Znaleziono w kategoriach:
Gra edukacyjna KAPITAN NAUKA Smart Bingo Na tropie zwierząt

Instrukcja obsługi Gra edukacyjna KAPITAN NAUKA Smart Bingo Na tropie zwierząt

Powrót
– 1 –
Zawartość gry
GRA
EDUKACYJNA
Liczba graczy: 1−4
Czas gry: 10−20 min
koło do losowania
ze wskazówką
4 dwustronne
plansze:
53 żetony
Przygotowanie i cel gry
Każdy gracz bierze planszę. Gracze kręcą wskazówką koła i w ten sposób losują rysunek
albo kolor, zależnie od tego, którą stroną planszy grają. Celem gry jest zaznaczenie
żetonami na swojej planszy 4 wylosowanych obiektów albo 4 kolorów w jednym rzędzie
(w pionie, poziomie lub po skosie). Uwaga, rysunki na kole i na planszach mogą się nieco
żnić, wytęż wzrok! Kiedy ułożysz rząd 4 żetonów, przypieczętuj to paskiem zwycięstwa.
Brawo, przyznaj sobie trofeum! A teraz odwróćcie plansze i zagrajcie jeszcze raz, powodzenia!
pasek
zwycstwa
trofeum
zwyczcy
zwycięstwa
strona do grania kolorami strona do grania rysunkami
część do gry
rysunkami
część do gry
kolorami
– 2 –
Sposoby gry z kolorami
1. Na rozgrzewkę
Każdy uczestnik losuje planszę i kładzie przed sobą stroną z kolorami na polach do
góry. Żetony i pasek zwycięstwa leżą na środku. Pierwszy (najmłodszy) uczestnik kręci
wskazówką na kole i losuje jeden z 8 kolorów. Wszyscy gracze jednocześnie zaznacza
żetonami na swojej planszy te pola, na których jest wylosowany kolor (uwaga, na planszy
zawsze dwa pola pasujące do każdego wylosowanego koloru!). Następna kolejka
kolejny gracz kręci wskazówką na kole i wszyscy zaznaczają pola na swoich planszach.
Gdy wskazówka zatrzyma się na granicy między polami albo gdy wylosowany zostanie
kolor, którego nie da się już zaznaczyć, gracz kręci kołem ponownie. Wygrywa osoba, która
jako pierwsza ułoży cały rząd żetonów, a następnie chwyci pasek zwycięstwa i położy go
na swojej planszy z okrzykiem: BINGO!
2. Dla strategów
Gra przebiega tak samo jak w wariancie 1 z żnicą, że po każdym losowaniu
za pomocą koła wszyscy gracze zaznaczają na swoich planszach tylko po jednym polu,
na którym jest odpowiedni kolor (wybierają pole, które bardziej przybliża ich do zwycięstwa).
3. Dla zdobywców
Gra przebiega tak samo jak w wariancie 2 z żnicą, że po każdym zakręceniu
wskazówką jedno wybrane pole zaznacza tylko ten gracz, który losował. Gdy gracz
wylosuje kolor, którego nie może już u siebie zaznaczyć, traci kolejkę, a ruch ma kolejna
osoba.
4. Dla samotnego jeźdźca
Losuj i zapełniaj plansze sam! Ćwicz spostrzegawczość i reeks. Możesz zacząć rozgrywkę
od jednej planszy i sprawdzić, jak szybko uda Ci się ułożyć cały rząd żetonów. Zaznaczaj
po jednym lub po dwa pasujące kolory po każdym losowaniu. Potem możesz używać kilku
plansz jednocześnie i podnieść poprzeczkę może uda Ci się zapełnić którąś z plansz
całkowicie? Która zapełni się jako pierwsza?
Sposoby gry z rysunkami
Gramy podobnie jak w wariantach 2, 3 oraz 4, ale wykorzystujemy drugą stronę plansz.
Na kole losujemy rysunki (główki zwierząt i ich tropy). Na polach każdej planszy znajdziesz
każde zwierzę jeden raz (albo całą jego postać, albo jego trop). Czy umiesz już rozpoznać
ślad wilka, jelenia, dzika, niedźwiedzia, lisa, zająca, bobra, jeża, kreta, sowy, kaczki, żaby, kury,
kozy, krowy i konia?
– 3 –
Setting up the game and the objective
Each player takes a board. The players select a picture or colour at random, depending on
the side of the board they are playing on, by spinning the pointer. The objective of the game is to
place the chips on your board, on four drawn items or colours in a row (vertically, horizontally,
or diagonally). Important! There may be some dierences between the pictures on the wheel
and on the boards, so look closely! When you get four chips in a row, mark this with the win strip.
