Najczęściej zadawane pytania
Przed zgłoszeniem reklamacji
W trakcie reklamacji
Po zakończeniu reklamacji
Przed zgłoszeniem reklamacji
Która droga reklamacji jest najszybsza, gdy produkt nie działa?
Najszybszą drogą reklamacji dla produktu który nie działa jest złożenie zgłoszenia bezpośrednio u producenta. Reklamacje dotyczące dostawy i usługi zgłoś poprzez nasz formularz na stronie.
Jakie są rodzaje reklamacji?
Gdy produkt nie działa masz możliwość wyboru z dwóch rodzajów reklamacji: reklamacja z tytułu gwarancji u producenta oraz reklamacja do sprzedawcy z tytułu obowiązujących przepisów.
Jak długo trwa proces reklamacji w przypadku gdy produkt nie działa?
Reklamacja bezpośrednio u producenta jest najszybszą formą. Gdy pośredniczymy w procesie reklamacyjnym jako sklep proces wydłuża się o dodatkowe dni. Dlatego najlepiej zgłosić reklamacje bezpośrednio na stronie producenta. Naprawa trwa tyle ile określił to producent w karcie gwarancyjnej, z doświadczenia wiemy naprawa trwa średnio 11 dni.
Zgodnie z przepisami dla zgłoszeń kierowanych do sprzedawcy z tytułu obowiązujących przepisów mamy 14 dni na samo rozpatrzenie - bez naprawy czy wymiany produktu. Cały naprawy trwa średnio 17 dni. Do długości trwania naprawy należy doliczyć czas potrzebny na dostarczenie i odesłanie produktu z serwisu.
Co jest niezbędne do zgłoszenia reklamacji z tytułu gwarancji?
• Dowód zakupu,
• Podbita karta gwarancyjna - dotyczy produktów które wymagają podłączenia przez uprawnionego instalatora takich jak płyta elektryczna czy piekarnik
• Produkt wraz z akcesoriami.
Ile czasu trwa gwarancja na mój produkt?
Gwarancja producenta zazwyczaj trwa 2 lata lub tyle, ile określił on w karcie gwarancyjnej. Możesz to również sprawdzić na stronie producenta.
Czy mogę zgłosić reklamację przez Internet na produkt, który został kupiony w sklepie stacjonarnym albo przez infolinię?
Tak, możesz to zrobić. Nie ma znaczenia gdzie był kupiony produkt.
Czy mogę zgłosić reklamację online na produkt, który został kupiony w sklepie stacjonarnym albo przez infolinię?
Tak, możesz to zrobić. Nie ma znaczenia gdzie był kupiony produkt.
Czy mogę zgłosić reklamację gwarancyjną nie posiadając dowodu zakupu (paragonu, faktury)?
Do złożenia reklamacji gwarancyjnej należy posiadać dowód zakupu, jeśli go nie masz napisz do nas i spróbujemy go odzyskać.
Czym jest gwarancja door-to-door i jak mogę z niej skorzystać?
Door-to-door czyli od "drzwi do drzwi" zapewnia naprawę lub wymianę urządzenia bez wychodzenia z domu. Warunkiem jest potwierdzenie wady w reklamowanym produkcie. Producent pokrywa wszelkie koszty związane z przewozem danego produktu. Klient musi jedynie zadbać o odpowiednie zapakowanie/zabezpieczenie sprzętu oraz dołączyć dowód zakupu. W przypadku dużych sprzętów AGD door to door oznacza że wizyta serwisu odbędzie się w miejscu użytkowania sprzętu. Listę producentów door-to-door możesz sprawdzić na naszej stronie: Sprawdź
Czy do złożenia reklamacji muszę mieć oryginalne opakowanie?
Nie, reklamacje możesz złożyć nawet jeśli nie posiadasz oryginalnego opakowania, jednak pamiętaj o dokładnym zabezpieczeniu sprzętu na czas transportu.
Gdzie mogę sprawdzić czy wada mojego produktu podlega zgłoszeniu z tytułu gwarancji?
W warunkach gwarancji lub w oświadczeniu gwarancyjnym dostępnym na stronie producenta.
