Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje TREFL
›
Instrukcja Gra karciana TREFL Mookao 02698
Znaleziono w kategoriach:
Gry karciane
(8)
Wróć
Instrukcja obsługi Gra karciana TREFL Mookao 02698
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
Mo
oK
ao t
o d
yna
mic
zna gr
a k
a
r
cia
na, w kt
ór
e
j W
asz
ym zada
niem jest
j
ak najsz
ybsz
e p
o
zb
y
cie się sw
oich k
a
r
t
. Wyk
ładajcie pasu
j
ąc
e k
a
r
t
y
,
zagr
y
w
ajcie na pr
z
e
ciwnik
ó
w k
a
r
t
y sp
e
cj
alne
, b
y utrudnić im gr
ę
,
i nie za
p
ominajcie pr
z
y t
ym głośno
MUUUCZEĆ!
Elementy gry
80 k
ar
t
Cel gry
W
asz
ym zadaniem będzie jak najsz
ybsz
e po
zb
y
cie się k
ar
t z r
ęk
i.
K
arty
K
aż
da k
ar
ta w g
r
z
e sk
łada się
z kombinacji 3 elemen
t
ó
w
,
za pomocą kt
ór
y
ch będziecie
dok
ładać k
ar
t
y
:
c
yfr
y (
0
,
1
,
2
,
3
,
4
)
symbolu (
ser
c
e
,
k
w
adr
a
t
,
gwiaz
da
,
tr
ójk
ą
t
)
koloru (
cz
er
w
on
y
,
zielon
y
,
ż
ółt
y
,
niebiesk
i
)
P
o
za t
ym niekt
ór
e k
ar
t
y będą
miały doda
tko
w
e specjalne
ef
ekt
y
, kt
ór
y
ch opis znajdziecie
dalej
.
Przygotow
anie gry
P
otasujcie k
ar
t
y i r
o
z
dajcie
k
ażdemuuu
z g
r
acz
y po 6 zak
r
yt
y
ch.
Z po
z
ostały
ch ut
w
ór
z
cie zak
r
ytą talię
. Nast
ępnie odk
r
yjcie z talii
wier
z
chnią k
ar
t
ę i połó
ż
cie ją na śr
odk
u st
ołu – r
o
zpocznie
W
asz st
os
w
yk
ładania. Jeśli ta k
ar
ta w
ymusza poło
ż
enie konk
r
etnego symbolu
lub c
yfr
y
, t
o kolejna doło
ż
ona musi spełniać t
o w
ymaganie
.
Gr
ę r
o
zpocz
yna t
en, kt
o w
y
da z siebie najdłuższ
e
, niepr
z
er
w
ane
muuuczenie!
P
ier
w
sz
y g
r
acz dobier
a jedną doda
tko
w
ą k
ar
t
ę z talii.
Rozgrywk
a
Zacz
ynając od pier
w
sz
ego g
r
acza,
muuusicie
dok
ładać kolejne k
ar
t
y
z r
ęk
i na st
os w
yk
ładania. D
ok
ładane k
ar
t
y
muuuszą
paso
w
ać do t
ej
na wier
z
chu st
osu kolor
em, symbolem lub c
yfr
ą. D
oło
ż
one k
ar
t
y należ
y
k
łaść jedna na drug
iej tak
, b
y za
w
sz
e na st
osie w
yk
ładania b
yła
widoczna t
ylko jedna k
ar
ta. M
o
ż
ecie w
yło
ż
y
ć nar
az po k
ilk
a k
ar
t
, o ile
w
sz
y
stk
ie pasują t
ym sam
ym elemen
t
em do wier
z
chniej k
ar
t
y z
e st
osu
w
yk
ładania.
Jeśli nie macie na r
ęc
e pasując
ej k
ar
t
y
, t
o dobier
acie na r
ękę wier
z
chnią
k
ar
t
ę z zak
r
yt
ej talii .
P
o w
yło
ż
eniu lub dobr
aniu k
ar
t sw
oją tur
ę r
o
zpocz
yna g
r
acz siedząc
y po
lew
ej str
onie od akt
y
wnego g
r
acza.
PRZYKŁAD
G
osia, D
amian i Bar
t
ek zacz
ynają no
w
ą gr
ę
. Na śr
o
dku leż
y k
ar
ta
r
o
zp
o
cz
ynając
a st
os w
yk
ładania. Gr
ę r
o
zp
o
cz
yna G
osia, dostaje więc
sió
dmą k
ar
t
ę
.
