Straciłeś zdjęcia, wiadomości lub inne pliki? Doszło do jakiegoś przykrego incydentu? Przygotowaliśmy poradnik, z którego dowiesz się, jak odzyskać dane z telefonu. Zapraszamy do lektury, która na pewno Ci pomoże.

Jak odzyskać dane z telefonu? Pomocne wskazówki od naszego zespołu


Warto mieć wiedzę, jak odzyskać dane z telefonu. Nie wiadomo bowiem, kiedy takie informacje mogą okazać się niezbędne. To o tyle ważne, że na urządzeniach mobilnych przechowujemy coraz więcej prywatnych danych. To nie tylko fotografie czy wiadomości, ale także dostępy do profili społecznościowych, czy kont bankowych. Smartfony pełnią dziś funkcję podręcznych komputerów, z pomocą których można załatwić naprawdę wiele spraw. Dlatego musisz wiedzieć na przykład, jak odzyskać dane z uszkodzonego telefonu.

Smartfony w naszej ofercie:

Co może być przyczyną utraty danych z pamięci smartfona?

Zanim odpowiemy na pytanie, jak odzyskać dane z telefonu, warto wspomnieć także o powodach ich utraty. Mogą być one oczywiście różne. Niektóre mogą okazać się bardzo niebezpieczne. Zwłaszcza, jeśli grozi to przekazaniem danych do osób niepowołanych. To niestety możliwe, choć można się przed tym skutecznie zabezpieczyć. Dane zapisane w pamięci telefonu mogą zostać utracone także przez jego awarię. Zdarza się, że sprzęt ulegnie uszkodzeniu – na przykład po upadku na twardą powierzchnię.


Awaria smartfona może być skutkiem nie tylko upadku, ale na przykład błędu fabrycznego. Jeśli któryś z elementów elektronicznych ulegnie uszkodzeniu, Twój telefon może przestać pracować. W takim wypadku, najlepiej będzie oddać sprzęt na gwarancji. W okresie ochronnym przysługuje Ci darmowa naprawa lub wymiana sprzętu na nowy. Nie zawsze jednak możliwe będzie bezpłatne odzyskanie utraconych plików. W takim wypadku, warto zachowywać kopię zapasową danych. Może być ona zapisywana w tak zwanej „chmurze”, skąd można ją pobrać w dogodnym momencie. Jeśli dojdzie do uszkodzenia ekranu, dane zazwyczaj są dalej dostępne. Problemem jest jedynie możliwość ich odczytania na wyświetlaczu urządzenia.


Bywa, że awaria dotyczy oprogramowania lub konkretnych plików, do których potrzebujesz dostępu. Może to być spowodowane przerwaniem procesu przenoszenia danych lub ich kopiowania. Takie sytuacje mają miejsce na przykład wtedy, gdy rozładuje się bateria lub dojdzie do skoku poziomu napięcia. Opisane sytuacje są jednak odwracalne. Potrzebne będzie jednak wsparcie doświadczonego serwisanta.


Najgorsze sytuacje, to działanie hakerów lub kradzież telefonu. Wtedy zachodzi niebezpieczeństwo przejęcia danych, które mogą służyć między innymi do zalogowania się do bankowości mobilnej lub innych, wrażliwych aplikacji. To na przykład rządowa apka „mObywatel”. Aby zminimalizować ryzyko włamania hakerów, unikaj logowania się do sieci publicznych. Nie korzystaj z tak zwanych hot spotów w galeriach handlowych lub innych, otwartych przestrzeniach. Zgubienie lub kradzież telefonu to także spore ryzyko utraty danych. Nawet, jeśli złodziej ich nie przejmie, może dokonać resetu ustawień fabrycznych. W takim wypadku ratunkiem może okazać się wspomniana wcześniej kopia danych. Poza tym, warto dysponować ją także w momencie zmiany telefonu na nowy.

Skuteczne zabezpieczenie danych – karta pamięci

Montując kartę pamięci w telefonie, minimalizujesz ryzyko utraty danych w momencie awarii smartfona. Jeśli sprzęt odmówi posłuszeństwa, wystarczy wyjąć nośnik i zainstalować go w gnieździe innego modelu lub komputera. Karty pamięci są tanie, a ich stosowanie pozwala na powiększenie przestrzeni magazynowej Twojego smartfona. Jest to więc dodatkowa korzyść, którą zdecydowanie warto sobie zagwarantować. Upewnij się tylko, jaką pojemność maksymalną może obsłużyć Twój telefon.

Jak odzyskać dane z telefonu, który się nie włącza?

Jeśli Twój telefon przestał działać, dostęp do danych staje się niemożliwy. Co w takim wypadku możesz zrobić? Jeśli korzystasz z karty pamięci, możesz przełożyć ją do innego smartfona. Możesz także pobrać kopię zapasową danych. Możliwe jest jej ściągnięcie do pamięci innego telefonu lub na dysk komputera. Najważniejsze jednak jest to, aby kopia zapasowa aktualizowała się regularnie, uwzględniając nowe dane lub ustawienia.


Twój telefon może nie chcieć się włączyć, bo posiada rozładowaną baterię, a ładowanie go jest niemożliwe. To często skutek uszkodzonego gniazda ładowarki. W takim wypadku, konieczne będzie oddanie urządzenia do serwisu, który zweryfikuje problem. Zlecenie odzyskania danych może być kosztowne. W zależności od rodzaju uszkodzenia, może wynieść od kilkuset do nawet 1 500 złotych. To jednak skrajne przypadki, które dotyczą uszkodzenia najważniejszych podzespołów smartfona.

Jak odzyskać dane z telefonu z uszkodzonym ekranem?

Bardzo częstą awarią smartfonów jest uszkodzenie wyświetlacza. Ma to związek z niespodziewanymi wypadkami. Telefon może zostać upuszczony na podłogę lub wypaść z ręki podczas drogi do pracy. Źle zabezpieczony smartfon może w takim przypadku ulec zniszczeniu. Wymiana wyświetlacza, to bardzo często wykonywana usługa w serwisach GSM. Tylko jak odzyskać dane z uszkodzonego telefonu? Zbity wyświetlacz jest przeszkodą, ale możliwą do ominięcia. Konieczne jest jednak wcześniejsze skonfigurowanie urządzenia i aktywowanie debugowania USB. To opcja, którą możesz aktywować w Ustawieniach. Znajdź zakładkę „Informacje o telefonie”, a następnie odszukaj pozycję „Numer kompilacji”. Musisz kilkukrotnie nacisnąć tę opcję, aby wyświetlony został komunikat brzmiący: „Jesteś programistą”. Następnie przejdź w ustawieniach do zakładki „System”. Na dole listy znajdziesz ustawienia przeznaczone dla programistów. Aktywuj opcję debugowania USB, aby pozwolić w przyszłości na dostęp do wszystkich danych zapisanych w pamięci telefonu.

Wróć

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756