Znaleziono w kategoriach:
Gra planszowa REBEL Dinokalipsa 2004981

Instrukcja obsługi Gra planszowa REBEL Dinokalipsa 2004981

Powrót
WPROWADZENIE
Witaj w Dinokalipsie! W tej grze jesteś dinozaurem, a życie co chwilę daje Ci w kość.
Zrobisz wszystko, co w Twojej mocy, aby uniknąć katastrof naturalnych, drapieżnych
i emocjonalnych, wymijając przy tym meteoryty i, tak jak w prawdziwym życiu,
zapewne poniesiesz porażkę. Ale nie poddawaj się, bo pierwszy dinozaur, który
zdobędzie 50 punktów (albo ostatni dinozaur w grze) zwycięży! Hura!
JAK ZACZĄĆ?
W pudełku znajdziesz następujące elementy:
4 dinozaurowe plansze,
4 dinozaurowe pionki,
talię główną (53 karty punktów i 16 kart natychmiastowych),
talię katastrof (28 kart katastrof).
Na początku niech każde z Was wybierze dinozaurową planszę i odpowiadający jej
pionek. Twoja plansza przedstawia wybraną dinozaurową postać i drogę ucieczki,
którą wykorzystasz do zdobycia punktów. Pozostaw trochę wolnego miejsca obok
swojej planszy na obszar katastrof, gdzie będziesz kłaść karty katastrof podczas gry.
Niewykorzystane plansze odłóż do pudełka – nie użyjesz ich w tej rozgrywce.
Następnie oddziel karty o jaśniejszym rewersie od tych z ciemniejszym. Potasuj karty
o jaśniejszym rewersie i rozdaj po 5 kart każdemu z graczy. Pozostałe karty z talii
połóż zakryte na środku stołu, tworząc talię główną. Zostaw miejsce po prawej stronie
talii na stos kart odrzuconych.
Potasuj karty z ciemnym rewersem i stwórz z nich talię katastrof. Umieść ją zakry
na stole, po lewej stronie talii głównej.
Jesteście gotowi do gry w Dinokalipsę!
JAK GRAĆ?
W każdej rundzie gracze zagrywają karty punktów, które mają na ręce w nadziei,
że zdobędą punkty i unikną katastrof. Aby zacząć rundę, odkryj wierzchnią kartę
z talii katastrof i przeczytaj ją na głos. Każde z Was musi wybrać kartę punktów
z ręki i położyć ją zakrytą na stole. Jeśli któreś z Was w tej fazie rozgrywki nie ma
żadnej karty punktów na ręce, musi odrzucić swoje karty na stos kart odrzuconych
i dobrać 5 nowych kart (powtarza ten proces, dopóki nie będzie mieć karty
punktów, którą może zagrać zakrytą). Gdy każde z Was położy na stole zakrytą
kartę punktów, wszyscy musicie odkryć je w tym samym momencie.
W każdej rundzie przyznawanie punktów odbywa się po odkryciu wszystkich
kart. Gracz z najwyższym wynikiem w danej rundzie zdobywa liczbę punktów
równą swojemu wynikowi i powinien ruszyć swoim dinozaurowym pionkiem
odpowiednią liczbę pól na drodze ucieczki na swojej dinozaurowej planszy.
Gracz z najniższym wynikiem dobiera odkrytą kartę katastrofy i kładzie na
swoim obszarze katastrof. Jeśli któreś z Was nie ma kart punktów na ręce
podczas tej części rundy, musi odrzucić swoje karty na stos kart odrzuconych
i dobrać 5 nowych kart (powtarza ten proces, dopóki nie będzie mieć karty
punktów, którą może zagrać zakrytą). Gdy każde z Was położy na stole zakrytą
kartę punktów, wszyscy musicie odkryć je w tym samym momencie. Ten wynik
może się zwiększyć albo zmniejszyć w zależności od bonusów z cech dinozaura,
efektów kart punktów i efektów kart natychmiastowych (które są wyjaśnione
w kolejnych sekcjach).
Na koniec rundy każde z Was przesuwa swój dinozaurowy pionek na drodze
ucieczki o tyle pól, ile kart katastrof ma w swoim obszarze katastrof. Następnie
wszyscy dobieracie karty z talii głównej, aż każde z Was będzie mieć 5 kart na
ręce. Zanim zaczniecie kolejną rundę, sprzątnijcie stół, przenosząc wszystkie
odkryte karty punktów i karty natychmiastowe na stos kart odrzuconych.