P
ier
wsza k
ar
ta k
aż
e doło
ż
y
ć k
ar
t
y z k
w
adr
atami, G
osia ma dwie
, cz
er
w
oną
i niebiesk
ą, zagr
y
w
a je w t
en sp
osób
, b
y k
ar
ta cz
er
w
ona b
yła na wier
z
ch
u
.
„
Muuusisz zagrać tylko jedną k
artę
” – mó
wi G
osia.
D
amian mo
ż
e t
er
az w
yło
ż
y
ć t
ylk
o jedną k
ar
t
ę
. Ma k
ilk
a mo
żliw
ości.
D
ec
y
duje się doło
ż
y
ć zieloną k
ar
t
ę z dw
ó
jk
ą. „
Muuusisz dobrać
dwie k
arty
” – D
amian o
znajmia Bar
tk
o
wi.
T
en dobier
a 2 wier
z
chnie k
ar
t
y z talii. P
oniew
aż na wier
z
ch
u st
osu leż
y
k
w
adr
at, Bar
t
ek dec
y
duje się zagr
ać wsz
ystk
ie sw
o
je k
ar
t
y z t
ym symb
olem,
b
y p
o
zb
y
ć się jak największ
ej ich liczb
y
. K
ładzie je w tak
iej k
olejności, b
y
ż
ółta k
ar
ta b
yła na wier
z
ch
u
. „
Muuusisz zagrać tylko jedną
k
artę
” – r
o
zk
azuje Bar
t
ek G
osi. T
er
az G
osia mo
ż
e w
yło
ż
y
ć maksymalnie
1 k
ar
t
ę
.
Jeśli zagrywacie k
ilka k
ar
t w jednym ruchu, to r
ozpatrujecie efekt
wyłącznie wierzchniej k
art
y specjalnej.
Gdy
komuuuś
z W
as z
ostanie tylko 1 kar
ta,
muuusi
powiedzieć
głośno: „
MuuK
ao
”
, zanim kolejny gracz wykona swój ruch. Jeśli tego
nie zrobi i ktoś go na tym przyłapie,
muuusi
dobrać 3 kar
ty na rękę!
Jeśli skończy się W
am talia, a nadal nie wyłoniliście zw
ycięzcy
, potasujcie
stos wykładania – poza wierzchnią k
artą – i ut
wórzcie z niego nową
zakr
ytą talię.
Zakończenie gry
Wygrywa gracz, który jako pier
wszy pozbył się wsz
ystkich kar
t z ręki.
W
ówczas może głośno krzyk
nąć:
„
Po MuuK
ale
”
i odtańcz
yć krowi
taniec zw
ycięstwa. Ci, co przegrali, sprzątają gr
ę. Albo roz
dajcie nowe
kar
ty i zagrajcie jeszcze raz!
5+
2-6
10
min
MooKao to dynamiczna gra k
arciana, w której W
aszym zadaniem jest
jak najszybsze pozbycie się swoich k
art. Wykładajcie pasujące kart
y
,
zagry
wajcie na przeciwnikó
w karty specjalne, by utrudnić im grę,
i nie zapominajcie prz
y tym głośno
MUUUCZEĆ!
Elementy gry
80 kart
Cel gry
W
aszym zadaniem będzie jak najsz
ybsze pozbycie się kart z ręk
i.
K
arty
Każda kar
ta w grze składa się
z kombinacji 3 elementów
,
za pomocą których będziecie
dokładać k
art
y:
cyfr
y (
0
,
1
,
2
,
3
,
4
)
symbolu (
serce
,
kwadr
at
,
gwiazda
,
trójkąt
)
koloru (
czerwony
,
zielon
y
,
żółty
,
niebieski
)
Po
za tym niektóre kar
ty będą
miały dodatkowe specjalne
efekty
, których opis znajdziecie
dalej.
Przygotow
anie gry
P
otasujcie k
ar
t
y i r
o
z
dajcie
k
ażdemuuu
z g
r
acz
y po 6 zak
r
yt
y
ch.
Z po
z
ostały
ch ut
w
ór
z
cie zak
r
ytą talię
. Nast
ępnie odk
r
yjcie z talii
wier
z
chnią k
ar
t
ę i połó
ż
cie ją na śr
odk
u st
ołu – r
o
zpocznie
W
asz st
os
w
yk
ładania. Jeśli ta k
ar
ta w
ymusza poło
ż
enie konk
r
etnego symbolu
lub c
yfr
y
, t
o kolejna doło
ż
ona musi spełniać t
o w
ymaganie
.
Gr
ę r
o
zpocz
yna t
en, kt
o w
y
da z siebie najdłuższ
e
, niepr
z
er
w
ane
muuuczenie!
