Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje TREFL
›
Instrukcja Gra planszowa TREFL Kalejdoskop 100 gier 02117
Znaleziono w kategoriach:
Gry planszowe
(69)
Wróć
Instrukcja obsługi Gra planszowa TREFL Kalejdoskop 100 gier 02117
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
1
1
2
GR
Y PL
SZO
WE
1. Chińczyk
2-4 gra
czy
plansza
A,
1 kostka,
4 pionki w
jednym kolorz
e dla każdego grac
za
Zadaniem grac
zy
jest jak najsz
ybsze
zaję
cie wszystkich pól domku w
jego k
olorze,
znajdujących się na środku plansz
y
.
K
ażdy
gracz
ustawia swoje pionki na polu bazy
w odpo
wiadającym pionk
om kolorz
e.
Grę rozpoc
zyna najmłodszy
gracz,
a nast
ępni gracz
e wykonują swoje ruchy
w k
olejności
z
godnej
z
ruchem wskazó
wek
z
egara.
W
swoim ruchu grac
z
rzuca kostką
i porusza jeden
ze sw
oich pionków
na planszy o lic
zbę pól wskazanych na k
ostc
e,
w stronę
zgodną
z
ruchem wskazó
wek
zegara.
Jeśli gracz
w
yrzucił
,
po ruchu pionkiem
zdobywa dodatkowy
rzut kostką.
Gracz
moż
e go wykorzystać
na ruch do
wolnym swoim pionkiem na plansz
y
.
Jeśli gracz
w
yrzuci
lub
,
zamiast poruszać
sw
oim pionkiem,
moż
e wyprowadzić
pionek
z
bazy
.
Umieszc
za go na polu star
towym w
swoim k
olorze
.
Na jednym
polu moż
e stać
tylko 1 pionek.
Pionki można przeskakiwać
lub
zbijać.
Pionek
z
ostaje
zbity
,
gdy na
zajętym prz
ez
nie
go polu
zatrzyma się inny
pionek.
Zbity
pionek
wraca
do swojej bazy
.
Pionki mogą wchodzić
na pola domku tylko w
sw
oim kolorz
e.
Aby
wprowadzić pionek
do domku,
gracz musi wyrzucić
tyle oc
zek,
ile jest potrzebne do
zajęcia jedne
go
z
wolnych miejsc
(rys.
1).
Pionków
nie trz
eba ustawiać
po kolei.
Jeżeli grac
z
nie moż
e
wprowadzić
pionka do domku,
może
zre
zygno
wać
z
wykonania ruchu.
Gracz
może przesuwać
pionki będące
w domku do prz
odu,
jeśli wyrzuci na
kostc
e odpowiednią dla tego ruchu
liczbę oc
zek.
Wy
grywa ten,
kto pierwszy
wprowadzi
wszystkie swoje pionki do domku.
rys.
1
3
2. Pol
ow
ie
2 gra
czy
plansza
A,
1 kostka,
8 pionkó
w w
dwóch kolorach dla każdego grac
za,
4 piony
warcabow
e dowolne
go koloru dla każde
go gracza
Zasady
jak
w
Chińczyku,
z następującymi zmianami:
K
ażdy
z
grac
zy
zajmuje swoimi pionkami 2 sąsiadując
e
z
e sobą bazy
.
4 pionki gracza
w k
olorze c
z
erwonym lub
ż
ółtym to tygrysy
,
pionki drugiego koloru t
o myśliwi.
Gracz
e podczas sw
ojego ruchu de
cydują,
czy
poruszają się myśliw
ymi cz
y
tygrysami.
Pionki prze
ciwników
mogą się zbijać
na normalnych
zasadach.
Jeśli myśliwy grac
za
zbije tygrysa prz
eciwnika,
gracz
kontrolując
y
myśliwe
go otrzymuje dodatko
wy
rzut
i kładzie przed sobą jeden pionek
warcabowy
,
a zbity
tygrys przenosi się do sw
ojej
bazy
.
Wy
grywa gracz,
który
pierwszy
wprowadzi wszystkie 8 swoich pionkó
w
do domkó
w
albo pierwszy
zbije 4 tygrysy
(zdobędzie 4 piony warcabo
we).
3
. Prz
kakiw
ka
2-4 gra
czy
plansza
A,
1 kostka,
4 pionki w
jednym kolorz
e dla każdego grac
za
Zasady
jak
w
Chińczyku,
z następującymi
zmianami:
Pionków
graczy
nie mo
żna
zbijać.
Zamiast
stawać na polu już
zajętym grac
z
zatrzymuje
się na następnym wolnym polu (rys.
2).
4. Po
ój t
ak
sówek
2-4 gra
czy
plansza
A,
1 kostka,
4 pionki w
jednym kolorz
e i 1 pionek
warcabowy
dla każde
go
gracza
Zasady
jak
w
Chińczyku,
z następującymi zmianami:
P
rzed grą każdy
z
graczy
wybiera jedno pole
na planszy
i kładzie na nim pionek warcabowy
.
