Znaleziono w kategoriach:
Gra planszowa TREFL Tajemnicze podziemia 02305

Instrukcja obsługi Gra planszowa TREFL Tajemnicze podziemia 02305

Wróć
Wiek graczy: 6+
Liczba graczy: 1–5
Czas gry: 20 min INSTRUKCJA
2
ZAWARTOŚĆ PUDEŁKA
5 plansz graczy 100 płytek podziemi instrukcja
(po 20 dla każdego gracza)
60 żółtych znaczników punktów 15 czerwonych znaczników punktów
CEL GRY
Podczas rozgrywki gracze będą umieszczać płytki podziemi na swoich planszach. Na koniec gry każdy z nich uda
się w podróż stworzonymi przez siebie podziemnymi korytarzami. Każdy skarb odnaleziony w podziemiach wart
jest 1 punkt, a każda spotkana mroczna postać oznacza utratę 2 punktów. Zwycięży osoba z największą liczbą
zdobytych punktów.
PRZYGOTOWANIE GRY
A Każdy gracz kładzie na stole przed sobą jedną
planszę (wejściem do podziemi w stronę gracza).
B Znaczniki punktów należy położyć na
środku stołu.
C Każdy gracz bierze zestaw 20 płytek
podziemi w wybranym kolorze (zestawy różnią
się kolorem rewersów). Najmłodsza osoba dokładnie
tasuje swoje płytki i tworzy z nich stos, układając je
obrazkami do dołu. Pozostali gracze rozkładają swoje
ytki obok siebie obrazkami do góry.
60 żółtych znaczników punktów 15 czerwonych znaczników punktów
(po 20 dla każdego gracza)
60 żółtych znaczników punktów 15 czerwonych znaczników punktów
A
A
A
B
C
C
3
ROZGRYWKA
Najmłodszy gracz zdejmuje płytkę z góry swojego stosu i pokazuje ją innym graczom, którzy biorą taką samą
ytkę ze swoich zestawów. Wszyscy gracze umieszczają płytki na swoich planszach, na dowolnym pustym
polu. Następnie najmłodszy gracz bierze kolejną płytkę z góry swojego stosu i pokazuje ją pozostałym graczom.
Rozgrywka toczy się w ten sposób do momentu wyłożenia 16 płytek na planszę każdego gracza.
PODLICZANIE PUNKTÓW
Po zapełnieniu plansz płytkami gracze udają się w wędrówkę po zbudowanych przez siebie korytarzach. Żółtymi
znacznikami punktów zaznaczają skarby znalezione w podziemiach, a czerwonymi znacznikami – spotkane
mroczne postacie.
Uwaga! Wędrówkę korytarzami należy rozpocząć od wejścia do podziemi.
Każdy skarb, na którym leży żółty znacznik, oznacza 1 punkt, a każda mroczna postać, na której położono
czerwony znacznik, to –2 punkty. Wygrywa gracz z największą liczbą zdobytych punktów.
przykładowe skarby: mroczne postacie:
Przykład: W podziemnych korytarzach gracz odnalazł 12 skarbów (zaznaczył je żółtymi znacznikami) oraz spotkał
2 mroczne postacie (zaznaczył je czerwonymi znacznikami). Zdobył więc 8 punktów, ponieważ 12 – 4 = 8.
przykładowe skarby: mroczne postacie:
przykładowe skarby: mroczne postacie:
4
Podczas każdej rozgrywki wykorzystywanych będzie 16 z 20 płytek podziemi. Dzięki temu każda rozgrywka
będzie inna.
Gracze mogą umówić się na kilka rozgrywek pod rząd. Po zakończeniu każdej z nich zapisują zdobyte
punkty. Zwycięży gracz, który w sumie zdobędzie najwięcej punktów.
Jeśli nie masz z kim grać, wypróbuj rozgrywkę 1-osobo. Postaraj się zdobyć jak najwięcej punktów.
WARIANT „KROK PO KROKU”
Wariant ten zawiera jedną zmianę w zasadach gry, powodującą, że rozgrywka jest nieco trudniejsza niż
w wariancie podstawowym.
Rozpoczynając g, najmłodsza osoba zdejmuje
ytkę z góry swojego stosu i pokazuje ją innym
graczom, którzy biorą taką samą płytkę ze swoich
zestawów. Wszyscy gracze umieszczają płytki
na jednym z dwóch pól przylegających
do wejścia do podziemi.
Kolejne płytki muszą być dokładane w taki sposób,
aby przylegały przynajmniej jednym bokiem do płytek
leżących już na planszy. Pozostałe zasady nie ulegają zmianie.
Autor gry: Reiner Knizia
Ilustracje: Tomek Larek
Opracowanie merytoryczne: Jarosław Basałyga, Adam Bukowski
Opracowanie graczne: Adam Strzelecki, Tatsiana Korbut
Opracowanie techniczne: Grzegorz Traczykowski
© 2022 Dr. Reiner Knizia. All rights reserved.
TREFL SA, ul. Kontenerowa 25
81-155 Gdynia, Polska
www.tre.com

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756