Gdzie znajdę numer seryjny i tabliczkę znamionową produktu?
Numer seryjny znajduję się na tabliczce znamionowej, która, w zależności od produktu, może znajdować się w różnym miejscu produktu. Zazwyczaj jednak, jest umieszczona na tylnej obudowie.
Czy mogę dokonać odpłatnej naprawy produktu?
Tak, wypełnij zgłoszenie "Inna sprawa" i wybierz "Naprawa pozagwarancyjna" . Przekażemy produkt do serwisu w celu wyceny naprawy, koszt przekażemy do Ciebie i podejmiesz decyzje o realizacji zgłoszenia.
Mój produkt należy do grupy TV lub duże AGD i jest zabudowany, czy muszę go wymontować i przygotować do wysyłki?
Nie , duże produkty AGD i te zabudowane są naprawiane u Ciebie. Nie trzeba wysyłać ich do serwisu.
Czy muszę oddać cały produkt na reklamację, czy tylko jego element, który uległ awarii?
Zazwyczaj konieczne jest wysłanie całego zestawu. Jeśli jednak wystarczy dostarczyć tylko element, który uległ awarii, opiekun zgłoszenia poinformuje Cię o tym e-mailem.
Jak przygotować, zapakować i wysłać produkt na reklamacje? Czy muszę usuwać dane / demontować akcesoria?
Produkt należy dokładnie zabezpieczyć na czas transportu Sprawdź naszą instrukcję, jak to zrobić:
[Pobierz plik z instrukcją (pdf)].Jeśli, zaniesiesz produkt do sklepu nie musisz go pakować.
Zalecamy usunięcie i wykonanie ich kopii danych ponieważ podczas czynności serwisowych zostaną one usunięte.
Prosimy o demontaż akcesoriów - zobacz jak to zrobić:
[Pobierz plik z instrukcją (pdf)].Po zgłoszeniu reklamacji poinformujemy Cię e-mailem, jak dostarczyć do nas produkt. Większe sprzęty odbieramy kurierem, w przypadku tych mniejszych możemy przesłać Ci kod do paczkomatu. Odbiór produktów w celu realizacji reklamacji jest zawsze bezpłatny.
Czy muszę dodawać dowód zakupu do przesyłki?
Tak, jeśli jest to reklamacja do producenta. Nie ma takiej potrzeby, jeśli reklamacja jest kierowana do sprzedawcy (np. w przypadku reklamacji dostawy czy usługi).
Czy kurier będzie się ze mną kontaktował?
Najczęściej kurierzy kontaktują się przed odbiorem produktu.
W trakcie reklamacji
Gdzie mogę sprawdzić status reklamacji?
Status reklamacji złożonej u nas możesz sprawdzić tutaj:
SprawdźNie otrzymuję dodatkowych informacji o moim zgłoszeniu. Co mogę zrobić?
Napisz do nas odpowiadając na jeden z e-maili zgłoszenia, który do Ciebie wysłaliśmy. Możesz również do nas zadzwonić.
Jak dosłać brakujące informacje?
Napisz do nas odpowiadając na jeden z e-maili zgłoszenia, który do Ciebie wysłaliśmy.
Jak długo trwa proces reklamacji?
Czas trwania reklamacji zależny jest od rodzaju zgłoszonej reklamacji. Reklamacje dotyczące usterek zazwyczaj rozpatrywane są w ciągu 17 dni.
Ile czasu produkt będzie naprawiany w serwisie producenta?
Średni czas naprawy produktu w serwisie producenta to 11 dni, zdarza się że czas oczekiwania na naprawę wydłuża się najczęstszym powodem wydłużenia naprawy jest oczekiwaniem na części.
Dlaczego reklamacja towaru który nie działa się przedłuża?
Najczęściej dłuższy czas oczekiwania na naprawę spowodowany jest oczekiwaniem na części, które są niezbędne do naprawy produktu.
Jak i kiedy dostarczyć produkt na reklamację?
Po zgłoszeniu reklamacji poinformujemy Cię e-mailem, jak dostarczyć do nas produkt.
Czy kurier po produkt zostanie do mnie nadany? Czy muszę to zrobić samodzielnie?