Jeśli w którymkolwiek momencie w talii głównej zabraknie kart, potasujcie stos
kart odrzuconych i stwórzcie z niego nową zakrytą talię główną.
K ARTY K ATASTROF
Świat dinozaurów jest pełen katastrof, tak jak prawdziwe życie! W grze występują
3 główne rodzaje kart katastrof oprócz kart meteorytów (które są jeszcze bardziej
katastroczne). Każdy z rodzajów kart katastrof jest oznaczony kolorem i symbolem:
PECHOWY BRONEK
PECHOWY BRONEK
S
S
T
T
A
A
R
R
T
T
Z
Z
W
W
Y
Y
C
C
I
I
Ę
Ę
S
S
T
T
W
W
O
O
PECHOWY BRONEK
PECHOWY BRONEK
S
S
T
T
A
A
R
R
T
T
Z
Z
W
W
Y
Y
C
C
I
I
Ę
Ę
S
S
T
T
W
W
O
O
PECHOWY BRONEK
PECHOWY BRONEK
S
S
T
T
A
A
R
R
T
T
Z
Z
W
W
Y
Y
C
C
I
I
Ę
Ę
S
S
T
T
W
W
O
O
ŁZYCERATOPS
ŁZYCERATOPS
SSTTAARRTT
Z
Z
W
W
Y
Y
C
C
I
I
Ę
Ę
S
S
T
T
W
W
O
O
ŁZYCERATOPS
ŁZYCERATOPS
S
S
T
T
A
A
R
R
T
T
Z
Z
W
W
Y
Y
C
C
I
I
Ę
Ę
S
S
T
T
W
W
O
O
NERWOWY REX
NERWOWY REX
S
S
T
T
A
A
R
R
T
T
Z
Z
W
W
Y
Y
C
C
I
I
Ę
Ę
S
S
T
T
W
W
O
O
NERWOWY REX
NERWOWY REX
SSTTAARRTT
Z
Z
W
W
Y
Y
C
C
I
I
Ę
Ę
S
S
T
T
W
W
O
O
TEN STEGO
TEN STEGO
S
S
T
T
A
A
R
R
T
T
Z
Z
W
W
Y
Y
C
C
I
I
Ę
Ę
S
S
T
T
W
W
O
O
TEN STEGO
Z
W
Y
C
I
Ę
S
T
W
O
Jeśli zdobędziesz 3 karty katastrof tego samego rodzaju albo 3 różne rodzaje kart,
odpadasz z gry i musisz natychmiast odrzucić karty z ręki na stos kart odrzuconych.
ALBO
TM
Wędrujesz po wulkanie, który był uśpiony
przez tysiące lat. Właśnie wybucha.
POPOŁUDNIOWY SPACER
Leje jak z cebraale tylko na Ciebie.
ULEWA
Skaleczyłeś się o wyjątkowo ostry liść.
PROSTO Z LIŚCIA
Wędrujesz po wulkanie, który był uśpiony
przez tysiące lat. Właśnie wybucha.
POPOŁUDNIOWY SPACER
Zdeptał Cię wielgachny dinozaur,
a Twoje stado odchodzi zakłopotane.
TUP, TUP, TUP
Nie możesz zasnąć, myśląc o tym,
jak wielkim rozczarowaniem jesteś.
SMUTNA PRAWDA
Nie możesz zasnąć , myśląc o tym,
jak wielkim rozczarowa niem jesteś.
SMUTNA PRAWDA
TM
TM
TM
TM
DINOZAUR
STOS
KART
ODRZUCONYCH
TALIA
GŁÓWNA TALIA
KATASTROF
AKTYWNA
KARTA
KATASTROFY
DROGA
UCIECZKI
Możesz podejrz2 wierzchnie karty
z talii. Wybierz jedną i dobierz na
rękę, a drugą odrzuć.
DRZEWOKULARY
KATASTROFA
DRAPIEŻNA KATASTROFA
EMOCJONALNA
KATASTROFA
NATURALNA
Karty meteorytów są specjalnymi kartami katastrof, które zachowują się jak
dowolny rodzaj karty katastrofy. Możesz je sobie wyobrazić jako kameleony kart
katastrof. Oznacza to, że odpadniesz z gry, jeśli dostaniesz kartę meteorytu,
mając już inne 2 karty katastrof.