Gracz,
który
zakońc
zy
swój ruch na jednym
z
tak
zaznacz
onych pól,
traci następną kolejk
ę (rys.
3).
5
. Ek
sp
s
2-4 gra
czy
plansza
A,
2 kostki,
4 pionki w
jednym kolorz
e dla każdego grac
za
Zasady
jak
w
Chińczyku,
z następującymi zmianami:
K
ażdy
z
grac
zy
w swojej rundzie rzuca dwiema kośćmi.
Moż
e poruszyć
jednego z
e
swoich pionkó
w
o wyrzuconą sumę lub dwa pionki
–
każdego
z nich o liczbę oc
z
ek
pokazaną na innej kości.
Wyrzuc
enie 1 lub 6 nie powoduje umieszc
zenia pionka na
rys.
2
rys.
3
4
polu star
towym,
wyrzucenie 6 nie pow
oduje dodatko
wego rzutu.
Gracz
mo
że
umieścić sw
ój pionek
na polu startowym,
jeśli wyrzucona suma oc
zek
na obu
kostkach wyniesie 7
.
6
. Chińczyk z bl
okad
ą
2-4 gra
czy
plansza
A,
1 kostka,
4 pionki w
jednym kolorz
e dla każdego grac
za
Zasady
jak
w
Chińczyku,
z następującymi zmianami:
Na tym samym polu mogą stać 2 pionki t
ego same
go
koloru.
T
akie pionki mogą być
przesuwane raz
em
(rys.
4).
P
ary
pionk
ów
nie można prz
eskoc
zy
ć,
nawet inną parą
pionków
.
P
arę moż
e
zbić
tylko inna para pionkó
w
.
W
takim przypadku oba pionki wracają do bazy
.
Jeżeli grac
z
z
powodu blokady
nie może prz
esunąć
swoich pionk
ów
,
może
zre
zygno
wać
wykonania ruchu.
Do domu pionki muszą wejść pojedync
zo
.
7
. P
qués
2-4 gra
czy
plansza
A,
2 kości,
4 pionki w
jednym kolorz
e dla każdego grac
za
Zasady
jak
w
Chińczyku,
z następującymi zmianami:
Gracz
e rzucają dwiema kośćmi.
Jeśli gracz
nie ma w
grze
żadnego pionka,
ma 3 próby
,
by
w
yrzucić
dublet (2 te same ścianki na obu kościach).
Jeśli mu się nie uda,
kolejka
prze
chodzi na następnego grac
za.
Jeśli gracz
wyrzuci dublet,
wystawia jednego
swojego pionka i mo
ż
e rzucić pono
wnie.
Po rzucie grac
z
moż
e poruszy
ć
swojego
pionka o sumę ocz
ek
z
dwóch k
ości albo przesunąć
2 pionki,
każdego o liczbę pól
wskazaną na innej kości.
8
. Węże i drab
y
2-4 gra
czy
plansza B,
1 kostka,
po jednym pionku dla każdego gracza
Zadaniem grac
zy
jest jak najsz
ybsze dotarcie sw
oim pionkiem do ostatniego pola
planszy
–
nr 49.
Gracz
e ustawiają swoje pionki na polu nr 1.
Grę rozpoc
zyna
najmłodszy
gracz,
a następni grac
ze wykonują sw
oje ruchy
w
kolejności
zgodnej
z
ruchem wskazó
wek
z
egara.
W
swoim ruchu gracz
rzuca kostką i porusza swój pionek
o lic
zbę pól wskazaną na
kostc
e.
Jeśli pionek
zak
ończ
y
swój ruch na polu,
na którym
znajduje się podstawa
drabiny
,
wspina się po niej i umieszcza swój pionek
na polu wskazanym przez
sz
czyt
drabiny
.
Jeśli gracz
zakończy
swój ruch na polu,
na którym
znajduje się głowa węża,
zjeżdża po nim na pole wskazane prz
ez
jego ogon.
Na każdym polu (prócz
nr 1) może
przeb
ywać tylk
o 1 pionek.
Jeśli gracz miałb
y
zatrzymać się na polu już
zajętym prz
ez
innego grac
za,
wyc
ofuje się na pole,
które
zajmował prz
ed swoim rzut
em kostką.
Jeśli
rys.
4
5
gracz
chce
zatrzymać
się na polu nr 49,
musi
wyrzucić na k
ostc
e tyle ocz
ek,
ile pól dzieli go
od końc
ow
ego pola (rys.
5).
Jeśli gracz
wyrzuci
więc
ej
–
traci możliwość
ruchu w
tej k
olejc
e.
Wy
grywa gracz,
który
pierwszy
dotrze do
ostatniego pola planszy
.
