Zdaniem eksperta
Fani legendarnej serii skradanek nie mogą się doczekać premiery Metal Gear Solid Delta: Snake Eater. Twórcy Metal Gear Solid 3: Snake Eater obiecują nowoczesną grafikę i ulepszenia w klasycznej rozgrywce. Wiele wskazuje, że gra będzie znacznie bardziej realistyczna od oryginału. Kiedy możemy spodziewać się remaku?
Metal Gear Solid 3: Snake Eater, wydany w 2004 roku na PlayStation 2, to trzecia odsłona serii stworzonej przez Hideo Kojimę. Akcja gry toczy się w latach 60. XX wieku, podczas Zimnej Wojny. Gracze wcielają się w Naked Snake'a (później znanego jako Big Boss), którego zadaniem jest uratowanie naukowca i powstrzymanie broni masowego rażenia, znanej jako Shagohod.
Rozgrywka skupia się na skradaniu, przetrwaniu i walce w dżungli. Gracze muszą korzystać z kamuflażu, leczyć rany i zdobywać pożywienie, co wprowadza elementy survivalu. Snake Eater wprowadził również rozbudowany system walki wręcz (CQC) i możliwość modyfikacji broni, co było rewolucyjne dla serii.
Podczas PlayStation Showcase w maju 2023 roku Konami ogłosiło remake, razem z Master Collection Vol. 1, zawierającą oryginalną wersję Snake Eatera. W czerwcu 2023 roku, podczas Xbox Games Showcase, pokazano długi trailer gry, który wzbudził ogromne zainteresowanie wśród fanów. Konami Digital Entertainment oraz Virtuous, studio znane z portowania gier AAA na Nintendo Switch, podjęli się zadania przywrócenia tego klasyka do życia.
Liczne informacje sugerują, że prace nad grą rozpoczęły się w latach 2021-2022. Wartym odnotowania jest, że Konami podobno planuje remake innych klasyków, takich jak gry z serii Castlevania. To pokazuje, że firma ma ambitne plany na przyszłość, starając się przywrócić swoje najważniejsze tytuły w nowoczesnej oprawie.
Jednym z głównych powodów ekscytacji fanów jest wizualna rewolucja Snake Eatera. Oryginalna gra jak na ówczesne czasy była technicznym majstersztykiem na PlayStation 2, przenosząc graczy do żywych dżungli Związku Radzieckiego. Przeniesienie tytułu na zupełnie nowy silnik pozwoliło jeszcze bardziej pogłębić wrażenia.
Gra korzysta z silnika Unreal Engine 5, oferując szczegółowe modele postaci, realistyczne środowiska i nowy system obrażeń. Twórcy zapowiedzieli, że każda rana Snake'a będzie widoczna aż do końca gry, co niewątpliwie doda rozgrywce dużego realizmu. Warto przypomnieć, że trzecia część Metal Gear Solid oferowała rozbudowane systemy leczenia ran. W połączeniu z nowymi informacjami możemy spodziewać się większego nacisku na survival w rozgrywce, co z pewnością zwiększy immersję.
Twórcy potwierdzili, że Metal Gear Solid Delta: Snake Eater będzie zbliżony do oryginału. Gracze będą mieli do wyboru klasyczny kąt kamery, nazwany Legacy Style, oraz nowy styl z widokiem z trzeciej osoby.
Konami nie podało jeszcze daty premiery Metal Gear Solid Delta: Snake Eater. Wiadomo jednak, że gra trafi na PlayStation 5, Xbox Series X i Xbox Series S oraz na komputery PC, co oznacza brak ekskluzywności dla PlayStation.