Ale karty katastrof nie są zupełnie złe. Na koniec każdej rundy za każdą kartę
katastrofy w swoim obszarze katastrof, przesuń swój dionazurowy pionek
o 1 pole do przodu na drodze ucieczki. Co Cię nie zabije, to Cię wzmocni!
4 dinozaurowe pionki 4 dinozaurowe plansze
talia
główna
talia
katastrof
Leje jak z cebraale tylko na Ciebie.
ULEWA
Skaleczyłeś się o wyjątkowo ostry liść.
PROSTO Z LIŚCIA
Ta karta jest dowolnym rodzajem
karty katastrofy.
METEORYT!
Zdeptał Cię wielgachny dinozaur,
a Twoje stado odchodzi zakłopotane.
TUP, TUP, TUP
Nie możesz zasnąć, myśląc o tym,
jak wielkim rozczarowaniem jesteś.
SMUTNA PRAWDA
Ta karta jest dowolnym rodzajem
karty katastrofy.
METEORYT!
ALBO
UŚMIECHNIJ SIĘ, TO PRAWIE KONIEC.UŚMIECHNIJ SIĘ, TO PRAWIE KONIEC.
INSTRUKCJAINSTRUKCJA
NERWOWY REX
NERWOWY REX
S
S
T
T
A
A
R
R
T
T
Z
Z
W
W
Y
Y
C
C
I
I
Ę
Ę
S
S
T
T
W
W
O
O
KARTY NATYCHMIASTOWE
Możesz użyć kart natychmiastowych, aby przechylić szalę zwycięstwa na swoją
stronę albo uratować swojego dinozaura. Na kartach natychmiastowych znajdziesz
informację, kiedy możesz je zagrać.
Jeśli na karcie natychmiastowej jest napisane „zagraj tę kartę podczas liczenia punktów”,
możesz ją zagrać przy liczeniu punktów i po użyciu wszystkich efektów kart punktów.
Jeśli na karcie natychmiastowej jest napisane „zagraj tę kartę, jeśli w tej rundzie musisz
dodać kartę katastrofy do swojego obszaru katastrof, możesz zagrać tę kartę, jeśli
masz najniższy wynik po podliczeniu punktów, aby uniknąć dodania karty katastrofy
do swojego obszaru katastrof (albo gdy inny gracz dorzuci Ci kartę katastrofy).
Aby skontaktować się z nami lub dowiedzieć się więcej o naszych grach,
dodatkach do gier i innych ciekawych treściach, odwiedź stronę
UnstableGames.com/HappyLittleDinosaurs
Tłumaczenie: Natalia Laprus
Redakcja: zespół Rebel
JAK WYGRAĆ?
Są 2 sposoby na wygranie gry:
Zostanie pierwszym dinozaurem, który uzyska 50 punktów na swojej drodze
ucieczki.
Zostanie ostatnim dinozaurem w grze.
Wygląda na to, że udało Ci się opóźnić nieuchronne wyginięcie. Niestety wszyscy
Twoi przyjaciele nie żyją :( Ale przynajmniej jesteś zwycięzcą!
ZASADY DLA 2 GRACZY
Jeśli gracie tylko we 2, wprowadźcie kilka modykacji standardowych zasad.
Zanim zaczniecie grę, odrzućcie wszystkie karty punktów o wartości „1”, „2”
albo „3” z talii głównej. Gracz odpada dopiero wtedy, gdy w swoim obszarze
katastrof zbierze 4 karty katastrof tego samego rodzaju albo po 2 karty katastrof
z każdego z 3 rodzajów.
Jeśli nie zastosujecie tych modykacji, gra prawdopodobnie będzie mniej
zrównoważona.
ROZWIĄZYWANIE REMISÓW
W niektórych rundach kilkoro z Was będzie miało taki sam wynik po dodaniu wartości
kart punktów, bonusów z kart katastrof, przewag i utrudnień z cech dinozaurów
i efektów kart natychmiastowych.
Jeśli kilkoro z Was zremisuje najwyższym wynikiem w rundzie, każda z tych osób
dostaje liczbę punktów równą swojemu wynikowi w rundzie i porusza swoim
dinozaurowym pionkiem do przodu na drodze ucieczki.