Kurier zostanie zostanie do Ciebie nadany.
Jak przygotować, zapakować i wysłać produkt na reklamacje? Czy muszę usuwać dane / demontować akcesoria?
Produkt należy dokładnie zabezpieczyć na czas transportu Sprawdź naszą instrukcję, jak to zrobić:
[Pobierz plik z instrukcją (pdf)].Jeśli, zaniesiesz produkt do sklepu nie musisz go pakować.
Zalecamy usunięcie i wykonanie ich kopii danych ponieważ podczas czynności serwisowych zostaną one usunięte.
Prosimy o demontaż akcesoriów - zobacz jak to zrobić:
[Pobierz plik z instrukcją (pdf)].Po zgłoszeniu reklamacji poinformujemy Cię e-mailem, jak dostarczyć do nas produkt. Większe sprzęty odbieramy kurierem, w przypadku tych mniejszych możemy przesłać Ci kod do paczkomatu. Odbiór produktów w celu realizacji reklamacji jest zawsze bezpłatny.
Czy muszę oddać cały produkt na reklamację, czy tylko jego element, który uległ awarii?
Zazwyczaj konieczne jest wysłanie całego zestawu. Jeśli jednak wystarczy dostarczyć tylko ten element, który uległ awarii, opiekun zgłoszenia poinformuje Cię o tym e- mailem.
Czy muszę dodawać dowód zakupu do przesyłki?
Tak, jeśli jest to reklamacja do producenta. Nie ma takiej potrzeby, jeśli reklamacja jest kierowana do sprzedawcy (np. w przypadku reklamacji dostawy czy usługi).
Czy kurier będzie się ze mną kontaktował?
Najczęściej kurierzy kontaktują się przed odbiorem produktu.
Produkt nie został odebrany przez kuriera. Co mam zrobić?
Napisz do nas w odpowiedzi na ostatniego e-maila reklamacyjnego.
Jak mogę anulować reklamację?
Napisz do nas w odpowiedzi na ostatniego e-maila reklamacyjnego lub zadzwoń na infolinię.
Po zakończeniu reklamacji
Co mogę zrobić jeżeli gwarant nie uznał mojej reklamacji?
Odwołanie możesz złożyć na stronie producenta/autoryzowanego serwisu.
Serwis dostarczył mi dokument o nienaprawialności produktu. Co teraz?
Dokument należy dostarczyć do sprzedawcy. Możesz udać się do sklepu stacjonarnego (pamiętaj o dowodzie zakupu) lub złożyć reklamacje przez Internet załączając otrzymany dokument. Produkt zostanie wymieniony na nowy ten sam model lub inny dowolny droższy lub tańszy w zależności od sytuacji będziesz musiał dopłacić do innego produktu lub to my zwrócimy Ci różnicę.
Czy czas trwania gwarancji wydłuża się o czas pobytu produktu w serwisie?
Warunki wydłużenia gwarancji określa gwarant, ale najczęściej czas naprawy wydłuża gwarancje (kiedy urządzenie jest w serwisie).
Czy po wymianie produktu na nowy otrzymam nowy dowód zakupu?
W przypadku wymiany produktu na nowy nie otrzymasz nowego dowodu zakupu, nowy produkt jest objęty 2 letnią gwarancją, a podstawą do korzystania z ochrony gwarancyjnej jest numer reklamacji w ramach której dokonano wymiany.
Skontaktuj się z nami jeśli Twoje zgłoszenie dotyczy innego tematu
Numer zgłoszenia znajdziesz w wysłanym przez nas e-mailu lub na wydruku ze sklepu stacjonarnego.
Chcesz powiedzieć nam,
co powinniśmy robić lepiej?
Obsługa klienta
Informacje
Zakupy
Moje konto
Pomoc
Zadzwoń do nas
Tel. 756 756 756
Pon - Pt
08:00 - 20:00
Sob
10:00 - 18:00
Niedz
10:00 - 18:00
Fax 22 122 31 11
Інфолінія:
пн-пт: 8:00 - 20:00
Infoline:
Mon-Fri: 8:00 - 20:00
Znajdź swój sklep
Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 40 618 750 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756