P
ier
w
sz
y g
r
acz dobier
a jedną doda
tko
w
ą k
ar
t
ę z talii.
Rozgrywk
a
Zacz
ynając od pier
w
sz
ego g
r
acza,
muuusicie
dok
ładać kolejne k
ar
t
y
z r
ęk
i na st
os w
yk
ładania. D
ok
ładane k
ar
t
y
muuuszą
paso
w
ać do t
ej
na wier
z
chu st
osu kolor
em, symbolem lub c
yfr
ą. D
oło
ż
one k
ar
t
y należ
y
k
łaść jedna na drug
iej tak
, b
y za
w
sz
e na st
osie w
yk
ładania b
yła
widoczna t
ylko jedna k
ar
ta. M
o
ż
ecie w
yło
ż
y
ć nar
az po k
ilk
a k
ar
t
, o ile
w
sz
y
stk
ie pasują t
ym sam
ym elemen
t
em do wier
z
chniej k
ar
t
y z
e st
osu
w
yk
ładania.
Jeśli nie macie na r
ęc
e pasując
ej k
ar
t
y
, t
o dobier
acie na r
ękę wier
z
chnią
k
ar
t
ę z zak
r
yt
ej talii .
P
o w
yło
ż
eniu lub dobr
aniu k
ar
t sw
oją tur
ę r
o
zpocz
yna g
r
acz siedząc
y po
lew
ej str
onie od akt
y
wnego g
r
acza.
PRZYKŁAD
Gosia, Damian i Bar
tek zaczynają nową grę. Na środku leży karta
rozpoczynająca stos wykładania. Grę rozpoczyna G
osia, dostaje więc
siódmą kartę.
Pierwsza karta każe dołożyć kart
y z kwadratami, Gosia ma dwie
, czerwoną
i niebieską, zagrywa je w ten sposób, by k
arta czer
wona była na wierzchu.
„
Muuusisz zagrać tylko jedną k
artę
” – mówi Gosia.
D
amian mo
ż
e t
er
az w
yło
ż
y
ć t
ylk
o jedną k
ar
t
ę
. Ma k
ilk
a mo
żliw
ości.
D
ec
y
duje się doło
ż
y
ć zieloną k
ar
t
ę z dw
ó
jk
ą. „
Muuusisz dobrać
dwie k
arty
” – D
amian o
znajmia Bar
tk
o
wi.
T
en dobier
a 2 wier
z
chnie k
ar
t
y z talii. P
oniew
aż na wier
z
ch
u st
osu leż
y
k
w
adr
at, Bar
t
ek dec
y
duje się zagr
ać wsz
ystk
ie sw
o
je k
ar
t
y z t
ym symb
olem,
b
y p
o
zb
y
ć się jak największ
ej ich liczb
y
. K
ładzie je w tak
iej k
olejności, b
y
ż
ółta k
ar
ta b
yła na wier
z
ch
u
. „
Muuusisz zagrać tylko jedną
k
artę
” – r
o
zk
azuje Bar
t
ek G
osi. T
er
az G
osia mo
ż
e w
yło
ż
y
ć maksymalnie
1 k
ar
t
ę
.
Jeśli zagrywacie k
ilka k
ar
t w jednym ruchu, to r
ozpatrujecie efekt
wyłącznie wierzchniej k
art
y specjalnej.
Gdy
komuuuś
z W
as z
ostanie tylko 1 kar
ta,
muuusi
powiedzieć
głośno: „
MuuK
ao
”
, zanim kolejny gracz wykona swój ruch. Jeśli tego
nie zrobi i ktoś go na tym przyłapie,
muuusi
dobrać 3 kar
ty na rękę!
Jeśli skończy się W
am talia, a nadal nie wyłoniliście zw
ycięzcy
, potasujcie
stos wykładania – poza wierzchnią k
artą – i ut
wórzcie z niego nową
zakr
ytą talię.
Zakończenie gry
Wygrywa gracz, który jako pier
wszy pozbył się wsz
ystkich kar
t z ręki.
W
ówczas może głośno krzyk
nąć:
„
Po MuuK
ale
”
i odtańcz
yć krowi
taniec zw
ycięstwa. Ci, co przegrali, sprzątają gr
ę. Albo roz
dajcie nowe
kar
ty i zagrajcie jeszcze raz!