Jeśli kilkoro z Was zremisuje najniższym wynikiem w rundzie, ma miejsce nagła
śmierć! Każda z tych osób musi zagrać z ręki kolejną zakrytą kartę punktów. Gdy
wszyscy jesteście gotowi, w tej samej chwili odkrywacie karty. Gracz z najniższą
wartością punktów podczas nagłej śmierci dodaje odkrytą kartę katastrofy do
swojego obszaru katastrof. Podczas nagłej śmierci cechy dinozaurów, efekty kart
punktów i karty natychmiastowe nie mają zastosowania. Żaden z graczy biorących
udział w nagłej śmierci nie zdobywa punktów za rundę, nawet jeśli nowa karta
punktów przewyższa wynik gracza z największą liczbą punktów w rundzie.
Jeśli remis zdarzy się podczas nagłej śmierci, powtarzajcie proces do momentu
wyłonienia przegranego. Jeśli w którymkolwiek momencie 1 z osób biorących udział
w nagłej śmierci nie ma karty punktów na ręce, musi dodać odkrytą kartę katastrofy
do swojego obszaru katastrof. Jeśli więcej niż 1 z graczy uczestniczących w nagłej
śmierci skończą się karty punktów na ręce, przenieście odkrytą kartę katastrofy na
spód talii katastrof, zakończcie rundę i najlepiej o niej zapomnijcie.
Jeśli wyniki w rundzie, w której kilkoro z Was remisuje najwyższym albo
najniższym wynikiem, zostają odwrócone, wyniki wszystkich remisujących
należy odwrócić. Na przykład jeśli 2 graczy remisuje najniższym wynikiem
w rundzie – 3 punktami – a najwyższy wynik rundy to 9 punktów, oboje gracze
początkowo remisujący najniższym wynikiem otrzymują 9 punktów za rundę,
a gracz, który początkowo zdobył 9 punktów, dostaje 3 punkty.
Uwaga! Odwrócenie wyników nie ma zastosowania podczas nagłej śmierci.
Postaraj się zagrać kartę z wyższą wartością od karty przeciwnika/-ów, aby
uniknąć dodania karty katastrofy do swojego obszaru katastrof.
Jeśli wszyscy zremisujecie, przenieście odkrytą kartę katastrofy na spód talii
katastrof i zakończcie rundę. Żadne z Was nie zdobywa punktów za tę rundę.
Niektóre karty punktów mają tylko wartość punktową, podczas gdy inne mają
też swoje efekty. Efekty kart pozwolą Ci dobrać albo odrzucić karty, zamienić
kartę punktów z kartą innego gracza, a nawet zmienić sposób liczenia punktów
w danej rundzie. Jeśli nie napisano inaczej, możecie użyć efektów swoich kart
punktów po ich odkryciu, ale przed podliczeniem punktów w danej rundzie.
Jeśli kilkoro z Was zagra karty punktów z efektami w tej samej rundzie, gracz z najniższą
wartością karty może użyć efektu swojej karty jako pierwszy*. Jeśli 2 z Was zagra kartę
punktów o tej samej wartości, gracz z mniejszą całkowitą liczbą punktów na swojej
drodze ucieczki może użyć efektu swojej karty jako pierwszy. Jeśli kilkoro z Was ma
taką samą wartość karty punktów i taką samą całkowitą liczbę punktów, najmłodsza
osoba może użyć efektu swojej karty jako pierwsza. Efekt każdej karty punktów może
być użyty tylko raz na kartę i na rundę.
*Jest kilka wyjątków od tej kolejności użycia efektów kart punktów. Te wyjątki to efekty
kart, które określają, kiedy dany efekt ma być wykorzystany poprzez stwierdzenie
„podczas tej rundy” albo „podczas liczenia punktów w tej rundzie”. Jeśli na karcie
jest napisane „podczas tej rundy”, jej efekt należy wykorzystać przed efektami innych
kart punktów w rundzie – wartość punktowa kart jest nieważna. Jeśli na karcie jest
napisane „podczas liczenia punktów w tej rundzie”, jej efekt należy wykorzystać przy
liczeniu punktów i po użyciu wszystkich innych efektów kart punktów.
