Znaleziono w kategoriach:
Gra planszowa LUCKY DUCK GAMES MikroMakro: Miejski poker

Instrukcja obsługi Gra planszowa LUCKY DUCK GAMES MikroMakro: Miejski poker

Powrót
Witajcie w cichym, acz opanowanym przez
kryminalistów miasteczku. Mroczne sekrety,
podstępne kradzieże i zabójstwa są tu
na porządku dziennym. Lokalna policja
przestała panować nad sytuacją.
Miejski poker to kontynuacja gry MikroMakro: Na tropie zbrodni.
Można w nią grać, nie znając pierwszej części,
ale niektóre spośród zebranych tu szesnastu śledztw
nawiązują do wcześniejszych historii.
WERSJA DLA ZAAWANSOWANYCH
Jeśli rozegraliście kilka śledztw i dobrze wam poszło, spróbujcie innego wariantu:
weźcie talię do kolejnego śledztwa, ale przeczytajcie tylko kartę starto.
Spróbujcie rozwiązać sprawę, NIE korzystając z pozostałych kart.
Treść odpowiedzi oraz kolejne pytania często zawierają pewne sugestie, więc jeśli się
znimi nie zapoznacie, rozgrywka będzie o wiele trudniejsza. Dopiero gdy uznacie,
że zbadaliście całą sprawę, odpowiedzcie na wszystkie pytania za jednym zamachem.
Jeśli w którymś momencie utkniecie lub będziecie mieć wątpliwości, możecie odsłonić
pytania, na które już znacie odpowiedź – w ten sposób możecie skorzystać z ukrytych
wnich sugestii albo zorientować się, że gdzieś popełniliście błąd.
WSZYSTKIE SPRAWY ROZWIĄZANE?
Możecie powiesić plan miasta na ścianie w charakterze plakatu. Gdy będziecie mieli
gości, rozegrajcie z nimi szybkie śledztwo.
Jeśli będziecie polecać naszą grę i uzbroicie się w odrobinę cierpliwości, z pewnością
doczekacie się kolejnych śledztw i miast! A na razie możecie odszukać i rozwiązać kilka
dodatkowych zagadek poukrywanych w mieście, na przykład:
Kto raz po raz kradnie w mieście rowery?
Co zrobił zabójca ze „Zmowy” po wykonaniu zlecenia?
Gdzie jest pająk, o którym wspominamy w ostrzeżeniu,
znajdującym się na dole strony?
www.micromacro-game.com
Ostrzeżenie! W grze MikroMakro zarówno w warstwie gracznej, jak i tekstowej pojawiają się: przemoc
zyczna ipsychiczna, erotyka i śmierć, a także pająk i inne zwierzęta, które mogą budzić lęk lub obrzydzenie.
DISTRIBUTION GAME DESIGN, ARTWORK & LAYOUTPUBLICATION
DRODZY RODZICE
POLSKA EDYCJA
Johannes Sich,
Daniel Goll,
Tobias Jochinke
PROJEKT GRY, ILUSTRACJE I LAYOUT
HARD BOILED Games
Danziger Str. 13
10435 Berlin, Germany
www.hardboiledgames.de
WYDAWCA
Edition Spielwiese
© 2021
Simon-Dach-Straße 21
10245 Berlin, Germany
www.edition-spielwiese.de Wsparcie graczne: Vero Endemann, Leon Peters
Korekta / redakcja: Peter Sich, Michael Schmitt,
Kaddy Arendt, Kerstin Fricke
Tłumaczenie:
Vanessa & Jason Abel
W razie braków elementów
lub pytań do zasad
prosimy o kontakt:
info@luckyduckgames.com.
Lucky Duck Games
© 2022
ul. Zielińskiego 11
30-320 Kraków
Poznaj nasze gry: luckyduckgames.com
Tłumaczenie:
Agata Cieślak
Korekta:
Marta Kania
Skład:
Marek Baranowski
Wydawca:
Michał Herman
Redakcja:
Patryk Blok
Koordynacja produkcji:
Mateusz Szupik
Grą „MikroMakro” mogą cieszyć się także
dzieci. Mimo że w grze nie ma bezpośredniego
przedstawienia przemocy, to wiele spraw
dotyczy morderstw, trudnych relacji czy innych
„dorosłych” tematów.
Większość dzieci powyżej 12. roku życia powinna
poradzić sobie z tego typu historiami kryminal-
nymi. Jednak każde dziecko jest inne, dlatego
sugerujemy, byście sami ocenili, czy dana sprawa
będzie odpowiednia dla Waszych dzieci.
