Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje REBEL
›
Instrukcja Gra planszowa REBEL Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie 108773
Znaleziono w kategoriach:
Gry planszowe
(111)
Wróć
Instrukcja obsługi Gra planszowa REBEL Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie 108773
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
2
„Chyba tak zawsze się dzieje.
Wspaniałe czyny
, o których mówią legendy
,
przygody
, jak je niegdyś nazywałem, tak właśnie wyglądały napr
awdę.
Dawniej myślałem, że dzielni bohaterowie legend specjalnie o
wych pr
zy
-
gód szukali, że ich pragnęli, bo są ciekaw
e, a zwykłe życie bywa trochę
nudne, że uprawiali je, że tak po
wiem, dla rozr
ywki. Ale w tych legendach,
które mają głębszy sens i pozostają w pamięci, pr
awda wygląda inaczej.
Bohaterów zwykle los mimo ich woli w
ciąga w pr
zygodę, doprowadza ich
do niej ścieżka, jak pan to wyr
aził. Pewnie każdy z nich podobnie jak my
miał po drodze mnóstwo okazji, żeby zawrócić, lecz nie zrobił tego
. Gdyby
któryś zawrócił w pół drogi, no, to byśmy nic o tym nie wiedzieli, pamięć
by o nim zaginęła.
Wiadomo tylko o tych, któr
zy wytrwali do końca, choć
nie zawsze ten koniec był szczęśliwy
, przynajmniej w oczach uczestników
,
bo stojąc z boku nier
az widzi się r
zecz inaczej niż biorąc w niej udział. N
a
przykład jeśli ktoś – jak star
y pan Bilbo – z wypr
awy wróci cały
, zostanie
wszystko niby w porządku, chociaż niezupełnie takie, jak pr
zedtem było.
Dla słuchaczy często nie te historie są najciekawsze, które bohaterom naj
-
lepiej się powiod
ł
y
”.
Samwise Gamgee
Ż
ywe
opowieści
Za każdym razem, gdy gracze r
ozpoczynają nową przygodę,
aplikacja
Podr
óże pr
zez Śródziemie
wypełni ją treścią ze swo
-
jej obszernej biblioteki.
T
a sama przygoda może się zmienić
pod wieloma względami: zmieni się rozmiar i ułożenie mapy
,
napotkani wrogowie i sprzymierzeńcy
, zdarzenia, które będą
nękać bohaterów
, i wiele, wiele inny
ch czynników
. W efekcie
gracze mogą wielokrotnie rozegrać tę samą kampanię, za każ
-
dym razem przeżywając inną historię.
p
rzebieg
gr
y
Władca Pierścieni: P
odróże prz
ez Śródziemie
jest kooperacyjną grą
przeznaczoną dla 1–5 graczy
. W trakcie rozgrywki grupa bohaterów
przeżyje szereg niebezpieczny
ch przygód osadzonych w olbrzymim fan
-
tastycznym świecie
Władcy Pierścieni
J.R.R.
T
olkiena. P
odczas podróży
bohaterowie zmierzą się z potężnymi przeciwnikami, odkryją zaginione
skarby i zapomnianą wiedzę i rozwiną umiejętności zgodnie z rolą, któ
-
ra przypadła im w drużynie. Ciemność rośnie w siłę, jednocząc zło, cień
i zepsucie. N
astał czas, aby bohaterowie stawili jej czoła i rozpoczęli swą
podróż przez Śródziemie.
T
ylko współpracując, mogą odnieść sukces
i przetrwać.
H
eroiczn
a
kamp
ania
Każda rozgrywka we
Władcę Pierścieni: P
odróże pr
zez Śródziemie
stanowić
będzie pojedynczą przygodę z większej kampanii. P
odczas przygody bo
-
haterowie spróbują wykonać serię zadań, zanim r
osnące siły zła pokr
zy
-
żują im plany
. Bez względu na wynik pojedynczej przygody bohaterowie
będą kontynuować kampanię. P
o zakończeniu serii przygód kampania
dotrze do punktu kulminacyjnego i zakończy się ostatecznym sukcesem
albo porażką całej drużyny bohaterów
.
