Znaleziono w kategoriach:
Prostownik PROLINE 46832

Instrukcja obsługi Prostownik PROLINE 46832

Wróć
1
PL
PRZED PRZYSTĄPIENIEM DO UŻYTKOWANIA NALEŻY
ZAPOZNAĆ SIĘ Z NINIEJSZĄ INSTRUKC. Podczas
czyszczenia przestrzegać ogólnych przepisów BHP. Zachowaj
instrukcję do ewentualnego przyszłego wykorzystania.
OSTRZEŻENIE! Należy przeczytać wszystkie ostrzeżenia
dotyczące bezpieczeństwa użytkowania oznaczone sym-
bolem i wszystkie wskazówki dotyczące bezpieczeństwa
użytkowania
Niniejsza instrukcja jest chroniona prawem autorskim. Kopiowanie / powielanie jej bez pisemnej zgody
rmy Prox Sp. z o.o. jest zabronione.
PL INSTRUKCJA OBSŁUGI
Instrukcja oryginalna
ŁADOWARKA DO AKUMULATORÓW 46832
INFORMACJE DOTYCZĄCE BEZPIECZEŃSTWA UŻYTKOWANIA
- Nie pozostawiać dzieci w pobliżu prostownika bez nadzoru!
- Dzieci nie potraą jeszcze ocenić ewentualnych zagrożeń w przypadku
kontaktu z urządzeniami elektrycznymi.
- Urządzenie może być użytkowane przez dzieci w wieku 8 lat i powyżej
oraz osoby z ograniczonymi zdolnościami zycznymi sensorycznymi lub
umysłowymi albo bez odpowiedniego doświadczenia i/lub wiedzy, jeżeli
znajdują się pod nadzorem osoby odpowiedzialnej lub otrzymały od niej
instrukcje dotyczące obsługi urządzenia w bezpieczny sposób i zrozumiały
zagrożenia wynikające z używania urządzenia.
- Dzieci nie powinny bawić się urządzeniem.
- Czyszczenie i konserwacja nie mogą być wykonywane przez dzieci bez
nadzoru.
- Przed użytkowaniem należy sprawdzić stan przewodu zasilającego. Nie
używać w przypadku uszkodzenia przewodu lub wtyczki.
- Jeśli przewód zasilający jest uszkodzony, musi on zostać wymieniony przez
producenta, jego przedstawiciela lub osobę upoważnioną, w celu uniknięcia
zagrożenia.
- Wtyczka musi pasować do gniazda. Nigdy w żaden sposób nie wolno
przerabiać wtyczki.
- Nie należy narażać urządzenia na działanie deszczu lub warunków
wilgotnych. W przypadku przedostania się wody do urządzenia wzrasta ryzyko
porażenia prądem elektrycznym.
- Nie należy nadwyrężać przewodów przyłączeniowych. Nigdy nie należy
używać przewodu przyłączeniowego do przenoszenia, ciągnięcia lub
wyciągania wtyczki z gniazda.
- Przewód przyłączeniowy należy trzymać z dala od źródeł ciepła, olejów,
ostrych krawędzi lub ruchomych części.
- W przypadku używania urządzenia na wolnym powietrzu, przewody
przyłączeniowe należy przedłużać przedłużaczami przeznaczonymi do pracy
na wolnym powietrzu.
- W przypadku, gdy użycie urządzenia w warunkach wilgotnych jest
nieuniknione, jako ochronę przed porażeniem prądem należy stosować
wyłącznik różnicowoprądowy (RCD).
- Nie wolno ładować akumulatorów nie przeznaczonych do ładowania. - Pod-
czas ładowania akumulator musi być umieszczony w dobrze wentylowanym
pomieszczeniu.
W przypadku ładowania akumulatora, który jest zainstalowany w samochodzie
i brak jest łatwego dostępu do ujemnego bieguna akumulatora oznaczonego
(-), można podłączyc prostownik w następujący sposób:
a) podłącz czerwony (oznaczony +) zacisk przyłączeniowy prostownika do
bieguna akumulatora oznaczonego (+)
b) podłącz czarny ( oznaczony - ) zacisk przyłączeniowy prostownika do
własciwego tzw. punktu masy pojazdu.
