Zdaniem eksperta
Capcom powraca z nową odsłoną jednej ze swoich najpopularniejszych serii. Monster Hunter Wilds ma być jeszcze większe i bardziej przepełnione atrakcjami niż poprzednie części. Wielki otwarty świat i wierzchowiec to tylko nieliczne elementy zaprezentowane na pokazie.
Na ostatnim pokazie State of Play firma Capcom zaprezentowała oficjalny, przepełniony akcją zwiastun Monster Hunter Wilds. Na nową odsłonę przyjdzie nam poczekać aż do 2025 roku, ale wszystko wskazuje na to, że będzie warto. Wiadomo już, że gra trafi równocześnie na PC oraz konsole PlayStation 5, Xbox Series X i Xbox Series S.
Głównym celem twórców serii jest stworzenie realistycznego i tętniącego życiem świata. Najnowsze technologie pozwalają deweloperom na wprowadzenie systemów, które dotąd były niemożliwe. Według wydawcy, Monster Hunter Wilds będzie dynamicznym, ciągle zmieniającym się ekosystemem, który zachwyci realizmem graczy. Przełoży się to na zachowanie poszczególnych bestii oraz na znacznie płynniejsze, wręcz immersyjne poznawanie świata gry. Gracze będą mogli od razu rozpocząć polowanie na dowolnego napotkanego potwora, bez konieczności wcześniejszego brania zadań. Jeśli polowanie się uda, system gry automatycznie zaliczy misję.
W grach azjatyckich bohaterowie rzadko przemawiają własnym głosem. Nie inaczej było dotychczas w serii Monster Hunter. Wilds będzie pierwszą odsłoną tej marki, w której usłyszymy głos głównej postaci. Przygotowany będzie pełen dubbing, co sugeruje, że zobaczymy znacznie więcej scen fabularnych i rozmów z postaciami.
Monster Hunter Wilds będzie oferować obszerne mapy. W szybszym przemierzaniu pomoże Seikret – osobisty wierzchowiec zaprezentowany na pokazie. Seikret przypomina upierzoną wersję raptora. Zwierzę posiada silny zmysł węchu, dzięki czemu możemy wskazać mu, gdzie chcemy się udać. Można to porównać do swoistego systemu GPS w innych grach o otwartej konstrukcji Na wierzchowcu gracz będzie mógł korzystać z niektórych broni, leczyć się, a nawet ostrzyć zniszczony oręż. Seikret będzie również pełnił funkcję tragarza, z miejscem na drugą broń przy siodle, co eliminuje konieczność ciągłego wracania do domu w celu zmiany ekwipunku.
Capcom ujawnił także nazwę pierwszej krainy, którą odwiedzimy w Monster Hunter Wilds. Nosi ona nazwę Windward Plains i można porównać ją do trawiastych równin, przepełnionych wysokimi formacjami skalnymi oraz piaskowymi wydmami. Pokrótce omówiono również pierwsze stworzenia, na które będziemy mogli zapolować w grze.
Caratonoth jest stworzeniem roślinożernym, którego samce posiadają na grzbietach długie rogi, co chroni stada przed wyładowaniami atmosferycznymi. Dalthydon to z kolei płochliwe zwierzę, które można porównać do barana poruszającego się na dwóch nogach.
Do bardziej niebezpiecznych stworzeń należy Chatacabra, która może czaić się zarówno na lądzie, jak i w wodzie. Ten przypominający ropuchę stwór strzela lepką śliną w pobliskie obiekty, które później wykorzystuje jako broń. Najbardziej brutalnym z zaprezentowanych potworów był Doshaguma, którego cechuje terytorialność i wyjątkowa agresja. To masywne i wielkie stworzenie wyposażone jest w ostre niczym brzytwy pazury. Warto zatem dobrze się przygotować, zanim podejmie się z nim walkę.
Seria Monster Hunter, stworzona przez firmę Capcom, opiera się na połączeniu dynamicznych walk z potężnymi potworami i rozbudowanemu systemu rozwoju postaci. Gracze wcielają się w myśliwych, których zadaniem jest polowanie na różnorodne bestie, zdobywanie cennych surowców oraz doskonalenie swojego ekwipunku.
Każda część serii oferuje bogaty, otwarty świat pełen różnorodnych ekosystemów, gdzie gracze mogą eksplorować, zbierać zasoby i odkrywać tajemnice poszczególnych lokacji. W serii Monster Hunter kluczowe są również elementy kooperacyjne, umożliwiające graczom wspólne polowania i wspieranie się w trudniejszych starciach. Mechanika gry wymaga strategii, zręczności i planowania, co sprawia, że każdy sukces jest niezwykle satysfakcjonujący. Dzięki regularnym aktualizacjom i dodatkom, seria nieustannie ewoluuje, wprowadzając nowe wyzwania i mechaniki, które przyciągają zarówno nowych, jak i doświadczonych graczy.