Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje REBEL
›
Instrukcja Gra karciana REBEL 6. Bierze 2015898
Znaleziono w kategoriach:
Gry planszowe
(111)
Wróć
Instrukcja obsługi Gra karciana REBEL 6. Bierze 2015898
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
Liczba graczy:
2–10
Wiek:
od 8 lat
Czas:
ok. 45 min
Zawartość:
104 karty
, instrukcja
CEL GRY
CEL GRY
Staraj się zebrać jak najmniej kart! Każdy byk na każdej z zebranych przez Ciebie kart będzie
Cię
ko
szt
owa
ć p
unk
t k
arny
.
Zwycięzcą zostaje gracz, który skończy grę z najmniejszą liczbą
byków!
PRZYGOTOWANIE DO GRY
PRZYGOTOWANIE DO GRY
Potasujcie wszystkie karty i rozdajcie każdemu graczowi po
10 kart
, pozostałe karty two-
rzą talię. Wszyscy gracze trzymają karty na ręce. Będziecie potrzebowali kartki i ołówka
do zapisywania wyników
.
4
rzędy
Weźcie 4 wierzchnie karty z talii i umieśćcie je odkryte na śr
odku stołu.
Każda z tych kart jest pierwszą kartą w swoim rzędzie.
W każdym rzę-
dzie może znajdować się maksymalnie 5 kart
, wliczając w to 1. kartę.
Odłóżcie pozostałe karty na bok, nie będą potrzebne aż do następnej rundy
.
Rys. 1.
4 rzędy na początku rundy
.
PRZEBIEG GRY
PRZEBIEG GRY
1.
Zagrywanie
kart
Każde z W
as wybiera 1 kartę z ręki i kładzie ją
zakrytą
przed sobą na stole. Karty są
odkrywane, gdy wszyscy dokonacie wyboru.
Gracz, który zagrał kartę o najniższej wartości
, dodaje zagraną przez siebie kartę na
koniec 1 z 4 rzędów
. Następną kartę dodaje gracz, który zagrał kartę o drugiej najniższej
wartości, i tak dalej aż wszystkie zagrane karty zostaną dodane do rzędów
. Powtórzcie
tę czynność jeszcze 9 razy
, aż wszystkie 10 kart z ręki każdego z W
as zostanie dodanych
do rzędów
.
Do
którego
rzędu
dodać
kartę?
Każda karta pasuje do tylko 1 rzędu. Obowiązują następujące zasady:
Zasada 1. Kolejność rosnąca
W
artości kart w każdym z rzędów muszą zawsze
rosnąć
od lewej do prawej.
Zasada 2. Najmniejsza różnica
Karta musi być zawsze dodana do rzędu, który kończy się kartą o najbliższej niższej wartości.
Przykład.
Jak pokazano na rys. 1, ostatnie karty w rzędach od 1. do 4. mają
następujące wartości: „12”, „37”, „43” i „58”. 4 graczy zagrywa karty
o następujących wartościach: „14”, „15”, „44” i „61”. Najniższa wartość
na tych kartach to „14”. Zgodnie z zasadą 1 ta karta musi zostać dod
ana
do 1. rzędu, obok karty o wartości „12”. Następnie karta o wartości „15”
zostaje dodana do tego samego rzędu, obok karty o wartości „14”.
Zgodnie z zasadą 1 karta o wartości „44” może być dodana do 1., 2. albo
3. rzędu, więc należy spojrzeć na zasadę 2. „Najmniejsza różnica” oznacza,
że karta musi zostać dodana do 3. rzędu, gdyż „44” jest bliżej „43” niż „37”.
Karta o wartości „61” musi zostać dodana do 4. rzędu, zgodnie z zasadą 2.
Rys. 2.
4 rzędy po 1. turze.
2.
Zbieranie
kart
Wszystko idzie gładko, dopóki możesz dołożyć kartę do 1 z 4 rzędów
. Problemy
zaczynają
się, gdy rząd jest pełny albo zagrasz kartę, która nie pasuje do żadnego z 4 rzędów
. W obu
tych przypadkach musisz wziąć karty ze stołu i dodać je do swojego stosu byków
.
Zasada 3. Pełny rząd
Rząd jest pełny
, gdy składa się z 5 kart. Jeśli zgodnie z zasadą 2 zagrana przez Ciebie karta
miałaby się stać 6. kartą w rzędzie, musisz najpierw zebrać wszystkie 5 kart w tym rzędzie,
a następnie dodać swoją kartę jako 1. kartę nowego rzędu.