Punkt masy powinien być oddalony od akumulatora oraz przewodów
paliwowych.
Następnie podłącz przewód zasilajacy prostownika do sieci zasilającej 220-240
V i rozpocznij ładowanie zgodnie ze wskazówkami opisanymi w dalszej części
instrukcji.
- Po zakończeniu ładowania odłącz prostownik od sieci zasilającej, następnie
zdejmij zacisk przyłączeniowy prostownika ( - ) podłaczony do punktu masy
pojazdu i następnie odłącz zacisk przyłączeniowy prostownika ( + ) od
akumulatora.
- Niebezpieczeństwo obrażeń ! Należy nosić okulary ochronne! Należy
nosić rękawice ochronne! W przypadku kontaktu oczu lub skóry z kwasem
akumulatorowym należy je natychmiast przepłukać strumieniem czystej wody
i bezzwłocznie zgłosić się do lekarza.
- W przypadku akumulatora zamocowanego na stałe w pojeździe, należy
upewnić się, czy pojazd nie jest uruchomiony! Wyłączyć zapłon i ustawić pojazd
w pozycji postojowej, zaciągając hamulec ręczny (np. samochód osobowy) lub
mocując linkę (np. łódź z napędem elektrycznym).
- Nie stosować prostownika do ładowania uszkodzonych lub zamarzniętych
akumulatorów!
- Przed podłączeniem do prądu należy upewnić się, czy parametry prądu
zasilającego zgadzają się z parametrami podanymi na tabliczce znamionowej.
- Nie umieszczać prostownika w pobliżu ognia, lub długo utrzymującej się
wysokiej temperatury przekraczającej 50°C!
- Nigdy nie przykrywać prostownika podczas pracy!
- Zabezpieczyć bieguny (+) i (-) akumulatora przed zwarciem!
- Nie stawiać prostownika na akumulatorze lub bezpośrednio przy nim!
- Ustawić prostownik na tyle daleko od akumulatora, na ile pozwala kabel do
ładowania.
- Pod żadnym pozorem nie rozbierać prostownika. Nieprawidłowo złożony
prostownik może powodować śmiertelne niebezpieczeństwo na skutek
porażenia prądem.
- Przed montażem, konserwacją prostownika należy upewnić się że jest
odłączony od źródła zasilania.
-Zaciski przyłączeniowe biegunów (-) i (+) chwytać wyłącznie za izolacje!
- Nigdy nie chwytać obu zacisków przyłączeniowych jednocześnie, gdy
prostownik pracuje.
-W przypadku zauważenia jakichkolwiek zakłóceń podczas pracy lub
uszkodzeń należy natychmiast odłączyć prostownik od prądu!
- Naprawę prostownika należy zlecić wyłącznie wyspecjalizowanemu
personelowi!
- W przypadku nieużywania prostownika należy natychmiast odłączyć go od
prądu i akumulatora!
- Niebezpieczeństwo wybuchu! Należy zabezpieczyć się przed silnie
wybuchową reakcją gazu piorunującego!
Podczas ładowania z akumulatora może ulatniać się wodór w postaci gazu
(gaz piorunujący). Gaz piorunujący jest mieszaniną wybuchową składającą
się z wodoru i tlenu. Podczas kontaktu z otwartym ogniem (płomienie, żar lub
iskry) dochodzi do tak zwanej reakcji gazu piorunującego!
- Ładowanie powinno odbywać się w pomieszczeniu zabezpieczonym przed
wpływem warunków atmosferycznych z dobrą wentylacją.
2
Niniejsza instrukcja jest chroniona prawem autorskim. Kopiowanie / powielanie jej bez pisemnej zgody
rmy Prox Sp. z o.o.jest zabronione.
- Podczas ładowania należy upewnić się, czy w pobliżu nie ma otwartego
ognia (płomienie, żar lub iskry)!
- Nie stosować prostownika do ładowania baterii ogniw suchych.
- Należy upewnić się, czy podczas używania prostownika nie dojdzie do
zapalenia substancji wybuchowych lub łatwopalnych np. benzyny lub
rozpuszczalników.
