Najlepszy obiektyw do fotografowania dzikiej przyrody charakteryzuje się szybkim ustawianiem ostrości, ostrymi obrazami i dużą ogniskową. Przy wyborze obiektywu do fotografii przyrodniczej należy wziąć pod uwagę wiele czynników. Czy powinieneś używać obiektywu zmiennoogniskowego, czy stałoogniskowego? A co powiesz na użycie telekonwertera, aby przedłużyć zasięg mniejszego obiektywu, zamiast kupowania superteleobiektywu? Jaki jest potrzebny maksymalny otwór przysłony? Być może uda się rozwiać choć trochę wątpliwości na ten temat.
Obiektywy zmiennoogniskowe pozwalają na elastyczność, oferując szeroki zakres ogniskowych, których możesz użyć. Oznacza to, że możesz uzyskać różnorodne kompozycje dla swojego zdjęcia, ponieważ nie ogranicza Cię stała ogniskowa obiektywu stałoogniskowego.
Jednak obiektywy zmiennoogniskowe często mają zmienną maksymalną przysłonę podczas powiększania. Przykładem jest popularny obiektyw Sigma 150-600 mm f/5- 6,3. Kiedy fotografujesz przy 150 mm, będziesz w stanie osiągnąć szerokość przysłony f/5, ale na końcu 600 mm jesteś ograniczony do f/6,3 i mniejszych. Nie wszystkie obiektywy zmiennoogniskowe mają to ograniczenie – na przykład obiektyw Nikon 200-500 mm f/5,6 ma stałą maksymalną przysłonę w całym zakresie.
Obiektywy stałoogniskowe bywają droższe od zoomów, ale są też jaśniejsze.
Obiektywy w naszej ofercie:
Dzikie zwierzęta mają tendencję do ciągłego przemieszczania się i chowania w najbardziej denerwujących i ciemnych miejscach, więc obiektyw przeznaczony do fotografowania dzikiej przyrody powinien być szybki optycznie i doskonale sprawdzać się w warunkach słabego oświetlenia.
• Sigma 150-600 mm f/5-6,3 DG OS HSM Wildlife to obiektyw, którego najbardziej urzekającą cechą jest zoom. Przy ogniskowej 600 mm z pewnością uchwycisz niesamowite zbliżenia dzikich zwierząt w akcji. Stabilizator obrazu jest również bardzo niezawodny, co pomaga zapewniać ostre obrazy, nawet gdy zdjęcia są robione z ręki. Obiektyw jest idealny dla początkujących fotografów ptaków, którzy chcą poprawić swoje zdjęcia, stawiając na wysoki zakres ogniskowych.
• Canon 100-400 mm f/4,5-5,6 Mark II jest niezwykle popularny, fotografuje nim większość profesjonalnych fotografów przyrody. Jest bardzo ostry i lekki, więc idealny dla fotografów, którzy nie chcą łamać pleców, niosąc ze sobą 200-400 mm, aby uzyskać niewielki wzrost jasności.
• Nikon 200-500 mm f/5,6 VR II NIKKOR, przy wadze 2,3 kg jest niesamowicie lekki jak na swoje możliwości. Obrazy są ostre, a stała przysłona w całym zakresie jest bardzo pożądana w teleobiektywach przeznaczonych na rynek budżetowy. To idealna opcja dla fotografów, którzy często podróżują, ale nie chcą się obciążać niezdarnym, ciężkim sprzętem.
• Canon EF 100-400mm f/4,5-6,5L IS II USM – obiektyw, który jest solidnie zbudowany i zawiera szybki i cichy system AF wykorzystujący silnik ultradźwiękowy. Element ze szkła fluorytowego w połączeniu z elementem UD to również świetne ulepszenie, które poprawia jakość obrazu i szybkość aparatu. Ten konkretny obiektyw jest popularnym wyborem wśród zaawansowanych fotografów dzikiej przyrody, którzy potrzebują obiektywu dynamicznego, przydatnego w różnych środowiskach.
• Nikon 200-500 mm f/5,6E ED AF-S FX NIKKOR to wysokiej klasy teleobiektyw z super zoomem. Fotografowie dzikiej przyrody i ptaków wybierają go za klarowność obrazu, jaką ten obiektyw zapewnia przy dużych ogniskowych. Korpus obiektywu jest dobrze wyważony, co jest ogromnym plusem dla fotografów planujących trekking z tym obiektywem w ręku. W swojej cenie ten obiektyw wydaje się przeznaczony dla zaawansowanych fotografów ptaków i dzikiej przyrody.
• Canon EF 70-300 mm f/4-5,6L IS USM UD – doskonały obiektyw startowy dla fotografów przyrody, który przede wszystkim ma wszechstronny zakres zoomu. Pozwala fotografom oddalić się, aby uzyskać widok na otaczający krajobraz, a dzięki przysłonie, która osiąga maksimum przy f/4, obiektyw dobrze sprawdza się w słabym świetle. Szybki autofokus jest również świetnym plusem dla fotografów dzikiej przyrody, którzy muszą śledzić zwierzęta poruszające się w kadrze. Jego AF i przysłona pozwalają uzyskać ostre obrazy w całym zakresie ogniskowych.
Odpowiadając na pytanie: fotografia przyrodnicza – jaki obiektyw wybrać, trzeba omówić podstawowe kwestie dotyczące obiektywów dzikiej przyrody. To ogniskowa, jasność obiektywu, wydajność autofokusa i koszt.
Najlepsza ogniskowa zależy od fotografowanych obiektów i tego, jak blisko można się do nich zbliżyć. Trudno jest zbliżyć się do większości dzikich obiektów, więc fotografowie dzikiej przyrody zazwyczaj używają długich obiektywów: co najmniej 300 mm w przypadku lustrzanki cyfrowej APS-C lub 400 mm w przypadku lustrzanki pełnoklatkowej.
Jasne obiektywy pozwalają na użycie krótszego czasu otwarcia migawki przy dowolnym poziomie oświetlenia, co jest oczywiście ważne podczas fotografowania akcji. Profesjonalne obiektywy działają szybciej i dokładniej dzięki lepszym silnikom i algorytmom AF oraz szerszej podstawie, jaką zapewniają system AF z detekcją fazy. Aby w pełni to wykorzystać, potrzebujesz lustrzanki cyfrowej wyższej klasy.