Przykład.
4 graczy zagrało karty o następujących wartościach: „21”, „26”,
„30” i „36”.
Karty o wartości „21” i „26” zostają dodane do 1. rzędu, który teraz składa
się z 5 kart, czyli jest pełny. Teraz gracz, który zagrał kartę o wartości „30”,
także musi dodać ją do 1. rzędu. Ponieważ jest to 6. karta, musi najpierw
zebrać wszystkie 5 kart w tym rzędzie, a następnie dodać swoją kartę
jako 1
.
kartę nowego rzędu. Karta o wartości „36” musi zostać dodana do
nowego rzędu, obok karty o wartości „30”.
Rys. 3.
4 rzędy po 2. turze.
gra aut
orstwa Wolfganga Kramera
z ilust
racjami Franza V
ohwinkela
Zasada 4. Karta o najniższej wartości
Jeśli zagrasz kartę, której wartość jest tak niska, że zgodnie z zasadą 1 nie może zostać
dodana do żadnego rzędu, musisz zebrać wszystkie karty z
dowolnego
rzędu i dodać
zagraną kartę jako 1. kartę nowego rzędu.
Przykład.
Zostały zagrane karty o następujących wartościach: „3”,
„9”, „68” i „83”. Najniższą wartością spośród nich jest „3”, więc karta
o tej wartości musi być zagrana pierwsza, ale nie pasuje do żadnego
rzędu. Gracz, który ją zagrał, musi wziąć wszystkie karty z 1 z rzędów.
Wybiera 2. rząd, bo jest w nim najmniej byków, i bierze kartę o warto-
ści „37”. Następnie rozpoczyna nowy rząd, kładąc kartę o w
artoś
ci
„3”
.
Graczowi, który zagrał kartę o wartości „9”, się poszczęściło, bo
moż
e
teraz dodać swoją kartę obok karty o wartości „3”.
Rys. 4.
4 rzędy po 3. turze.
Wskazówka.
Jeśli musisz zebrać karty z rzędu, ponieważ wartość zagranej przez Ciebie
karty jest zbyt niska, często najlepiej jest wybrać rząd, który da Ci najmniejszą liczbę byków!
BYKI
=
PUNKTY
karne
Na każdej karcie między wartościami widnieje liczba byków
. Każdy byk jest wart 1 punkt
karny!
Wszystkie karty o wartościach zawierających liczbę 5 („5”, „15”, „25” itd.) mają po 2 byki.
Karty
, których wartości są wielokrotnościami 10 („10”, „20”, „30” itd.), mają po 3 byki,
a te, których wartości składają się z takich samych cyfr („11”, „22”, „33” itd.), mają po
5 byków
. Liczba 55 składa się z takich samych cyfr i zawiera 5, więc na karcie o tej war
-
tości jest 7 byków!
STOS BYKÓW
Gdy musisz zebrać karty
, odkładasz je na stos byków przed sobą na stole.
W
ażne. Nie dodawaj zbieranych kart na swoją rękę!
KONIEC RUNDY
KONIEC RUNDY
Runda dobiega końca, gdy wszyscy zagracie swoje 10 kart. Zsumujcie liczbę byków na
swoich kartach. Zapiszcie liczbę otrzymanych punktów karnych i rozpocznijcie nową rundę.
Rozgrywajcie rundy
, aż któreś z W
as zbierze
więcej niż 66 byków
. Zwycięży to z W
as,
któremu uda się zebrać najmniej byków
.
Oczywiście możecie też wybrać inny cel przed rozpoczęciem r
ozgrywki albo rozegrać
ustaloną liczbę rund!
WSKAZÓWKI I RADY
WSKAZÓWKI I RADY
2 poniższe przykłady przedstawią pułapki, które można napo-
tkać podczas rozgrywki:
Przykład 1.
Gracz chce zagrać kartę o wartości „45”, bo myśli,
że może ją umieścić obok karty o wartości „41” w 3. rzędzie.
Myli się. Zgodnie z zasadą 2 musi dodać tę kartę do 4. rzędu,
obok karty o wartości „42”. Jest to 6. karta, co oznacza, że
będzie musiał zebrać pozostałe 5 kart z rzędu!
Rys. 5.
Karty z przykładu 1.
Przykład 2.