ZAWARTOŚĆ
• Ładowarka
• Złącza zaciskowe akumulatora
• Złącza oczkowe
• Instrukcja obsługi
ŁADOWARKA DO AKUMULATORÓW 46832. INFORMACJE OGÓLNE.
Inteligentna ładowarka inwertorowa jest przeznaczona do ładowania wszyst-
kich typów akumulatorów o pojemnościach od 14 do 230 Ah :
1. 12V WET -kwasowo-ołowiowych, GEL -żelowych, MF-bezobsługowych,
CA- wapniowych, LIB-litowych, EFB i AGM ( do samochodów z systemem Start-
Stop ), których producenci dopuszczają możliwość ładowania.
2. 24V WET -kwasowo-ołowiowych, których producenci dopuszczają
możliwość ładowania.
MONTAŻ
Prostownik posiada 4 otwory montażowe pozwalające na montaż za pomocą
wkrętów do stołu lub innej płaskiej powierzchni montażowej, posiada też hak
umożliwiający zawieszenie urządzenia w dogodnym miejscu.
SPECYFIKACJA TECHNICZNA
Prąd zasilania 220-240V, 50-60Hz, 1A
Sprawność około 85%
Moc Max 120W
Napięcie ładowania: Zmienne
Prąd ładowania: 7A (12V),3.5A (24V)
Wykrywanie niskiego napięcia
akumulatora >3V
Odpływ prądu powrotnego <5mA
Zakres temperatury otoczenia 0oC~+40oC
Ładowanie 8 kroków ładowania w cyklu,
Smart Charger
Rodzaje akumulatorów WET, GEL, MF, CA ,EFB, AGM,
AGM+, LIB
Pojemność akumulatorów 14-230 Ah (12V), 14-115 Ah
(24V)
Stopień ochrony obudowy IP54
Chłodzenie Naturalne konwekcyjne
Rozmiar (L×W×H) 24.5x10.6x6cm
Waga 1100g
TRYBY ŁADOWANIA - PO PODŁĄCZENIU DO AKUMULATORA
Wybór trybu ładowania za pomocą przycisku TRYB. Przełączanie pomiędzy
trybami 1) do 4) -naciśnij krótko przycisk “TRYB”. W celu wybrania trybu 5),
6),7) 8) lub powrotu do trybów 1) do 4 ) - naciśnij i przytrzymaj ok. 3 sekundy
przycisk “TRYB”. Przełączanie pomiędzy trybami 5), 6), 7) lub 8)- naciśnij
krótko przycisk “TRYB” Ważne jest zrozumienie różnic i celów każdego trybu
ładowania. Nie używaj ładowarki do momentu upewnienia się, że wybrałeś
odpowiedni tryb ładowania dla Twojego akumulatora. Ładowanie nastąpi
niezwłocznie po wybraniu trybu.
UWAGA: wybranie trybu 24V dla akumulatora 12V spowoduje uszkodzenie
akumulatora - patrz tabela Diodowa sygnalizacja działania oraz błędów”
Tryb Opis
Tryb gotowości (ostatni zapamiętany
tryb) W trybie gotowości ładowarka nie
ładuje akumulatora. Pobór mocy z
gniazda zasilania jest minimaly. Po
podłączeniu prostownika do aku-
mulatora i podłączeniu go do sieci
zasilającej prostownik ustawia się
w ostatnim zapamiętanym trybie.
Zaświeci się odpowiednia dioda.
1) 12V, 7A
NORM Tryb standardowy ładowania.
Po wybraniu zielona dioda LED
zaświeci się.
2) 12V, 7A
COLD/ AGM Tryb ładowania akumulatorów 12V
w niskich temperaturach poniżej
10ºC (50ºF) lub akumulatorów AGM.
Po wybraniu zielona dioda LED
zaświeci się.
3) 24V 3.5A
NORM Tryb ładowania akumulatorów 24 V.
Po wybraniu, zaświeci się niebieska
dioda LED.
4) 24V 3,5A
COLD/ AGM Tryb ładowania akumulatorów 24-V
w niskich temperaturach poniżej
10ºC (50ºF) lub akumulatorów AGM.
Po wybraniu, zaświeci się niebieska
dioda LED.