Cechy stanowią o przewadze albo utrudnieniach, które masz w starciu z niektó-
rymi rodzajami kart katastrof. Przewagi i utrudnienia wynikające z Twoich cech
dinozaura są dodawane do albo odejmowane od wartości zagranej przez Ciebie
karty punktów w każdej rundzie. Na przykład jeśli grasz Nerwowym Rexem,
dodajesz 1 punkt do swojego wyniku w każdej rundzie, w której mierzysz się
z kartą katastrofy drapieżnej, i odejmujesz 1 punkt od swojego wyniku w każdej
rundzie, w której masz do czynienia z kartą katastrofy emocjonalnej.
KARTY PUNKTÓW
Karty punktów przedstawiają bronie, gadżety i talizmany, których używasz,
aby zdobyć punkty i uniknąć katastrof. Każda karta ma przypisaną wartość
punktową pomiędzy „0” a „9”, co wykorzystuje się przy liczeniu punktów
podczas rundy.
WARTOŚĆ
PUNKTOWA
EFEKT KARTY
PUNKTÓW
KIJ SAMOBIJ
WARTOŚĆ
PUNKTOWA
Możesz odrzucić kartę punktów
z ręki i dodać jej wartość punktową
do swojego wyniku w tej rundzie.
NAJTWARDSZY
PRZYJACIEL
W SZCZĘKACH
PUŁAPKI
Podczas liczenia punktów w tej rundzie
zamień wynik gracza z największą
liczbą punktów z wynikiem gracza
z najmniejszą liczbą punktów po
zliczeniu wyników.
Zagraj tę kartę podczas liczenia punktów.
Dodaj w tej rundzie 2 punkty do wyniku
dowolnego gracza.
WZMACNIACZ
PUNKTÓW
!
!
!
!
Zagraj tę kartę, jeśli musisz dodać kartę
katastrofy do swojego obszaru katastrof
w tej rundzie. Zamiast tego przenieś
kartę katastrofy na spód talii katastrof.
UBEZPIECZENIE
OD KATASTROF
!
!
Możesz odrzucić maksymalnie 3 karty
z ręki.
OGNISTY SPRAY
Podczas liczenia punktów w tej rundzie
rozpatrz efekt kart Wzmacniacza punktów
i Osłabiacza punktów dwukrotnie.
WYJĄTKOWY
GWIEZDNY OWOC
Zagraj tę kartę podczas liczenia punktów.
Odejmij w tej rundzie 2 punkty od
wyniku dowolnego gracza.
OSŁABIACZ PUNKTÓW
!
!
Zagraj tę kartę, jeśli musisz dodać
kartę katastrofy do swojego obszaru
katastrof w tej rundzie. Zamiast tego
dodaj tę kartę do obszaru katastrof
wybranego gracza.
PRZEKIEROWANIE
KATASTROF Y
!
!
Możesz podejrzeć 2 wierzchnie karty
z talii. Wybierz jedną i dobierz ją na
rękę, a drugą odrzuć.
DRZEWOKULARY
Podczas tej rundy żadne inne efekty
kart punktów nie mają zastosowania.
PIŁA OGNIOWA
ZAMIANA PUNKTÓW
Zagraj tę kartę podczas liczenia punktów.
Zamień wynik gracza z największą
liczbą punktów z wynikiem gracza
z najmniejszą liczbą punktów po
zliczeniu wyników.
!
!
!
!
CECHY DINOZAURÓW
W lewym dolnym rogu każdej dinozaurowej planszy znajdziesz cechy danego
dinozaura.
Jeśli masz 5 kart natychmiastowych na ręce i żadnych kart punktów,
odrzuć wszystkie karty i dobierz 5 nowych.
Jeśli wyniki w rundzie zostają odwrócone, dotyczy to tylko graczy
z najwyższym i najniższym wynikiem.
Rusz swoim dinozaurowym pionkiem o 1 pole na
drodze ucieczki za każdą kartę katastrofy w swoim
obszarze katastrof.
Aby policzyć wynik w rundzie, upewnij się,
że bierzesz pod uwagę karty katastrof w swoim
obszarze katastrof, cechy swojego dinozaura,
efekty kart punktów i kart natychmiastowych.
Za każdym razem, gdy dodasz kartę katastrofy do
swojego obszaru katastrof, możesz odrzucić kartę
z ręki. To przydatny sposób na pozbycie się kart,
których nie chcesz!
Na koniec każdej rundy dobierz karty tak, abyś miał
w sumie 5 kart na ręce.
PRZYDATNE PRZYPOMINAJKI
CECHY
DINOZAURA

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 40 618 750 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756