2
0
0
0
+2
+2
A
B
C
D
A
B
C
D
MooKao to dynamiczna gra k
arciana, w której W
aszym zadaniem jest
jak najszybsze pozbycie się swoich k
art. Wykładajcie pasujące kart
y
,
zagry
wajcie na przeciwnikó
w karty specjalne, by utrudnić im grę,
i nie zapominajcie prz
y tym głośno
MUUUCZEĆ!
Elementy gry
80 kart
Cel gry
W
aszym zadaniem będzie jak najsz
ybsze pozbycie się kart z ręk
i.
K
arty
Każda kar
ta w grze składa się
z kombinacji 3 elementów
,
za pomocą których będziecie
dokładać k
art
y:
cyfr
y (
0
,
1
,
2
,
3
,
4
)
symbolu (
serce
,
kwadr
at
,
gwiazda
,
trójkąt
)
koloru (
czerwony
,
zielon
y
,
żółty
,
niebieski
)
Po
za tym niektóre kar
ty będą
miały dodatkowe specjalne
efekty
, których opis znajdziecie
dalej.
Przygotow
anie gry
Potasujcie karty i rozdajcie
k
ażdemuuu
z graczy po 6 zakr
ytych.
Z pozostałych utwórzcie zakrytą talię. Następnie odkr
yjcie z talii
wierzchnią kar
tę i połóżcie ją na środku stołu – r
ozpocznie
W
asz stos
wykładania. Jeśli ta k
ar
ta wymusza położenie konkretnego symbolu
lub cyfr
y, t
o kolejna dołożona musi spełniać to wymaganie.
Grę rozpoczyna ten, kto wyda z siebie najdłuższe
, nieprzerwane
muuuczenie!
Pierwszy gracz dobiera jedną dodatkową kar
tę z talii.
Rozgrywk
a
Zaczynając od pier
wszego gracza,
muuusicie
dokładać kolejne kar
ty
z ręki na stos wykładania. D
okładane k
art
y
muuuszą
pasować do tej
na wierzchu stosu kolorem, symbolem lub cyfrą. Dołożone kart
y należy
kłaść jedna na drugiej tak, by zawsze na stosie wykładania była
widoczna tylko jedna kar
ta. Możecie wyłoż
yć naraz po kilka k
ar
t, o ile
wszystkie pasują t
ym samym elementem do wierzchniej kart
y ze stosu
wykładania.
Jeśli nie macie na ręce pasującej karty, to dobieracie na rękę wierzchnią
kar
tę z zakr
ytej talii .
Po wyłożeniu lub dobr
aniu kar
t swoją turę rozpoczyna gracz siedzący po
lewej stronie od aktywnego gracza.
PRZYKŁAD
Gosia, Damian i Bar
tek zaczynają nową grę. Na środku leży karta
rozpoczynająca stos wykładania. Grę rozpoczyna G
osia, dostaje więc
siódmą kartę.
Pierwsza karta każe dołożyć kart
y z kwadratami, Gosia ma dwie
, czerwoną
i niebieską, zagrywa je w ten sposób, by k
arta czer
wona była na wierzchu.
„
Muuusisz zagrać tylko jedną k
artę
” – mówi Gosia.
Damian może teraz wyłożyć tylko jedną kartę. Ma kilka możliwości.
Decyduje się dołoż
yć zieloną kartę z dwójką. „
Muuusisz dobrać
dwie k
arty
” – Damian oznajmia Bartkowi.
T
en dobier
a 2 wierzchnie karty z talii. Ponieważ na wierzchu stosu leży
kwadrat, Bartek decyduje się zagrać wszystkie swoje karty z t
ym symbolem,
by pozbyć się jak największ
ej ich liczby
. Kładzie je w takiej kolejności, by
żółta karta była na wierzchu. „
Muuusisz zagrać tylko jedną
k
artę
” – rozk
azuje Bartek Gosi. T
eraz Gosia może wyłożyć maksymalnie
1 kartę.
Jeśli zagrywacie k
ilka k
ar
t w jednym ruchu, to r
ozpatrujecie efekt
wyłącznie wierzchniej k
art
y specjalnej.
Gdy
komuuuś
z W
as z
ostanie tylko 1 kar
ta,
muuusi
powiedzieć
głośno: „
MuuK
ao
”
, zanim kolejny gracz wykona swój ruch. Jeśli tego
nie zrobi i ktoś go na tym przyłapie,
muuusi
dobrać 3 kar
ty na rękę!
Jeśli skończy się W
am talia, a nadal nie wyłoniliście zw
ycięzcy
, potasujcie
stos wykładania – poza wierzchnią k
artą – i ut
wórzcie z niego nową
zakr
ytą talię.