a
plika
cja
Aby zagrać we
Władcę P
ierścieni: Podróże przez Śród
-
ziemie
, jeden z graczy musi pobrać na kompatybilne
urządzenie darmową aplikację
P
odróże przez Śród
-
ziemie
. Aplikacja zarządza wyzwaniami i treścią,
z jakimi podczas rozgrywki spotkają się bohaterowie,
od umiejscowienia kafelków i ż
etonów po zacho
-
wanie wrogów
. Aplikacja pozwala ró
wnież zapisać stan kampanii, tak
aby gracze mogli ją ukończyć na przestrzeni kilku spotkań. A
by pobrać
aplikację
P
odróże przez Śródziemie
, po prostu wyszukaj ją w Amazon™
Appstore, A
pple iOS App Store™, G
oogle Play™ lub na Steamie®.
j
ak
k
orzy
st
ać
z
tej
instr
ukcji
?
T
a instrukcja ma za zadanie nauczyć no
wych graczy podstawowych
zasad gry
Podr
óże pr
zez Śródziemie
. P
r
zed pierwszą rozgrywką gracze
powinni przeczytać tę instrukcję w całości.
W pudełku z grą znajduje się również kompendium zasad, które zawie
-
ra opisy szczegółowy
ch zasad i wyjątków pominiętych w instrukcji. J
eśli
podczas rozgrywki pojawią się jakiekolwiek pytania, odpo
wiedzi należy
szukać w kompendium zasad (a nie w instrukcji).
Gimli
SUGER
OW
ANY ZEST
A
W POCZĄTKOWY
R
o
l
a
: o
b
r
o
ń
c
a
P
r
z
e
d
m
i
o
t
y
: t
o
p
ó
r b
i
t
e
w
n
y
, k
o
l
c
z
u
g
a
HISTORIA
G
i
m
l
i
, s
y
n G
l
ó
i
n
a
, potom
ek Durina Nieśmi
ertelnego, od da
wna marzył o przy
godzie, która za
brałaby go z dal
a
o
d d
o
m
u
-
n
a
-
w
y
g
n
a
n
i
u w E
r
e
d L
uin. K
iedy Glóin d
ołączył do ko
mpanii, kt
óra ruszy
ła na wschód, by o
dzyskać
u
t
r
a
c
o
n
e K
r
ó
l
e
s
t
w
o p
o
d G
ó
r
ą
, G
i
m
l
i n
i
e m
ó
g
ł z
a nim pod
ążyć. Dziś
, dożywszy sza
cownego wieku
, Gimli gotów
j
e
s
t d
a
ć u
p
u
s
t s
r
o
g
o
ś
c
i i u
d
o
w
o
d
n
i
ć s
w
e u
m
i
e
j
ę
t
n
o
ś
c
i w w
a
l
c
e z
wrogiem
.
J
a
k u k
a
ż
d
e
g
o k
r
a
s
n
o
l
u
d
a w j
e
g
o s
e
r
c
u g
o
r
e
j
e p
r
a
g
n
i
e
n
i
e s
p
r
a
w
i
e
d
l
i
w
e
g
o o
d
w
e
t
u n
a pl
ugawych orkach, k
tóre
z
a
m
i
e
s
z
k
u
j
ą m
r
o
c
z
n
e z
a
k
ą
t
k
i ś
w
i
a
t
a
. A
l
i
ś
c
i d
z
i
ś n
i
e t
r
z
e
b
a j
u
ż s
c
h
o
d
z
i
ć p
o
d z
i
e
m
i
ę
, a
b
y j
e s
p
o
t
k
a
ć
. Gimli czeka
w
i
ę
c
n
ie
sp
o
k
o
j
n
ie
n
a
p
ie
r
w
s
z
e
o
z
n
aki
n
a
d
c
h
o
d
z
ą
c
e
j
w
o
j
n
y
z
cie
m
n
o
ś
ci
ą
.
TM Lic. SZC to FFG
Siła
Mądrość
Zręczność
Duch
Spryt
Obrażenia
Strach
Gdy wykonasz atak, możesz umieścić 1 kartę
z tego testu na wierzchu swojej talii.