Dla szybkiej oceny treści oznaczyliśmy każdą
sprawę specjalnym symbolem:
W tej sprawie nie ma scen morderstw, przemocy
czy odniesień seksualnych.
Ta sprawa zawiera sceny wypadków, morderstw,
w których pokazano zwłoki, oraz inne elementy
związane z okolicznością śmierci.
Ta sprawa zawiera drastyczną treść lub odnie-
sienia seksualne. Polecamy rozegrać samemu
ten scenariusz przed podjęciem decyzji, czy jest
on odpowiedni dla Waszych dzieci.
1/5
SOMBREROSOMBRERO
ŚLEDZTWO WPROWADZAJĄCE
Scenariusz: Johannes Sich
To karta startowa tego śledztwa. Główny
śledczy odwraca ją i czyta na głos tekst
znajdujący się na odwrocie.
E7
STACJA KOLEJKI
MIEJSKIEJ
Doskonale! Oto Fernando,
który nie może się nadziwić,
że jego sombrero zniknęło.
Jest pewien, że gdy
wychodził z kawiarni przy
placu ratuszowym, wciąż
miał je na głowie!
Teraz odłóżcie tę kartę i w podobny sposób
rozwiążcie zadanie z kolejnej karty.
2/5
ZNAJDŹCIE FERNANDO
STOJĄCEGO NA STACJI
KOLEJKI MIEJSKIEJ!
To wasze pierwsze zadanie. Nie odwracajcie tej
karty. Dopiero gdy znajdziecie Fernando, główny
śledczy będzie mógł ją odwrócić i sprawdzić, czy
wskazaliście właściwą scenę.
Karta sprawy, przód
Karta sprawy, tył
Karta startowa
Wszystkie teksty na kartach należy czytać głośno i wyraźnie
ze względu na zawarte w nich ważne informacje. Ilustracje są
wnie istotne, dlatego wszyscy gracze powinni móc je obejrzeć.
W tej grze nie ma miejsca na zgadywanki! Każde
rozwiązanie musicie poprzeć potwierdzającą je
sceną na planie miasta.
Jeśli chcecie dokładnie
przyjrzeć się poszczególnym
scenom, użyjcie załączonego
do gry szkła powiększającego!
ŚLEDZTWA
Śledztwa warto rozgrywać we wskazanej niżej kolejności, ale nie jest to konieczne.
Gwiazdki symbolizują szacowany poziom trudności i czasochłonność rozgrywki.
Sombrero
Złodzieje zegarków
Bandzior
Bohater dnia codziennego
Tropem miłości
Kto wrobił
Harryego Sokoła?
Cham i prostak
Szmaragd z Katmandu
Awans na tamten świat
Mecz o utrzymanie
Zmowa
Zabójstwo marszandki
Krzywy dil
Tajemnicze zniknięcie
Lisy Lindt
Trzy ciała
Miejski poker
(śledztwo wprowadzające)
Jeśli dobrze wam pójdzie, spróbujcie trudniejszego
wariantu (patrz na następnej stronie).
Postarajcie się nie oglądać
kart zbyt uważnie.
6/6
GDZIE ZŁODZIEJE
PODZIELILI SIĘ ŁUPEM?
5/6
Z JAKIEGO ŚRODKA
TRANSPORTU
SKORZYSTALI ZŁODZIEJE
PO OPUSZCZENIU AUTA?
4/6
SKĄD ZŁODZIEJE WZIĘLI
SAMOCHÓD?
3/6
GDZIE ZŁODZIEJE
ZAPARKOWALI SAMOCHÓD
PO UCIECZCE?
2/6
ZNAJDŹCIE MIEJSCE
ZDARZENIA!
Włączcie światło.
PRZED PIERWSZĄ GRĄ
Przyklejcie załączoną naklejkę do szkła powiększającego.
Przed wami 16 spraw kryminalnych. Na każdą sprawę
składa się osobna talia kart. W prawym górnym rogu
każdej karty znajdziecie ikonkę oraz numer. Ułóżcie
karty w odpowiedniej kolejności, a każdą talię włóżcie
do osobnej koperty.