Zakończenie gry
Wygrywa gracz, który jako pier
wszy pozbył się wsz
ystkich kar
t z ręki.
W
ówczas może głośno krzyk
nąć:
„
Po MuuK
ale
”
i odtańcz
yć krowi
taniec zw
ycięstwa. Ci, co przegrali, sprzątają gr
ę. Albo roz
dajcie nowe
kar
ty i zagrajcie jeszcze raz!
3
Mo
oK
ao t
o d
yna
mic
zna gr
a k
a
r
cia
na, w kt
ór
e
j W
asz
ym zada
niem jest
j
ak najsz
ybsz
e p
o
zb
y
cie się sw
oich k
a
r
t
. Wyk
ładajcie pasu
j
ąc
e k
a
r
t
y
,
zagr
y
w
ajcie na pr
z
e
ciwnik
ó
w k
a
r
t
y sp
e
cj
alne
, b
y utrudnić im gr
ę
,
i nie za
p
ominajcie pr
z
y t
ym głośno
MUUUCZEĆ!
Elementy gry
80 k
ar
t
Cel gry
W
asz
ym zadaniem będzie jak najsz
ybsz
e po
zb
y
cie się k
ar
t z r
ęk
i.
K
arty
K
aż
da k
ar
ta w g
r
z
e sk
łada się
z kombinacji 3 elemen
t
ó
w
,
za pomocą kt
ór
y
ch będziecie
dok
ładać k
ar
t
y
:
c
yfr
y (
0
,
1
,
2
,
3
,
4
)
symbolu (
ser
c
e
,
k
w
adr
a
t
,
gwiaz
da
,
tr
ójk
ą
t
)
koloru (
cz
er
w
on
y
,
zielon
y
,
ż
ółt
y
,
niebiesk
i
)
P
o
za t
ym niekt
ór
e k
ar
t
y będą
miały doda
tko
w
e specjalne
ef
ekt
y
, kt
ór
y
ch opis znajdziecie
dalej
.
Przygotow
anie gry
P
otasujcie k
ar
t
y i r
o
z
dajcie
k
ażdemuuu
z g
r
acz
y po 6 zak
r
yt
y
ch.
Z po
z
ostały
ch ut
w
ór
z
cie zak
r
ytą talię
. Nast
ępnie odk
r
yjcie z talii
wier
z
chnią k
ar
t
ę i połó
ż
cie ją na śr
odk
u st
ołu – r
o
zpocznie
W
asz st
os
w
yk
ładania. Jeśli ta k
ar
ta w
ymusza poło
ż
enie konk
r
etnego symbolu
lub c
yfr
y
, t
o kolejna doło
ż
ona musi spełniać t
o w
ymaganie
.
Gr
ę r
o
zpocz
yna t
en, kt
o w
y
da z siebie najdłuższ
e
, niepr
z
er
w
ane
muuuczenie!
P
ier
w
sz
y g
r
acz dobier
a jedną doda
tko
w
ą k
ar
t
ę z talii.
Rozgrywk
a
Zacz
ynając od pier
w
sz
ego g
r
acza,
muuusicie
dok
ładać kolejne k
ar
t
y
z r
ęk
i na st
os w
yk
ładania. D
ok
ładane k
ar
t
y
muuuszą
paso
w
ać do t
ej
na wier
z
chu st
osu kolor
em, symbolem lub c
yfr
ą. D
oło
ż
one k
ar
t
y należ
y
k
łaść jedna na drug
iej tak
, b
y za
w
sz
e na st
osie w
yk
ładania b
yła
widoczna t
ylko jedna k
ar
ta. M
o
ż
ecie w
yło
ż
y
ć nar
az po k
ilk
a k
ar
t
, o ile
w
sz
y
stk
ie pasują t
ym sam
ym elemen
t
em do wier
z
chniej k
ar
t
y z
e st
osu
w
yk
ładania.
Jeśli nie macie na r
ęc
e pasując
ej k
ar
t
y
, t
o dobier
acie na r
ękę wier
z
chnią
k
ar
t
ę z zak
r
yt
ej talii .
P
o w
yło
ż
eniu lub dobr
aniu k
ar
t sw
oją tur
ę r
o
zpocz
yna g
r
acz siedząc
y po
lew
ej str
onie od akt
y
wnego g
r
acza.
PRZYKŁAD
G
osia, D
amian i Bar
t
ek zacz
ynają no
w
ą gr
ę
. Na śr
o
dku leż
y k
ar
ta
r
o
zp
o
cz
ynając
a st
os w
yk
ładania. Gr
ę r
o
zp
o
cz
yna G
osia, dostaje więc
sió
dmą k
ar
t
ę
.