Krasnolud
Gimli
3
6
4
2
4
2
2
4
Przeklęta rana
Z
acho
waj tę kar
tę odkr
ytą.
J
eśli masz odr
zucić odkr
ytą
kar
tę
, zamiast tego zakr
yj ją.
TM Lic. SZC to FFG
Sztylet
1
:
2 tra
enia.
2
:
3
tra
enia,
pr
z
ebicie.
25
TM Lic. SZC to FFG
Ukrycie
Gdy z
ostajesz zaatako
wany
,
zanim wykonasz test, moż
esz
odr
zucić ten atut, ab
y
zapobiec wszystkim
.
Gdy wykonujesz atak,
moż
esz odr
zucić ten atut,
ab
y dodać 1
.
TM Lic. SZC to FFG
Każ
dy z poz
ostały
ch bohater
ó
w
pr
zyjmuje 1 zakr
ytą kar
tę
.
N
astępnie odr
zuć tę kar
tę.
Zła w
ola
TM Lic. SZC to FFG
P
odstawo
wa 1
Gdy wykonujesz test
, moż
esz
odr
zucić tę umiejętność, ab
y
dodać 1
.
Niewyczerpana
siła
TM Lic. SZC to FFG
T
ytuł 3
Gdy wykonasz
uder
z
enie
z tej umiejętności, usuń ją
z pr
zygody
.
U
der
z
enie 3.
Opiekun Stada
TM Lic. SZC to FFG
S
łabość
Zbłąkany
TM Lic. SZC to FFG
J
eśli atakujesz na obszar
z
e
z ogniskiem, moż
esz
odr
zucić z testu kar
tę z
,
ab
y dodać pr
z
ebicie albo
poraż
enie.
Ognisko
TM Lic. SZC to FFG
T
r
opiciel 1
Z
anim wykonasz
bieg
,
otr
zymujesz 1 ż
eton
natchnienia.
B
ieg 1
(odr
zuć tę kar
tę podczas
swojej tur
y
, ab
y r
uszy
ć się
o1obszar).
Przepatrywacz
TM Lic. SZC to FFG
Aragorn 1
Gdy wykonasz eksplorację
kafelka,
T
y albo pobliski
bohater moż
ecie wykonać
zwiad 1
.
Wędrowiec
TM Lic. SZC to FFG
3
l
ist
a
element
ów
6 kart bohaterów
28 kart
obr
aż
eń
83 karty
przedmiotów
15 kart atutów
28 kart strachu
30 kart umiejętności
podstawowych
21 kart umiejętności
– tytułów
20 kart
umiejętności– słabości
4 żetony terenu
beczki/stół
22 kafelki mapy podróży
2 kafelki mapy
potyczki
kompendium zasad
31 plastikowych figur
ek
(6 bohaterów
, 25 wrogów)
10 żetonów terenu
strumień/ściana
10 kart terenu
72 karty
umiejętności – ról
30 kart umiejętności
bohaterów
30 żetonów
natchnienia/eksplor
acji
21 żetonów zużycia
5 żetonów
ciemności
8 żetonów postaci
(4 warianty)
20 żetonów
przeszukiwania/zagrożeń
4 żetony terenu
ognisko/posąg
9 żetonów terenu
zarośla/głaz
3 żetony terenu
dół
/mgła
12 sztandarów
i podstawek wrogó
w
Ukrycie
Gdy z
ostajesz zaatako
wany
,
zanim wykonasz test, moż
esz
odr
zucić ten atut, ab
y
zapobiec wszystkim
.
Gdy wykonujesz atak,
moż
esz odr
zucić ten atut,
ab
y dodać 1
.
TM Lic. SZC to FFG
J
eśli na koniec
T
wojej tur
y nie
ma w pobliżu wr
ogó
w
, odr
zuć
ten atut.
J
eśli pr
zyjmiesz
lub
,
odr
zuć ten atut.
Gdy wykonujesz atak, dodaj
2 trafi
enia.
Śmiałość
TM Lic. SZC to FFG
Gdy wykonujesz test, odr
zuć
ten atut, ab
y odr
zucić do
wolną
liczbę z odsłonięty
ch w teście
kar
t i odsłonić tyle samo
dodatko
wy
ch kar
t.