5) 12V AGM+ 7A Tryb ładowania akumulatorów 12 V
AGM +” UWAGA ! nie stosować
do zwykłych akumulatorów AGM
Po wybraniu niebieska dioda LED
zaświeci się..
6) 12V LITHIUM 7A Tryb ładowania akumulatorów 12 V
“Litowych” Po wybraniu biała dioda
LED zaświeci się..
7) 12V /24V
REPAIR (tryb naprawczy) Tylko do akumulatorów kwasowo-
ołowiowych 12 V lub 24V Zaawanso-
wany tryb pozwalający reaktywować
niektóre akumulatory głęboko
rozładowane, stare, uszkodzone,
rozwarstwione lub zasiarczone. Po
wybraniu dioda żółta LED zaświeci
się oraz dioda zielona dla 12V a dioda
niebieska dla 24 V
8) ZASILANIE/SUPPLY 13.6 V Gdy przewody prostownika nie są
podłączone do akumulatora załącza
się automatycznie tryb ZASILANIE
(prąd na zaciskach prostownika
13,6V, 5A). Po wybraniu żółta
dioda LED zaświeci się. Przejście w
tryb ładowania przez dwukrotne
naciśnięcie przycisku TRYB.
3
Niniejsza instrukcja jest chroniona prawem autorskim. Kopiowanie / powielanie jej bez pisemnej zgody rmy Prox Sp. z o.o.
jest zabronione.
PODŁĄCZANIE DO AKUMULATORA
Nie wolno podłączać wtyczki zasilania przed podłączeniem zacisków do
akumulatora. Określ prawidłową biegunowość akumulatora. Dodatni biegun
akumulatora jest zazwyczaj oznaczony symbolem (+) lub literami (POS, P).
Ujemny biegun akumulatora jest zazwyczaj oznaczony symbolem (-) lub
literami (NEG, N). Dla bezpieczeństwa wymontuj akumulator z pojazdu.
1.) Podłącz czerwony (oznaczony ”+”) zacisk przyłączeniowy prostownika do
bieguna akumulatora oznaczonego (+), POS, P.
2.) Podłącz czarny (oznaczony ”–”) zacisk przyłączeniowy prostownika do
bieguna akumulatora oznaczonego (-), NEG,N.
3.) Podłącz prostownik do gniazda zasilania 220-240V.
4.) Podczas odłączania prostownika należy najpierw odłączyć wtyczkę sieciową
prostownika a następnie odłączyć zaciski od akumulatora.
Producent dostarcza w opakowaniu prostownika dodatkowe przewody
przyłączeniowe zakończone oczkowo, które można stosować w przypadku
podłączania akumulatorów, do których trudno jest podłączyć przewody z
zaciskami ( np. małe akumulatory motocyklowe) lub do podłączania innych
urządzeń korzystając z funkcji zasilanie 13,6 V” ( tylko prostownik 46832).
KORZYSTANIE Z TRYBU NAPRAWCZEGO 12V, 24V
Naprawa 12V, 24 V to zaawansowany tryb reaktywacji akumulatorów głęboko
rozładowanych, starych, uszkodzonych , rozwarstwionych lub zasiarczonych.
Nie wszystkie akumulatory można odzyskać. Baterie zazwyczaj ulegają
uszkodzeniu, jeśli są przechowywane przy niskim stanie naładowania .
Najczęstszymi problemami z bateriami są zasiarczenie i rozwarstwienie
akumulatora, co nie pozwala osiągnąć stanu pełnego naładowania akumu-
latora. Tryb naprawy pozwala na przywrócenie sprawności niektórym tego
typu akumulatorom. Aby uzyskać optymalne rezultaty, przed użyciem trybu
naprawczego należy przeprowadzić pełen cykl ładowania w trybie NORM a
następnie przejść na TRYB NAPRAWCZY. Naprawa może potrwać do ośmiu
godzin.
UWAGA. UŻYWAJ TEGO TRYBU ZE SZCZEGÓLNĄ OSTROŻNOŚCIĄ.