Gracz myślał, że wykonał dobry ruch, decydując
się na zagranie karty o wartości „62” z intencją dodania jej
do 1. rzędu obok karty o wartości „61”. Okazuje się jednak,
że nie miał racji, bo inny gracz zagrał kartę o wartości „29”
i opróżnił 1. rząd, ponieważ jest w nim najmniej byków. Gracz,
który zagrał kartę o wartości „62”, musi teraz dodać swoją
kartę do 4. rzędu, przez co zbiera wszystkie 5 kart!
Rys. 6.
Karty z przykładu 2.
Tryb
zaawansowany
dla
2–6
graczy
Tryb
zaawansowany
dla
2–6
graczy
Polecamy ten tryb gry każdemu, kto lubi myśleć taktycznie. Obowiązują wszystkie podsta-
wowe zasady plus 2 dodatkowe.
1. Wartości
wszystkich kart
używanych podczas
rozgrywki
są
znane
Liczba kart używanych podczas rozgrywki zależy od liczby graczy
. Jest ona r
ówna liczbie
graczy razy 10 plus 4.
Przykład. 3
graczy
➔
34 karty o wartościach od 1 do 34,
4 graczy
➔
44 karty o wartościach od 1 do 44 itd.
Wszystkie karty o wyższych wartościach odłóżcie do pudełka.
2.
Każde
z
was
wybiera
swoje
10
kart
Połóżcie karty na stole odkryte. W kolejności zgodnej z kierunkiem ruchu wskazówek
zegara każde z W
as bierze po 1 karcie, aż wszyscy będą mieli po 10 kart na ręce. Pozostałe
4 karty stają się 1. kartami rzędów
.
Poza tym gra toczy się zgodnie z zasadami trybu podstawowego.
Wersja
2.6
Już po rozgrywce?
Podziel się wrażeniami z innymi graczami
w grupie PLANSZOWA REBELIA
FB/groups/planszowarebelia
Tłumaczenie: Kacper Podliński
Redakcja: zespół Rebel
Dystrybucja w Polsce: Rebel Sp. z o.o.
ul. Budowlanych 64c, 80-298 Gdańsk
wydawnictwo@rebel.pl
www
.wydawnictworebel.pl
Producent:
© AMIGO Spiel + Freizeit GmbH,
D-63128 Dietzenbach, Niemcy
, 1994, 201
1
NOWOŚCI
Nintendo Switch 2
Philips OneUp
iPhone 16e
JBL Flip 7
JBL Charge 6
Etui iPhone 16e
PS5 Pro
Router Starlink
Mac mini
Call of Duty Black Ops 6
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Tekken 8
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
NA CZASIE
Karma dla psa
Karma dla kota
Obroża Foresto
MagSafe
Kolagen
Frytkownica beztłuszczowa
Ranking suszarek do prania
Piekarnik do zabudowy ranking
Termometr bezdotykowy ranking
Ranking zmywarek
PORADNIK MEDIA EXPERT
Odkurzacz pionowy ranking
Smartwatch damski ranking
Jaka parownica do ubrań najlepsza?
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Najlepsze gry planszowe
Robot sprzątający ranking
POMYSŁ NA PREZENT
Pomysł na prezent
Prezent na komunię
Prezent na urodziny
Ranking smartwatchy
Słuchawki bezprzewodowe ranking
Prezent dla mężczyzny
Etui iPhone 16 Pro Max
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Pielęgnacja kotów długowłosych. Czy potrzebna jest specjalna szczotka?
Czy MOVA X4 Pro jest najlepszym odkurzaczem pionowym? Poznaj funkcje nowego urządzenia
Czym jest MagSafe? Poznaj technologię, która upraszcza życie
Kody do The Forest – przedmioty, mutanty, budowanie i wiele więcej
Zewnętrzna karta graficzna - sposób działania i zastosowanie
Ranking hulajnóg elektrycznych dla dzieci [TOP10]
Inteligentna lodówka smart – jak odmieni Twoje życie?
Telewizor w sypialni - czym się kierować podczas wyboru?
Kolagen od A do Z – wszystko, co musisz wiedzieć
Ranking kamer sportowych do 1000 zł [TOP10]
Ranking lodówek turystycznych [TOP10]
Ranking zmywarek do zabudowy 45 cm [TOP10]
Gdzie ustawić kuwetę dla kota?
Frostpunk 1886 - Ogłoszono remake uznanego city buildera. Poznajcie szczegóły!
The Elder Scrolls V: Skyrim – kody na umiejętności, przedmioty i wiele innych
Sprawdź więcej poradników