Znaleziono w kategoriach:
Gra towarzyska TREFL Dikti Carma Games 02078

Instrukcja obsługi Gra towarzyska TREFL Dikti Carma Games 02078

Wróć
1
INSTRUKCJA
2
CEL GRY
Używając liter znajdujących się na kartach,
twórz słowa pasujące do wskazanych
kategorii i pozbądź się swojej talii, zanim
zrobią to inni!
ZACZYNAMY!
Każdy z graczy otrzymuje 5 dwustronnych
kart z literami. Zanim rozpoczniecie zabawę,
zapoznajcie się z literami na kartach,
pamiętając, że podczas gry możecie używać
dowolnej strony! Pozostałe karty z literami
odłóżcie na bok. Talię kart kategorii połóżcie
na środku stołu.
ROZGRYWKA
1. Dowolny z graczy odkrywa pierwszą
kartę kategorii i kładzie ją tak, aby
każdy uczestnik miał do niej swobodny
dostęp. Zalecamy, aby gracz, który
odkrył kar, przeczytał jej treść na
głos.
2. Czas rozpocząć zabawę! Wszyscy
gracze jednocześnie sprawdzają
swoje karty z literami (liczą się obie
strony kart!), próbując wymyślić
i podać słowo (tak, możecie krzyczeć!)
rozpoczynające się na jedną z liter na
ich karcie, które pasuje do odkrytej
kategorii.
3
K
I
N
T
„KROKODYL!”
Przykład: Karta kategorii zawiera hasło „TO
groźne zwierzę”. Jeśli gracz ma kartę z literą
K”, może krzyknąć: „Krokodyl”, jednocześnie
przykrywając kartę kategorii. Mógłby również
użyć innych liter z karty i powiedzieć np.:
Tygrys” albo „Niedźwiedź”.
3. Gracz, który jako pierwszy dopasuje
jedną z posiadanych w ręce kart
do aktualnego hasła i położy ją na
karcie kategorii, pozbywa się tej karty,
wygrywając tym samym rundę.
4. Odkryjcie kolejną kartę kategorii
i ponownie spróbujcie dopasow
do niej słowo, które rozpoczyna się
na jedną z liter znajdujących się na
Waszych kartach.
5. Gra toczy się w ten sposób do czasu,
aż jeden z graczy pozbędzie się
wszystkich swoich kart z literami i tym
samym zostanie zwycięzcą.
O CZYM WARTO WIEDZIEĆ
1. Litera, której chcesz użyć, musi być
PIERWSZĄ LITERĄ słowa będącego
Twoją odpowiedzią.
4
„GOLDEN RETRIEVER!”
Przykład: Na hasło „TO rasa psów”
z karty kategorii można odpowiedzieć
„golden retriever” tylko wtedy, jeśli
wyłoży się kartę z literą „G” (a nie „R”).
2. Jeśli większość graczy uważa, że
wyłożona karta z literą i podana
przez gracza odpowiedź nie pasuje
do karty kategorii, właściciel karty
musi nie tylko zabrać z powrotem
swoją kartę z literami, ale też
pobrać dodatkową karną kar
z talii.
WSZECHMOCNY SĘDZIA
Jeśli nie możecie się zdecydować, który
z graczy powinien jako pierwszy
odwracać karty kategorii, możecie
wybrać WSZECHMOCNEGO SĘDZIEGO, którego
rolą będzie odwracanie kart, czytanie
na głos kategorii i rozstrzyganie sporów
(o ile takie się pojawią). To zaszczytna
i odpowiedzialna rola, pozwalająca na
bezkrytyczne komentowanie zagrywanych
przez pozostałych uczestników kart!
A tak na serio, to wyłonienie WSZECHMOCNEGO
SĘDZIEGO może się przydać zwłaszcza
w rozgrywkach z młodszymi graczami,
którzy nie umieją jeszcze płynnie czytać.
Jeszcze mało Wam zabawy? Wypróbujcie
inne warianty, które dodatkowo urozmaicą
Wasze rozgrywki!
5
D
K
W
F
TO marka samochodów
TO marka samochodów
„FERRARI!
„KIA!”
A
K
B
G
WARIANTY GRY
KOLOROWE DIKTI
W tym wariancie gracze mogą używać tylko
tych liter, które znajdują się na tle w kolorze
odpowiadającym kolorom z karty kategorii.
Przykład: Jeśli na karcie kategorii widnieje
hasło „TO marka samochodów” i znajdujące
się tam kolory to żółty i niebieski, to gracze
mogą użyć ze swoich kart tylko tych liter, które
znajdują się na żółtym lub niebieskim tle.
OBRAZKOWE DIKTI
W tym wariancie gracze mogą używać
tylko tych kart z literami, na których środku
widnieje ten sam obrazek co na karcie
kategorii.

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756