TRYB NAPRAWCZY JEST TYLKO DO AKUMULATORÓW
KWASOWO-OŁOWIOWYCH 12V i 24V W TYM TRYBIE PODWYŻSZONA
WARTOŚĆ PRĄDU ŁADOWANIA MOŻE POWODOWAĆ UBYTKI ELEKTROLITU PRZEZ
PAROWANIE. NALEŻY JE UZUPEŁNIĆ WODĄ DESTYLOWANĄ. PRZED UŻYCIEM
TEGO TRYBU AKUMULATOR MUSI BYĆ ODŁĄCZONY OD WSZELKICH URZĄDZEŃ.
KORZYSTANIE Z ZASILANIA 13.6V
Jeśli nie jest podłączony akumulator, ładowarka jest ustawiona domyślnie
w trybie zasilania. Tryb 13.6V ZASILANIE/SUPPLY zapewnia prąd 5A (stałe
napięcie i prąd stały). Przed użyciem przeczytaj instrukcję podłączanego
urządzenia 12VDC, aby upewnić się, że jest odpowiednie do użycia w tym
trybie. Prostownik, jako źródło zasilania może być również używany do
przechowywania ustawień komputera pokładowego pojazdu podczas naprawy
lub wymiany baterii.
UWAGA! Zabezpieczenia przed iskrzeniem i odwrotną polaryzacją nie
działają w tym trybie. Jeśli dodatni lub ujemny zacisk akumulatora
dotknął masy lub oba zetknęły się ze sobą może to spowodować iskrze-
nie. UPEWNIJ SIĘ, ŻE POLARYZACJA POŁACZEŃ JEST PRAWIDŁOWA!
ŁADOWANIE AKUMULATORA
1.) Sprawdź parametry akumulatora (12V, 24 V). Upewnij się, że nie
podłączasz akumulatora 12V w trybie 24 V.
Wybranie trybu 24V dla akumulatora 12V spowoduje uszkodzenie
akumulatora.
2.) Sprawdź prawidłowe podłączenie zacisków do akumulatora. Podłącz
wtyczkę do gniazda.
3.) Po podłączeniu prostownika do akumulatora i podłączeniu go do sieci
zasilającej prostownik ustawia się w ostatnim zapamiętanym trybie. Zaświeci
się odpowiednia dioda. W tym momencie należy wybrać odpowiedni tryb
ładowania dla danego typu akumulatora tak jak opisano to w punkcie ”Tryby
ładowania Uwaga: na wykonanie tej czynności jest około 5 sek, po tym czasie
rozpocznie sie ładowanie.
4.) Naciśnij przycisk trybu (TRYB /MODE), aby przełączyć się na odpowiedni
tryb ładowania (naciśnij podświetlając odpowiednią diodę trybu i poczekaj
przez trzy sekundy - po 3-5 sekundach ładowarka zaczyna pracę w wybranym
trybie ładowania).
5.) Dioda LED trybu wskaże wybrany tryb ładowania, a diody LED poziomu
naładowania będą świecić (w zależności od stanu baterii), co wskazuje na
proces ładowania.
6.) Po naładowaniu akumulatora odłącz wtyczkę zasilania i odłącz zaciski
prostownika od akumulatora.
BEZPIECZNIK
W prostowniku, na przewodzie przyłączeniowym czerwonym, zakończonym
zaciskiem oznaczonym (+) umiejscowiono bezpiecznik topikowy w czarnej
otwieranej kapsule ( otwarcie przez podważenie kapturka kapsuły).
Bezpiecznik zapobiega powstaniu pożaru spowodowanego np. przypadkowym
zwarciem przewodów przyłączeniowych na akumulatorze. Bezpiecznik
powinien też zadziałać na wypadek wewnętrzych uszkodzeń akumulatora
powodujacych zwarcie elektryczne.
Pamiętaj, aby uszkodzony bezpiecznik wymienić tylko na nowy, o identycznej
wartości amperowej jak zastosowany przez producenta prostownika (15A).
Nigdy nie wolno stosować bezpieczników o wyższej wartości – może to grozić
pożarem !
SYGNALIZACJA POZIOMU ŁADOWANIA
Diody LED ładowania - 25%, 50%, 75% i 100% wskazują stan naładowania
akumulatora.