P
ier
wsza k
ar
ta k
aż
e doło
ż
y
ć k
ar
t
y z k
w
adr
atami, G
osia ma dwie
, cz
er
w
oną
i niebiesk
ą, zagr
y
w
a je w t
en sp
osób
, b
y k
ar
ta cz
er
w
ona b
yła na wier
z
ch
u
.
„
Muuusisz zagrać tylko jedną k
artę
” – mó
wi G
osia.
D
amian mo
ż
e t
er
az w
yło
ż
y
ć t
ylk
o jedną k
ar
t
ę
. Ma k
ilk
a mo
żliw
ości.
D
ec
y
duje się doło
ż
y
ć zieloną k
ar
t
ę z dw
ó
jk
ą. „
Muuusisz dobrać
dwie k
arty
” – D
amian o
znajmia Bar
tk
o
wi.
T
en dobier
a 2 wier
z
chnie k
ar
t
y z talii. P
oniew
aż na wier
z
ch
u st
osu leż
y
k
w
adr
at, Bar
t
ek dec
y
duje się zagr
ać wsz
ystk
ie sw
o
je k
ar
t
y z t
ym symb
olem,
b
y p
o
zb
y
ć się jak największ
ej ich liczb
y
. K
ładzie je w tak
iej k
olejności, b
y
ż
ółta k
ar
ta b
yła na wier
z
ch
u
. „
Muuusisz zagrać tylko jedną
k
artę
” – r
o
zk
azuje Bar
t
ek G
osi. T
er
az G
osia mo
ż
e w
yło
ż
y
ć maksymalnie
1 k
ar
t
ę
.
Jeśli zagrywacie k
ilka k
ar
t w jednym ruchu, to r
ozpatrujecie efekt
wyłącznie wierzchniej k
art
y specjalnej.
Gdy
komuuuś
z W
as z
ostanie tylko 1 kar
ta,
muuusi
powiedzieć
głośno: „
MuuK
ao
”
, zanim kolejny gracz wykona swój ruch. Jeśli tego
nie zrobi i ktoś go na tym przyłapie,
muuusi
dobrać 3 kar
ty na rękę!
Jeśli skończy się W
am talia, a nadal nie wyłoniliście zw
ycięzcy
, potasujcie
stos wykładania – poza wierzchnią k
artą – i ut
wórzcie z niego nową
zakr
ytą talię.
Zakończenie gry
Wygrywa gracz, który jako pier
wszy pozbył się wsz
ystkich kar
t z ręki.
W
ówczas może głośno krzyk
nąć:
„
Po MuuK
ale
”
i odtańcz
yć krowi
taniec zw
ycięstwa. Ci, co przegrali, sprzątają gr
ę. Albo roz
dajcie nowe
kar
ty i zagrajcie jeszcze raz!
4
K
arty specjalne
Niektóre kar
ty posiadają specjalne zdolności, które pomogą
W
am w grze
lub utrudnią ją pozostałym gracz
om. Jeśli wyłoż
ycie taką kar
tę na
wierzch stosu wykładania,
muuusicie wymuuuczeć
głośno
żądanie dla kolejnego gracza. Bez wyraźnego
wymuuuczenia
zdolność specjalna nie działa!
Poniżej znajdziecie opisy k
art specjalnych. Wraz z przykładow
ym
muuuczeniem
:
Muuusisz dołożyć SERCE
/
kw
adra
t
/
gwiazdę
/
trójk
ą
t
– dopóki k
arta z zaznaczonym symbolem leż
y
na wierzchu, można dołożyć tylko kartę lub karty z tym symbolem.
Muuusisz dołożyć 0
/
1
/
2
/
3
/
4
– dopóki karta
z zaznaczoną cyfrą leży na wierzchu, można dołożyć tylko kartę
lub karty z tą c
yfrą.
Muuusisz zamienić się ze mną k
art
ami
– zamień
się wszystk
imi kartami na ręce z innym, dowoln
ym graczem.
Muuusisz zagrać tylko jedną k
artę
– kolejny
gracz może zagr
ać tylko jedną kartę albo dobrać, jeśli nie ma
pasującej.
Muuusisz dobrać 2 k
arty
– kolejny gr
acz dobiera
na rękę 2 wierzchnie karty z talii, po cz
ym normalnie rozgrywa
swoją kolejk
ę.
1!