Determinacja
TM Lic. SZC to FFG
Siła
Mądrość
Zręczność
Duch
Spryt
Obrażenia
Strach
Raz na rundę, gdy wykonasz
bieg
,
ukrycie się
albo
uderzenie
, możesz wykonać
zwiad 1
.
Człowiek
Beravora
4
5
5
2
3
3
3
3
Kostur
1
:
2 tra
enia.
1
:
2 tra
enia.
2
:
3 tra
enia,
ogłusz
enie.
28
TM Lic. SZC to FFG
Strój podróżny
Podnieś swój limit
o 1.
Zanim przyjmiesz zakryte
karty
, możesz zapobiec
przyjęciu 1 z nich.
24
TM Lic. SZC to FFG
Kostur
1
:
2 tra
enia.
1
:
2 tra
enia.
2
:
3 tra
enia,
ogłusz
enie.
28
TM Lic. SZC to FFG
4
p
rzy
go
t
ow
anie
pierw
szej
kamp
anii
P
oniżej znajduje się opis czynności, które gracze muszą wykonać, aby przy
-
gotować pierwszą kampanię
P
odróży pr
zez Śródziemie
.
1.
W
ybór kampanii i poziomu trudności.
Na ekranie tytuło
-
wym aplikacji należy wcisnąć przycisk „N
owa gra
”. Aplikacja
przeprowadzi graczy przez szer
eg ekranów
, na któr
ych wybiorą
kampanię, jej poziom trudności i pole zapisu stanu gry
. Zale
-
camy graczom wybrać kampanię „Kości Arnoru
” i normalny
poziom trudności.
2.
Stworzenie drużyny i wybór bohaterów
.
Każdy z graczy wy
-
biera w aplikacji bohatera, a następnie bierze odpowiadające mu
figurkę i kartę bohatera i umieszcza je przed sobą na swojej strefie
gry
. Gracze wcielą się w danych bohater
ów na czas trwania całej
kampanii (kampania składa się z kilku przygód). Jeśli w grze
bierze udział tylko 1 gracz, wybiera 2 bohaterów i kontroluje
obu jednocześnie.
3.
P
r
zygotowanie początkowy
ch przedmiotów
.
Aplikacja przy
-
dzieli każdemu bohaterowi pewne początko
we przedmioty
. Każ
-
dy z graczy pobiera karty przedmiotów odpowiadające nazwą
i poziomem tym z aplikacji i umieszcza je przy swojej karcie
bohatera. J
eśli gracze chcą, mogą w aplikacji zmienić swoje
początkowe przedmioty
.
4.
Stworzenie talii obrażeń, strachu i słabości.
Karty obrażeń,
karty strachu i karty słabości (tylko karty słabości, nie pozo
-
stałe karty umiejętności) należy podzielić na odpowiednie talie
i umieścić na środku obszaru gry
, aby każdy gracz miał do nich
łatwy dostęp.
5.
Stworzenie puli ogólnej.
Żet
on
y
natchnienia
/eksploracji,
pr
ze
-
szukiwania/zagrożenia, postaci i sztandaró
w wrogów należy
podzielić na osobne stosy
. W taki sam sposób należy podzielić
3 rodzaje kart atutów
. Wszystkie kafelki map i figurki wrogó
w
należy odłożyć na bok. P
odczas pr
zygody gracze wykorzystają
tylko część z nich. Kafelki mapy potyczki i żetony ter
enu należy
odłożyć do pudełka. P
odczas pier
wszej przygody gracze nie będą
korzystać z tych elementów
.
6.
Rozpoczęcie kampanii.
G
racze wpisują w aplikacji nazwę swoje
j
drużyny
, a następnie naciskają przycisk „Roz
pocznij”. W tym
momencie zostanie wyświetlona animacja zarysowująca obecną
przygodę i cel bohaterów
.
7.
W
ybranie ról.
Każdy z graczy wybiera w aplikacji s
woją rolę.
T
ę
rolę jego bohater będzie odgrywać podczas pierwszej przygody
.