Dioda naładowania 100% będzie migała gdy akumulator jest naładowany
poniżej 100%. Gdy akumulator jest naładowany w 100% dioda LED zaświeci
na stałe. UWAGA. Przy obnizonej sprawności akumulatora przy pełnym
naładowaniu akumulatora dioda 100% może nadal pulsow
Diodowa sygnalizacja działania oraz błędów
Lp. STAN KONTROLKI PRZYCZYNY ROZWIĄZANIA
1 Czerwona dioda
LED ostrzeżenia
świeci stale
Odwrócona
biegunowość Zamienić miejscami
czerwone i czarne złącza
zaciskowe lub złącza
oczkowe i umieścić na
odpowiednich biegunach
akumulatora
2 Czerwona dioda
LED ostrzeżenia
miga
Odpowiednia
dioda LED trybu
ładowania
1) Obwód otwarty
2) Zabrudzone
bieguny akumu-
latora
3)Akumulator
uszkodzony
4) Zwarcie na
wyjściu np. w
akumulatorze
1) Podłączyć czerwone i
czarne złącza zaciskowe
lub złącza oczkowe do
biegunów akumulatora
2) Wyczyścić bieguny
akumulatora
3) Niezwłocznie wymienić
akumulator na nowy
4) Odłączyć czerwone i
czarne złącza zaciskowe
lub złącza oczkowe od
biegunów akumulatora
3 Czerwona dioda
LED ostrzeżenia
miga powoli +
Odpowiednia
dioda LED trybu
ładowania
Ładowanie
akumulatora 24 V
w trybie 12V
Nacisnąć przycisk wyboru
trybu, aby wybrać odpow-
iedni tryb ładowania.
UWAGA: Wybór trybu 24
V dla akumulatora 12V
spowoduje jego usz-
kodzenie!
4 Świeci tylko dioda
LED ładowania,
diody LED
ostrzeżenia i cztery
diody poziomu
naładowania aku-
mulatora migają
Zabezpieczenie
przed
przegrzaniem
Gdy temperatura pros-
townika jest zbyt wysoka,
wartość natężenia prądu
jest ograniczana.
Po ostygnięciu prostownik
wznowi pracę
5 Żółta dioda LED
trybu NAPRAW-
CZEGO świeci stale
+
Odpowiednia
dioda LED trybu
ładowania 12 V
lub 24 V
W trybie
NAPRAWCZYM 12 V
lub 24 V
-----------
6 Czerwona dioda
LED ostrzeżenia
miga szybko +
Odpowiednia
dioda LED trybu
ładowania
Akumulator
nie magazynuje
podawanych
ładunków
elektrycznych
1) Wymienić akumulator
na nowy
2) Jeśli nie można
przywrócić sprawności
akumulatora poprzez
odsiarczenie, można
spróbować trybu
NAPRAWCZEGO
Niniejsza instrukcja jest chroniona prawem autorskim. Kopiowanie / powielanie jej bez pisemnej zgody rmy Prox Sp. z o.o.
jest zabronione.
www.prox.com.pl
PRODUCENT:
PROFIX SP. Z O.O.
ul. Marywilska 34
03-228 Warszawa
7 Świeci odpowied-
nia dioda LED trybu
ładowania.
Cztery
diody LED poziomu
naładowania
akumulatora są
wyłączone
Trwa proces
odsiarczania -----------
8 Czerwona dioda
LED ostrzeżenia
miga w cyklu 2
mignięcia co 3
sekundy
Nie można
przywrócić
sprawności aku-
mulatora poprzez
odsiarczenie lub
tryb NAPRAWCZY
1) Wymienić akumulator
na nowy
2) Jeśli nie można
przywrócić sprawności
akumulatora poprzez
odsiarczenie, można
spróbować trybu
NAPRAWCZEGO
9 Żółta dioda LED
ostrzeżenia miga.
Dotyczy akumula-
torów 12V i 24V
Akumulator moc-
no skorodowany
(napięcie poniżej 3
V), zastosować tryb
NAPRAWCZY
Wymienić akumulator na
nowy lub spróbować trybu
NAPRAWCZEGO
10 Czerwona dioda
LED ostrzeżenia
świeci stale + żółta
dioda LED trybu
SUPPLY świeci
stale.