ELEMENTY GRY
1 plan miasta 1 szkło powiększające (+ naklejka)
16 kopert 120 kart spraw
PRZYGOTOWANIE DO GRY
Rozłóżcie plan miasta w dogodnym miejscu. Najlepszy będzie duży stół, ale możecie też
grać na podłodze lub powiesić plan na ścianie. Zwróćcie uwagę na kilka rzeczy:
Wszyscy gracze powinni mieć dobry widok na arkusz z planem miasta. Stół powinien
stać w takim miejscu, żeby wszyscy gracze mogli się wokół niego swobodnie poruszać
i oglądać plan z każdej strony.
Zadbajcie o dobre oświetlenie! Potrzebujecie światła dziennego lub lampy dającej
jasne światło. W grze często będziecie musieli zwracać uwagę na drobne szczegóły,
co może być trudniejsze przy kiepskim oświetleniu.
Plan miasta powinien być zawsze całkowicie odsłonięty. Najlepiej nie stawiajcie
na nim kubków czy innych rzeczy. Karty spraw kładźcie obok planu, a nie na nim.
Wprzeciwnym razie może się okazać, że niechcący zasłoniliście scenę, której
akurat szukacie.
Powtórzmy: w tej grze bardzo ważne jest
dobre oświetlenie! Jeśli stwierdzicie,
że szczegóły na mapie są za małe
czy że nie możecie rozróżnić postaci,
najczęściej będzie to spowodowane brakiem światła.
SYMBOLE
Ta ikonka sygnalizuje wskazówkę, która może
wam się przydać podczas rozwiązywania
kolejnego zadania w ramach danego śledztwa.
(Połóżcie tę kartę obok talii,
żeby odsłonić następne pytanie).
Takie polecenie znajdziecie pod niektórymi pytaniami. Wykonajcie je – będziecie
mieć wówczas dostęp do dwóch zadań, nad którymi będziecie mogli pracować
jednocześnie. Może się zdarzyć, że jednocześnie odsłonicie trzy lub cztery
zadania.
WSKAZÓWKI
Możecie zaznaczać konkretne sceny przy pomocy monet, kapsli czy innych małych
przedmiotów.
W grach kooperacyjnych może się zdarzyć, że niektórzy gracze zaczną dominować
i narzucać innym swoje zdanie. Zadbajcie więc o to, byście wszyscy mieli jednakowe
szanse aktywnie uczestniczyć w śledztwach.
Zachęcamy was, żebyście zapoznali się z zasadami gry,
rozgrywając śledztwo wprowadzające pt. „Sombrero”.
Możecie zacząć już teraz, jednocześnie czytając tę instrukcję.
Wybierzcie gracza, który będzie pełnił funkcję głównego
śledczego. Główny śledczy prowadzi sprawę i czyta na głos
teksty na kartach.
Wyjmcie z koperty talię zatytułowaną „Sombrero”
iumieśćcie ją obok planu miasta.
Karta na wierzchu talii jest zawsze kartą startową nowego
śledztwa. Dowiadujemy się z niej, co należy zbadać w toku
sprawy, i po raz pierwszy widzimy głównego bohatera.
Główny śledczy odkrywa pierwszą kartę i odczytuje na głos.
Jeśli udzieliliście dobrej odpowiedzi, główny śledczy odczytuje na
głos tekst na odwrocie karty i pokazuje wam ilustrację.
Jeśli udzieliliście złej odpowiedzi, główny śledczy odkłada kartę, nie czytając tekstu.
Informuje was, że wasze rozwiązanie jest nieprawidłowe i musicie szukać dalej. Teraz,
gdy główny śledczy zna odpowiedź, nie wolno mu uczestniczyć w rozwiązywaniu tego
konkretnego zadania (choć jeśli się pogubicie, może was odrobinę naprowadzić).
Kartę z rozwiązanym zadaniem odkładacie na bok. Na wierzchu znajduje się teraz
nowa karta – a na niej wasze nowe zadanie!
Teraz rozwiążcie po kolei wszystkie 4 zadania składające się na śledztwo wprowadzające.
Umiecie już grać i możecie przejść do bardziej skomplikowanych spraw!
DO DZIEŁA!
Teraz na wierzchu talii znajduje się czarna karta
z numerem 2. Zawiera ona opis waszego pierwszego zadania.
Główny śledczy odczytuje polecenie, ale w żadnym wypadku nie
odwraca karty.
Rozwiązaniem jest zawsze konkretna scena na planie miasta.
Poszukajcie więc pasującej sceny. Gdy macie rozwiązanie, główny
śledczy obraca kartę i sprawdza, czy współrzędne i scena na
odwrocie karty zgadzają się z waszą odpowiedzią.

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 40 618 750 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756