przekazać go do uprawnionego punktu serwisowego (adres podany jest w karcie gwarancyjnej).
Uszkodzonego podnośnika nie wolno używać ani samemu naprawiać, jest to zabronione. Nie przewiduje się więc wymiany jakichkolwiek części
podnośnika przez jego użytkownika (z wyjątkiem ewentualnego uzupełnienia oleju hydraulicznego).
18. Podnośnika nie wolno kłaść na boku lub do góry kółkami (2). Zarówno podczas jego użytkowania, przechowywania, jak i podczas transportu podnośnik
powinien spoczywać poziomo na kółkach (wyjątek stanowi wylewanie starego, zużytego oleju, patrz: część instrukcji pod tytułem «Uzupełnianie/
wymiana oleju»).
DANE TECHNICZNE:
Poziom ciśnienia akustycznego na stanowiskach pracy nie przekracza 70 dB(A).
BUDOWA:
Podnośnik składa się z umieszczonych na ramie(6) czterech kółek (2), hydraulicznej pompy (11), zbiornika oleju (7), podnoszącego ramienia (4), siodełka
(5). Do uruchomienia pompy służy 2-częściowa dźwignia (1). Końcem dźwigni odkręca się i zakręca zawór zwalniający (10) podnośnika.
Dodatkowo podnośnik wyposażony jest w zawór bezpieczeństwa (9), który zostałwyregulowany fabrycznieprzez producenta. Regulacja zaworu
bezpieczeństwa przez użytkownika jest kategorycznie zabroniona.
UŻYTKOWANIE:
n Przygotowanie podnośnika:
Dźwignia (1) podnośnika składa się z dwóch części. Przed rozpoczęciem jego użytkowania należy obydwie części połączyć w całość (patrz: rys. A, str. 2).
Przed pierwszym użytkowaniem podnośnika należy najpierw odkręcić jego zawór zwalniający (10). Należy to zrobić poprzez włożenie dźwigni podnośnika
do tulei dźwigni (3) i przekręcenie jej w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara (patrz: rys. B, str. 3). Należy następnie wykonać dźwignią 6
pełnych, pionowych ruchów pompowania (patrz: rys. D, str. 3). W ten sposób zostanie zapewnione prawidłowe rozprowadzenie oleju hydraulicznego.
n Podnoszenie pojazdu:
Należy najpierw znaleźć dla podnośnika odpowiednie stanowisko pracy. Podnośnik powinien spoczywać stabilnie, nieruchomo na czterech kółkach (2) na
twardej, poziomej, suchej, nie śliskiej powierzchni, z dala od dzieci i zwierząt. Siodełko (5) podnośnika powinno być precyzyjnie umieszczone w jednym z
gniazd w podwoziu pojazdu, które zostały przez producenta pojazdu specjalnie do tego celu przeznaczone, w taki sposób, aby pojazd spoczywał stabilnie i
centralnie na siodełku (patrz: rys. C, str. 3), nie ześlizgując się z niego (przed podnoszeniem pojazdu należy więc przeczytać jego instrukcję użytkowania).
Pojazd powinien być zabezpieczony przed możliwością toczenia i opadnięcia jak opisano w części instrukcji zatytułowanej «Zasady bezpieczeństwa».
Należy za pomocą dźwigni (1) podnośnika całkowicie zakręcić zawór zwalniający (10), przekręcając go zgodnie z ruchem wskazówek zegara (patrz. rys. B,
str. 3). Można teraz rozpocząć podnoszenie pojazdu poprzez wykonywanie pionowych ruchów pompowania dźwignią podnośnika (patrz: rys. D, str. 3).
Podczas podnoszenia pojazdu należy stale obserwować czy gniazdo pojazdu stabilnie i centralnie spoczywa na siodełku podnośnika oraz czy wszystkie
cztery kółka podnośnika spoczywają stabilnie na podłożu. W przypadku ześlizgiwania się siodełka podnośnika z gniazda pojazdu lub chwiania się
podnośnika należy natychmiastowo przerwać podnoszenie pojazdu i rozpocząć jego opuszczanie.
W przypadku przeciążenia podnośnika (kiedy ciężar podnoszonego pojazdu jest większy od udźwigu maksymalnego podnośnika), co jest kategorycznie
zabronione, zawór bezpieczeństwa (9) zadziała, cofając olej z powrotem do zbiornika oleju (7), tym samym chroniąc podnośnik przed uszkodzeniem.W