+2
0
0
0
0
0
0
1
1
1
1
1
1
2
2
2
3
3
3
3
3
3
4
4
4
4
4
4
Mo
oK
ao t
o d
yna
mic
zna gr
a k
a
r
cia
na, w kt
ór
e
j W
asz
ym zada
niem jest
j
ak najsz
ybsz
e p
o
zb
y
cie się sw
oich k
a
r
t
. Wyk
ładajcie pasu
j
ąc
e k
a
r
t
y
,
zagr
y
w
ajcie na pr
z
e
ciwnik
ó
w k
a
r
t
y sp
e
cj
alne
, b
y utrudnić im gr
ę
,
i nie za
p
ominajcie pr
z
y t
ym głośno
MUUUCZEĆ!
Elementy gry
80 k
ar
t
Cel gry
W
asz
ym zadaniem będzie jak najsz
ybsz
e po
zb
y
cie się k
ar
t z r
ęk
i.
K
arty
K
aż
da k
ar
ta w g
r
z
e sk
łada się
z kombinacji 3 elemen
t
ó
w
,
za pomocą kt
ór
y
ch będziecie
dok
ładać k
ar
t
y
:
c
yfr
y (
0
,
1
,
2
,
3
,
4
)
symbolu (
ser
c
e
,
k
w
adr
a
t
,
gwiaz
da
,
tr
ójk
ą
t
)
koloru (
cz
er
w
on
y
,
zielon
y
,
ż
ółt
y
,
niebiesk
i
)
P
o
za t
ym niekt
ór
e k
ar
t
y będą
miały doda
tko
w
e specjalne
ef
ekt
y
, kt
ór
y
ch opis znajdziecie
dalej
.
Przygotow
anie gry
P
otasujcie k
ar
t
y i r
o
z
dajcie
k
ażdemuuu
z g
r
acz
y po 6 zak
r
yt
y
ch.
Z po
z
ostały
ch ut
w
ór
z
cie zak
r
ytą talię
. Nast
ępnie odk
r
yjcie z talii
wier
z
chnią k
ar
t
ę i połó
ż
cie ją na śr
odk
u st
ołu – r
o
zpocznie
W
asz st
os
w
yk
ładania. Jeśli ta k
ar
ta w
ymusza poło
ż
enie konk
r
etnego symbolu
lub c
yfr
y
, t
o kolejna doło
ż
ona musi spełniać t
o w
ymaganie
.
Gr
ę r
o
zpocz
yna t
en, kt
o w
y
da z siebie najdłuższ
e
, niepr
z
er
w
ane
muuuczenie!
P
ier
w
sz
y g
r
acz dobier
a jedną doda
tko
w
ą k
ar
t
ę z talii.
Rozgrywk
a
Zacz
ynając od pier
w
sz
ego g
r
acza,
muuusicie
dok
ładać kolejne k
ar
t
y
z r
ęk
i na st
os w
yk
ładania. D
ok
ładane k
ar
t
y
muuuszą
paso
w
ać do t
ej
na wier
z
chu st
osu kolor
em, symbolem lub c
yfr
ą. D
oło
ż
one k
ar
t
y należ
y
k
łaść jedna na drug
iej tak
, b
y za
w
sz
e na st
osie w
yk
ładania b
yła
widoczna t
ylko jedna k
ar
ta. M
o
ż
ecie w
yło
ż
y
ć nar
az po k
ilk
a k
ar
t
, o ile
w
sz
y
stk
ie pasują t
ym sam
ym elemen
t
em do wier
z
chniej k
ar
t
y z
e st
osu
w
yk
ładania.
Jeśli nie macie na r
ęc
e pasując
ej k
ar
t
y
, t
o dobier
acie na r
ękę wier
z
chnią
k
ar
t
ę z zak
r
yt
ej talii .
P
o w
yło
ż
eniu lub dobr
aniu k
ar
t sw
oją tur
ę r
o
zpocz
yna g
r
acz siedząc
y po
lew
ej str
onie od akt
y
wnego g
r
acza.
PRZYKŁAD
Gosia, Damian i Bar
tek zaczynają nową grę. Na środku leży karta
rozpoczynająca stos wykładania. Grę rozpoczyna G
osia, dostaje więc
siódmą kartę.
Pierwsza karta każe dołożyć kart
y z kwadratami, Gosia ma dwie
, czerwoną
i niebieską, zagrywa je w ten sposób, by k
arta czer
wona była na wierzchu.
„
Muuusisz zagrać tylko jedną k
artę
” – mówi Gosia.
D
amian mo
ż
e t
er
az w
yło
ż
y
ć t
ylk
o jedną k
ar
t
ę
. Ma k
ilk
a mo
żliw
ości.
