Znaleziono w kategoriach:
Gra towarzyska TREFL Istny dom wariatów 02352

Instrukcja obsługi Gra towarzyska TREFL Istny dom wariatów 02352

Powrót
1
INSTRUKCJA
2
?
1
8
7
6
3
2
5
4
1111
1111
22
2222
3333
3333
5555
5555
6666
6666
44
4444
88
8888
Wszyscy jesteście szaleni! Ktoś uważa się za banana,
ktoś inny myśli, że jest kluczem albo samolotem, albo komarem…
Istny dom wariatów!
Tylko Doktorek Bzik może zapanować nad tym chaosem,
ale żeby to zrobić, musi określić, za kogo uważają się pozostali gracze.
Sam przeciwko wszystkim – musi przebić się przez pozory normalności,
które sojusz szaleńców próbuje zachować, aby wprowadzić go w błąd.
Spróbujcie dać znać swoim towarzyszom, która karta
symbolizuje Wasze alter ego, unikając jednocześnie
czujnego wzroku Doktorka Bzika!
Zawartość:
57 kart z obrazkami (114 obrazków)
64 karty szaleństwa
8 kart rozpoznania
8 kart kozetek
klepsydra
plansza
tekturowe okulary
3
Przygotowanie
1. Wybierzcie gracza, który wcieli się w roDoktorka Bzika. Doktorek zakłada
okulary i otrzymuje 8 kart rozpoznania oraz klepsydrę. Pozostali gracze
będą odgryw szaleńców.
2. Każdy szaleniec dostaje 8 kart szaleństwa w wybranym kolorze,
ponumerowanych od 1 do 8.
3. Umieśćcie planszę na środku stołu i rozłóżcie losowo wybrane 8 kart
z obrazkami wokół niej, obok numerów od 1 do 8.
4. Potasujcie 8 kart kozetek. Każdy szaleniec otrzymuje jedną kartę i kładzie
ją awersem (stroną z numerem) do dołu. Następnie w tajemnicy sprawdza,
jaki rodzaj szaleństwa mu przypadł. Numer na karcie kozetki odpowiada
karcie z obrazkiem umieszczonej przy tym samym numerze obok planszy.
Karta ta przedstawia alter ego danego szaleńca.
Jak się bawić ?
Doktorek Bzik rozpoczyna rundę poprzez wystartowanie klepsydry.
Macie od tej pory 90 sekund, by jak najlepiej rozegrać tę rundę, czyli zachowując
pozory normalności, wskazać innym szaleńcom, za kogo się uważacie.
Szaleńcy nie mogą mówić, porozumiewają się jedynie gestami, by pokazać,
która z kart z obrazkami przedstawia ich alter ego. Ale pamiętajcie, to jest
spotkanie pod bacznym okiem Doktorka Bzika, który prowadzi własne obserwacje!
Jeśli jeden z szaleńców lub Doktorek Bzik sądzi, że odkrył alter ego innego
gracza, umieszcza przed tym graczem swoją zakrytą kartę szaleństwa
(jeśli jest szaleńcem) lub kartę rozpoznania (jeśli jest Doktorkiem) z numerem
odpowiadającym danej karcie z obrazkiem.
4
Karina wyłożyła już swoje karty
przed pozostałymi szaleńcami.
Ciekawe, czy się nie pośpieszyła?
Karina sądzi,
że jest bykiem.
7
Paulina jest pewna,
że odgadła kim są Karina
i Tomek. Karty rozpoznania
z odpowiednimi numerami
położyła zakryte przed
tymi graczami.
Tatiana ma niebieskie karty
szaleństwa. Sądzi, że wie,
za kogo uważa się Adam.
Kładzie przed nim zakrytą kartę
szaleństwa z odpowiednim
numerem.
?
?
?
?
Paulina jest
Doktorkiem
Bzikiem
Jego alter ego spróbowali już
odgadnąć Karina i Adam i położyli
właściwe ich zdaniem karty
przed Tomkiem.
Tomek uważa,
że jest wieżą Eiffla.
5
Tatiana uważa,
że jest samolotem
3
1
8
7
6
3
2
5
4
Adam myśli,
że jest pralką.
6
Ponieważ Doktorek Bzik patrzy prosto
na niego, postanawia na razie się nie ruszać.
Do tej pory udało mu się jedynie rozpracować
Tomka, przed którym położył swoją kartę
z odpowiednim numerem.
Przykład: Tatiana otrzymała kartę kozetki z numerem 3. To oznacza,
że najwyraźniej wydaje jej się, że jest samolotem… Czy to nie dziwne?
Prawdziwe pomieszanie z poplątaniem! Dopóki piasek w klepsydrze się
przesypuje, możecie zmieniać decyzję co do kart i ich rozmieszczenia. Ale uwaga!
Po upływie 90 sekund karty pozostają na swoich miejscach.
5
Liczymy punkty
Szaleniec zasiadający po lewej stronie Doktorka Bzika odsłania umieszczone przed
nim karty w następującej kolejności:
1. kartę kozetki, żeby wszyscy zobaczyli, jakie szalone myśli miał w głowie;
2. kartę rozpoznania, jeśli taką otrzymał, żeby sprawdzić, czy Doktorek Bzik
miał rację;
3. karty szaleństwa, jeśli takie otrzymał, żeby sprawdzić, czy pozostali szaleńcy
poprawnie odczytali jego sygnały.
Punkty są liczone w następujący sposób:
Szaleńcy otrzymują wspólnie punkt za każdą kartę poprawnie przydzieloną przez
nich temu szaleńcowi, ALE UWAGA: jeśli Doktorek Bzik również poprawnie przydzielił
swoją kartę rozpoznania, nie otrzymują żadnych punktów.
Doktorek Bzik otrzymuje punkty za każdym razem, gdy jego opinia
okaże się trafna. Liczba punktów otrzymanych przez Doktorka Bzika jest zależna
od liczby graczy (wliczając samego Doktorka):
4 graczy: 1 punkt za każdą poprawną odpowiedź;
5-6 graczy: 2 punkty za każdą poprawną odpowiedź;
7-9 graczy: 3 punkty za każdą poprawną odpowiedź.
Następnie sprawdzane są karty każdego z pozostałych szaleńców po kolei.

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 40 618 750 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756