Gracz moż
e wybrać dowolną rolę z dostępnych w menu, ale za
-
lecana początkowa rola dla każdego z bohater
ów to:
Aragorn – kapitan
Beravora – tropiciel
Bilbo – włamywacz
Elena – muzyk
Gimli – obrońca
Legolas – łowca
początkowe przedmioty
, figurka i karta bohatera Ber
avory
talie obr
aż
eń, str
achu
i słabości
żetony w puli ogólnej
karty atutów
r
ole
Rola, jaką bohater pełni podczas danej przygody
, częścio
-
wo determinuje jego możliwości. Każda rola ma pewną
ogólną funkcję.
Włamywacz
unika wrogów i jest samo
wystarczalny
.
Kapitan
pomaga drużynie przygotować się do każd
ej
sytuacji.
Obrońca
chroni innych i skutecznie br
oni się pr
zed atakami.
Łowca
atakuje, zadając duż
e obrażenia.
M
uzyk
potrafi natchnąć innych, pomagając
im odnieść
sukces.
T
ropiciel
pozwala drużynie szybciej się przemieszczać.
W
ybór roli nie jest ostateczny
. Bohaterowie mogą zmieniać
swoje r
ole pomiędzy pr
zygodami.
poziom karty
przedmiotu
B
erav
ora 1
J
eśli podczas
T
wojej tur
y na
T
woim
obszar
z
e nie ma wr
ogó
w
, moż
esz
odr
zucić tę umiejętność, ab
yście
T
y i każ
dy inny bohater na
T
woim
obszar
z
e otr
zymali atut „U
kr
y
cie
”.
O
br
ona 2
(odr
zuć tę kar
tę, ab
y
zapobiec maksymalnie 2
lub
otr
zymywanym pr
z
ez bohater
a na
T
woim obszar
z
e).
Kryjówka
TM Lic. SZC to FFG
B
erav
ora 2
T
aktyka
•
W
iedza
Gdy wykonujesz test, moż
esz
odr
zucić tę umiejętność, ab
y
zamienić 1
na 1
iwykonać
zwiad 1
.
B
ieg 1
(odr
zuć tę kar
tę podczas
swojej tur
y
, ab
y r
uszy
ć się o 1 obszar).
Dawne zwyczaje
TM Lic. SZC to FFG
B
erav
ora 3
T
aktyka
•
W
iedza
Gdy wykonujesz test, moż
esz
odr
zucić tę umiejętność, ab
y
zamienić 1
na 1
iwykonać
zwiad 1
.
B
ieg 1
(odr
zuć tę kar
tę podczas
swojej tur
y
, ab
y r
uszy
ć się o 1 obszar).
Dawne zwyczaje
TM Lic. SZC to FFG
B
erav
ora 4
W
r
odz
ona
Gdy wykonujesz test, moż
esz
odr
zucić tę umiejętność, ab
y
zamienić wszystkie
na
.
W
olna od przeznaczenia
TM Lic. SZC to FFG
B
erav
ora 5
W
r
odz
ona
•
M
ęstwo
M
oż
esz odr
zucić tę
umiejętność podczas swojej
tur
y
, ab
y odr
zucić 1 kar
tę
.
Dar ludzi
TM Lic. SZC to FFG
P
odstawo
wa 6
J
eśli podczas wykonywania
testu nie odsłoniłeś żadny
ch
,
moż
esz odr
zucić tę umiejętność,
ab
y zamienić wszystkie
na
.
T
rudne czasy
TM Lic. SZC to FFG
B
erav
ora 5
W
r
odz
ona
•
M
ęstwo
M
oż
esz odr
zucić tę
umiejętność podczas swojej
tur
y
, ab
y odr
zucić 1 kar
tę
.
Dar ludzi
TM Lic. SZC to FFG
T
r
opiciel 3
Gdy wykonasz
bieg
z tej
umiejętności, moż
esz umieścić na
T
woim obszar
z
e innego bohatera,
nie pr
o
wokując atakó
w
.
B
ieg 1
(odr
zuć tę kar
tę podczas
swojej tur
y
, ab
y r
uszy
ć się
o1obszar).
T
ajemne ścieżki
TM Lic. SZC to FFG
P
odstawo
wa 5
Gdy wykonujesz
test
, moż
esz
odr
zucić tę umiejętność, ab
y
dodać 1
.