Well done, give yourself a winner’s trophy! Now turn the boards over and play once again. Good luck!
Ways to play with colours
(the side of the boards with colours and the inner section of the wheel)
1. Warm-up
Each player chooses a board at random and places it in front of them with the side with colours
on upwards. The chips and the win strip are in the middle. The rst player (the youngest) spins
the pointer on the wheel and selects one of eight colours at random. All of the players place chips
at the same time on the spaces on their board that contain the chosen colour (Important! There are
always two spaces on the board that t each randomly chosen colour!). In the next round, the next
Components
Number of players: 1−4
Playing time: 10−20 min
spinning wheel with pointer
(16 pictures on the outer section, 8 colours on the inner section)
4 double-sided boards:
one side for playing using colours
the other side for playing using pictures
53 chips
win strip
winner’s trophy
EDUCATIONAL
GAME
– 4 –
Redakcja/Editor: Izabela Gołaszewska
Ilustracje w środku i na pudełku/Illustrated by: Monika Pieczka
Skład środków/Typesetting: Aleksandra Bartosik
Projekt i skład pudełka/Box typesetting and design:
Anna Wielbut, Radosław Pazdrijowski, Gravite DTP
© Edgard 2021
EDGARD, ul. Belgijska 11, 02-511 Warszawa KapitanNauka kapitan_nauka
Więcej inspirujących gier, zagadek i łamigłówek znajdziecie na
www.KapitanNauka.pl / You will fi nd more inspirational games,
riddles and brainteasers at www.CaptainSmart.eu
EDGARD, ul. Belgijska 11, 02-511 Warszawa KapitanNauka kapitan_nauka
player takes a turn spinning the pointer on the wheel and all of the players place the chips on their
boards. If the pointer stops between spaces, or the pointer stops on a colour that is already taken
on the boards, the player spins again. The rst person to get a full row of chips and then grab
the win strip and place it on their board, and shout BINGO! – wins.
2. Strategy game
The game is played in the same way as the rst version, but the di erence is that each time a random
selection is made using the wheel, all of the players mark only one space each showing the correct
colour on their boards (choosing the spaces that give them the best chance of winning).
3. For conquerors
The game is played in the same way as the second version, but the di erence is that each time
the pointer is spun, only the player taking their turn places a chip, and marks one space on their
board. If the player gets a colour that is taken on their board, they forfeit a turn, and it is the next
persons turn to play.
4. For a lone rider
Draw at random and ll the board up on your own! Practice your powers of observation and re exes.
You can begin a game with one board and test how quickly you can get a complete row of chips.
Place chips on one or two correct colours each time you spin. Then you can use multiple boards
at the same time and raise the standard maybe you’ll manage to ll up one of the boards
completely? Which one will you  ll up  rst?
Ways to play with pictures
(the side of the boards with pictures and the outer section of the wheel)
We play like in versions 2, 3 and 4, but we use the other side of the boards. On the wheel we
draw pictures of animals (their heads and their tracks). On the elds of each board you will nd each
animal once (it can be its entire gure or its track). Can you recognize the footprints of a wolf, deer,
boar, bear, fox, hare, beaver, hedgehog, mole, owl, duck, frog, chicken, goat, cow and horse?

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 40 618 750 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756