D
ec
y
duje się doło
ż
y
ć zieloną k
ar
t
ę z dw
ó
jk
ą. „
Muuusisz dobrać
dwie k
arty
” – D
amian o
znajmia Bar
tk
o
wi.
T
en dobier
a 2 wier
z
chnie k
ar
t
y z talii. P
oniew
aż na wier
z
ch
u st
osu leż
y
k
w
adr
at, Bar
t
ek dec
y
duje się zagr
ać wsz
ystk
ie sw
o
je k
ar
t
y z t
ym symb
olem,
b
y p
o
zb
y
ć się jak największ
ej ich liczb
y
. K
ładzie je w tak
iej k
olejności, b
y
ż
ółta k
ar
ta b
yła na wier
z
ch
u
. „
Muuusisz zagrać tylko jedną
k
artę
” – r
o
zk
azuje Bar
t
ek G
osi. T
er
az G
osia mo
ż
e w
yło
ż
y
ć maksymalnie
1 k
ar
t
ę
.
Jeśli zagrywacie k
ilka k
ar
t w jednym ruchu, to r
ozpatrujecie efekt
wyłącznie wierzchniej k
art
y specjalnej.
Gdy
komuuuś
z W
as z
ostanie tylko 1 kar
ta,
muuusi
powiedzieć
głośno: „
MuuK
ao
”
, zanim kolejny gracz wykona swój ruch. Jeśli tego
nie zrobi i ktoś go na tym przyłapie,
muuusi
dobrać 3 kar
ty na rękę!
Jeśli skończy się W
am talia, a nadal nie wyłoniliście zw
ycięzcy
, potasujcie
stos wykładania – poza wierzchnią k
artą – i ut
wórzcie z niego nową
zakr
ytą talię.
Zakończenie gry
Wygrywa gracz, który jako pier
wszy pozbył się wsz
ystkich kar
t z ręki.
W
ówczas może głośno krzyk
nąć:
„
Po MuuK
ale
”
i odtańcz
yć krowi
taniec zw
ycięstwa. Ci, co przegrali, sprzątają gr
ę. Albo roz
dajcie nowe
kar
ty i zagrajcie jeszcze raz!
5
0
0
0
2
2
2
3
3
3
4
4
4
+2
+2
4
4
4
4
4
4
1
1
1
1!
1!
1
1
1
1!
1!
0
0
0
NOWOŚCI
Nintendo Switch 2
Philips OneUp
iPhone 16e
JBL Flip 7
JBL Charge 6
Etui iPhone 16e
PS5 Pro
Router Starlink
Mac mini
Call of Duty Black Ops 6
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Tekken 8
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
NA CZASIE
Karma dla psa
Karma dla kota
Obroża Foresto
MagSafe
Kolagen
Frytkownica beztłuszczowa
Ranking suszarek do prania
Piekarnik do zabudowy ranking
Termometr bezdotykowy ranking
Ranking zmywarek
PORADNIK MEDIA EXPERT
Odkurzacz pionowy ranking
Smartwatch damski ranking
Jaka parownica do ubrań najlepsza?
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Najlepsze gry planszowe
Robot sprzątający ranking
POMYSŁ NA PREZENT
Pomysł na prezent
Prezent na komunię
Prezent na urodziny
Ranking smartwatchy
Słuchawki bezprzewodowe ranking
Prezent dla mężczyzny
Etui iPhone 16 Pro Max
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Gdzie ustawić kuwetę dla kota?
Oblivion Remastered - Wymagania sprzętowe PC. Czy Twój komputer udźwignie odświeżone Tamriel?
Czym jest MagSafe? Poznaj technologię, która upraszcza życie
Kody do The Forest – przedmioty, mutanty, budowanie i wiele więcej
Zewnętrzna karta graficzna - sposób działania i zastosowanie
Ranking hulajnóg elektrycznych dla dzieci [TOP10]
Inteligentna lodówka smart – jak odmieni Twoje życie?
Telewizor w sypialni - czym się kierować podczas wyboru?
Kolagen od A do Z – wszystko, co musisz wiedzieć
Ranking kamer sportowych do 1000 zł [TOP10]
Ranking lodówek turystycznych [TOP10]
Ranking zmywarek do zabudowy 45 cm [TOP10]
Jak bezpiecznie podróżować z kotem?
The Elder Scrolls V: Skyrim – kody na umiejętności, przedmioty i wiele innych
Assassin’s Creed Shadows trafi na Nintendo Switch 2? Wszystko na to wskazuje!
Sprawdź więcej poradników