Wielki spryt
TM Lic. SZC to FFG
P
odstawo
wa 2
Gdy wykonujesz
test
, moż
esz
odr
zucić tę umiejętność, ab
y
dodać 1
.
Niebywała
zręczność
TM Lic. SZC to FFG
P
odstawo
wa 3
Gdy wykonujesz
test
, moż
esz
odr
zucić tę umiejętność, ab
y
dodać 1
.
Nieugięty
duch
TM Lic. SZC to FFG
P
odstawo
wa 4
Gdy wykonujesz
test
, moż
esz
odr
zucić tę umiejętność, ab
y
dodać 1
.
Pradawna
mądrość
TM Lic. SZC to FFG
P
odstawo
wa 5
Gdy wykonujesz
test
, moż
esz
odr
zucić tę umiejętność, ab
y
dodać 1
.
Wielki spryt
TM Lic. SZC to FFG
P
odstawo
wa 6
J
eśli podczas wykonywania
testu nie odsłoniłeś żadny
ch
,
moż
esz odr
zucić tę umiejętność,
ab
y zamienić wszystkie
na
.
T
rudne czasy
TM Lic. SZC to FFG
T
r
opiciel 1
Z
anim wykonasz
bieg
,
otr
zymujesz 1 ż
eton
natchnienia.
B
ieg 1
(odr
zuć tę kar
tę podczas
swojej tur
y
, ab
y r
uszy
ć się
o1obszar).
Przepatrywacz
TM Lic. SZC to FFG
T
r
opiciel 2
Gdy wykonasz
bieg
z tej
umiejętności, moż
esz umieścić na
T
woim obszar
z
e innego bohatera,
nie pr
o
wokując atakó
w
.
B
ieg 1
(odr
zuć tę kar
tę podczas
swojej tur
y
, ab
y r
uszy
ć się
o1obszar).
T
ajemne ścieżki
TM Lic. SZC to FFG
T
r
opiciel 3
Gdy wykonasz
bieg
z tej
umiejętności, moż
esz umieścić na
T
woim obszar
z
e innego bohatera,
nie pr
o
wokując atakó
w
.
B
ieg 1
(odr
zuć tę kar
tę podczas
swojej tur
y
, ab
y r
uszy
ć się
o1obszar).
T
ajemne ścieżki
TM Lic. SZC to FFG
S
łabość
Odizolowany
TM Lic. SZC to FFG
Siła
Mądrość
Zręczność
Duch
Spryt
Obrażenia
Strach
Raz na rundę, gdy wykonasz
bieg
,
ukrycie się
albo
uderzenie
, możesz wykonać
zwiad 1
.
C
zło
wiek
Beravora
4
5
5
2
3
3
3
3
T
r
opiciel 1
Z
anim wykonasz
bieg
,
otr
zymujesz 1 ż
eton
natchnienia.
B
ieg 1
(odr
zuć tę kar
tę podczas
swojej tur
y
, ab
y r
uszy
ć się
o1obszar).
Przepatrywacz
TM Lic. SZC to FFG
T
r
opiciel 1
Z
anim wykonasz
bieg
,
otr
zymujesz 1 ż
eton
natchnienia.
B
ieg 1
(odr
zuć tę kar
tę podczas
swojej tur
y
, ab
y r
uszy
ć się
o1obszar).
Przepatrywacz
TM Lic. SZC to FFG
5
8.
P
r
zygotowanie kart umiejętności.
Każdy z bohaterów otrzymu
-
je następujące 15 kart umiejętności:
po 1 sztuce każdej karty umiejętności o numerze 1–6, która
ma na dole słowo „podstawowa
”;
karty umiejętności o numerach 1–5, które mają na dole imię
danego bohatera;
karty umiejętności o numerach 1–3, które mają na dole nazwę
roli danego bohatera (treść ty
ch kar
t jest na zielonym tle, aby
łatwiej było je odróżnić od pozostały
ch);
1 kartę słabości z wierzchu talii słabości.
9.
P
r
zygotowanie karty roli i stworzenie talii umiejętności.
Każ
-
dy bohater bierze początkową kartę umiejętności swojej roli.