9
. W
c
ab
y
2 gra
czy
plansza C,
12 pionków warcabo
wych w
jednym kolorz
e dla każdego grac
za
Gracz
e kładą między
sobą planszę i umieszc
zają swoje
piony
na niebieskich polach planszy
,
w trz
ech liniach od
swojej strony
.
Dwie środkowe linie
zostają puste
(rys.
6).
Grę roz
grywa się jedynie na ciemnych polach planszy
–
piony
nie mają prawa wejść
na białe pole.
C
elem graczy
jest
zbicie wszystkich pionów
przeciwnika lub jego
zablokowanie
–
tak,
by
nie mógł wykonać
żadnego ruchu.
R
ozpoczyna loso
wo wybrana osoba.
Gracze naprz
emiennie
przesuwają jedne
go
ze sw
oich pionów
o jedno pole
do przodu.
Nowe pole musi sąsiadować
ze starym na
ukos
–
łącz
yć
się
z
nim rogami.
W
warcabach bicie jest obowiązko
we
–
jeśli gracz
nie
wykona dostępne
go bicia,
traci swój pionek,
którym mógł
go dokonać.
Ab
y
zbić
obcy
pionek,
gracz
musi prz
eskoc
zyć
nad nim swoim pionkiem,
stojąc be
zpośrednio przed bitym
pionem i
zatrzymując
się bezpośrednio
za nim (rys.
7).
Bicie można wykonywać
zaró
wno w prz
ód,
jak i w
tył.
Zbity
pionek
jest usuwany
z
planszy
.
Jeżeli pomiędz
y
bitymi pionkami
znajdują się wolne pola,
gracz
musi
w jednym ruchu
zbić wszystkie tak
ustawione piony
prze
ciwnika.
W trak
cie takiego bicia pion mo
że
zmieniać
kierunek
ruchu (rys.
8).
Jeż
eli pionek
gracza
znajdzie się na polu w ostatnim
rzędzie plansz
y
,
pionek
zamienia się w
damkę
–
oznac
za
się to poprz
ez
nało
żenie jedne
go
ze
zbitych wcz
eśniej
pionów
prze
ciwnika na swoje
go piona.
Damka moż
e poruszać
się o dowolną lic
zbę pól w
dow
ol-
ną stronę.
Może równie
ż
bić
piony
prze
ciwnika,
przeskaku-
jąc prz
ez
dowolną liczbę w
olnych pól
zarówno przed,
jak
i
za bitym pionem.
Damka musi zawsz
e bić maksymalną lic
zbę pionów
przeciwni-
ka.
Damka może
z
ostać
zbita przez
dow
olny
pionek
prz
eciwnika.
Wy
grywa gracz,
który
zbije lub
zablokuje wszystkie pionki prz
eciwnika.
rys.
6
rys.
5
rys.
7
rys.
8
NOWOŚCI
Nintendo Switch 2
Philips OneUp
iPhone 16e
JBL Flip 7
JBL Charge 6
Etui iPhone 16e
PS5 Pro
Router Starlink
Mac mini
Call of Duty Black Ops 6
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Tekken 8
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
NA CZASIE
Karma dla psa
Karma dla kota
Obroża Foresto
MagSafe
Kolagen
Frytkownica beztłuszczowa
Ranking suszarek do prania
Piekarnik do zabudowy ranking
Termometr bezdotykowy ranking
Ranking zmywarek
PORADNIK MEDIA EXPERT
Odkurzacz pionowy ranking
Smartwatch damski ranking
Jaka parownica do ubrań najlepsza?
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Najlepsze gry planszowe
Robot sprzątający ranking
POMYSŁ NA PREZENT
Pomysł na prezent
Prezent na komunię
Prezent na urodziny
Ranking smartwatchy
Słuchawki bezprzewodowe ranking
Prezent dla mężczyzny
Etui iPhone 16 Pro Max
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Pielęgnacja kotów długowłosych. Czy potrzebna jest specjalna szczotka?
Czy MOVA X4 Pro jest najlepszym odkurzaczem pionowym? Poznaj funkcje nowego urządzenia
Czym jest MagSafe? Poznaj technologię, która upraszcza życie
Kody do The Forest – przedmioty, mutanty, budowanie i wiele więcej
Zewnętrzna karta graficzna - sposób działania i zastosowanie
Ranking hulajnóg elektrycznych dla dzieci [TOP10]
Inteligentna lodówka smart – jak odmieni Twoje życie?
Telewizor w sypialni - czym się kierować podczas wyboru?
Kolagen od A do Z – wszystko, co musisz wiedzieć
Ranking kamer sportowych do 1000 zł [TOP10]
Ranking lodówek turystycznych [TOP10]
Ranking zmywarek do zabudowy 45 cm [TOP10]
Gdzie ustawić kuwetę dla kota?
Frostpunk 1886 - Ogłoszono remake uznanego city buildera. Poznajcie szczegóły!
The Elder Scrolls V: Skyrim – kody na umiejętności, przedmioty i wiele innych
Sprawdź więcej poradników