Przeciążenie w
trybie SUPPLAY
(nastąpi automa-
tyczne wyłączenie
w ciągu 30 sekund
w celu ochrony
ładowarki przed
uszkodzeniem)
Odłącz urządzenia
zasilane z ładowarki.
8 kroków ładowania w pełnym cyklu
KROK 1: Diagnostyka - Sprawdza napięcie akumulatora i podłączenie
akumulatora.
KROK 2: Odsiarczanie - Jeśli napięcie akumulatora jest zbyt małe, program
automatycznie generuje prąd pulsacyjny w celu usunięcia zasiarczenia płyt.
KROK 3: Analiza - Sprawdza, czy napięcie akumulatora osiągnie wartość
progową po odsiarczeniu. Jeśli napięcie akumulatora jest odpowiednie
rozpoczyna się proces ładowania.
KROK 4: Ładowanie wstępne - Ładowanie formatujące prądem stałym o niskim
natężeniu.
KROK 5: Ładowanie właściwe - Ładowanie z prądem stałym do momentu, gdy
napięcie akumulatora osiągnie wartość nominalną.
KROK 6: Absorbcja ładunków - Stopniowe obniżanie wartości natężenia prądu
dla maksymalnego skumulowania ładunków elektrycznych i osiągnięcie
maksymalnego napięcia akumulatora.
KROK 7: Analiza procesu ładowania – Sprawdzenie stabilności procesu
ładowania.
KROK 8: Stabilizacja – Prostownik dzięki inteligentnemu procesorowi
monitoruje stan akumulatora dostosowując prąd ładowania do zmian napięcia
w akumulatorze.
OSTRZEŻENIE: Jeśli po pełnym cyklu ładowania akumulator nie może
uruchomić pojazdu (wyłączając mechaniczne problemy pojazdu), oznacza
to, że pojemność akumulatora jest poniżej poziomu progowego i wymaga
wymiany.
CZASY ŁADOWANIA
Różna pojemność wewnętrzna baterii i napięcie resztowe może mieć wpływ na
czas ładowania. Poniższe dane mają charakter wyłącznie orientacyjny.
POJEMNOŚĆ AKUMULATORA
(Ah) ORIENTACYJNY CZAS
ŁADOWANIA (h)
40 6
60 8,5
100 14
200 28,5
SYMBOLE NA TABLICZCE ZNAMIONOWEJ PROSTOWNIKA:
PRZECZYTAJ ZALECENIA I
INFORMACJE DOTYCZĄCE
BEZPIECZEŃSTWA PRODUKTU
Produkt spełnia wymogi
dyrektyw UE
Do zastosowania wewnątrz
pomieszczeń
Symbol urządzenia II klasy
ochronności
T3.15A Charakterystyka prądowo -
czasowa bezpiecznika
Ochrona przed pyłem oraz
ochrona przed bryzgami wody z
dowolnego kierunku
Zakaz umieszczania zużytego
sprzętu łącznie z innymi
odpadami.
CZYSZCZENIE I KONSERWACJA:
Urządzenie nie wymaga konserwacji
Do czyszczenia ( tylko po odłączeniu od prądu ) używać miękkiej wilgotnej (nie
mokrej) szmatki z dodatkiem delikatnego detergentu. Nie używać kwasów,
rozpuszczalników.
TRANSPORT I PRZECHOWYWANIE
Transportować i przechowywać w miejscach suchych z dala od dzieci. Chronić
przed zapyleniem, wilgocią i uszkodzeniami mechanicznymi.
Przedstawiony symbol oznacza zakaz umieszczania zużytego sprzętu
łącznie z innymi odpadami. Składniki niebezpieczne znajdujące się w sprzęcie
elektrycznym i elektronicznym wpływają negatywnie na środowisko naturalne
i zdrowie ludzi.
Gospodarstwo domowe powinno przyczyniać się do odzysku i ponownego
użycia (recyclingu) zużytego sprzętu. W Polsce i w Europie tworzony jest lub
już istnieje system zbierania zużytego sprzętu, w ramach którego wszystkie
punkty sprzedaży ww. sprzętu mają obowiązek przyjmować zużyty sprzęt.
Ponadto istnieją punkty zbiórki w/w. sprzętu.

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756