Każda początkowa karta umiejętności została oznaczona nume
-
rem 1 widocznym po nazwie roli u dołu karty
, a także gwiazdka
-
mi obok samej nazwy karty
. Każdy bohater przygotowuje swoją
początkową kartę umiejętności, umieszczając ją odkrytą poniżej
swojej karty bohatera. Następnie każdy gracz tasuje poz
ostałe
14kart umiejętności i tworzy z nich swoją talię umiejętności,
którą umieszcza zakrytą na swojej strefie gry
.
10.
U
mieszczenie początkowy
ch kafelków i żetonó
w
.
W
aplikacji
należy nacisnąć przycisk „W
yrusz”, a n
astępnie postępować zgod
-
nie z instrukcjami: umieścić na obszarze gry wskazane kafelki
mapy i żetony
, tworząc mapę gry
.
Każdy kafelek mapy został oznaczony unikalnym alfanumerycz-
nym kodem, który ułatwia odróżnienie go od pozostałych kafel
-
ków
, a także prawidłowe umiesz
czenie na stole. Należy pamiętać,
aby zostawić miejsce na dodatkow
e kafelki mapy
, które zostaną
umieszczone na stole w trakcie rozgrywki. Aplikacja otacza po
-
czątkowe kafelki mapy zamgleniami, zaznaczając w ten sposób
,
gdzie mniej więcej gracze będą musieli dołożyć kolejne kafelki.
Gdy gracze zastosują się do wszystkich poleceń z aplikacji, będą
mogli rozpocząć swoją przygodę.
J
eśli Beravor
a wcieli się w rolę tropiciela, jej talia
będzie się składać z kart podstawowych 1
–
6, Ber
avor
y 1–
5
i tropiciela 1–
3 oraz 1 loso
wej karty słabości.
kod kafelka mapy
symbol początkowej
karty umiejętności
J
eśli Beravor
a jest tropicielem, umieszcza pod swoją kartą
bohater
a kar
tę „P
r
zepatr
ywacz
”.
NOWOŚCI
Nintendo Switch 2
Philips OneUp
iPhone 16e
JBL Flip 7
JBL Charge 6
Etui iPhone 16e
PS5 Pro
Router Starlink
Mac mini
Call of Duty Black Ops 6
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Tekken 8
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
NA CZASIE
Karma dla psa
Karma dla kota
Obroża Foresto
MagSafe
Kolagen
Frytkownica beztłuszczowa
Ranking suszarek do prania
Piekarnik do zabudowy ranking
Termometr bezdotykowy ranking
Ranking zmywarek
PORADNIK MEDIA EXPERT
Odkurzacz pionowy ranking
Smartwatch damski ranking
Jaka parownica do ubrań najlepsza?
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Najlepsze gry planszowe
Robot sprzątający ranking
POMYSŁ NA PREZENT
Pomysł na prezent
Prezent na dzień mamy
Prezent na komunię
Ranking smartwatchy
Słuchawki bezprzewodowe ranking
Prezent dla mężczyzny
Etui iPhone 16 Pro Max
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Jaki aparat do vlogowania wybrać?
Do czego służy parownica do ubrań - jaką wybrać?
Technologia No Frost – nowoczesne chłodzenie bez szronu
Borderlands 4 - Premiera gry przesunięta. Ale tym razem to dobra nowina dla graczy!
Rodzaje i zastosowanie obroży dla kota
Gdzie ustawić kuwetę dla kota?
Czym jest MagSafe? Poznaj technologię, która upraszcza życie
Kody do The Forest – przedmioty, mutanty, budowanie i wiele więcej
Zewnętrzna karta graficzna - sposób działania i zastosowanie
Ranking hulajnóg elektrycznych dla dzieci [TOP10]
Telewizor w sypialni - czym się kierować podczas wyboru?
Kolagen od A do Z – wszystko, co musisz wiedzieć
Ranking zmywarek do zabudowy 45 cm [TOP10]
Przepisy na chrupiące gofry. Sprawdź pomysły na pyszny deser (i nie tylko)!
Czym jest i jak działa AddWash? Innowacja w praniu
Sprawdź więcej poradników